F/X2 (1991)

Alternatieve titel: FX 2 - The Deadly Art of Illusion

Actie / Thriller

geregisseerd door Richard Franklin
met Bryan Brown, Brian Dennehy en Rachel Ticotin

FX is filmjargon voor speciale effecten en daarin is Rollie een echt genie. Rollie is uit de filmwereld gestapt na zijn vorig avontuur, waarin hij een pseudo-moord die hij moest ensceneren en plots het zeer reële doelwit werd van een levensechte moordenaar. Nu doet de politie andermaal beroep op zijn illusionistische vaardigheden om een psychopathische moordenaar in de val te lokken. Het blijkt echter om een zaak met dubbele bodem te gaan en er wordt een politieman vermoord. Rollie is de enige getuige.

avatar van CdeJ
Leuke bij vlagen spannende film,af en toe een hoog Macgyver gehalte,en wat onwaarschijnlijkheden,maar zeker een goed vervolg.En Brian Dennehy mag ik altijd graag zien.