menu

Film / Algemeen / Ik zoek... een filmtitel #2

zoeken in:
Goedemorgen

Ik zoek een film die gaat over een ontmoeting in een trein en ik meen dat dat op elke keer op t zelf de tijdstip is. Man heeft thuis een gezin en gaat uiteindelijk met die vrouw vreemd. In de titel zitten cijfers en ik meen dat dat het tijdstip is van de ontmoeting van hun 2

De film duurt meen ik ook maar een uur.

blijemama schreef:

Ik zoek een film die gaat over een ontmoeting in een trein.

The 7.39 (2014) - MovieMeter.nl

Dames en heren, ik zoek een film van Aziatische afkomst. Weet er helaas heel weinig meer van dus is de beschrijving zeer karig. Het begint, of in ieder geval in het begin, volg je een bootje op een rivier. Het is donker en de lampjes op de rivierboten geven nog ietwat verlichting. Film heeft te maken met mythen uit een Aziatische cultuur, welke cultuur weet ik niet, hekserij en volgens mij is er een baby aan boord van het rivierbootje.

Niet veel info, dat weet ik. Maar wie weet is er iemand die me kan helpen.
Alvast bedankt.

Help, mede filmliefhebbers. Ik zoek de titel van een -ik dacht- Belgische film. Het voornaamste en zo'n beetje enige wat ik me nog van de film kan herinneren is dat in een wat eenvoudige kleine kroeg met een piano de plaatselijke wat absurde dorpelingen met elkaar een wat bizarre dans doen op het moment dat er op die piano gespeeld wordt.

Volgens mij is het een wat horror-achtige film enigszins vergelijkbaar met Tucker and Dale vs Evil.

EDIT: Ineens weet ik het weer; 'Calvaire' is de film die ik bedoelde. Toch bedankt voor het meedenken.

Film Pegasus (moderator)
RobbyT schreef:
Mensen, help me even. Ik herinner me een Belgische film die ik eind jaren 80 zag. Een man wil zelfmoord plegen en wil uit het raam springen. Beneden verzamelt zich een menigte die hem aanmoedigt om dat te doen. Op het allerlaatste moment besluit hij om het niet te doen, met als gevolg een woedende menigte. Het publiek laat het er niet bij zitten en stormt naar boven om hem in elkaar te slaan. Weet iemand het?

Ik weet niet of je dit nog zoekt. Het is volgens mij deze film: Off Screen (2005)

studio dewolf schreef:
Actie/thrillerfilm van einde jaren '80 of begin jaren '90. 1 held achtervolgde 1 schurk met pistool. Beide waren man. De hand van de schurk werd vastgebonden met een handboei en een koker of paal in het appartement. Ik geloof dat het in New York was. Hij kon zichzelf bevrijden door zijn hand afrukken of afhakken dus hij had nu 1 hand. Op het einde speelde het zich af tijdens de avond (donker) op de brandladder/balkon. De schurk werd geëlektrocuteerd of geroosterd en stierf.

Klinkt als Ricochet (1991)

WardT schreef:
(quote)

Klinkt als Ricochet (1991)

Nee, geen zwarte acteur. 2 blanken geloof ik.

Volgens mij is het een film uit de Dirty Harry reeks.

In Film > Overige films > hoe heet de film?:

Jaren terug een film gezien die speelde in een huis in Zuid-amerika waar een vrouw woonde die er achter komt dat er een andere vrouw opgesloten zit in een verborgen schuilruimte.
Wie helpt me met de naam van deze film>

Film Pegasus schreef:
(quote)

Ik weet niet of je dit nog zoekt. Het is volgens mij deze film: Off Screen (2005)

Nee, dat is hem niet, het is echt een jaren 80 film.

Mensen, ik ben op zoek naar een film uit de jaren 80. Renee Soutendijk scheldt iemand in een café uit voor droplul. Als antwoord krijgt ze terug: "Vind je toch lekker, droplul?" Weet iemand welke film het is? Bedankt in ieder geval.

Flavio (moderator)
Volgens mij is dat Spetters. Staat ze niet in een snackbar i.p.v. café?

In Spetters zit een scene in café "slappe lul, (antwoord).... Heeft ie ook!" Op minuut 32:40. De gehele film staat op youtube

geplaatst:
Misschien kunnen jullie me helpen, al heb ik heel weinig aanwijzingen. Ik zoek een film waarin een personage voorkomt dat steeds hetzelfde lied zingt. Volgens mij is het 'Cheek to cheek'. Hij zingt het niet mooi en brengt het al helemaal niet, maar het is gewoon zijn standaard liedje als hij ergens mee bezig is. Wat ik me meen te herinneren is het een wat apart type, sociaal niet zo vaardig en onaangepast. Er is een getroebleerde relatie met een ander personage.

Het zou kunnen dat dit andere personage onze zanger uit het oog verloren is en dit andere personage staat ergens, als onmiskenbaar te horen is dat het lied wordt ingezet. Ander personage is opgelucht en ontroerd en dat dienen wij als publiek ook te zijn.

Ik weet verder niks, tijd niet, of het een goede film is niet... Als het bij iemand een belletje doet rinkelen, scheelt me dat een hoop gepieker en gegis waar ik het toch gezien heb!

geplaatst:
In Film > Overige films > Op zoek naar een titel:

Hallo allemaal. Ik ben op zoek naar een film die ik uit mijn jeugd gezien heb.

Een blanke acteur word bevangen door kryptonight en een donker acteur ik dacht wesly snipes met blond haar komt daar achter en die gaat dat ook nemen zodat ze dus allebei superkrachten krijgen. En dan moeten ze het tegen elkaar opnemen.
Welke film is dit?

Ramon K
geplaatst:
Niet gewoon Demolition Man (1993) ? Geen superkrachten helaas...

geplaatst:
@ Asmahan: Kan van alles zijn, zoek eens op de maker van het liedje Irvin Berlin op IMDB:

Irving Berlin - IMDb

geplaatst:
Ik heb er nog één. Een jong meisje stelt zich met veel zelfspot voor. Je zit haar in een dierenpak als mascotte bij een wedstrijd. Ze loopt weg van huis en komt in een bordeel terecht. De madam is een bijzonder sexy vrouw die de mannen zo vakkundig opwarmt dat ze het ze niet uitmaakt welke vrouw ze toebedeeld krijgen. Zelfs de hoofdpersoon heeft dus klandizie genoeg, zo legt ze uit.

Het meisje is volgens mij nog een tiener. De film is al ouder, ik vermoed eind jaren 70, begin jaren 80. Ik zag de film op televisie en was toen ongeveer net zo oud als het meisje in de film. Deze film heb ik toen niet af kunnen kijken en heel af en toe vraag ik me af welke film het was en hoe het verhaal afloopt.

geplaatst:
In Film / Algemeen / 2 police mannen onderzoeken in brand gestoken man:

Hallo,
Ik zoek al maanden een film, omschrijving
De film start met 2 politie mannen die boven op een flat gebouw onderzoeken een in brand gestoken man.
Wat blijkt de man is diverse keren in brand gestoken en diverse keren geblust alleen om hem te verhoren , ik zou deze film graag weer een keer willen zien maar kan hem niet vinden , kan iemand mij helpen
Groet Dion

geplaatst:
Bedankt, Baggerman, ik ga kijken!

Ramon K
geplaatst:
Asmahan schreef:
Misschien kunnen jullie me helpen, al heb ik heel weinig aanwijzingen. Ik zoek een film waarin een personage voorkomt dat steeds hetzelfde lied zingt. Volgens mij is het 'Cheek to cheek'. Hij zingt het niet mooi en brengt het al helemaal niet, maar het is gewoon zijn standaard liedje als hij ergens mee bezig is. Wat ik me meen te herinneren is het een wat apart type, sociaal niet zo vaardig en onaangepast. Er is een getroebleerde relatie met een ander personage.

Het zou kunnen dat dit andere personage onze zanger uit het oog verloren is en dit andere personage staat ergens, als onmiskenbaar te horen is dat het lied wordt ingezet. Ander personage is opgelucht en ontroerd en dat dienen wij als publiek ook te zijn.

Ik weet verder niks, tijd niet, of het een goede film is niet... Als het bij iemand een belletje doet rinkelen, scheelt me dat een hoop gepieker en gegis waar ik het toch gezien heb!

Vergis je je toevallig niet in liedje? Is het niet Pennies from Heaven uit de gelijknamige film met Steve Martin?

geplaatst:
Nee, het is niet Pennies from heaven, Ramon.

geplaatst:
Ben al lang op zoek naar drie films. Een jonge vrouw is verloofd met een saaie, misschien rijke, vent omdat haar ouders dat graag zien. Een tante komt op bezoek, ziet hoe ongelukkig het meisje is, en verleidt de saaie verloofde in een serre of een schuur. Het meisje wordt uiteindelijk non of gaat naar een klooster. In de tweede film doet een jonge man in Londen een butler-studie. Hij belandt op een kasteeltje waar de (eenvoudige) landheer is getrouwd met een snobistische dame, terwijl hij het ook met dame uit de keuken doet. De derde film speelt zich af in het Londen van Thatcher. Een kledingstuk? waait overal naar toe (net als in de Jurk in een film van Warmerdam) en belandt in de flat van een yuppie-echtpaar. Bij voorbaat dank!

morvan1
Hallo,
zoek 2 films
eerste is een scifi in de toekomst is het mogelijk in de tijd terug te reizen en op een dinosuarus te schieten, dan een vulkaan uitbarsting.
Er mag niets veranderd worden, anders gaat het mis
Bij de laatste missie stapt een klant op een vlinder en komt onder een schoen mee terug.
Dan komen er golven en wordt de aarde elke keer veranderd, mensen worden gek, gevaarlijke dino achtige beesten

tweede film pas gezien begin met vette autoachtervolgingen is actie, schiet me verder even niets te binnen.
gokje???

thanks

morvan1 schreef:
Hallo,
zoek 2 films
eerste is een scifi in de toekomst is het mogelijk in de tijd terug te reizen en op een dinosuarus te schieten, dan een vulkaan uitbarsting.
Er mag niets veranderd worden, anders gaat het mis
Bij de laatste missie stapt een klant op een vlinder en komt onder een schoen mee terug.
Dan komen er golven en wordt de aarde elke keer veranderd, mensen worden gek, gevaarlijke dino achtige beesten

tweede film pas gezien begin met vette autoachtervolgingen is actie, schiet me verder even niets te binnen.
gokje???

thanks

film 1:
A Sound of Thunder (2005)

Film 2: Baby Driver (2017)
Misschien deze ?

morvan1
de eerste klopt zonder controle, lol
meestal, oh ja

tweede niet nooit gezien, maar ga ff kijken
andere opties??
geloof licht groene auto erbij zie het voor me nu de rest nog.
Ziek op bed, zie te veel films

Hallo ,Ik zoek een vrij nieuwe film ,het is een komedie over een stel vriendinnen die dronken of stoned zijn en dan op een slapend kind een snorretje enzo op zijn gezicht tekenen ,het is niet veel info maar hopelijk herkent iemand het .

Ik heb Google er al voor afgezocht, maar ik kom er niet aan uit.

Ik ben op zoek naar een film, maar ik heb maar een karig aantal details:

- het is een film die omschreven kan worden als een misdaad/roadmovie
- het verhaal gaat over een bounty hunter & kat-en-muisspel door Amerika
- het is geen western, komedie of sciencefiction

Ik vermoed dat de film vóór 2010 gemaakt is.

Het betreft ook sowieso niet No Country For Old Men, Domino, All About The Benjamins, Midnight Run, The Rundown, Raising Arizona, Pitch Black.

Alvast enorm bedankt voor diegene die hier een suggestie uit weet te halen

Gast
geplaatst: vandaag om 08:24 uur

geplaatst: vandaag om 08:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.