• 8.352.733 stemmen

Met onder meer: Bryan Brown, Brian Dennehy en Diane Venora

Releasedatum: 2 oktober 1986

Plot F/X

"Murder by Illusion"

Een special-effects expert wordt door een overheidsdienst ingehuurd om te helpen de moord van een bekende gangster in scene te zetten. Wanneer de agenten hem blijken te bedriegen gebruikt hij zijn special effects om de gangster en de corrupte agenten te vangen.

imageimageimage

avatar van BS

BS

ja wel leuk maar het kan beter.2.5 ster

avatar van John Doe

John Doe

Deze film is echt perfect behalve dan de special effects .

avatar van Waku

Waku

De film draait hoofdzakelijk om de vermommingen.

Aardig gevonden verhaal.

avatar van wavanbuuren

wavanbuuren

Grappig, meer dan 100 stemmen en maar 3 berichten.

Dat zegt wel iets over de film denk ik. Een vrij standaard verhaaltje inclusief corrupte politieagent , zonder briljante acteerprestaties (al zie ik Brian Dennehy altijd wel graag), of andere noemenswaardige zaken, dus ook weinig bijzonders over te posten.

Desalniettemin zit er lekker veel vaart in de film en worden veel cliché's wel leuk gebracht. Hierdoor is het een geinig tussendoortje.

***

avatar van CdeJ

CdeJ

Leuke film,hou wel van dit soort films,spannend op z'n tijd ,enDennehy in een film is meestal ok.Zie zeker ook vervolg want is niet minder dan deze.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Prima jaren 80 filmpje. Dennehy op zijn wijze en de rest van de cast (aantal oude bekenden) doen ook leuk hun best. Lekker dun verhaal zodat je gerust achterover kunt leunen, door het tempo is de film voorbij voor je er erg in hebt.

Lekkere wegkijkert!

scorsese

Redelijke film waarin een special-effects specialist wordt benaderd door justitie om een moord in scene te zetten. Een leuk en origineel uitgangspunt dat op zich redelijk goed is uitgewerkt (vooral tijdens de actie-scenes). Het plot op zich stelt niet veel voor en de film is hier en daar wel wat aan de langdradige kant. Een kleine 3.0 sterren.

gauke

Een geroutineerde, nostalgische detectivefilm waarbij het verhaal op een onderhoudende wijze, met een aantal onverwachte plotwendingen, maar zonder al te veel spanning, werd verteld. Vooral qua techniek was deze productie in 1986 behoorlijk vernieuwend, maar nu, anno 2015, komt het een en ander toch gedateerd over.

avatar van missl

missl

Redelijke film die sterk begint over een man die de politie moet helpen om een moord te plegen. Dan wordt de boel anders en veranderd deze film in een langdradig kat en muis spel.

avatar van Basto

Basto

Beter dan verwacht. Had de film 30 jaar geleden gezien en vind m toen wel leuk. Maar dat bkijkt die nog steeds te zijn. Naast een paar flinke plotgaten zit de film boordevol leuke ideeen en goede vondsten.

Als ze in Hollywood nog een keer een goede remake willen maker, leent deze film zich daar prima toe.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Ik vond het een goede thriller vol onverwachte wendingen. Het special effects thema vond ik de film originaliteit inblazen. Staat bij mij in de toplijst van meest ondergewaardeerde jaren 80 thrillers. Een zwak punt is het script. De film komt op enkele momenten zwaar ongeloofwaardig over. Ik heb bvb nooit begrepen waarom men ervoor heeft gekozen om die mafiaman levend te laten en er daarna een twist van te maken, wat uiteindelijk vanaf het begin de bedoeling was. De betere twist was om DeFranco met echte kogels te laten doden en daarop verder te bouwen. . Ik had het op dit punt liever anders gehad. Wie hier niet te zwaar aan tilt zal niet ontgoocheld worden. F/X is verder goed gespeeld en zit barstensvol actie en biedt een leuk ontspanningsmoment. Daarom ook een 3,5*