• 15.735 nieuwsartikelen
  • 177.873 films
  • 12.195 series
  • 33.961 seizoenen
  • 646.802 acteurs
  • 198.935 gebruikers
  • 9.369.455 stemmen

Ik zoek... een filmtitel #2

zoeken in:

Ik probeer een aantal films te identificeren die ik als kind in Polen in het begin van de jaren negentig op televisie heb gezien. De films kunnen ouder zijn. Het zijn duistere fantasy-, sciencefiction- of horrorfilms. Geen enkele film is een komedie. Hier is mijn lijst met films die ik zoek:

1. In de eerste film trekt de held van een duister sprookje aan touwen die uit een monster op de trap steken. De touwen maken een schuifelend geluid en de hoofdpersoon ziet bloed op de touwen, waarna het monster valt. In een andere scène beveelt de boze koningin de monsters om tegen hem te vechten, maar ze weigeren. Ze zegt dat ze dan op hen zal spugen, waarop ze zeggen dat ze dat niet willen omdat ze niet vergiftigd willen worden. En ze vechten tegen hem.

2. In de tweede film ziet een jong meisje hoe de huid van de hand van een jongen lijkt af te pellen wanneer deze aan een scherpe rand blijft haken, waardoor delen van een robot eronder zichtbaar worden. Ze schreeuwt en houdt haar moeder voor dat hij geen mens is, maar haar moeder gelooft haar niet.

3. De derde film bevat een scène in een vulkaan of vurige grot. De hoofdpersoon ontmoet een bondgenoot die lijkt op de duivel, waarschijnlijk een vijand van Satan, en krijgt de opdracht zijn hand tegen iets te drukken dat hem zal verbranden, als een test.

4. In een animatiefilm zien de hoofdpersoon en, denk ik, haar metgezel een chirurg die iemand naar de operatiekamer draagt en dat hij vuile instrumenten heeft, en beschuldigen hem ervan een demon te zijn. Hij smeekt om niet gedood te worden, maar zij doodt hem met een schot in het hart, waarna er iets uit zijn lichaam vliegt – en zijn lichaam vat waarschijnlijk vlam.

5. In een andere duistere fantasiefilm raakt een heks een begraafplaatshek aan en slaat de bliksem erin, waardoor het in brand vliegt. Er is ook een scène waarin een vrouw zwemt in wat een groot ondergronds zwembad lijkt te zijn en weigert uit het water te komen, omdat ze zegt dat ze zal sterven als ze het water verlaat.

Stenie73

• 1 berichten
  • 0 stemmen

In Film > Algemeen > Ben op zoek naar titel:

Ik heb een paar jaar geleden 2 films gezien met hetzelfde script maar de rollen waren omgedraaid. Bij de ene film was iemand vrouw en bij de andere een man.

Het was iets buitenlands, Spaans of Italiaans of zo.

Twee personen reden iemand aan, kregen hulp waarbij 1 iemand met die persoon mee ging. Dat bleek familie te zijn van het slachtoffer van de aanrijding. Het slachtoffer van aanrijding was niet dood maar werd wel levend met auto in het water geduwd. Het einde was ook met in de ene film een man en in de andere vrouw waarbij de vraag werd gesteld of het slachtoffer al dood was voor de auto het water in ging, daar krijg je volgens mij te zien dat dat niet zo was.

Weet iemand de titels van deze films?

Bubblez

• 2056 berichten
  • 2496 stemmen

Stenie73 schreef:

In Film > Algemeen > Ben op zoek naar titel:

Ik heb een paar jaar geleden 2 films gezien met hetzelfde script

Contratiempo (2016) en Badla (2019)

Bubblez

• 2056 berichten
  • 2496 stemmen

humanityplusth schreef:

Ik probeer een aantal films te identificeren

Poolse tv in de vroege jaren ’90 zond vaak Amerikaanse en Britse tv-films en oudere bioscoopfilms uit, waaronder Stepford-varianten en Westworld.

humanityplusth schreef:

2. In de tweede film

The Stepford Children (1987) of een verwante tv-film?

humanityplusth schreef:

3. De derde film

Conan, The Devil’s Sword

humanityplusth schreef:

4. In een animatiefilm

Wicked City of Demon City Shinjuku?

Koffietje

• 9 berichten
  • 0 stemmen

Gonzo8000 schreef:

Hallo,

Ik ben op zoek naar een film waarbij een arme jongen weggehaald wordt bij zijn moeder voor een queeste.

Net zoals in seventh son. De jongen hier is echter veel jonger.

Het speelt zich wel in dezelfde tijd af.

De familie waren horigen en moesten de akkers van de edelen bewerken.

Wie o wie kan mij verder helpen

Alvast bedankt

Zou het deze kunnen zijn?

Arthur Newman (Film, 2012) - MovieMeter.nl

Koffietje

• 9 berichten
  • 0 stemmen

[quote]humanityplusth schreef:

Ik probeer een aantal films te identificeren die ik als kind in Polen in het begin van de jaren negentig op televisie heb gezien. De films kunnen ouder zijn. Het zijn duistere fantasy-, sciencefiction- of horrorfilms. Geen enkele film is een komedie. Hier is mijn lijst met films die ik zoek:

1. In de eerste film trekt de held van een duister sprookje aan touwen die uit een monster op de trap steken. De touwen maken een schuifelend geluid en de hoofdpersoon ziet bloed op de touwen, waarna het monster valt. In een andere scène beveelt de boze koningin de monsters om tegen hem te vechten, maar ze weigeren. Ze zegt dat ze dan op hen zal spugen, waarop ze zeggen dat ze dat niet willen omdat ze niet vergiftigd willen worden. En ze vechten tegen hem.

MirrorMask (Film, 2005) - MovieMeter.nl

Panta Rei

• 507 berichten
  • 7 stemmen

Ik zoek ook een film waarbij een zwarte acteur de president van Amerika speelde.

Het verhaal ging over een klein jongetje in een of ander koud Europees land die door zijn vader in de besneeuwde wildernis wordt achtergelaten omdat dit jochie nu de leeftijd heeft om een dier te vangen.

Op dat moment stort het vliegtuig met de president neer in diezelfde sneeuwhoop.

Het jochie gaat samen met de president op jacht.

Deze film was een tijdje geleden op tv te zien en ik kan niet meer op de titel komen.

Wie weet wat ik bedoel?

jarno1975 (moderator series)

• 10970 berichten
  • 2790 stemmen

Gonzo8000

• 484 berichten
  • 10 stemmen

Helaas niet. Film speelt zich af in de Middeleeuwen of iets dergelijks

Gonzo8000

• 484 berichten
  • 10 stemmen

Helaas niet. Zoals aangegeven speelt de film zich af in dezelfde periode als the seventh son.

Toen de jongen op de akker aan het werk was, kwam er een man (evt een tovenaar oid) om hem op te halen. Hij had een bepaalde gave om het probleem op te lossen

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.