Love's Kitchen (2011)

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Romantiek

geregisseerd door James Hacking
met Claire Forlani, Dougray Scott en Gordon Ramsay

Rob Haley (Dougray Scott), een rijzende chef-kok en restauranthouder in Londen, is overmand door verdriet wanneer hij zijn vrouw verliest. Met de aanmoedigingen van zijn beruchte vriend en tv-kok Gordon Ramsey besluit Rob om zijn bestaan wat op te peppen door een armoedige pub om te toveren in een restaurant. Zijn gerechten springen in het oog bij de knappe Amerikaanse restaurant recensente Kate Templeton (Claire Forlani). Al snel ontstaat er een romance tussen beide.

avatar van 606
Ik ben de eerste die mag stemmen op deze leuke film met als hoofdzaak koken.
Goed verhaal en mooi uitgewerkt, prima geacteerd en vooral Scott zit prima in zijn rol.
Verveeld geen moment deze film.
En trouwens Ramsay hoeft eigenlijk niet hierboven vermeld te worden, de beste man krijgt net 5 minuten speeltijd.

3 sterren

avatar van nightbreed
Tja, cliche en klef, maar toch wel leuk een keer te hebben gezien.

Beetje flauw, vol clichës, bijv. wel 10 keer zien we mensen verbaasd kijken als ze het toetje van de kok proeven. Ook de afloop van de film hebben we al talloze keren in andere films gezien.

avatar van nachtschade
Heerlijke film over een onderwerp wat je niet al te vaak tegenkomt in films. In het begin even moielijk te volgen, maar dat liep naarmate de film vorderde, wel los! Einde is inderdaad voorspelbaar, maar ik heb nog nooit een romkom gezien waarbij het einde niet voorspelbaar was.

avatar van tommykonijn
Best een aardige, maar wel standaard romcom. Ondanks dat ik niet echt gelachen heb, zaten er wel gewoon leuke momenten in de film en het acteerwerk was ook in orde. Het jammere is dat je het einde al van ver ziet aankomen en de film was hier en daar inderdaad een beetje klef. Het kon me desondanks niet echt storen. Gewoon een vermakelijke film. Niet meer en niet minder.

avatar van DeCol
Matige film, alhoewel hij best prettig wegkijkt.

Niets nieuws in deze film, misschien de combinatie ervan. Hij is zo voorspelbaar als het maar kan zijn. Je ziet al snel hoe alles gaat lopen en het gaat ook allemaal zo makkelijk. Kate is na een paar dagen al ingeburgerd, beetje vreemde gang van zaken. Het acteerwerk van sommige, ook van Dougray Scott, was niet altijd even best. Visueel is het ook niet heel sterk. Nou is dat bij deze film niet zo belangrijk, maar het viel me wel op.

Toch is het een luchtig filmpje, met best wel wat leuke scenes en een knappe hoofdrolspeelster. Dat mag ook gezegd worden.

avatar van m1701
Lekkere feelgood movie,
maar er had zeker meer in kunnen zitten, het bleef soms erg vlak.
Het aspect koken had er wel wat meer ingemogen....
Maar het keek lekker weg, ondanks vrij standaard verhaaltje

avatar van adso
Inderdaad DeCol, wat mij betreft was Claire ook het smakelijkste toetje!