The 7.39 (2014)

Verenigd Koninkrijk
Romantiek
118 minuten (miniserie, 2 delen)

geregisseerd door John Alexander
met David Morrissey, Sheridan Smith en Olivia Colman

Na het vaste gedrum voor een zitplaats op hun dagelijkse pendeltrein, beginnen Sally en Carl voor het eerst tegen elkaar te praten en plotseling wordt hun dagelijkse treinreis een stuk interessanter. Carl is gelukkig getrouwd en Sally is verloofd. Toch voelen beiden zich steeds meer en meer tot elkaar aangetrokken en wanneer hun vriendschap veranderd in flirten, weigeren ze toe te geven dat ze een grens aan het overschrijden zijn.

John Alexander, een Brit, benadert in deze TV-Film veel dichter de realiteit, dan wat zijn collega's, Amerikanen, er doorgaans van terecht brengen wanneer een onderwerp als deze, zeg maar "ontmoeting met gevolgen", moet worden uitgewerkt.
Het enige wat ik de film kan aanwrijven is dat hij in het middenstuk al te langdradig is, al begrijp ik best dat het de cineast om te doen is de evolutie in de relatie van beide hoofdpersonages stapsgewijze te volgen.
Het thema is zo oud als de straat, dergelijke gevallen zijn meer dan talloos en toch weet de film te boeien omdat het gebeuren op een eenvoudige manier wordt voorgesteld, als behorend tot het intrige en de "eventualiteiten" van het dagelijkse leven.
Beide hoofdacteurs zitten goed in hun rol van met ongewone, hun leven dooreengooiende toestanden te worden geconfronteerd.
Goede film, zonder sensatiezucht.

avatar van aorsongmachine
Een vrij aardige film, leuk om te bekijken op een luie zaterdagavond.

Meer dan uitstekende film met schitterende acteurs daarbij vind ik Sheridan Smith zo wie zo al top.

avatar van MissT
Gevoelige film waarin twee mensen doen wat bij andere dieren volkomen geaccepteerd is maar wat in onze maatschappij met haar primitieve, kleingeestige wetten nog altijd als ' verkeerd' wordt gezien. Met veel respect gebracht voor alle karakters.

avatar van Decec
Een goede drama/romantiek film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur David Morrissey speelt goed...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

avatar van Capablanca
Naturel geacteerd, geloofwaardig neergezet en mooi klein gehouden.

Een heerlijke film en prima geacteerd.