The Hidden (1987)

Sciencefiction / Horror

geregisseerd door Jack Sholder
met Kyle MacLachlan, Michael Nouri en Claudia Christian

Een FBI-agent en een L.A.-cop doen onderzoek naar een losgeslagen alien in de straten van Los Angeles. Zij proberen hem op te sporen terwijl de alien zelf bezit neemt van de lichamen van onschuldige mensen en ze transformeert tot bloeddorstige moordenaars.

avatar van mikey
Briljante opening eindigd na een eindeloos kat/muis spel, met weinig coole bad guy en veel saaie good guys, in een redelijke slotscene. Gered door het goede camerawerk, effecten en actiescenes. Een heel wat betere variant in het alien possession genre is fire walk with me!

Redelijke film waarin een plaatselijke agent samenwerkt met een FBI-agent om een alien te vangen. Deze sci-fi actiefilm is vermakelijke pulp met hier en daar ook wat humor waar gelukkig uit blijkt dat de film zichzelf ook niet al te serieus neemt. De inmiddels lekker foute jaren 80 soundtrack werkt anno 2013 juist in het voordeel.

avatar van FillumGek
Vlotte film die geen moment verveeld. Alleen de opening is al genieten geblazen als een bankovervaller in zijn Porsche de politie probeert te ontvluchten. In deze gek heeft zich een alien genest die steeds weer op zoek gaat naar nieuwe lichamen. Zo heb je dus meerdere seriemoordenaars in de film, waarbij Miller toch wel het leukste was.

Wat volgt is een boeiend kat-en-muis-spel tussen de alien en een aantal brave politieagenten. Wat ik vooral zo leuk vond is dat de alien puur naar de Aarde lijkt gekomen om te kloten. Mooie auto's rijden, in het rond schieten en mooie vrouwen versieren wat af en toe voor een lach zorgde. De FBI-agent was een enorme sul, en daardoor was het al snel duidelijk dat ook hij van een andere planeet kwam.

De special effects zijn goed, zeker de alien die het lichaam van Miller overneemt. Erg smerig. Voor de rest geen horrorwaardige moorden, maar alleen heel veel schieten. Goede soundtrack ook weer. Helemaal niks mis mee en spannend tot het eind.

avatar van Filmkriebel
Flitsende actiethriller over een buitenaardse parasiet die controle neemt over mensen om misdaden te plegen. . Eigenlijk een film waar ik niks mis over kwijt kan : het bijna grappige onzin-verhaal verhindert nergens dat het vermakelijk blijft. Heel wat geschiet, lange chases, blikschade en een vrij hoge bodycount. Het tempo ligt hoog met die "badass" alien en de 80s sfeer zit er dik in, mede door de soundtrack. De moeite waard.

HALVE TAMME.
YouTube - The Hidden Trailer

erik1677 schreef:
Zoveel jaar na dato nog steeds helemaal top.
Genieten dit!

Niks aan toe te voegen.

avatar van Left4Dead
Vlot verhaal kijk makkelijk weg, leuke personages en genoeg actie.
Kortom een film met een hoog vermaaksgehalte die nergens verveelt.
Deze heeft de tand des tijd prima doorstaan.

3.5** hier, een 7.5 op de schaal van 10.

avatar van Insignificance
Terminalienthing met agenten. Actiefilm met een schepje sci-fi en milde horror die in cult kringen vast een mooi plekje heeft weten te bemachtigen, maar wat mij betreft wat hoger had kunnen staan als het z'n fun ook in het tweede deel van de film had behouden. De grootste lol zit toch voorop en dat begint al meteen met een loeiende, niemand ontziende achtervolging in de straten van Los Angeles.

DeVries heeft een geweldige uitstraling, met Miller wordt het meer en meer lachen (ik hou ook niet van country muziek) en die stripper, ach, lekker toch. Het zijn de leukste behuizingen, maar onderweg raakt het wat van die lollige toon kwijt. Neemt niet weg dat het met het tempo wel snor zit, er heel wat actie aan te pas komt en het kan leunen op zo'n typisch foute vibe. Ik heb me er kostelijk mee vermaakt.

Geweldige science fiction/horror/aktie film uit de eighties ! Waar blijft die Bluray ??

avatar van knusse stoel
Gewoon, weer gewoon een leuke spannende film die als je goed meedenkt, al voor de helft van de film een belangrijk "geheim" prijs geeft maar dat is geen probleem!

90's Kid
The hidden heeft te lijden onder een traag tempo en de constante vraag of het nu bedoeld of onbedoeld grappig is.

avatar van tattoobob
Iets overgewaardeerd als je het mij vraagt.
Erg eentonige film met voor die tijd magere effecten.(al zag het er wel grappig uit)

Het kat en muis spel is mij te langdradig en er gebeurt geen moer.
Wel veel bijrolletjes te zien zoals Danny trejo en Lin Shaye....ook zagen we Bobby Sixkiller uit Renegade dood geknald worden

Niet mijn favoriete horror uit dit tijdperk.

avatar van baspls
Stop The Thing, The Terminator en Lethal Weapon in een blender en voeg wat 80s Cheese toe. Het resultaat? The Hidden!

3 jaar voor Twin Peaks speelt Kyle MacLachlan al een FBI-agent. Het acteerwerk was voor een dergelijke cop-flic nog best te doen. Michael Nouri deed het ook prima.

Een buitenaards wezen maakt Los Angeles onveilig door bezit te nemen van doodgewone mensen en een slachtpartij aan te richten. Een FBI-agent probeert hem te stoppen samen met het hoofd van moordzaken.

De film was in de eerste helpt af en toe een beetje komisch en er zaten veel typische actie-scènes in. Uiteindelijk werd de film nog een beetje 'serieuzer' en zelfs vrij spannend zelfs. De film is moeilijk in een hokje te plaatsen, een beetje comedy, SF, horror en actie. Toch vond ik het voornamelijk aanvoelen als absurdistische actie-film en helemaal niet als Horror. Al zagen die Alien-effecten er wel lekker goor en creepy uit.

Vond het concept wel wat weg hebben van The X-FIles. FBI, Aliens...

Geinig filmpje, maar niet de beste 80s cheese die ik heb gezien.

avatar van Boeikens
baspls schreef:

Yep, dat is het zowat

The Hidden is een leuke SF/Crime met een horrortintje en doorspekt met heel wat actie en goede dosis humor.
Telkens weer fijn te zien hoe de "gastheer" lekker geschift amok loopt
Het verhaal heeft een denderende vaart met redelijke spanningsboog en goed acteerwerk. En dan onze FBI-man die op het einde lekker de vrouw van zijn collega afsnoept

avatar van Noodless
Erg vermakelijke SF-film met veel leuke actiescènes met hier en daar wat horrorelementen. De horror is niet zo aanwezig, maar in die paar scènes wordt het wel goed neergezet. Ook de humor is geslaagd en de sfeer van de jaren 80 wordt ook prima neergezet. Leuke personages en goed acteerwerk. 7/10

avatar van MENEER L3GIOEN
baspls schreef:
Vond het concept wel wat weg hebben van The X-FIles. FBI, Aliens...

Totally agree. Heeft er veel van weg.

Erg leuk 80s filmpje wat vlot loopt, redelijk geschoten en ondanks sporen van gedateerde effecten er nog best degelijk uitziet.

Kyle MacLachlan is trouwens ook erg sterk. Zijn gezicht spreekt boekdelen.

avatar van joolstein
Liefhebbers van jaren '80 actie-films worden met deze film zeker niet teleurgesteld. De film zit vol met ontploffingen, geweren (Uzi’s) en pistolen, achtervolgingen met snelle auto's, de gebruikelijke humor en hard-rock muziek. Echter wie meer horror of SF-elementen verwacht, komt bedrogen uit. Afgezien van een mooie scene met body-snatching is er qua horror niets te vinden en al is er wel sprake van buitenaards wezen, zijn werkelijke uiterlijk is maar sporadisch te zien. De Aliens blijven in mensen-vorm met teveel menselijk trekjes, zelfs als ze elkaar bestrijden. Ook vond ik het kat en muis spel te lang doorgaan, na de gebeurtenissen rond Brenda (Claudia Christian) werd de film voor mij dan ook langdradig. Het concept deed mij denken aan een combinatie van The Terminator, They Live en Miami Vice. En gek genoeg moest ik af en toe denken aan het tien jaar later pas uitgekomen Men In Black. Geen idee waarom? Het was voor een tijdje wel vermakelijk maar de eindstreep halen werd voor mij toch vrij moeilijk, een teken dat ik van de ze film niet genoeg heb genoten.

avatar van mrklm
Een serie bizarre misdaden stelt de politie voor een raadsel. Detective Tom Beck [Michael Nouri] krijgt echter onverwacht hulp van Lloyd Gallagher [Kyle MacLachlan], een zonderlinge FBI-agent die duidelijk meer weet over de dader. Beck en Gallagher proberen samen de ongrijpbare crimineel in de kraag te vatten. Een vlotte SF-actiethriller met prima special effects profiteert van een scherp script en het prima samenspel van de wereldse Nouri en de excentrieke MacLachlan. Een originele, bijzonder onderhoudende en spannende thriller.