• 16.333 nieuwsartikelen
  • 179.950 films
  • 12.385 series
  • 34.313 seizoenen
  • 651.306 acteurs
  • 199.644 gebruikers
  • 9.416.181 stemmen

Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))

zoeken in:

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Ja, kos, misschien vergezocht, heb ook geen idee meer hoe ik er bij kwam (via Imdb of Amazon dacht ik), maar toen ik ''...ook de verschillende personages gaan soms wreed en onmenselijk met elkaar om...'' in de synopsis las, leek het me een gepaste gok. En ik schreef ''misschien'', he.

kos

• 46751 berichten
  • 8898 stemmen

Ik dacht dat je misschien per ongeluk de verkeerde titel had neergezet. .

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Ik geef toe, hij valt wel een beetje uit de toon.

jordkaka

• 219 berichten
  • 255 stemmen

Zijn er (goede) films over Tsjernobyl? Thanks alvast.

Thorak

• 6355 berichten
  • 1890 stemmen

Zone of the dead

Ik heb er wel eens een film over gezien meen ik, maar welke dat was zou ik niet meer durven zeggen...

Ik ben er eigenlijk ook wel benieuwd naar, je kunt daar best interessante films over maken!

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

Nog nooit een film gezien over dit onderwerp eigenlijk. Misschien staat hier wat tussen...

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2552 stemmen

Ik heb gelezen dat Stalker uit 1979 daar ietwat mee te maken heeft. Ook werd er een jaar geleden aangekondigd dat er een film ter ere van 25 jaar geleden zal komen.

En hier een film van Jon Voight: Chernobyl: The Final Warning. En nog verschillende docu's waaronder Chernobyl Heart.

Edit: achja, natuurlijk Universal Soldier: Regeneration.

jordkaka

• 219 berichten
  • 255 stemmen

Bedankt, ik ga is wat bekijken.

kelama3

• 343 berichten
  • 179 stemmen

Jessen0wnt schreef:

(quote)

Ik denk dat ik Platoon een kansje ga geven binnenkort. Hoorde mijn docent er ook al over praten dus kan vast geen kwaad. Bedankt, ook moviemafketel

Platoon is een van de beste Vietnam-films die er zijn, niet twijfelen huren of pindakazen die hap hahaha!

Thorak

• 6355 berichten
  • 1890 stemmen

Inderdaad een van de betere Vietnam films, maar niet zozeer de beste/meest realistische.

Ook de serie Tour of Duty is erg sterk en geeft meerdere ascpecten van de Vietnam oorlog goed weer. Hierin word biojvoorbeeld ook de rassenstrijd weergegeven, iets dat je in de films toch vrijwel niet tegenkomt.

De film The Iron Triangle geeft een beeld vanuit VietCong perspectief, ook een redelijk zeldzaam gegeven. Deze film word nog regelmatig op het MGM kanaal uitgezonden.

Glenn36

• 31 berichten
  • 1 stemmen

Ik zoek een soortgelijke film als harry potter en the sorcerers apprentice, en dan het liefst met tovenaarsleerling e.d.

al gezien:

Harry potter 1 t/m 7.1

The sorcerers apprentice

Bewitched

Eragon

The librarian 1t/m 3

Percy Jackson

alvast bedankt

Thorak

• 6355 berichten
  • 1890 stemmen

Practical magic

dominion

• 4062 berichten
  • 0 stemmen

Meester van de Zwarte Molen

yeyo

• 6360 berichten
  • 4645 stemmen

Kent er iemand goede documentaires, films of dvd's met verzamelmateriaal van jaren '80 heavy metal?

Thorak

• 6355 berichten
  • 1890 stemmen

Docu's;

Metal, a headbanger's journey

Iron Maiden: Flight 666

En dan natuurlijk nog films als;

Rock Star (min of meer het verhaal van Judas Priest)

Airheads

Bill & Ted's Bogus Journey

Anvil! The Story of Anvil

Shoot 'em up als het alleen om de soundtrack gaat

Zeker qua films zijn er nog wel een paar, maar dit zijn degenen waar ik zo snel even op kan komen...

dominion

• 4062 berichten
  • 0 stemmen

Iron Maiden: Flight 666.

yeyo

• 6360 berichten
  • 4645 stemmen

Thanks! Die docu van Anvil had ik al gezien, de rest zal ik zeker 'ns opzoeken.

Thorak

• 6355 berichten
  • 1890 stemmen

Die heb ik dan juist weer niet gezien. Net de trailer gekeken, moet die film zeker maar eens opzoeken. Ik had eigenlijk het idee dat het om een fictieve band ging, had er nog nooit van gehoord... Shame on me!

yeyo

• 6360 berichten
  • 4645 stemmen

Heel bekend zijn ze idd niet, ik ken ze enkel van de soundtrack van Sleepaway Camp II. Maar het is alleszins een mooie documentaire.

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

@ yeyo: Black Roses (1988). Een slechte film waarschijnlijk, wel met King Kobra, Lizzy Borden en zelfs Hallows Eve. Hallows Eve komt ook heel kort even voorbij in Pacific Heights (1990). En Slayer al even kort in Gremlins 2: The New Batch (1990).

En rap in combi met metal: Judgment Night (1993).

En dan nog (o.a.) Black Sabbath in Heavy Metal (1981).

yeyo

• 6360 berichten
  • 4645 stemmen

Bedankt voor de tips! Black Roses ziet er wel cool uit eigenlijk.

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Mooie poster, leuk verhaal, maar op Imdb een 3,2 en een 1,5 op MM... Het zegt lang niet altijd alles, maar goeie muziek heb je er in ieder geval bij.

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Je kan trouwens ook de bandnaam die je zoekt, invoeren bij Imdb en zo zoeken naar films, bv.: Imdb / Black Sabbath. Maar dan moet het doorgaans wel een redelijk bekende band zijn.

yeyo

• 6360 berichten
  • 4645 stemmen

Meneer Bungel schreef:

Mooie poster, leuk verhaal, maar op Imdb een 3,2 en een 1,5 op MM... Het zegt lang niet altijd alles, maar goeie muziek heb je er in ieder geval bij.

Ik heb van dezelfde regisseur al Rock n Roll Nightmare gezien en dat was toch wel vermakelijk. Enkel extreem low budget.

Thorak

• 6355 berichten
  • 1890 stemmen

Is Judgement night niet die film met muziek van Biohazard?

The Dead Pool (Dirty Harry), is met Guns n' Roses

Ze hebben de hele film door steeds allerlei vage cameo's en Jim Carey playbacked een nummer (welcome to the jungle) van hun in het begin.

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Thorak schreef:

Is Judgement night niet die film met muziek van Biohazard?

Onder andere; één nummer samen met Onyx. Hier staan alle nummers en samenwerkingen.

yeyo

• 6360 berichten
  • 4645 stemmen

Het hoeven ook niet per se speelfilms te zijn. Als jullie goede dvd's weten met liveoptredens / videoclips van metalbands (liefst 80's), hoor ik het graag.

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Imdb - keyword: heavy metal. Kan je je lol wel op.

Psolitsa

• 361 berichten
  • 140 stemmen

Meneer Bungel schreef:

Geen dank, ik heb er nog wat meer bij gezet btw.

Haha ja ik zie het nu pas! Dankjewel, ik ga effe kijken.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.