menu

Film / Algemeen / Ik zoek... een filmtitel #2

zoeken in:
Ik zoek de naam van een film waarin 2 jongens (studenten en/of jongen rond 20 jaar) een eigen raket willen bouwen en ze dat in eerste instantie niet lukt maar uiteindelijk wel.
Die 2 jongens waren student scheikunde/natuurkunde of iets dergelijks als ik het me goed kan herinneren.

De film is zo’n 20 jaar oud, wellicht zelfs wat ouder. En speelt zich af ergens tussen 1960 en 1985 denk ik.

Ik hoop dat een filmkenner met deze info weet welke film ik bedoel. Thanks!!

Ja dat is ‘m. Thanks!

morvan1
geplaatst:
Rodger schreef:
(quote)

film 1:
A Sound of Thunder (2005)

Film 2: Baby Driver (2017)
Misschien deze ?

2e was 6 underground

geplaatst:
In Film > Overige films > Titel film?:

Ik ben opzoek naar een titel van een film die ik jaren geleden gezien heb. Ik weet nog maar flarden en kan de titel niet achterhalen.
In de film wordt een groot vervallen en flink begroeid landhuis opgeknapt. Volgens mij tot hotel. Een detail wat me bijgebleven is dat ze vanaf een afstand een soort (glazen?) Plaat in een steen zetten zodat je kan zien hoe het hotel er uit zou komen te zien wanneer deze klaar is.
Wie kan mij helpen aan een titel?

geplaatst:
De film ging zo,

Het was een yakuza setting film, als ze gingen schieten met pistolen op elkaar dan drukte ze een knopje in op het handvat van het pistool en dan explodeerde de tegenstander.

In een andere sance ging iemand die bij de andere 'yakuza gang' naar binnen om vrede te sluiten tussen de twee partijen, maar hij had een kleine capsule benzine in zijn mond gedaan en onder het vrede sluiten spuugde hij deze over zijn slachtoffer uit en toen stak die hem/haar in de fik.

Ik dacht dat deze film ooit werd uitgezonden op MTV asian screen, maar daar kan ik hem niet vinden.

geplaatst:
Hoi, ik zoek een film over een ontvoering van een dochter van een stel. Het stel moet allemaal dingen voltooien, voordat ze haar terug krijgen (zoals de ontvoerder zegt).
Deze ontvoering blijkt in scene te zijn gezet door de ontvoerder en de vrouw van het stel, omdat de man vreemd gaat met de vrouw van de ontvoerder. (als jullie me nog volgen....)

Ik zoek al een paar dagen, maar kan de titel echt niet vinden. Kan iemand mij helpen?

geplaatst:
JorinDav schreef:
Ik zoek al een paar dagen, maar kan de titel echt niet vinden. Kan iemand mij helpen?

Butterfly on a Wheel (2007)

Binnen een minuut gevonden trouwens, zonder de film te kennen, dus ben benieuwd waar je hebt gezocht...

geplaatst:
Hallo, ben op zoek naar de titel van volgende film : een jonge zeiler/surfer die op zijn boot woont ontmoet een backpackster. Een bevriend ouder koppel van de jongen vraagt hem om hun zeiljacht terug naar de UK te varen... de jongen gaat de uitdaging aan, en zijn vriendinnetje vergezeld hem. Ze krijgen storm onderweg en lijden schipbreuk... de jongen overleeft het niet, en het meisje moet alleen overleven .... Er zit ook wat in met "hallucinaties" als ik me goed herinner ....
Iemand kan wat met deze beschrijving ?
grts,
Ki Ki

geplaatst:
ki ki schreef:
Hallo, ben op zoek naar de titel van volgende film

Adrift (2018)

Nevyn1963
geplaatst:
In Film > Overige films > zoeken:

Hallo,
Ik ben nieuw hier, dus nog even wennen en kijken of ik alles op de goede plek schrijf.
Ik zoek al jaren een film.
Als jongen van 12 zat ik zondag middags altijd naar de Duitse tv te kijken met de hoop dat er een mooie film op zou komen.

Op 1 van deze middagen zag ik een Duitse (of in Duits vertaalde film ) over een vrouw die als verstekeling / gast meeging op een schip. De hoofdrolspeler was een zanger die een mooi lied zong "Mein Herz schlägt immer nur für dich Guanita du bist mein Sonnenschein Ich lasse dich nie alleine"
Sinds die tijd ben ik fan van de Tenor stem, maar kan de film nergens terug vinden.
Is waarschijnlijk een erg oude film.

Wie kan mij helpen?

geplaatst:
Nevyn1963 schreef:
In Film > Overige films > zoeken:
Ik zoek al jaren een film.

Nou, ik heb lang gezocht en ik denk dat het één van deze twee films is:

The French Line (1954) of Luxury Liner (1948)

Ze zijn beiden Engelstalig, maar het zou inderdaad kunnen dat je ze in een nagesynchroniseerde versie hebt gezien.

geplaatst:
Ik ben opzoek naar een titel van een film die ik jaren geleden gezien heb. Ik weet nog maar flarden en kan de titel niet achterhalen.
In de film wordt een groot vervallen en flink begroeid hotel opgeknapt. Een detail wat me bijgebleven is dat ze vanaf een afstand een soort (glazen?) Plaat in een steen zetten zodat je kan zien hoe het hotel er uit zou komen te zien wanneer deze klaar is.
Wie kan mij helpen aan een titel?

geplaatst:
Mdh1990 schreef:
Ik ben opzoek naar een titel van een film die ik jaren geleden gezien heb.

Een gokje: The Best Exotic Marigold Hotel (2011) of wellicht Under the Tuscan Sun (2003)

Nevyn1963
geplaatst:
Bubblez schreef:
(quote)

Nou, ik heb lang gezocht en ik denk dat het één van deze twee films is:

The French Line (1954) of Luxury Liner (1948)

Ze zijn beiden Engelstalig, maar het zou inderdaad kunnen dat je ze in een nagesynchroniseerde versie hebt gezien.

Bedankt voor de moeite, heb ze even bekeken maar is niet de film die ik toen heb gezien. Omdat er in Duits werd gezongen, denk ik toch dat het om een Duitstalige film is.

morvan1
geplaatst:
hallo

denk makkelijk, chef kok verliest zijn vrouw een franse die naar een landelijke locatie is geweest om daar een restaurant e openen, rijd te hard en verongelukt.
Chef kok gooit er met de pet naar en alles vervalt een negatieve retentie ruineert hem
uiteindelijk koopt hij toch die landelijke pub bouwt het om en begint restaurant
een plaatselijke heeft die retentie geschreven en raak bevriend met zijn dochtertje
een beroemde alcoholistische presentator maakt een uitzending daar en restaurant loopt als een trein
pub heette iets met booth
dacht even toni danza, maar staat niet in zijn lijst op imdb

denk voldoende

geplaatst:
morvan1 schreef:
denk makkelijk, chef kok verliest zijn vrouw een franse die naar een landelijke locatie is geweest om daar een restaurant e openen

Love's Kitchen (2011)

morvan1
geplaatst:
jep, is hem

bedankt

geplaatst:
morvan1 schreef:
jep, is hem

bedankt

Graag gedaan!
Jij reageert tenminste met een bedankje, in tegenstelling tot al die anderen met een vraag.

morvan1
geplaatst:
Bubblez schreef:
(quote)

Graag gedaan!
Jij reageert tenminste met een bedankje, in tegenstelling tot al die anderen met een vraag.

hoi,

is dat zo??
ik doe dat altijd, als het hem niet is om meerdere reacties te krijgen, maar ook bij goed, hebben anderen er iets aan, maar ook voor degene die je helpen aan een titel even laten weten dat ze de juiste aangegeven hebben.
kleine moeite toch

geplaatst:
morvan1 schreef:

kleine moeite toch

Vind ik ook, maar blijkbaar niet voor iedereen helaas. Ik denk dat er zich veel mensen inschrijven om een vraag te stellen, maar nooit (of pas véél later) terugkomen voor het antwoord.

morvan1
geplaatst:
bij mij staat hij standaard aan

zakelijke laptop met windows 10 pro plus, voldoende geheugen.
multitasken met meerdere bureaubladen en verschillende browsers
soms duren antwoorden langer en kan ff snel kijken en weer verder.

kijk erg veel films en nu helemaal en ben vergeetachtig en te veel films gezien
Voorheen account morvan, maar weet het password niet meer en wordt naar een hotmail adres gestuurd wat ik niet open krijg en geen hulp van hen

geplaatst:
Ik zoek de titel de film die voldoet aan deze beschrijving:
Een jongen en een meisje rijden tegen elkaar aan met een fiets. De jongen is ernstig ziek en komt net bij de dokter vandaan en staat een zware behandeling te wachten. Het meisje komt hij later tegen in een broodjes / koffiezaak en ze hebben fotografie als gemeenschappelijke hobby. Het is een indiefilm en de trailer stond ooit op apple.com/trailers.

geplaatst:
Bij De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic #2:

Hey ik zoek en film van als ik zelf jong was . Ze hebben hem 1 keer getoont op ketnet .veel weet ik niet meer maar , Dat was een meisje die door onweer en donder eigelijk in een andere wereld is terecht gekomen . Ze moest dan voor terug te keren naar haar echte leven terug onweer .... maar had daar ondertussen een jongen leren kennen die haar alles zei waar ze waren in werk jaar .....

Ik vind hem nergens terug en weet de titel acht niet iemand die dit wel soms weet ? Gr

Mug
geplaatst:
Stefanie loge schreef:
Hey ik zoek en film van als ik zelf jong was . Ze hebben hem 1 keer getoont op ketnet .veel weet ik niet meer maar , Dat was een meisje die door onweer en donder eigelijk in een andere wereld is terecht gekomen . Ze moest dan voor terug te keren naar haar echte leven terug onweer .... maar had daar ondertussen een jongen leren kennen die haar alles zei waar ze waren in werk jaar .....

Ik vind hem nergens terug en weet de titel acht niet iemand die dit wel soms weet ? Gr

An Angel for May (2002)

Tenminste, als je de rol meisje-jongen omdraait...

geplaatst:
Beste Moviemeter leden,

Ik had in 2003 een film gezien op t.v. en die ging over een schip die vast zat in ijs, en vervolgens kwamen ze aan land en daar werd een verhaal verteld. Over 2 personen die aan elkaar verbonden waren via pijn. Dus als 1 personage pijn kreeg in die film kreeg die andere ook pijn. Ik weet 100% dat ik hem voor 2003 heb gezien en het was nog een kleuren film.

Ik ben al jaren op zoek naar deze film maar kan hem maar niet vinden.

geplaatst:
Ik zoek een film uit Scandinavië, een jeugdfilm, jaren '80 of' 90? Gaat over meisje uit Denemarken of Zweden die verliefd wordt op een buitenlandse jongen. Ik dacht Arabische jongen.
Weet iemand welke ik bedoel?

geplaatst:
Wiet10 schreef:
Ik zoek een film uit Scandinavië, een jeugdfilm, jaren '80 of' 90? Gaat over meisje uit Denemarken of Zweden die verliefd wordt op een buitenlandse jongen. Ik dacht Arabische jongen.
Weet iemand welke ik bedoel?

Kwamen er ook paarden in voor? Ik kom er niet op.

geplaatst:
Ik zoek de titel van een film waarbij 2 zussen naar een donker gaan en daar blijven en daar krijgen ze elke dag een blauw snoepje onder hun kussen en uiteinelijk bleek dat iets te zijn (het snoepje) en op een moment passeren ze bij de zoo van planckendael. Sorry voor onduidelijkheid x

IkHebEenVraag
geplaatst:
ik ben de eilish^ reageer hierop als je het weet x

Gast
geplaatst: vandaag om 19:32 uur

geplaatst: vandaag om 19:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.