- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel #2
Ik zoek... een filmtitel #2
Geralt of rivia
-
- 209 berichten
- 0 stemmen
Doet ook wel denken aan Donnie Darko, hoewel het daar niet om een komeet gaat (en hoewel dat ook geen echt oude film is).
Ilsa
-
- 100 berichten
- 445 stemmen
Nog eens een poging wagen, lang geleden gezien maar nooit teruggevonden. Wat ik mij nog herinner.
Het gaat over een darth vader achtig personage dat ze "zijn schaduw" noemen en de tiran is op een planeet, ze beschikken over het krachtigste wapen uit het heelal, een ruimteschip in de vorm van een schorpioen dat een hele planeet kan vernietigen. Rebellen gaan op de vlucht met dit schip. De gevangenen van het rijk worden als het mannen zijn omgezet in proteïnen of moeten in een soort romeinse arena vechten tegen allerlei rare wezens, de vrouwen worden in een fabriek door robots herwerkt tot sexslavinnen voor de troepen. Zijn schaduw gaat af en toe raad vragen aan "de voorgangers" dit is een ruimte waar de hoofden van de vorige heersers over het rijk staan opgesteld.
Dying Rose
-
- 1315 berichten
- 3417 stemmen
ik dacht Soylent Green (1973)
Ilsa
-
- 100 berichten
- 445 stemmen
Bedankt Dying Rose maar soylent green ken ik en die is het zeker niet.
De film die ik zoek is duidelijk een star wars cloon.
Ilsa
-
- 100 berichten
- 445 stemmen
Gevonden ! door in google te zoeken op ruimteschepen.
Staat hier zelfs op MM, maar is wel een vierdelige mini serie.
Lexx: The Dark Zone (1997)
MovieMac
-
- 11 berichten
- 6 stemmen
Bij Film > Filmgames > Uit welke film komt deze scène? #2:
Ik zoek een wat oudere oorlogsfilm. Veel sneeuw. Wat ik me herinner dat er een vrouw was die bij de nazi's is als liefje van een van de hogere in rank. Ik meen iets van Russisch of Oekraïense achtergrond. Op een bepaald moment zijn (engelse?) soldaten gevangen genomen. Zij gaat met een aantal Duitse soldaten op pad met ze de sneeuw in. Op het moment dat geweerschoten klinken en ze denken geëxecuteerd te worden vallen de Duitse soldaten neer. Het blijkt dat deze vrouw aan hun kant staat en laat hen ontsnappen.
stfuympos
-
- 13359 berichten
- 731 stemmen
Bij Film > Filmgames > Uit welke film komt deze scène? #2:
Ik zoek een wat oudere oorlogsfilm. Veel sneeuw. Wat ik me herinner dat er een vrouw was die bij de nazi's is als liefje van een van de hogere in rank. Ik meen iets van Russisch of Oekraïense achtergrond. Op een bepaald moment zijn (engelse?) soldaten gevangen genomen. Zij gaat met een aantal Duitse soldaten op pad met ze de sneeuw in. Op het moment dat geweerschoten klinken en ze denken geëxecuteerd te worden vallen de Duitse soldaten neer. Het blijkt dat deze vrouw aan hun kant staat en laat hen ontsnappen.
MovieMac
-
- 11 berichten
- 6 stemmen
Bedankt Stfuympos,
Uit 1978, volgens mij moet dat hem zijn. Dacht al dat het over die stuwdam ging, maar had ook het vermoeden dat ik films door elkaar haalde. Ik ga hem binnenkort even kijken dan weet ik het zeker
.
L.B.
-
- 5 berichten
- 0 stemmen
Ik ben opzoek naar een film titel. Het verhaal van wat ik me kan herinneren; een jongen en zijn familie worden in huis overvallen door indringers, de jongen loopt daarbij traumatische ervaringen op. Zoveel jaar later keert de inmiddels volwassen geworden man terug naar het plaatje waar het gebeurde. Hoofdrol: Gary Busey of Nick Nolte. Wie kan mij verder helpen?
Perry123
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Bij De Site > Algemeen > MovieMeter krijgt een nieuwe eigenaar:
Ik zoek een film die gaat over en moeder en dochter die verhuizen Nadat de dochter is misbruikt terwijl haar moeder met haar aan de telefoon zat
L.B.
-
- 5 berichten
- 0 stemmen
[quote]L.B. schreef:
Ik ben opzoek naar een film titel. Het verhaal van wat ik me kan herinneren; een jongen en zijn familie worden in huis overvallen door indringers, de jongen loopt daarbij traumatische ervaringen op. Zoveel jaar later keert de inmiddels volwassen geworden man terug naar het plaatje waar het gebeurde. Hoofdrol: Gary Busey of Nick Nolte. Wie kan mij verder helpen?
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
Hoofdrol: Gary Busey of Nick Nolte. Wie kan mij verder helpen?
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3835 stemmen
Ik zoek een film van de 80's. Een klein wezen dat er uitziet als de chestbuster uit alien ongeveer. deze kruipt via de mond in een persoon en laat deze dan slechte dingen doen. Als deze persoon dan sterft komt hij er weer uit om in het volgende slachtoffer te kruipen. Iemand een idee?
Alexander1900
-
- 1708 berichten
- 563 stemmen
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3835 stemmen
Nee, dat is hem niet. Het kan ook vroege jaren 90 zijn.
mikey
-
- 28986 berichten
- 5136 stemmen
Ik zoek een film van de 80's. Een klein wezen dat er uitziet als de chestbuster uit alien ongeveer. deze kruipt via de mond in een persoon en laat deze dan slechte dingen doen. Als deze persoon dan sterft komt hij er weer uit om in het volgende slachtoffer te kruipen. Iemand een idee?
?
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3835 stemmen
mikey ik denk dat dat hem was. Straks de film eens kijken. Bedankt alvast allemaal 
Jordi1989
-
- 4 berichten
- 0 stemmen
In De Site > Algemeen > Ik zoek een film:
Hallo allemaal,
Ik zit al een tijd met een film in me hoofd die ik vroeger een keer gezien heb weet er niet meer zoveel van.
het gaat over een vrouw die word gered door een man die kan zien wie er dood gaan en vervolgens kan de vrouw dit ook zien,
En dan wil ze dus iedereen gaan redden en word ze behoorlijk gek volgens mij.
Iemand die dit weet?
Bubblez
-
- 2056 berichten
- 2496 stemmen
In De Site > Algemeen > Ik zoek een film:
Ik zit al een tijd met een film in me hoofd die ik vroeger een keer gezien heb weet er niet meer zoveel van.
Één van de Final Destination-films?
Alexander1900
-
- 1708 berichten
- 563 stemmen
Jordi1989
-
- 4 berichten
- 0 stemmen
Nee ook niet helaas
Ik kan me ook niet zo veel meer herinneren maar die vrouw kan op een gegeven moment precies zien wie er wanneer sterven.
Meer een thriller als een horror volgens mij.
Alexander1900
-
- 1708 berichten
- 563 stemmen
dreambrotherjb
-
- 196 berichten
- 311 stemmen
In De Site > Algemeen > In welke film leest iemand in het boek 'The man who mistook his wife for a hat'?:
De titel zegt het helemaal: Ik ken het boek 'The man who mistook his wife for a hat' van een scène uit een film waarin een man in dit boek aan het lezen is, ik kan me echter niet meer herinneren om welke film dat ging.
Iemand een idee?
Alvast bedankt!
RobbyT
-
- 215 berichten
- 44 stemmen
Mensen, ik zoek een Nederlandse film, waar ik nog een paar zinnen van weet. Ik geloof dat Peter Faber er in meespeelt. Ik zag de film in de jaren 90, maar hij is vermoedelijk ouder. Aan het eind van de film zit hij vast op het politiebureau, helemaal zelfverzekerd en zegt; "Ik lig straks weer in bed met twee lekkere wijven." Omdat iemand niet komt opdagen om hem te helpen, blijven ze hem vasthouden. Hij besluit dan ook alles uit de doeken te doen. Er volgt een rechtszaak waar zijn partner meer gevangenisstraf krijgt dan hij. Peter Faber zegt dan: "Maar ze hebben mij lekker geloofd!". Weet iemand welke film ik bedoel? 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ik heb 'm zelf niet gezien, maar wellicht Mijn Vriend (1979)?
RobbyT
-
- 215 berichten
- 44 stemmen
Dag Kappeuter, ja het is mogelijk dat het "Mijn vriend" is. Dat betekent dat André van den Heuvel degene is die een zwaardere celstraf krijgt. Ik dacht dat het Rijk de Gooyer was, maar Andre van den Heuvel is heel goed mogelijk. Bedankt.