- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel #2
Ik zoek... een filmtitel #2
mikey
-
- 28986 berichten
- 5136 stemmen
Ik heb 'm zelf niet gezien, maar wellicht Mijn Vriend (1979)?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
LOL ja, ik had het blijkbaar diep weggestopt en verdrongen... Bedankt vriend! 
RobbyT
-
- 215 berichten
- 44 stemmen
Ik had nog een vraag. Medio jaren 90 heb ik een Nederlandse film gezien over een koekjesfabriek. Het speelt zich af op de afdeling productie. Een van de medewerkers sluit haar baas op in een vriesruimte, omdat hij haar wilde aanranden. Ik herinner me nog dat de hoofdrolspeelster heel vals meezong op het nummer "Waterloo" van ABBA, toen het nummer op de radio werd gedraaid. Er werd ook snoepmateriaal clandestien achterovergedrukt door medewerkers. Weet iemand over welke film het gaat? 
RobbyT
-
- 215 berichten
- 44 stemmen
Ik heb nog een vraag over een Nederlandse film Een gewonde man ligt in een ziekenhuisbed en zegt tegen een vrouw: "Ik wil je voelen." Dat doet hij dan ook. Vervolgens zegt hij: "Wees maar niet bang, ik zal je niet naaien, ik kan niet eens meer pissen." Dan begint hij te lachen en herhaalt de woorden nogmaals. Later verandert dat lachen in huilen. Ik zag de film begin jaren 90, maar waarschijnlijk is het ouder. Weet iemand om welke film het gaat? 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ik heb nog een vraag over een Nederlandse film Een gewonde man ligt in een ziekenhuisbed en zegt tegen een vrouw: "Ik wil je voelen." Dat doet hij dan ook. Vervolgens zegt hij: "Wees maar niet bang, ik zal je niet naaien, ik kan niet eens meer pissen." Dan begint hij te lachen en herhaalt de woorden nogmaals. Later verandert dat lachen in huilen. Ik zag de film begin jaren 90, maar waarschijnlijk is het ouder. Weet iemand om welke film het gaat?
Opname (1979) misschien?
RobbyT
-
- 215 berichten
- 44 stemmen
Dag Kappeuter, ik weet niet of het die is. Ik wacht nog even de antwoorden van anderen af. Bedankt 
RobbyT
-
- 215 berichten
- 44 stemmen
Ik had tot slot nog een andere vraag over een Nederlandse film. Het gaat over een circus of rondreizend gezelschap. Ik herinner me nog een volwassen man als baby in een kinderwagen. Een Surinaamse vrouw (eigenlijk een man) zegt tegen een oudere man die altijd op haar ligt te vitten: "Ik heb vroeger moeten leren over Oude Pekela. Ik heb me altijd afgevraagd wie dat was, nou ik heb hem eindelijk ontmoet hoor. Hee, Ouwe Pekela!" Een man loopt Belgenmoppen te vertellen en een Belg komt kwaad naar hem toe, waarop hij zegt. "Ik vertel ze al jaren, ik heb er nog nooit problemen mee gehad, kennelijk bent u de eerste Belg die ze snapt." De moppenverteller is in werkelijkheid kaal en zijn vrouw zet hem voor gek door zijn toupetje eraf te trekken. Weet iemand welke film ik bedoel? 
RobbyT
-
- 215 berichten
- 44 stemmen

Nu die scene met die man in het ziekenhuisbed nog. Weet iemand het? 
døves
-
- 2 berichten
- 10 stemmen
Ik ben op zoek naar een Franse film, gebaseerd op een boek. Volgens mij een zwart wit film. Een met een filosofische insteek, ik meen marxistisch of gelinkt aan het existentialisme. Titel iets in de richting van 'The man who' of 'The boy who'. Heb m ooit op moviemeter hier gezien en had ook een aantal reviews dus staat er in ieder geval op. Hoop dat iemand me kan helpen. Alvast bedankt!
døves
-
- 2 berichten
- 10 stemmen
Jaa!! Ik heb me rot gezocht. Hartelijk dank!!
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3835 stemmen
Ik zag destijds een film die ik huurde in de videotheek. Geen idee van welk jaar hij was maar volgens mij na 1990 en voor 2010. Het ging om twee jonge kerels die op weg waren naar een party. Onderweg pikte ze twee dames op die om een lift vroegen. Deze waren een beetje raar gekleed voor hun tijd. Ik dacht een beetje 80's. Op een bepaald moment rijde ze over een brug en dan krijgen ze een ongeval. Wanneer de jongens uit de auto kruipen en hulp gaan zoeken blijken er rare dingen aan de hand. Zo blijken ze vast te vast te zitten in een soort van timeloop en zien ze moorden telkens opnieuw gebeuren. Uiteindelijk blijkt één van de jongens gestorven te zijn in het ongeluk en waren de meisjes denk ik ook al dood nog voor ze in de auto stapten. iemand een idee?
chbran
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Goedemiddag ben al een tijd op zoek naar een sf/horror film
Film gaat over een man en een vrouw die afzonderlijk worden getroffen door de bliksem
sindsdien wanneer iemand in de buurt komt bij de man sterft deze, behalve als de vrouw bij de man is.
Iemand enig idee
Bubblez
-
- 2056 berichten
- 2496 stemmen
Ik zag destijds een film die ik huurde in de videotheek.
Dying Rose
-
- 1315 berichten
- 3417 stemmen
Goedemiddag ben al een tijd op zoek naar een sf/horror film
Film gaat over een man en een vrouw die afzonderlijk worden getroffen door de bliksem
sindsdien wanneer iemand in de buurt komt bij de man sterft deze, behalve als de vrouw bij de man is.
Iemand enig idee
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3835 stemmen
Super, dat was hem. thx!

matthieu1204
-
- 49 berichten
- 11 stemmen
Flipper 991
Je zoekt de film focus met Will smith
Bubblez
-
- 2056 berichten
- 2496 stemmen
Het is wel handig om hun vraag even te quoten, als je refereert naar vragen uit juni en augustus...
matthieu1204
-
- 49 berichten
- 11 stemmen
Het is wel handig om hun vraag even te quoten, als je refereert naar vragen uit juni en augustus...
Hoi
Ja ik reageer niet vaak dus ik ben Alles nog aan het uitvinden. Doe me best ?
morvan1
-
- 33 berichten
- 0 stemmen
Hallo
we zijn op zoek naar naar 2 films
de eerste een jong vrouw wordt naar een kleine plaats gestuurd om een fabriek gestuur waar ze dacht pooltafels of iets in die trent maken, moet reorganiseren of sluiten, gaat ten koste van banen, bla bla
2e soortgelijk dame hoge hakken nette mantelpakjes aldaar aangekomen sneeuw en kou
Ja weet weinig gegevens, weten heel ver voor de geest te halen maar geen actrice of ook maar stukjes om te zoeken
thanks
Roger Thornhill
-
- 6011 berichten
- 2445 stemmen
morvan1, minstens één daarvan klinkt naar New in town met Renée Zellweger.
Alexander1900
-
- 1708 berichten
- 563 stemmen
morvan1, minstens één daarvan klinkt naar New in town met Renée Zellweger.
Klopt dat is hem.
morvan1
-
- 33 berichten
- 0 stemmen
klopt thanks nu die andere nog
hadden er nog een,
Met salmahayek stormt een poliotiebureau en maak amok met haar ex een detecive, dat zijn spullen nog bij haar liggen, dan draait ze even in de rondte, de moeite waard en vraagt aan iedereen of ze eruit ziet als een pakhuis?
beneden gekoimen scheurt ze met een open pich-up naar achteren en rem opdat zijn spullen op traat liggen.
Heb deze bij imdb bij al haar filmtitels gezocht kon hem niet vinden, maar weet bijna zeker dat het selma was.
thanks
Bert your yoghurt
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
In Film > Algemeen > Politie film:
Ik ben voor mijn moeder opzoek naar een politie film. Een al wat oudere politieman die vlak voor zijn pensioen geen enkel risico meer neemt.
Hij doet een test en die test wordt verwisseld door een buschauffeur. Waaruit blijkt dat hij ongeneeslijk ziek is,maar hij kan alleen een uitkering voor zijn vrouw krijgen als hij overlijdt tijdens zijn werk. Daarna gaat hij naar elk gevaarlijke plek die hij kan vinden. Het personage heet bert,en de film komt geloof ik uit de jaren 80
Bvd
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
Ik ben voor mijn moeder opzoek naar een politie film.
Bert your yoghurt
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Dank u wel dat is lang geleden nu nog ergens weten te vinden.
ronald13
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
In Film > Overige films > Speelfilm:
Beste Mensen,
Ik heb een aantal jaren een film gezien over twee mannen die hun laatste geld investeerde in een uitvinding en hiermee miljonair mee werden. Weet jullie he deze film heet ?
Groet, Ronald