- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
kos
-
- 46751 berichten
- 8898 stemmen
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Ja, kos, misschien vergezocht, heb ook geen idee meer hoe ik er bij kwam (via Imdb of Amazon dacht ik), maar toen ik ''...ook de verschillende personages gaan soms wreed en onmenselijk met elkaar om...'' in de synopsis las, leek het me een gepaste gok. En ik schreef ''misschien'', he. 
kos
-
- 46751 berichten
- 8898 stemmen
Ik dacht dat je misschien per ongeluk de verkeerde titel had neergezet.
.
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Ik geef toe, hij valt wel een beetje uit de toon.
jordkaka
-
- 219 berichten
- 255 stemmen
Zijn er (goede) films over Tsjernobyl? Thanks alvast. 
Thorak
-
- 6355 berichten
- 1890 stemmen
Zone of the dead

Ik heb er wel eens een film over gezien meen ik, maar welke dat was zou ik niet meer durven zeggen...
Ik ben er eigenlijk ook wel benieuwd naar, je kunt daar best interessante films over maken!
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2552 stemmen
Ik heb gelezen dat Stalker uit 1979 daar ietwat mee te maken heeft. Ook werd er een jaar geleden aangekondigd dat er een film ter ere van 25 jaar geleden zal komen.
En hier een film van Jon Voight: Chernobyl: The Final Warning. En nog verschillende docu's waaronder Chernobyl Heart.
Edit: achja, natuurlijk Universal Soldier: Regeneration.
kelama3
-
- 343 berichten
- 179 stemmen
Ik denk dat ik Platoon een kansje ga geven binnenkort. Hoorde mijn docent er ook al over praten dus kan vast geen kwaad. Bedankt, ook moviemafketel
Platoon is een van de beste Vietnam-films die er zijn, niet twijfelen huren of pindakazen die hap hahaha! 
Thorak
-
- 6355 berichten
- 1890 stemmen
Inderdaad een van de betere Vietnam films, maar niet zozeer de beste/meest realistische.
Ook de serie Tour of Duty is erg sterk en geeft meerdere ascpecten van de Vietnam oorlog goed weer. Hierin word biojvoorbeeld ook de rassenstrijd weergegeven, iets dat je in de films toch vrijwel niet tegenkomt.
De film The Iron Triangle geeft een beeld vanuit VietCong perspectief, ook een redelijk zeldzaam gegeven. Deze film word nog regelmatig op het MGM kanaal uitgezonden.
Glenn36
-
- 31 berichten
- 1 stemmen
Ik zoek een soortgelijke film als harry potter en the sorcerers apprentice, en dan het liefst met tovenaarsleerling e.d.
al gezien:
Harry potter 1 t/m 7.1
The sorcerers apprentice
Bewitched
Eragon
The librarian 1t/m 3
Percy Jackson
alvast bedankt
yeyo
-
- 6360 berichten
- 4645 stemmen
Kent er iemand goede documentaires, films of dvd's met verzamelmateriaal van jaren '80 heavy metal?
Thorak
-
- 6355 berichten
- 1890 stemmen
Docu's;
En dan natuurlijk nog films als;
Rock Star (min of meer het verhaal van Judas Priest)
Shoot 'em up als het alleen om de soundtrack gaat
Zeker qua films zijn er nog wel een paar, maar dit zijn degenen waar ik zo snel even op kan komen...
yeyo
-
- 6360 berichten
- 4645 stemmen
Thanks! Die docu van Anvil had ik al gezien, de rest zal ik zeker 'ns opzoeken.
Thorak
-
- 6355 berichten
- 1890 stemmen
Die heb ik dan juist weer niet gezien. Net de trailer gekeken, moet die film zeker maar eens opzoeken. Ik had eigenlijk het idee dat het om een fictieve band ging, had er nog nooit van gehoord... Shame on me! 
yeyo
-
- 6360 berichten
- 4645 stemmen
Heel bekend zijn ze idd niet, ik ken ze enkel van de soundtrack van Sleepaway Camp II. Maar het is alleszins een mooie documentaire.
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
@ yeyo: Black Roses (1988). Een slechte film waarschijnlijk, wel met King Kobra, Lizzy Borden en zelfs Hallows Eve. Hallows Eve komt ook heel kort even voorbij in Pacific Heights (1990). En Slayer al even kort in Gremlins 2: The New Batch (1990).
En rap in combi met metal: Judgment Night (1993).
En dan nog (o.a.) Black Sabbath in Heavy Metal (1981).
yeyo
-
- 6360 berichten
- 4645 stemmen
Bedankt voor de tips! Black Roses ziet er wel cool uit eigenlijk. 
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Mooie poster, leuk verhaal, maar op Imdb een 3,2 en een 1,5 op MM... Het zegt lang niet altijd alles, maar goeie muziek heb je er in ieder geval bij. 
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Je kan trouwens ook de bandnaam die je zoekt, invoeren bij Imdb en zo zoeken naar films, bv.: Imdb / Black Sabbath. Maar dan moet het doorgaans wel een redelijk bekende band zijn.
yeyo
-
- 6360 berichten
- 4645 stemmen
Mooie poster, leuk verhaal, maar op Imdb een 3,2 en een 1,5 op MM... Het zegt lang niet altijd alles, maar goeie muziek heb je er in ieder geval bij.
Ik heb van dezelfde regisseur al Rock n Roll Nightmare gezien en dat was toch wel vermakelijk. Enkel extreem low budget. 
Thorak
-
- 6355 berichten
- 1890 stemmen
Is Judgement night niet die film met muziek van Biohazard?
The Dead Pool (Dirty Harry), is met Guns n' Roses
Ze hebben de hele film door steeds allerlei vage cameo's en Jim Carey playbacked een nummer (welcome to the jungle) van hun in het begin.
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Is Judgement night niet die film met muziek van Biohazard?
yeyo
-
- 6360 berichten
- 4645 stemmen
Het hoeven ook niet per se speelfilms te zijn. Als jullie goede dvd's weten met liveoptredens / videoclips van metalbands (liefst 80's), hoor ik het graag.
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Imdb - keyword: heavy metal. Kan je je lol wel op. 
Psolitsa
-
- 361 berichten
- 140 stemmen
Geen dank, ik heb er nog wat meer bij gezet btw.
Haha ja ik zie het nu pas! Dankjewel, ik ga effe kijken.