Last Dance (1996)

Drama / Thriller

geregisseerd door Bruce Beresford
met Sharon Stone, Rob Morrow en Randy Quaid

Cindy Liggett is schuldig bevonden aan moord en is hiervoor veroordeeld. Rick Hayes is haar advocaat. Tijdens het onderzoek raakt hij emotioneel betrokken en ontdekt Rick dat hij verliefd is geworden op de veroordeelde Cindy.

avatar van narva77
Werd deze film niet eens vergeleken met Dead Man Walking?

iig geen waardige concurrentie.

avatar van narva77
Heb jij em gezien dan? Ik vond dit een mooie film.

nee, heb hem niet gezien. Maar ik vind Dead Man Walking een supergoede film.

Prima film maar mist helaas toch enige diepgang.
Bovendien is het allemaal behoorlijk traag.
Stone is niet echt goed gecast voor haar rol in deze
last dance. Charlize Theron zou beter zijn geweest en vooral overtuigender.

avatar van yiske
Van deze film was ik best wel onder de indruk. Ik vind dat Sharon Stone hier een goede rol neerzet. De impact van de doodstraf wordt goed duidelijk gemaakt in deze film volgens mij. Je moet de film niet vergelijken met Dead Man Walking; dit verhaal is gewoon anders.

avatar van nightbreed
Deze is er op vanavond, op Belgie1.

avatar van nightbreed
Mwoah, ergens tussen een 5 en een 6, op de schaal van 10 natuurlijk. Ik herkende Stone nauwelijks in deze film, waarschijnlijk omdat ze hier wat minder make-up op heeft. De film sleept zich een beetje voort en is wat oppervlakkig qua karakters en script, maar het was allemaal net boeiend genoeg waardoor ik me niet ging vervelen. Het einde zie je natuurlijk aankomen, omdat de andere uitkomst natuurlijk geen einde zou zijn.

Deze film is misschien de film met de beste vertolking van Sharon Stone, na 'Basic Instinct'.
Ze speelt haar rol hier zeer goed, en de film had meer aandacht mogen krijgen, maar wellicht is het gemis van die aandacht veroorzaakt omdat de film ongeveer gelijktijdig is verschenen als het, toegegeven betere, 'Dead Men Walking', wat over hetzelfde onderwerp handelt, namelijk de doodstraf in de V.S.
Maar ik kan deze film ook zeer warm aanbevelen, de cast doet het prima, met voor één keer ook Sharon Stone die een pluim verdient.
Het verhaal is uitstekend en goed gebracht, kortom, een aanrader toch deze prent.