- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Greatest Game Ever Played, The (2005) krijgt veel sterren hier.
goongumpa
-
- 3057 berichten
- 4083 stemmen
Caddyshack is wel een classic in dat genre, maar je moet van die humor houden.
Dk2008
-
- 11172 berichten
- 788 stemmen
Leslie Nielsen heeft ook nog een soort van komische documentaire gemaakt, die ook op dvd is verschenen. Moet je natuurlijk ook weer van houden:
Leslie Nielsen's Stupid Little Golf Video (Video 1997) - IMDb
Jessen0wnt
-
- 3199 berichten
- 2589 stemmen
Ik denk dat ik Platoon een kansje ga geven binnenkort. Hoorde mijn docent er ook al over praten dus kan vast geen kwaad. Bedankt, ook moviemafketel 
dominion
-
- 4062 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek films die een realistisch en leerzaam beeld geven van de oorlog in Vietnam (of dekolonisatie)/Koude oorlog. Iets wat mijn leerboek een beter beeld kan geven.
The Boys in Company C
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2552 stemmen
- Hamburger Hill
- Casualties of War
- The Deer Hunter
- Tigerland
- Rescue Dawn
- Apocalypse Now
- Full Metal Jacket
'Nam films die ik heb gezien. Ongetwijfeld meer als je het op internet zoekt, maar redelijk realistische films.
melvddonk
-
- 3972 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek feelgoodmovie's in de stijl van Flipped of Ramona and Beezus. Iemand?
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2552 stemmen
melvddonk
-
- 3972 berichten
- 0 stemmen
In dat topic staat echt vanalles door elkaar. Van Pirates tot Shrek tot Amélie. Allemaal films die niet lijken op wat ik bedoel. Ook Imagine That bedoel ik niet. The Bucket List lijkt er dan nog wel een beetje op, maar heb ik al gezien..
Ik bedoel: Een dramafilm met de nodige humor erin, zodat het toch luchtig blijft. Het liefst met tieners/jeugd. Een film die verder gemakkelijk wegkijkt.
kokkie92
-
- 16 berichten
- 29 stemmen
Ik zoek een bepaalde basketbal film.
Het gaat over een man die altijd basketbal speelde op straat.
Maar dan raakt hij aan de drugs en wordt het speelveldje overgenomen door tuig.
Op het einde is hij afgekickt en is hij een soort van scheids op het veldje.
Misschien dat dit een beetje vaag overkomt maar ik heb deze film gezien toen ik klein was en herinner er niet zoveel van maar het moet een topfilm zijn...
Iemand??
melvddonk
-
- 3972 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek een bepaalde basketbal film.
Het gaat over een man die altijd basketbal speelde op straat.
Maar dan raakt hij aan de drugs en wordt het speelveldje overgenomen door tuig.
Op het einde is hij afgekickt en is hij een soort van scheids op het veldje.
Misschien dat dit een beetje vaag overkomt maar ik heb deze film gezien toen ik klein was en herinner er niet zoveel van maar het moet een topfilm zijn...
Iemand??
Je hebt het in het verkeerde topic geplaatst. Dit is het goede topic:
DonOswaldo
-
- 6430 berichten
- 1931 stemmen
@melvddonk: Misschien Greta (2009)
melvddonk
-
- 3972 berichten
- 0 stemmen
Ja. Zoiets bedoel ik inderdaad. Alleen die heb ik al gezien. 
Thorak
-
- 6355 berichten
- 1890 stemmen
Ik zoek films die een realistisch en leerzaam beeld geven van de oorlog in Vietnam (of dekolonisatie)/Koude oorlog. Iets wat mijn leerboek een beter beeld kan geven.
The Quiet American en Lost Command verhalen over de ''Franse oorlog''
The Green Berets met John Wayne is zo goed als een promotiefilm van de Special Forces.
1968 Tunnel Rats Een van de zeldzame (mischien zelfs enige) films over de ''Tunnel Rat'' eenheden.
84 Charlie MoPic over een camera team dat mee gaat met een Special Forces eenheid, Vietnam was de eerste ''media-oorlog'' wat voor een groot deel de uitkomst van deze oorlog heeft bepaald.
Tigerland en Full Metal Jacket gaan over de opleiding voor de uitzending naar Vietnam.
Iets dat vaak vergeten word is de nasleep NA de oorlog; veel veteranen bleven zitten met trauma's en de begeleiding was er nauwelijks of slecht. Begrip van de burgerbevolking was er ook nauwelijks (grotendeels weer door die media die voor het eerst op het slagveld te vinden was). Een erg goede film hierover is The War at Home. Ook leuk dat vader en zoon ook echt vader en zoon zijn.
De aanloop naar het Vietnam conflict vanuit de Amerikaanse politiek is erg goed weergegeven in The Path to War.
Succes! 
PS ik zie nu net dat The Quiet American een remake is. Het origineel stamt uit 1958 meet in de hoofdrol de oorlogsheld Audie Murphy! Een van de hoogst onderscheiden Amerikanen in WO II.
Norma
-
- 3463 berichten
- 5088 stemmen
Ik bedoel: Een dramafilm met de nodige humor erin, zodat het toch luchtig blijft. Het liefst met tieners/jeugd. Een film die verder gemakkelijk wegkijkt.
melvddonk
-
- 3972 berichten
- 0 stemmen
Ja, die lijken me alle drie wel wat. Thanks! 
Norma
-
- 3463 berichten
- 5088 stemmen
melvddonk
-
- 3972 berichten
- 0 stemmen
Thanks. Ghost World heb ik hier al een paar weken in de kast staan. Snel maar eens kijken dan!
Psolitsa
-
- 361 berichten
- 140 stemmen
Heeft iemand de titels van soortgelijke films als The stoning of Soraya M ?
Het liefst waargebeurd, maar het hoeft niet..zolang ze maar realistisch zijn..en het zou leuk zijn als het zich in het midden-oosten afspeelt
.
Inland Rabbit
-
- 3286 berichten
- 2159 stemmen
@ melvddonk: Het (vroege) oeuvre van John Hughes lijkt me ook wel aardig in die categorie vallen? Vaak meer comedy dan drama, maar films als Sixteen Candles en The Breakfast Club hebben zeker drama elementen.
Mah heb je misschien al gezien...
Iets als Reality Bites of Suburbia of bedoel je dat juist helemaal niet?
melvddonk
-
- 3972 berichten
- 0 stemmen
Lijken me allemaal erg mooie films inderdaad. Vooral Reality Bites en Sixteen Candles ben ik nieuwsgierig naar geworden. Heel erg bedankt!
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Heeft iemand de titels van soortgelijke films als The stoning of Soraya M ?
Het liefst waargebeurd, maar het hoeft niet..zolang ze maar realistisch zijn..en het zou leuk zijn als het zich in het midden-oosten afspeelt
.
Lijkt me dat de volgende titels wel in de buurt komen:
En misschien ook wel:
Psolitsa
-
- 361 berichten
- 140 stemmen
Lijkt me dat de volgende titels wel in de buurt komen:
Dankjewel! Zeker die eerste ziet er goed uit!
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Geen dank, ik heb er nog wat meer bij gezet btw.
Eazy
-
- 569 berichten
- 298 stemmen
Nadat ik afgelopen week Band of Brothers heb gezien zit ik nog helemaal in de WO II sfeer. Welke films kunnen jullie me allemaal aanraden? Heb er wel al een aantal gezien maar noem maar op die jullie te binnen schieten. 
(Vietnam films hoor ik ook graag)
Eazy
-
- 569 berichten
- 298 stemmen
Kijk, daar heb ik wat aan.
Als er nog specifieke films zijn die niet in de lijst staan maar wel de moeite waard hoor ik het graag.
Rame
-
- 70 berichten
- 26 stemmen
A Bridge Too Far
Casualties of War
Green Zone (Irak)
Hamburger Hill
Hart's War
Saints and Soldiers
Sniper (alleen het eerste deel is goed)
Southern Comfort