The Hidden II (1994)

Misdaad / Horror

geregisseerd door Seth Pinsker
met Raphael Sbarge, Kate Hodge en Jovin Montanaro

De buitenaardse parasiet die in lichamen kruipt en moorddadige machines maakt van normale mensen wordt ditmaal opgejaagd door Maclachlan (Sbarge).

Kyle MacLachlan speelt er niet meer in, maar het hoofdpersonage heet MacLachlan....

Is dit een aardig vervolg?

En vooral: kan iemand me betrouwbare aanwijzigingen geven omtrent de uitspraak van de naam MacLachlan?

Mekleklun

Dank. Ik brabbelde meestal maar wat. Muklehlen of zo (mond zo veel mogelijk dicht houden).
Net zoiets als Kenneth Branagh. Spreek ik meestal uit als knnthbrngggggh, terwijl het vast gewoon kenneth brennah is.

avatar van Yak
Yak
Ik had ook altijd wat moeite met Keanu Reeves en Aimee Mann.

Ik ben benieuwd hoeveel mensen Charles Laughton en Laurence Olivier verkeerd uitspreken

In Schotland (waar de naam vandaan komt) spreken ze MacLachlan wel met een 'g' uit ipv een 'k'

kos schreef:

Of David Suchet. Of Derek Jacobi.

avatar van code9
De door de prima soundtrack ondersteunde duistere sfeer uit The Hidden 2 is het beste wat deze sequel te bieden heeft. Beperkt gore-gehalte, wat niet persé verkeerd hoeft te zijn maar in deze film staat daar te weinig tegenover. Er wordt echter niet slechter in 'geacteerd' dan in bijvoorbeeld de Halloween-, Friday 13th-, Nightmare... -horrorseries.

Gaten in het scenario en een gebrek aan spanning maken The Hidden 2 een overbodig vervolg.

Vanwege de aardig goed getroffen sfeer toch nog 2*.