F/X (1986)

Alternatieve titel: F/X - Murder by Illusion

Misdaad / Thriller

geregisseerd door Robert Mandel
met Bryan Brown, Brian Dennehy en Diane Venora

Een special-effects expert wordt door een overheidsdienst ingehuurd om te helpen de moord van een bekende gangster in scene te zetten. Wanneer de agenten hem blijken te bedriegen gebruikt hij zijn special effects om de gangster en de corrupte agenten te vangen.

BS
ja wel leuk maar het kan beter.2.5 ster

avatar van John Doe
Deze film is echt perfect behalve dan de special effects .

De film draait hoofdzakelijk om de vermommingen.
Aardig gevonden verhaal.

Grappig, meer dan 100 stemmen en maar 3 berichten.

Dat zegt wel iets over de film denk ik. Een vrij standaard verhaaltje inclusief corrupte politieagent , zonder briljante acteerprestaties (al zie ik Brian Dennehy altijd wel graag), of andere noemenswaardige zaken, dus ook weinig bijzonders over te posten.

Desalniettemin zit er lekker veel vaart in de film en worden veel cliché's wel leuk gebracht. Hierdoor is het een geinig tussendoortje.

***

avatar van CdeJ
Leuke film,hou wel van dit soort films,spannend op z'n tijd ,enDennehy in een film is meestal ok.Zie zeker ook vervolg want is niet minder dan deze.

avatar van Left4Dead
Prima jaren 80 filmpje. Dennehy op zijn wijze en de rest van de cast (aantal oude bekenden) doen ook leuk hun best. Lekker dun verhaal zodat je gerust achterover kunt leunen, door het tempo is de film voorbij voor je er erg in hebt.

Lekkere wegkijkert!

Redelijke film waarin een special-effects specialist wordt benaderd door justitie om een moord in scene te zetten. Een leuk en origineel uitgangspunt dat op zich redelijk goed is uitgewerkt (vooral tijdens de actie-scenes). Het plot op zich stelt niet veel voor en de film is hier en daar wel wat aan de langdradige kant. Een kleine 3.0 sterren.

Een geroutineerde, nostalgische detectivefilm waarbij het verhaal op een onderhoudende wijze, met een aantal onverwachte plotwendingen, maar zonder al te veel spanning, werd verteld. Vooral qua techniek was deze productie in 1986 behoorlijk vernieuwend, maar nu, anno 2015, komt het een en ander toch gedateerd over.

avatar van missl
Redelijke film die sterk begint over een man die de politie moet helpen om een moord te plegen. Dan wordt de boel anders en veranderd deze film in een langdradig kat en muis spel.