Mortal Engines (2018)

Nieuw-Zeeland / Verenigde Staten
Sciencefiction / Fantasy

geregisseerd door Christian Rivers
met Robert Sheehan, Hera Hilmar en Hugo Weaving

Vele eeuwen na de Zestig-Minutenoorlog is de aarde onvruchtbaar en zijn er geen natuurlijke brandstoffen meer. De steden zijn zelfstandige stadstaten geworden en zwerven rond op zoek naar brandstoffen die ze van andere steden afnemen. De jonge Tom Natsworthy zal het pad kruisen van de mysterieuze vrouw Hester Shaw, waarmee hij voorgoed de wereld zal veranderen.

avatar van soom
Varya uit Anna Karenina. Okee, ik weet me daar bar weinig van te herinneren, niet veel indruk gemaakt en dus ook echt niet de beste film.

Hester Shaw daarentegen, trok de eerste keer dat ik waar ergens de trailer zag, mijn aandacht. Ik werd er erg benieuwd naar. Gelukkig draaide er wel een versie zonder 3D.

Die jongen. Met zijn warrige haar en die moooooie ogen. Zucht. Ik droomde echt weg van deze film, terwijl de actie om mijn oren vloog. Wauw, zo mooi.
Ook met dat jankende geluid dat ergens begon en toen de hele film door bleef jengelen. Als een misthoorn zonder te stoppen, raasde dat geluid de pannen uit. O, was dat echt filmmuziek? Ik had liever een mooie vioolsolo dan het aanhoudende gezwengel van de irritantste koebel die ik ooit hoorde. En gelukkig kwam er weleens een halve minuut wat gezang voorbij. Maar het gebrek aan wat mooie muziek is wel heul jammer.

Film viel erg tegen. Zeer zwak/dun verhaal.

In het begin had ik nog hoop dat het een diepgaand verhaal zou worden over verscheidene bewegende steden, en het hoe en waarom daarvan. Maar het bleek een zeer clichématige verhaallijn te worden met één slechte partij die de rest wil uitroeien. Daartussen zweefde een onduidelijk verhaal tussen het meisje en de herrezen persoon/robot.

avatar van Walter S.
Het zag er geweldig uit, soms heb je dan dat je halverwege de draad volledig kwjt bent omdat er zo nodig een ongelooflijk ingewikkeld verhaal van gemaakt moet worden, maar dat was hier niet het geval. Gewoon een overzichtelijke avonturen sf film die er geweldig uit ziet. Niks mis mee, prima film.

avatar van de Vis
Visuals redden de film nog enigszins.. verhaal is erg dun.

Tijdens de pauze naar huis gegaan... na 1 uur deze film gezien te hebben had mijn vrouwtje liever zin in een ander avontuurtje

Gast043 schreef: