• 8.484.089 stemmen

The 7.39 (2014)

Romantiek | 118 minuten (miniserie, 2 delen)

Genre: Romantiek

Speelduur: 118 minuten (miniserie, 2 delen)

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: John Alexander

Met onder meer: David Morrissey, Sheridan Smith, Olivia Colman

Plot The 7.39

Na het vaste gedrum voor een zitplaats op hun dagelijkse pendeltrein, beginnen Sally en Carl voor het eerst tegen elkaar te praten en plotseling wordt hun dagelijkse treinreis een stuk interessanter. Carl is gelukkig getrouwd en Sally is verloofd. Toch voelen beiden zich steeds meer en meer tot elkaar aangetrokken en wanneer hun vriendschap veranderd in flirten, weigeren ze toe te geven dat ze een grens aan het overschrijden zijn.

avatar van Movsin

Movsin

John Alexander, een Brit, benadert in deze TV-Film veel dichter de realiteit, dan wat zijn collega's, Amerikanen, er doorgaans van terecht brengen wanneer een onderwerp als deze, zeg maar "ontmoeting met gevolgen", moet worden uitgewerkt.

Het enige wat ik de film kan aanwrijven is dat hij in het middenstuk al te langdradig is, al begrijp ik best dat het de cineast om te doen is de evolutie in de relatie van beide hoofdpersonages stapsgewijze te volgen.

Het thema is zo oud als de straat, dergelijke gevallen zijn meer dan talloos en toch weet de film te boeien omdat het gebeuren op een eenvoudige manier wordt voorgesteld, als behorend tot het intrige en de "eventualiteiten" van het dagelijkse leven.

Beide hoofdacteurs zitten goed in hun rol van met ongewone, hun leven dooreengooiende toestanden te worden geconfronteerd.

Goede film, zonder sensatiezucht.

avatar van aorsongmachine

aorsongmachine

Een vrij aardige film, leuk om te bekijken op een luie zaterdagavond.

stinissen (crew films & series)

Meer dan uitstekende film met schitterende acteurs daarbij vind ik Sheridan Smith zo wie zo al top.

avatar van MissT

MissT

Gevoelige film waarin twee mensen doen wat bij andere dieren volkomen geaccepteerd is maar wat in onze maatschappij met haar primitieve, kleingeestige wetten nog altijd als ' verkeerd' wordt gezien. Met veel respect gebracht voor alle karakters.

avatar van Decec

Decec

Een goede drama/romantiek film...

Prima verhaal...

Prima acteerwerk...

Bekende acteur David Morrissey speelt goed...

Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

Prima achtergrond geluid/muziek

(Dolby Digital)...

avatar van Capablanca

Capablanca

Naturel geacteerd, geloofwaardig neergezet en mooi klein gehouden.

avatar van nijkerkbert

nijkerkbert

Een heerlijke film en prima geacteerd.

avatar van Lebarron

Lebarron

The 7.39 is een prachtige, bescheiden romantische film over twee forenzen die elkaar dagelijks in de trein zien en langzaam voor elkaar vallen. Dat is geen ramp ware het niet dat hij getrouwd is en zij verloofd.

De film is uitgebracht als een twee delige miniserie door de BBC, altijd een garantie voor topdrama. Het eerste gedeelte gaat over het onstaan van de romance en is zeer goed. Het acteerwerk is integer en vooral down to earth, wat volledig bij de personages past. David Morrisey is geen Hugh Grantachtige charmante stuntelaar noch een Colin Firthachtige sophisticated hunk. Hij is gewoon een alledaagse kantoorklerk om te zien. Sheridan Smith is een leuke meid, beetje vergelijkbaar met dames als Nadja Hüpscher en Kim van Kooten. Niet direct de eerste die in je opkomen wanneer je een mooie vrouw moet noemen maar wanneer het je vriendin is ben je een gelukkig man. De tweede helft is helaas wat minder. Het verhaal word een beetje ongeloofwaardig afgeraffeld maar desondanks is het overall nog steeds een prima film en daarom 4*.