• 15.735 nieuwsartikelen
  • 177.873 films
  • 12.196 series
  • 33.962 seizoenen
  • 646.802 acteurs
  • 198.941 gebruikers
  • 9.369.485 stemmen

Ik zoek... een filmtitel #2

zoeken in:

JvB Lucas

• 323 berichten
  • 0 stemmen

sparkie schreef:

Goeiedag,

Er is nog een film waar ik naar op zoek ben. Het gaat over een man met een pikhouweel die er kwade bedoelingen mee heeft om mensen te vermoorden. En er is ook zo iets als een grot waar het allemaal gebeurt

Valt volgens mij onder de categorie horror.

Heb hem ooit gekregen van een vriend, maar ben de dvd kwijt. Film is ergens tussen 2005 - 2010 gemaakt

Hatchet (2006)

sparkie

• 100 berichten
  • 35 stemmen

Nee helaas lucas, is niet de film die ik bedoel.

sparkie

• 100 berichten
  • 35 stemmen

Yep uitstekend Fieber dank je wel !

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

TheDiningDead schreef:

Eerste zegt mij niet direct iets, maar de tweede lijkt mij: Chained (2012)

Btw: regisseur is dochter van...

Aah, dat is 'm, THANKS!

Grappig, wist niet dat zij ook regisseerde! Lynch is tof. Binnenkort weer heerlijk Twin Peaks kijken.

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Hoe heet die film ook alweer waarin 1 of 2 jongens op de computer een sexy vrouw ontwerpen, die ze vervolgens ik geloof proyecteren en als het ware tot leven komt?

Het is een (romantische?) komedie uit de jaren '90 geloof ik.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

arno74 schreef:

Hoe heet die film ook alweer waarin 1 of 2 jongens op de computer een sexy vrouw ontwerpen, die ze vervolgens ik geloof proyecteren en als het ware tot leven komt?

Het is een (romantische?) komedie uit de jaren '90 geloof ik.

Weird Science

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Dat is 'm, bedankt!

Uit 1985 nog wel... knap dat ze toen deze film bedacht hebben, het klein aantal mensen die toen een computer had hadden er waarschijnlijk een met monochroom scherm. Daarom dacht ik dat het vast jaren '90 moest zijn. Nogmaals dank!

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ja was zeker een leuke film, heb hem zelf ook al 5 keer gezien of zo

morvan

• 265 berichten
  • 0 stemmen

Hallo,

Ik ben weer eens op zoek naar een film.

Was enough met jennifer lopez aan het kijken, maar was niet de film die ik in gedachte had.

Die ik zoek is naar ik hoop een makkie.

Een stel woont in een grote moderne luxe villa, denk veel glas, op een bepaald moment mishandelt hij haar geloof ik en zij neemt uiteindelijk karateles of in ieder geval iets om zich te verdedigen. Aan het eind lokt ze hem in de val in dat huis, geloof alle lichten uit en neemt hem te grazen.

Lijkt me ook wel een rol voor hilary swank of Hall Berry???

iemand een idee??

Thanks in advance

morvan

• 265 berichten
  • 0 stemmen

In Film > Algemeen > Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp):

Hallo,

Was enough met jennifer lopez aan het kijken, maar was niet de film die ik in gedachte had.

Maar lijkt er wel gedeeltelijk op, man mishandeld zijn vrouw, zij pikt het niet meer enz.

Een stel woont in een grote moderne luxe villa, denk veel glas, op een bepaald moment mishandelt hij haar geloof ik en zij neemt uiteindelijk karateles of in ieder geval iets om zich te verdedigen. Aan het eind lokt ze hem in de val in dat huis, geloof alle lichten uit en neemt hem te grazen.

iemand een idee??

Thanks in advance

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

morvan schreef:

Hallo,

Maar lijkt er wel gedeeltelijk op, man mishandeld zijn vrouw, zij pikt het niet meer enz.

iemand een idee??

Thanks in advance

The glass house

Herman96

• 1 berichten
  • 0 stemmen

Hallo,

Een paar jaar geleden keek ik een film vanaf een vhs band.

Halverwege liep de band vast in de video recorder...

Nu ben ik op zoek naar deze film.

Hier een vage beschrijving wat ik me van de film herinner:

De film begon in een klas een docent gaf les tot dat er parachutisten uit de lucht kwamen zetten.

Terwijl de parachutisten nog in de lucht waren vertelde de docent aan de klas dat ze waarschijnlijk met een militaire oefening bezig van zijn en dat ze op het verkeerde moment uit het vliegtuig gesprongen zijn.

Toen de parachutisten op de grond kwamen rende de leerlingen naar de ramen, de militaire begonnen te schieten.

Veel leerlingen kwamen om een paar wisten weg te komen.

Een groepje werd achtervolgt maar wist met een pickup de bergen in te komen en hielden zich schuil in het bos.

Ze kregen een radio van mensen uit het dorp en voedsel om op de hoogte te blijven wanneer het veilig was om terug te keren.

Meer herinner ik me niet.

Ik denk dat de film uit de jaren 80 komt.

Iemand die toevallig weet welke film ik zoek?

Gentlepeople

• 24 berichten
  • 94 stemmen

Hallo, ik zoek de titels van 2 films die in de jaren zestig werden uitgezonden op TV.

De eerste betreft een scandinavische - waarschijnlijk Zweedse film - over een jongen en een meisje, die verliefd op elkaar zijn en vaak van hoge rotsen afduiken in de zee. Op een dag toen alles prachtig was, dook de jongen weer vanaf de rots en toen bleek dat het eb was en de jongen boven op een droogvallende rots dook. Hij raakte gehandicapt. Dit is het beeld dat me is bijgebleven, wie kan me helpen aan gegevens over deze film.

De tweede betreft een Engelse of Amerikaanse films over een stel bankrovers die een bank hebben overvallen. Een van de bankrovers raakt gewond bij de overval en wordt tijdens de achtervolging/ vlucht uit de auto geslingerd. Hij verbergt zich in nissen en kelders onder de huizen in een grote stad en wordt door kinderen zwaargewond aangetroffen. Het was een film die tussen Taras Bulba en The defiant met Sidney Portier en Tonny Cutiss werd uitgezonden, waarschijnlijk door de AVRO, wie kan me helpen?

missl

• 3866 berichten
  • 5796 stemmen

Hoi, ik ben op zoek naar een docu die volgens mij laatst op tv was. Over een vermiste jongen die dan in spanje opduikt. Op de filmposter zie je een jongen met een muts / pet. Kan iemand me helpen? Die lijkt me wel goed namelijk

SPT

• 433 berichten
  • 3237 stemmen

missl schreef:

Hoi, ik ben op zoek naar een docu die volgens mij laatst op tv was. Over een vermiste jongen die dan in spanje opduikt. Op de filmposter zie je een jongen met een muts / pet. Kan iemand me helpen? Die lijkt me wel goed namelijk

Misschien The Imposter (2012)?

missl

• 3866 berichten
  • 5796 stemmen

SPT schreef:

(quote)

Misschien The Imposter (2012)?

Dat is em, dank je! Ik zat telkens met the imposer in mn hoofd en daar kon ik het natuurlijk niet op vinden

sharon91

• 1 berichten
  • 0 stemmen

In Film > Algemeen > Help ik weet de naam van de film niet meer!:

Hallo mensen,

ik zit al lange tijd op het internet te zoeken naar een film die ik ook heb gezien. Weet de titel helaas niet meer! Het gaat om een (franse?) film die ooit op ned 1/2/3 kwam.

Het gaat over een vrouw die zwerft op de luchthaven, nadat haar man/vriend de relatie heeft verbroken na hun reis. Ze blijft echter wachten op hem op de luchthaven tot hij terug komt. Ze zwerft dagenlang op het vliegveld en begint haar leventje daar. Op een gegeven moment kennen alle werknemers haar op de airport. Ze doet van alles om aan geld te komen, bijvoorbeeld in ruil voor diensten aan mannen. Ze ontmoet dan een man die werkt op de airport bij een broodjeszaak, met wie ze een vriendschap opbouwt. Zoiets!!

Please help me out!

Panta Rei

• 507 berichten
  • 7 stemmen

Het enige wat bij me opkomt is The terminal

Harco

• 978 berichten
  • 0 stemmen

Tombés du Ciel zou eventueel ook kunnen.

audio.

• 100 berichten
  • 1060 stemmen

Hallo,

Juliie hebben mij al eerder erg goed geholpen met een film waarvan ik niet wist hoe die heette.

Nu heb ik een film die ik vroeger heb gezien en ik weet alleen dit:

Het is een avonturen/horror film. Geen animatie. Er zit een tweeling in die varkens zijn met tuinbroeken en leven/werken op een autografplaats/garage.

En een groot mansion waar een rijkaard woont die ook blijkbaar een varken is en die mensen kidnapt die verdwaald zijn. Deze mensen worden op een soort van achtbaan gezet met onhappy einde.

Het is een echte b film.

Klinkt gek maar ik wil hem zo graag nog een keer zien.

Kan ik iemand mij helpen om te vertellen hoe dezen film heet?

Alvast bedankt

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Hoogstwaarschijnlijk Nothing But Trouble (1991).

Bij herziening zul je ongetwijfeld moeten lachen om je omschrijving hierboven...

Harco

• 978 berichten
  • 0 stemmen

Sowieso Nothing but Trouble, ja.

ghostman

• 5740 berichten
  • 5 stemmen

Uit welke Franse film komt deze schitterende scene ? Ik kom er niet uit ...

REDBULLETJE

• 42 berichten
  • 5 stemmen

Ik zoek een film :: gaat over een jongen die gebeten word door een zeemermin . Daarnaa word hy er zelf eentje??

audio.

• 100 berichten
  • 1060 stemmen

Mug schreef:

Hoogstwaarschijnlijk Nothing But Trouble (1991).

Bij herziening zul je ongetwijfeld moeten lachen om je omschrijving hierboven...

hahaha je hebt helemaal gelijk!! wat erg hahaha. Ag jaah, excuus is dat het alweer 15 jaar geleden was;)

Dank je wel!

freek_93

• 668 berichten
  • 1666 stemmen

Deze was paar jaar geleden op tv, comedy central geloof ik?. Volgens mij een Franse film, of de familie was Frans. Speelde zich af vlak voor of in de tweede wereld oorlog. Gaat over een Joods gezin dat opgepakt wordt door de Duitsers. Ze moeten naar een concentratiekamp. De vader probeert samen met zijn zoontje op een komische wijze door deze verschrikkelijke tijd heen te komen. Hij doet alsof ze op vakantie zijn geloof ik.

Not sure..

Iemand enig idee?

Had 1 of 2 scenes gezien en spookt nog altijd in me hoofd rond en wil hem graag helemaal zien. Kan echter nergens de titel vinden.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

La Vita È Bella (1997) komt meteen bij me op. Maar da's een Italiaanse film.

freek_93

• 668 berichten
  • 1666 stemmen

Ik denk dat dat hem is inderdaad! Tenminste die prijzen etc kan ik me nog herinneren. Dankjewel!

staat zelfs in de top 250. Dat ik die niet heb kunnen vinden..

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.