- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel #2
Ik zoek... een filmtitel #2
adek
-
- 9 berichten
- 0 stemmen
In Film > Overige films > Ik zoek een film:
Ik zoek een film (serie?) waarschijnlijk uit de jaren 70 (of begin 80).
Ik weet niet zeker, maar was wellicht zwart wit.
In de film komt een brand voor in een soort fabriek of laboratorium (geloof ik) en daarbij komt blijkbaar een chemische stof vrij.
Als gevolg van de stof en de brand smelten de gezichten van mannen die er in de buurt zijn (ik weet hun rol niet meer) deze beginnen te vervormen alsof ze van was zijn.
Dit heeft indruk op mij gemaakt, maar ik weet de titel niet. Wie kent deze film?
Roger Thornhill
-
- 6011 berichten
- 2445 stemmen
Als gevolg van de stof en de brand smelten de gezichten van mannen die er in de buurt zijn (ik weet hun rol niet meer) deze beginnen te vervormen alsof ze van was zijn.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Bericht verplaatst naar Overig > Televisie > Ik zoek... de titel van een serie
adek
-
- 9 berichten
- 0 stemmen
Bedankt!. Helaas Nee dit was m niet. Het was echt een flinke brand. Denk toch echt aan een laboratorium
Bubblez
-
- 2056 berichten
- 2497 stemmen
Als gevolg van de stof en de brand smelten de gezichten van mannen die er in de buurt zijn
Wellicht Warning Sign (1985) - MovieMeter.nl
adek
-
- 9 berichten
- 0 stemmen
Veel dank. Helaas is het ook warming signaal niet. Ze. Raakten met hun handen hun gezicht aan dat daardoor verder misvormde...echt als was... Veel dank voor dec reacties. Denk dat de film iets ouder is
adek
-
- 9 berichten
- 0 stemmen
Sorry ik bedoel - het was niet Warning Sign
A.L.I.E.N
-
- 775 berichten
- 1054 stemmen
Hey, ik ben op zoek naar een film die ik als kind op Ketnet heb gezien (rond 2002/2003). In die tijd zond Ketnet op zondagochtend heel vaak Scandinavische (voornamelijk Deense en Noorse) kinderfilms uit (bv. "Kurmmerne", "Ørnens øje" en "Gummi Tarzan"). Dus ik vermoed dat het een Scandinavische film is of eventueel een Duitse film. Heel misschien een Engelse, Franse of Nederlandse film, maar dat betwijfel ik. De film was vermoed ik wel gedubd in het Nederlands.
Wat ik me herinner.. Het ging over twee of meerdere kinderen (broers geloof ik, weet het niet helemaal meer zeker, misschien zat er nog een zusje bij), die in een redelijk arm gezien wonen in een buitenwijk of fabrieksstad. Het was rond Pasen en de vader van het gezin werkte hard om rond te komen en het gezin te onderhouden, maar er dreigde ontslag of een reorganisatie op zijn werk. Hij droeg wel gewone kleren (dus geen fabrieksoverall ofzo), ik weet niet meer wat voor werk hij deed in het verhaal. In elk geval. Pasen kwam er aan, maar de vader had geen geld om lekkers te kopen voor zijn kinderen. Hij kon enkel nog net een boeketje bloemen voor zijn vrouw kopen, terwijl de klasgenoten/vrienden van die broers WEL allerlei kregen. Wat ik me ook nog herinner is dat die twee jongetjes van dat gezin rond Pasen wel naar een klein winkeltje in de buurt gingen. Dat winkeltje ging zo goed als sluiten, maar de man die er werkte, ik vermoed een marrokaanse of turkse man, met een ietwat hippie achtig uiterlijk, was altijd heel lief tegen die kinderen en hij nam ze mee achteraan de winkel waar hij een kist open deed, met daarin nog allerlei chocolade van kerstmis. De kinderen waren hier heel blij mee, ondanks dat het wat raar was (kerst chocolade met Pasen), maar ze waren enorm dankbaar. Die man van die winkel ging ook weg uit die stad/dorp. In mijn herinnering was die man "gekocht" ofzo, en ik dacht dat hij een slaaf was (was nog maar 8 jaar toen), maar nu denk ik eerder dat het een soort Gastarbeider of seizoens arbeider fzo was. Het laatste wat ik me herinner is dat de oudste zoon van het gezien (eigenlijk zowat de hoofdpersoon en verteller vermoede ik) over straat wandelt en de hippie achtige man van de winkel voorbij/weg ziet fietsen, terwijl deze hem vaarwel wuift. In de film was er ook een voice-over aanwezig, ik denk van de oudste zoon uit het gezin die alles zowat uitlegde.
Het is maar een stukje van het verhaal hoor. Maar ik herinner me vooral die iet of wat armoede van het gezin (nu niet overdreven), de vader die met Pasen enkel een bloemetje voor zijn vrouw (de moeder) kon kopen en de "kerstchocolade met Pasen" van die hippie man van de winkel, vlak voor deze vertrok. En de voice over (gedubd in NL vermoed ik). Een film op Ketnet rond 2002. Ik vermoed Scandinavië (het zag er zowat uit als een stad in Zweden of Noorwegen in mijn herinnering), Maar pin me hier absoluut niet op vast! Voor hetzelfde geld is het Duitse, Nederlandse, Franse of mss Belgische (Waalse) film!!
Iemand die me kan helpen? Het spookt al een tijdje door mijn hoofd, daarmee.
Alvast bedankt.
nognooit
-
- 308 berichten
- 2118 stemmen
Jaren lang had ik in mijn hoofd dat ik het begin van Pete's Dragon (1977) had gekeken als kind op VHS, tussen 1990 en 1992. Dankzij Disney+ heb ik vandaag Pete's Dragon opgezet en blijkt dat een totaal andere film te zijn. Nu ben ik benieuwd welke film ik destijds dan wél heb gezien.
Ik herinner me dat het ging over een groep mensen dat stenen uit een rivier/beek haalden en dat mijn moeder vertelde dat ze uiteindelijk, onder al die stenen, een draak zouden vinden. De langzame opbouw vond ik destijds té langzaam en ik ben uiteindelijk iets anders gaan doen toen. Maar jaren later 'spookt' dat begin nog steeds in mijn hoofd en ben ik heel benieuwd hoe de film verder zou gaan.
mikey
-
- 28986 berichten
- 5138 stemmen
In Film > Overige films > Ik zoek een film:
Ik zoek een film (serie?) waarschijnlijk uit de jaren 70 (of begin 80).
Ik weet niet zeker, maar was wellicht zwart wit.
In de film komt een brand voor in een soort fabriek of laboratorium (geloof ik) en daarbij komt blijkbaar een chemische stof vrij.
Dit heeft indruk op mij gemaakt, maar ik weet de titel niet. Wie kent deze film?
The Return of the Living Dead (1985) - MovieMeter.nl
????
morvan1
-
- 33 berichten
- 0 stemmen
Hallo
we zijn op zoek naar naar eenfilm
de eerste een jong vrouw wordt naar een kleine plaats gestuurd om een fabriek gestuur waar ze dacht pooltafels of iets in die trent maken, moet reorganiseren of sluiten, gaat ten koste van banen, bla bla
vast bedankt
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Misschien New in Town (2009)?
morvan1
-
- 33 berichten
- 0 stemmen
Helaas die kwam vorige keer ook naar boven, die zochten we al en gekeken, maar dit is een soortgelijke maar andere.
morvan1
-
- 33 berichten
- 0 stemmen
had ooit gevraagd om de volgende nooit reactie op geweest
Met salmahayek stormt een poliotiebureau en maak amok met haar ex een detecive, dat zijn spullen nog bij haar liggen, dan draait ze even in de rondte, de moeite waard en vraagt aan iedereen of ze eruit ziet als een pakhuis?
beneden gekoimen scheurt ze met een open pich-up naar achteren en rem opdat zijn spullen op traat liggen.
Heb deze bij imdb bij al haar filmtitels gezocht kon hem niet vinden, maar weet bijna zeker dat het selma was.
Thanks
morvan1
-
- 33 berichten
- 0 stemmen
Net eagle eye gekeken en bedacht me dat er nog een film was met dezelfde strekking.
Alleen wordt het concert aan het einde in een park in zo'n soort halfronde uitlopende toeter waarin het concert zit, ook iets met explosieven in een jeep of zo en scheurt aan het eid met die wagen weg daar.
Kan dat met jeff bridges zijn??
thanks again
morvan1
-
- 33 berichten
- 0 stemmen
Gooi zelf alle door elkaar als je iets te veel hersenschuddingen hebt gehad en burn outs hebt gehad, slecht voor je geheugen, als je dan ook nog bijna alle films hebt gezien, sommige meerdere keren, wordt dat nogal eens een blur.
sommige zoek ik al jaren en iedereen weet dan welke je bedoelt alleen, tja de titel, he. LOL
Baggerman
-
- 10839 berichten
- 8277 stemmen
Net eagle eye gekeken en bedacht me dat er nog een film was met dezelfde strekking.
Alleen wordt het concert aan het einde in een park in zo'n soort halfronde uitlopende toeter waarin het concert zit, ook iets met explosieven in een jeep of zo en scheurt aan het eid met die wagen weg daar.
Kan dat met jeff bridges zijn??
bj666
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Opzoek naar een film, ik denk ergens uit begin 90
Vechtfilm/kickbox/martial arts in het buitenland... thailand of japan.
Een amerikaanse vechter gaat daar heen, leert ook een vrouw kennen, op het einde wordt zei gekidnapped zodat hij het gevecht verliest, zijn vrienden weten haar op het laatste moment de bevrijden zodat hij toch het gevecht kan winnen. Ook komt er een andere amerikaanse vechter, die staat in het begin wat nonchalant op een gok automaat te rammen, en zegt op het einde van de film tegen de ander iets van: If you need me, when ever, where ever, i'll be there.
Beetje rammelende omschrijving, maar het kan goed 20 jaar geleden zijn dat ik hem heb gezien
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
Opzoek naar een film..
RobbyT
-
- 215 berichten
- 44 stemmen
Mensen, help me even. Ik herinner me een Belgische film die ik eind jaren 80 zag. Een man wil zelfmoord plegen en wil uit het raam springen. Beneden verzamelt zich een menigte die hem aanmoedigt om dat te doen. Op het allerlaatste moment besluit hij om het niet te doen, met als gevolg een woedende menigte. Het publiek laat het er niet bij zitten en stormt naar boven om hem in elkaar te slaan. Weet iemand het? 
stfuympos
-
- 13359 berichten
- 731 stemmen
Opzoek naar
studio dewolf
-
- 673 berichten
- 5023 stemmen
Actie/thrillerfilm van einde jaren '80 of begin jaren '90. 1 held achtervolgde 1 schurk met pistool. Beide waren man. De hand van de schurk werd vastgebonden met een handboei en een koker of paal in het appartement. Ik geloof dat het in New York was. Hij kon zichzelf bevrijden door zijn hand afrukken of afhakken dus hij had nu 1 hand. Op het einde speelde het zich af tijdens de avond (donker) op de brandladder/balkon. De schurk werd geëlektrocuteerd of geroosterd en stierf.
stemvantwente
-
- 50 berichten
- 80 stemmen
Gezocht film wat ik me kan herinneren is dat de wereld zo'n beetje vergaan is en dat er overlevenden op een boot/schip zitten maar dan niet op water maar in de woestijn, op de vlucht voor soort grote regering/lijders, deze hebben ook een heel groot schip.
FIlm is volgens mij nog niet zo oud, heb ook al zitten zoeken op science fiction films van de laatste paar jaar maar kan hem er helaas niet tussen vinden.
Wie herkent dit?
Groet
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
stemvantwente
-
- 50 berichten
- 80 stemmen
Bedankt! dit is idd de film die ik zocht
Harmonica Man
-
- 280 berichten
- 0 stemmen
Ik heb toen ik in Australië woonde een film gezien over een boerenfamilie waarvan het zoontje de hoofdrol speelt. Eerst redt hij een schaap. Later verhuist de familie naar Sydney vanwege de droogte maar het leven daar valt niet mee voor de zoon. Mijn zus die er nog woont weet ook niet meer hoe hij heet. Hij staat nog niet op moviemeter volgens mij.
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
Ik heb toen ik in Australië woonde een film gezien over een boerenfamilie waarvan het zoontje de hoofdrol speelt. Eerst redt hij een schaap. Later verhuist de familie naar Sydney vanwege de droogte maar het leven daar valt niet mee voor de zoon. Mijn zus die er nog woont weet ook niet meer hoe hij heet. Hij staat nog niet op moviemeter volgens mij.
Harmonica Man
-
- 280 berichten
- 0 stemmen
Bedankt. Dat zou hem moeten zijn denk ik.