Airheads (1994)

2,68

Komedie / Muziek

geregisseerd door Michael Lehmann
met Brendan Fraser, Adam Sandler en Steve Buscemi

De punkband The Lone Rangers wordt maar niet ontdekt en ze zijn erg boos op de grote platenmaatschappijen. Ze besluiten naar een Radiozender te gaan om ervoor te zorgen dat hun liedje gespeeld wordt. Ze hopen zo ontdekt te worden eenmaal daar aangekomen ontstaan er allerlei problemen.

43 BERICHTEN4 MENINGEN

avatar van tommykonijn
geplaatst op 22 juni 2008, 11:40 uur, permalink
In de komende 3-4 dagen zal ik deze gaan kijken, Ben benieuwd want volgens mij is dit best wel een aardig Leuke Komedie van Fraser en Sandler ...

avatar van tommykonijn
geplaatst op 25 juni 2008, 13:36 uur, permalink
Steve Buscemi en Adam Sandler vind ik geweldig in deze Film, Brendan Fraser vond ik eerlijk gezegd wat minder, Aardige grappen, Maar verder niet echt Top soms is de Film een beetje saai en vind ik dingen wat afgeraffeld net alsof die nog net even ertussen moesten maar verder niet zeuren over dit soort Films gewoon Vermakelijk meer niet en minder ook niet.

avatar van Gabbere
geplaatst op 27 juni 2008, 0:17 uur, permalink
"I'm gonna stab your heads off... With my dick, and blood's gonna come out of your head! There's nothing you can do about it, cause I'm a madman"... Leuk stukje Thunderdome 18 Cd1, Nr 4.
Verder is alles wel goed met mij.

OT: Leuke film, lekkere humor gecombineerd met wat lauwe actie... heerlijk.

avatar van kimberlyVD

geplaatst op 23 juli 2008, 13:03 uur, permalink
kinjutsu schreef:

Wat vond je dan zo slecht aan de uitwerking? En hoezo stem je niet hoger als je de grappen tof vond?

ik vond het verhaal gewoon zwak uitgewerkt... heel de film zitten ze op dezelfde plaats en beleven ze wat grappige dingen... ik vind hem gewoon slecht (en ik ben blijkbaar niet de enige!)... mag het? en ik vond een AANTAL grappen wel tof, net juist grappig genoeg om me wakker te houden. Waarom zou ik dan hoger moeten stemmen dan 1,5? Ik geef toch zoveel sterren als ik zelf wil, toch?

avatar van kinjutsu
geplaatst op 10 december 2009, 11:02 uur, permalink
kimberlyVD schreef:

Ja tuurlijk, ik ga je niet dwingen om hoger te stemmen. Ik denk dat ik je gewoon verkeerd begrepen heb. Ik dacht namelijk dat je de grappen echt "tof" vond, en niet "net grappig genoeg".

avatar van Camiel77
geplaatst op 17 januari 2010, 20:45 uur, permalink
Aardige comedy voor een regen achtige zondag. Verstand op nul en kijken.

avatar van rensiemetal
geplaatst op 17 januari 2010, 22:23 uur, permalink
Leuk filmpje dankzij het rock n roll verhaal.
Bands als anthrax, van halen, motorhead en obituary komen langs.
Nog een gastrolletje van Lemmy Kilmister, en lekkere tracks tijdens de film te horen.

avatar van Aapje81
geplaatst op 24 maart 2010, 8:18 uur, permalink
Hele aardige film die ik nog eens moet herzien.

avatar van Thorak
geplaatst op 26 november 2010, 18:37 uur, permalink
Gabbere schreef:
Verder is alles wel goed met mij.

OT: Leuke film, lekkere humor gecombineerd met wat lauwe actie... heerlijk.
Thunderdome is house toch? Wat heeft dat met een rock film te maken??? Wederom niet meer dan een bevestiging dat ze alleen maar dingen van goede muziek kunnen jatten ipv zelf iets te verzinnen lijkt me. 👎

avatar van Spetie
Spetie (moderator)
geplaatst op 24 mei 2012, 11:13 uur, permalink
Niet echt een bijzonder filmpje, maar het wordt nog redelijk overeind gehouden, door de acteurs.

Vooral Buscemi is wel lekker op dreef hier en heeft een paar leuke momenten. Hetzelfde geldt voor Sandler. Frasier is iets minder goed in vorm. Het script zelf is niet echt sterk en ook de dialogen zijn niet altijd even goed en daardoor missen de meeste grappen en opmerkingen scherpte, waardoor het vaak nogal flauw blijft.

Toch kijkt het wel redelijk gemakkelijk weg en zorgen de acteurs ervoor dat het ook nooit echt vervelend wordt.

geplaatst op 27 augustus 2012, 22:41 uur, permalink
Thorak schreef:

De film wordt gequote, niet de muziek. Hoogtepunt van deze film trouwens. Het enige hoogtepunt ook.

Verder niks bijzonders. Weer zo'n film over rockende losertjes, wat rock 'n roll gedoe ertussen, maar eigenlijk een gebrek aan alles waar het zou voor moeten staan. De humor werkt voor geen meter, enkel Sandler weet heel af en toe grappig uit de hoek te komen.

De Die Hard parodie is pover, Fraser is een slechte hoofdpersoon en het hele rock on gebeuren laat mij verder ook volledig koud. Het enige komische is dat er een hoop ruig uitgedoste freaks erg wild staan te doen op aardig softe plaatjes.

Leuk voor mensen die wat voeling hebben met het hele rock 'n roll gebeuren waarschijnlijk, ik laat dit soort gedoe liever aan mij passeren. Zelfs Buscemi kon dit vehikel niet meer redden.

avatar van Thorak
geplaatst op 30 augustus 2012, 0:34 uur, permalink
Sandler was voor mij juist de enige die ze zo uit de film hadden kunnen laten (zoals gewoonlijk).
Zoals je zelf al zegt heb je zelf geen feeling met Rock n'Roll/Rock/Metal en dat zal zeker wel schelen in je beleving.
Of een nummer nou hard of soft is maakt voor het uit je dak gaan ook geen reet uit, tenzij je op het hoogtepunt van je pubertijd bent en het nog stoer vind hoe 'hard' je muziek is. Geen idee hoe het er in de House scene aan toe gaat, maar bij de meeste metalheads is dat geen item. Overigens zijn de rock- en metal-scene sowieso een van de meeste tolerante 'groepen' in de samenleving qua music scene's.

geplaatst op 27 juli 2014, 20:36 uur, permalink
Redelijk flauwe rockmuziek komedie, die ook al lang niet meer op TV is geweest (ik kan wel begrijpen waarom). Het flauwe verhaal (leek soms wel een beetje op een parodie van "Dog Day Afternoon (1975)") stelt weinig voor en hetzelfde geldt voor de uitvoering, ook valt er nauwelijks iets te lachen en de humor is ook vaak van een bedenkelijk laag niveau. De scene met Adam Sandler en de politieagent in combinatie met de loopbewegingen was overigens wel geinig.

Met een cast van Brendan Fraser, Adam Sandler (leek totaal niet op een Rock/Metal figuur) en Steve Buscemi mag je eerlijk gezegd wel wat beters en vooral leukers verwachten. Alle drie heb ik ook wel eens beter en leuker gezien in andere films. Gelukkig is er wel nog wat vrouwelijk schoon (o.a. Amy Locane en Nina Siemaszko) aanwezig, waardoor deze film zich alsnog lekker wegkijkt. Ook de duur van amper 90 minuten helpt daarbij.

Voor een doordeweekse werkdag is deze film wel goed te doen, maar al met al is het gewoon een matige bedoeling.

P.S. het was wel leuk om wijlen Chris Farley (als positieagent) weer eens terug te zien.