- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Wie is de Super Tip-Topper?
Wie is de Super Tip-Topper?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Mooi zo, krabbelt mijn score ook weer wat omhoog. 
chevy93
-
- 12755 berichten
- 1325 stemmen
3,5* voor The Lincoln Lawyer (2011) van DeCol.
Een aardig rechtbankdrama met de nodige Hollywoodperikelen. Mickey is een interessant personage. Een soort goedaardige variant van Bateman (American Psycho). Allebei bekakt en vol van zichzelf.
Verhaal is vlot en zakt nergens in, maar is toch ook niet bijster bijzonder. Gewoon redelijk straight forward film die ik zonder meer in de categorie vermakelijk, maar dan... zou plaatsen.
3,7* voor Vidocq (2001) van rensie32.
Sterk staaltje film met een ietwat mager plot (vooral mager qua uitwerking). Vandaar nog altijd een (dikke) 3,5*.
4,1* voor Cool Hand Luke (1967) van Cheo.
Keer op keer zorgt Rosenberg ervoor dat er weer iets nieuws ontstaat waardoor alles wat je voorheen gezien heb, eigenlijk geen waarde meer heeft. Alles wat je dacht en verwacht had, bleek niet waar te zijn. Dat is denk ik de kracht van deze film.
De tipper- beoordeling:
3,86* - 34,8 / 09 / 04 - Finisterra
3,79* - 37,9 / 10 / 03 - Reinbo
3,69* - 40,6 / 11 / 02 - Observator
3,68* - 36,8 / 10 / 03 - Knisper
3,66* - 44,0 / 12 / 01 - Boogeyman
3,54* - 31,9 / 09 / 04 - DVD-T
3,47* - 31,3 / 09 / 04 - MatthijsGr00t
3,42* - 34,2 / 10 / 03 - rensie32
3,36* - 30,2 / 09 / 04 - the pope
3,32* - 36,5 / 11 / 02 - Jeroentjuhhhhh
3,28* - 32,8 / 10 / 03 - Number23
3,26* - 26,1 / 08 / 05 - Cheo
3,23* - 32,3 / 10 / 03 - Chevy
3,00* - 24,0 / 08 / 05 - DeCol
De user-beoordeling:
3,94* - 35,5 / 09 / 04 - Boogeyman
3,84* - 50,0 / 13 / 00 - DVD-T
3,87* - 23,2 / 06 / 07 - Observator
3,78* - 37,5 / 10 / 03 - Chevy
3,67* - 33,1 / 09 / 04 - the pope
3,59* - 46,7 / 13 / 00 - Matthijsgr00t
3,40* - 44,2 / 13 / 00 - rensie32
3,33* - 40,0 / 12 / 01 - DeCol
3,31* - 43,0 / 13 / 00 - Number23
3,30* - 16,5 / 05 / 08 - Knisper
3,28* - 32,8 / 10 / 03 - Reinbo
3,15* - 34,7 / 11 / 02 - Finisterra
2,99* - 29,9 / 10 / 03 - Jeroentjuhhhhh
2,60* - 05,2 / 02 / 11 - Cheo
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
- the pope
Gokudô Sengokushi: Fudô (1996) Eens kijken of we je smaak voor smakeloosheid eens een oostelijke impuls kunnen geven.
- Rensie32
Antichrist (2009) Wat zware kost die je zeer waarschijnlijk goed zal bevallen.
- Film Pegasus
Don't Look Now (1973) Droeve psychologische thriller. Tempo ligt niet zo hoog, maar dit sfeervolle filmpje zou bij jou best wel eens onder de huid weten te kruipen.
- MatthijsGr00t
Starship Troopers (1997) Wat plat actie/sfwerk, al gaat er minder onder schuil dan je op het eerste gezicht zal denken. Wel erg veel fun.
- Jeroentjuhhhhh
Class of 1999 (1990) Bij mij viel deze na herziening erg goed. Denk dat jij hier ook de lol wel in kan zien. (Staat eigenlijk volledig los van deel 1 (1984), wat ook een aanrader is)
- Number23
Kjærlighetens Kjøtere (1995) een Noorse ijswestern, om je comfort zone wat op te rekken.
- Boogeyman
Poultrygeist: Night of the Chicken Dead (2006) Las dat je de laatste tijd meer waardering voor puur vermaak begon te krijgen. Hier voor jou wat chicken wings met saus naar keuze.
- Finisterra
Another Earth (2011) Altijd leuk om jou te tippen. Kan ik weer een ontontdekt pareltje promoten. Tot mijn verbazing had je deze nog niet gezien. Een mooi klein dramafilmpje
- Chevy
Enter the Void (2009) Omdat je graag korte films ziet.
Nee, het lijkt me gewoon tijd dat je deze eens ziet. Ben benieuwd wat het met je doet.
- Spetie
Bad Timing (1980) Tijd voor dit meesterwerk van Roeg
- DVD-T
Ai no Mukidashi (2008) Laat je niet afschrikken door de speelduur. Deze is leuk.
- DeCol
Dalkomhan Insaeng (2005) een Koreaanse gansgster film die je vast wel zal bevallen.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Damn you Reinbo, die had ik ook wel aan Boogeyman willen tippen 
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4717 stemmen
Leuke tip, Reinbo. Ligt wel al een tijdje klaar maar het was er nog niet van gekomen. Ook de tip van rensie32 (Haneke is immers altijd interessant) kan goed uitpakken. MatthijsGr00t neemt wat meer risico aangezien dat soort Koreaanse films niet altijd even goed bevallen (pas nog 'I Saw the Devil' maar vooral 'Memories of Murder' die hier totaal verkeerd uitpakte).
Zal ook eens kijken voor nieuwe tips.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Slapen lukt niet....en dit is het resultaat:
- the pope Dèmoni (1985) op en top genieten, Italiaanse achtbaanrit voor de 80's liefhebbers.
- Rensie32 Tsumetai Nettaigyo (2010) Omdat Sono gewoon bizar goed is. Als ik het goed zag, heb je nog niets of in ieder geval nog niet zo veel van de beste man gezien...tijd om daar verandering in te brengen!
- Film Pegasus Kimssi Pyoryugi (2009) Deze film verbaasde mij de vorige ronde behoorlijk, dus het kan bij jou al helemaal niet missen (meer jouw straatje). Feelgood met een hoofdletter.
- MatthijsGr00t Southland Tales (2006) Één van de beste soundtracks ooit (Moby!) met een heerlijk onnavolgbaar verhaal. Naar mijn mening nog altijd één van de beste films aller tijden en pijnlijk onderschat.
- Reinbo Liquid Sky (1982) Ik weet niet of ik nu iets voor je ontdekt heb, of dat je er eigenlijk helemaal niets mee hebt. Het grappige is dat de film nu zoveel decennia later op te vatten is als een soort (voorspellende) parodie op de trends van vandaag de dag. Misschien wel het toppunt van 80's synthesizer cinema. Man, wat fout!!
- Number23 Balada Triste de Trompeta (2010) Wil toch eens die 3/3.5* grens van je doorbreken, daarvoor biedt deze bizarre zwart-komische film van Spaanse makelarij van alles wat...en nog een beetje extra.
- Boogeyman Hobo with a Shotgun (2011) Reinbo gaf je al een ultieme tip, maar deze mag daar zeker bij geschaard worden
Rutger is een Baas en dit typische maffe sfeertje is eigenlijk zeldzaam tegenwoordig.
- Finisterra Kill List (2011) Grauw misdaad filmpje met een ontknoping waar je U tegen zegt. De uitbarstingen doorheen de film houden je scherp.
- Chevy 50/50 (2011) Een film die niets fout kan doen. Eindelijk een zwaar thema (kanker) dat luchtig maar tegelijkertijd respectvol wordt gebracht.
- Spetie Deadgirl (2008) Beetje in het straatje van m'n vorige tip (The Woman). Interessant thema, niet overdreven smerig (expliciet) gebracht waardoor er ruimte blijft voor dat beetje extra intrige waar jij -volgens mij- altijd wel naar op zoek bent in dit genre.
- DVD-T Zombie Girl: The Movie (2008) Ik wou deze opvallende documentaire sowieso aan iemand tippen en denk dat jij er het meeste sympathie voor op weet te brengen. Heel erg aandoenlijk en sowieso uitermate interessant om het vanuit dit perspectief eens mee te maken.
- DeCol Mr. Nobody (2009) Zal vast een heel stuk beter uitpakken dan m'n vorige tip
Speelduur zul je niets van merken, weet als geheel op te vallen.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
Ik zie al leuke tips passeren, benieuwd wat dat gaat geven. Eén van de dagen geef ik hier ook mijn overzichtje.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4717 stemmen
- the pope: Sei Donne per l'Assassino . Eén van de meest sfeervollge Giallo's die ik al gezien heb. Simpel maar goed uitgewerkt verhaal en vooral visueel overtuigend, met name door de decors. Leek ook een pak jonger te zijn dan 'ie was. Grappig, ik zie net dat jeroentjuhhhhh je ook een Italiaanse horrorfilm tipt en ook een Bava (wel een andere) als regisseur.
- rensie32: Dealer. Ik zag dat je contemplatieve films ook wel kan waarderen. Fliegauf is zeker een interessante regisseur dan. Dealer is traag, hard en donker en draait meer om sfeer dan om puur verhaal. Benieuwd wat je er van vindt.
- jeroentjuhhhhh: Tekon Kinkurîto. Anime kan je over het algemeen wel goed waarderen en denk dan ook dat deze film je wel moet kunnen bevallen. Zelf vind ik het één van de beteren uit het genre. Geweldige climax ook.
- Film Pegasus: Balada Triste de Trompeta. Deze wordt hier voortdurend getipt en dat is niet meer dan terecht. Geweldige film. Lijkt me dat je wel iets kan met die mix van komedie, horror, mystery en fantasy.
- Number23: Fuk Sau Che Chi Sei. Rauwe detective film. Spannend, visueel leuk en doet hier en daar wat denken aan Se7en.
- Boogeyman: Qian Xi Man Po. Visueel mooi, leuke soundtrack en een verhaal dat lekker voortkabbelt. Zou hem zelf eigenlijk eens moeten herzien maar denk wel dat deze in je straatje past.
- chevy93: Who's Afraid of Virginia Wo.... Meeslepende, bijtende film in de vorm van een dialogenstroom. Dit zal zeker niet iedereen bevallen maar ben benieuwd of dit jou kan bekoren. 12 Angry Men scoort toch hoog, al lijkt het daar - afgezien van de vele dialogen - niet op.
- Spetie: Spalovac Mrtvol. Film die ik op voorhand wel wat vind lijken op jouw tip voor mij. Geweldige beelden, vreemd verhaal en een tikje surrealistisch.
- DVD-T: Wai Dor Lei Ah Yut Ho. Eén van de betere horrorfilms van de laatste jaren. Een genre dat je ligt van een regisseur die je al een 5* gaf voor Isabella. Dit zal je hopelijk dus ook wel bevallen.
- DeCol: Sunshine. Audiovisueel heel interessante SF-film van Boyle. Je kent de film vast wel en het verbaasde me dan ook een beetje dat je deze nog niet gezien had.
- Reinbo: Themroc. Moeilijk om een tip voor je te vinden aangezien je echt al veel gezien hebt. Onbekend pareltje deze film. Totaal absurd en uniek in z'n soort. Ben erg benieuwd wat je er van vindt maar het is eigenlijk een film waarvan je nooit weet of 'ie in de smaak zal vallen.
- MatthijGr00t: Harry Brown. Meeslepend, rauw en realistisch portret dat ook nog eens audiovisueel leuk is.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4717 stemmen
Ik zie net de tip van Spetie ook (tot nu toe telkens over gekeken). Geweldige tip, is een film die al een tijdje klaar ligt en waar ik inderdaad veel van verwacht.
rensie32
-
- 4359 berichten
- 1772 stemmen
Interessante tip die ik al eerder op het oog heb gehad, alleen ik heb geen idee hoe ik er aan moet komen. Hoe ben jij er aan gekomen?
Trouwens, Matthijs had Es Geschah am Hellichten Tag al aan Spetie getipt zie ik 
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4717 stemmen
Verdorie, die tip voor Spetie leek me net een zekerheidje op een hoog punt. En Dealer: buiten de pindakaas weet ik het ook niet echt. Als je hem niet vindt, zoek ik wel een andere tip. Heb de film zelf ook niet in bezit.
Tip voor Spetie is aangepast.
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3129 stemmen
Mijn tips voor de volgende ronde.
- the pope: Strange Days (1995). een jaren 90 film die heel erg aandoet als een 80's filmpje. Sterk uitgangs punt en een fantastisch sfeertje. Ik denk dat jij hier wel iets mee kunt.
- Rensie32: Dolls (2002). Hier kan jij wel mee uit de voeten. Iets heel anders dan je zou verwachten van Kitano. Een film die mij bij herziening compleet heeft overdonderd met zijn schoonheid.
- Film Pegasus: Allegro (2005). Audiovisueel een erg mooie film. Thema spreekt jou wel aan denk ik. Moest meteen aan deze film denken toen ik een tip voor jou moest bedenken.
- MatthijsGr00t: Man Jeuk (2008). Een film die wat meer aandacht verdiend. Ik zag dat je dit soort films wel kan waarderen, en vond jou de juiste persoon om deze te tippen.
- Jeroentjuhhhhh: Kôfuku no Kane (2002). Voor mij de verassing van de vorige ronde. Een gewaagde tip, maar pakte in de vorige ronde ook goed uit.
- Reinbo: Feast (2005). Als liefhebber van pulp moet je deze gewoon gezien hebben.
- Number23: JFK (1991). Heerlijk conspiracy filmpje. de drie uur vliegen voorbij. Ik denk dat jij dit wel wat vind.
- Boogeyman: Shimotsuma Monogatari (2004). Met Kokuhaku in je top 10 heb ik goede hoop dat je deze ook leuk gaat vinden. Puur evrmaak dit.
- Finisterra: Dung Che Sai Duk (1994) een gewaagde tip voor jou denk ik. Een film waarin elk shot van Doyle een schilderij lijkt, de muziek je meeneemt in de film en de martial arts maar bijzaak is. Een typische Kar Wai Wong, maar toch ook weer niet.
- Chevy: Ne Le Dis à Personne (2006). Spannende film, is al een paar keer voorbij gekomen in dit topic. Ik wilde deze al langer tippen aan jou.
- Spetie: Le Huitième Jour (1996). Een mooie oprechte film. Deze moet jou wel gaan bevallen. Zelf vond ik deze een stuk mooier dan Mr. Nobody van dezelfde regisseur.
- DeCol: The Number 23 (2007). Leuke thriller met een heel andere kant van Jim Carrey die je niet gewend bent. Ik denk dat deze jou wel kan vermaken.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4717 stemmen
Nieuwe tip voor rensie32: Stellet Licht. Uit je stemmen maak ik op dat je nog geen Reygadas gezien hebt en daar moet maar eens verandering in komen. Toch een regisseur die dicht aanleunt tegen anderen die je vaak hoog hebt beoordeeld. Dit vind ik dan ook nog eens duidelijk z'n beste film.
chevy93
-
- 12755 berichten
- 1325 stemmen
- Chevy
Enter the Void (2009) Omdat je graag korte films ziet.
Nee, het lijkt me gewoon tijd dat je deze eens ziet. Ben benieuwd wat het met je doet.
), is het denk ik mijn eigen schuld, niet? Ik ben zelf ook al sinds ik de film tegenkwam benieuwd wat het met me zal doen.
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
Mijn tips voor de volgende ronde:
the pope: Lola Rennt. Je top 10 geeft veel mysteriefilms, en ook al is dit meer een actie/thriller, het heeft een mysterieus sfeertje over zich en is zeker geen standaard thriller. Lijkt me wel iets voor jou.
rensie32: The curious case of Benjami.... Niet gemakkelijk. Buiten je nr 1 vind ik in je top 10 enkele quasi filosofische films waar ik mij minder in kan vinden. Maar toch denk ik dat deze film (gezien je hoge score voor bvb Mr. Nobody) wel in kan vinden.
jeroentjuhhhhh: Franklyn. Met films als Ink en Sucker Punch zal dit je denkelijk ook wel bevallen. Franklyn is ook een fantasyfilm die ik los van het verhaal in dezelfde sfeer kan plaatsen. Kan persoonlijk zijn natuurlijk, maar dit lijkt me wel iets voor jou.
Number23: The great escape. Met blijkbaar een voorliefde voor epische films en oorlogsfilms moet dit wel iets voor jou zijn. Een risico anderzijds om dat je niet veel oudere films in je top hebt. Maar wie weet.
Boogeyman: Hwal. Met sfeervolle films die niet per se een hoog tempo hoeven te hebben zit je zeker goed hier. Prachtige film die je ook wel zal boeien.
Chevy93: A bridge too far. Blijkbaar liggen oorlogsfilms en epische films je wel. Deze sterrencast met namen als James Caan, Michael Caine, Sean Connery, Gene Hackman, Anthony Hopkins, Robert Redford en vele anderen zal je wel genieten van de film.
Spetie: Da uomo a uomo. Met een spaghettiwestern op nr 1 wou ik wel een tip geven en ik merkte dat je vooral westerns van Clint Eastwood al had gezien. Deze met Lee Van Cleef moet zeker niet onderdoen.
DVD-T: Melancholia. Met filosofische films als 2001 en Tree of life in je top 10 en een hoge score voor Dogville (van dezelfde regisseur) leek me Melancholia wel in dat rijtje passen.
DeCol: Million Dollar Baby. Drama's met stevig acteerwerk (Shawshank Redemption, Gladiator, Good Will Hunting) en een andere boksfilm Warrior met een hoge score is dit ongetwijfeld iets voor jou.
Reinbo: The Losers. Jij houdt wel van goeie actiefilms en The Losers lijkt me wel iets in de stijl van The Expendables. Laat je niet misleiden door de mindere namen, de actie en de humor liggen in dezelfde lijn.
MatthijsGr00t: Heavenly Creatures. Films die anders uitdraaien dan je verwacht en toch sfeervol zijn. Misschien wel iets richting Mulholland Dr, al kan je zeker het verhaal moeilijk vergelijken. Van Peter Jackson, waarvan je Lord of the Ring ook hoog scoort.
Finisterra: Panique au village. Ik merk dat animatie niet echt je ding is. Maar deze kleurt echt wel buiten de lijntjes en heeft meer creativiteit die je gewoon bent. En het is gewoon moeilijk om voor jou iets te tippen dat qua smaak niet helemaal de mijne is. 
Observator
-
- 18281 berichten
- 3579 stemmen
Een mindere Sono. Is ook geen schande. Mist mi. wat focus en wordt daardoor wat rommelig.
3* voor Suicide Circle, getipt door MatthijsGr00t.
De tipper- beoordeling:
3,43* - 34,3 / 10 / 03 - MatthijsGr00t
3,26* - 26,1 / 08 / 05 - Cheo
3,23* - 32,3 / 10 / 03 - Chevy
De user-beoordeling:
3,94* - 35,5 / 09 / 04 - Boogeyman
3,74* - 26,2 / 07 / 06 - Observator
chevy93
-
- 12755 berichten
- 1325 stemmen
Chevy93: A bridge too far. Blijkbaar liggen oorlogsfilms en epische films je wel. Deze sterrencast met namen als James Caan, Michael Caine, Sean Connery, Gene Hackman, Anthony Hopkins, Robert Redford en vele anderen zal je wel genieten van de film.
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
Heb je gezien hoe laat dat bericht opgemaakt is. 
Maar je zal de tip wel vinden waarschijnlijk...
MatthijsGr00t
-
- 14031 berichten
- 1342 stemmen
Leuke tip, Reinbo. Ligt wel al een tijdje klaar maar het was er nog niet van gekomen. Ook de tip van rensie32 (Haneke is immers altijd interessant) kan goed uitpakken. MatthijsGr00t neemt wat meer risico aangezien dat soort Koreaanse films niet altijd even goed bevallen (pas nog 'I Saw the Devil' maar vooral 'Memories of Murder' die hier totaal verkeerd uitpakte).
Zal ook eens kijken voor nieuwe tips.
Ik besef dat ik daar een risico mee neem ja. Hopelijk kan je deze film meer waarderen dan de films die je opnoem. Ik vond jou ook weer erg lastig om te tippen.. En daarnaast heb je ook al zoveel gezien he..
Verder heb ik al leuke tips voorbij zien komen. Ik verwacht er tot nu toe erg veel van 
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2375 stemmen
Als de nieuwe ronde per 1 april begint kan ik denk ik ook nog een ronde meedoen. Ik heb nog twee maanden voor mijn - dit keer geplande - sabbatical.
Ik zal vanavond over de tips nadenken.
rensie32
-
- 4359 berichten
- 1772 stemmen
-Finisterra: 71 Fragmente einer Chronologie des Zufalls (1994), Mooie donkere cinematografie scoort goed bij jou.
-Matthijsgr00t: Tom Yum Goong (2005), hopelijk heb je de film na 15 minuten nog niet afgezet, want daarna wordt het een flink stuk beter.
-Reinbo: El Ángel Exterminador (1962), Bizar en absurd
-Film Pegasus: To Kill a Mockingbird (1962), Tussen al die rechtbankklassiekers in je toplijst mag deze niet ontbreken.
-Number23: O Brother, Where Art Thou? (2000), Gewoon een leuke Coen-film.
-Jeroentjuhhhhh: Sombre (1998), De andere film van deze regisseur vond je ook goed, dus deze wellicht ook.
-Boogeyman: Clean, Shaven (1993), Volgens mij veel overeenkomsten met de films van Grandrieux.
-thepope: Badlands (1973), Ik zag dat je nog niks van Malick had gezien, daar moet verandering in komen 
-Chevy93: Tengoku to Jigoku (1963), omdat je deze film uit jezelf denk ik niet zou kijken (1,5* voor Dersu), tip ik deze film van Kurosawa. Eén van de beste misdaadfilms wat mij betreft.
-Spetie: Krótki Film o Zabijaniu (1988), nog van de vorige ronde.
-DVD-T: Suspiria (1977), was verrast dat je deze nog niet had gezien, want dit wordt zeker een 4*+ score.
-DeCol: Suspiria (1977), ik doe Suspiria gewoon nog een keer. Deze past nog wel tussen al die horrors van 4,5*+
-Lord Flashheart: The Tree of Life (2011), de enige echte tip voor jou. Ik hoop dat de film jou net zo diep raakt als dat bij mij het geval was, maar dat moet wel goed komen denk ik.
Eventueel:
-Observator: Mystery Train (1989), gokje, maar ik denk dat deze wel zal bevallen.
MatthijsGr00t
-
- 14031 berichten
- 1342 stemmen
Lord Flashheart:
Per Qualche Dollaro in Più (1965)
Moeilijk te tippen maar aangezien je de twee meest bekende films van Leone wel kan waarderen, zal deze je ook kunnen vermaken schat ik zo in 
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2935 stemmen
3* voor de tip van Chevy: Body Double. Degelijke film waarvan het eerste uur het beste is. Daarna verslapte mijn aandacht meermaals zonder specifieke reden. Wellicht de setting, of gewoon het plot wat niet meer mysterieus/spannend genoeg was om mijn aandacht erbij te houden. Desalniettemin vermaakte de film wel goed.
4.5* voor de tip van Cheo: Sonatine. Heerlijk harde en bij momenten komische misdaad film van kitano. Kan er weinig meer over zeggen, maar wat mij betreft behoort dit wel tot zijn beste werk, vreemd dat ik hem zolang links heb laten liggen.
De tipper- beoordeling:
3,40* - 30,6 / 09 / 04 - Cheo
3,21* - 35,3 / 11 / 02 - Chevy
De user-beoordeling:
3,91* - 43,0 / 11 / 02 - Boogeyman
Vanavond de laatste twee tips kijken!
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Kidulthood (2006) tip van Cheo. Fijn pittig en rauw drama filmpje. Kan ik wel waarderen. 3,8*
De tipper- beoordeling:
3,44* - 34,4 / 10 / 03 - Cheo
De user-beoordeling:
3,33* - 36,6 / 11 / 02 - Reinbo
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4717 stemmen
3.9* voor The Assassination of Jesse ... getipt door DVD-T. Dank voor de beste tip tot nu toe (en met nog maar eentje te gaan, kan dan wel eens zo blijven). Een film waar ik zelf nooit zou aan begonnen zijn: lange duur en western schrikken me nu eenmaal wat af. Vond deze echter bijzonder goed werken. Rustig tempo, mooie beelden en muziek en veel onderhuidse spanning. Enkele sequenties die doen denken aan de stijl van Sokurov. Vooral tijdens de voice-overs die daardoor - ondanks hun overdreven uitleggerigheid - een poëtische lading meekregen. Jaja, echt verrast door deze film.
De tipper- beoordeling:
3,58* - 35,8 / 10 / 03 - DVD-T
De user-beoordeling:
3,22* - 38,6 / 12 / 01 - Finisterra
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2935 stemmen
3.5* voor de tip van Reinbo: Uncle Meat. Zoals Zinema bij de film schreef is het vooral de 'maniakale montage' dat dit vreemde beestje een identiteit geeft. Lekkere score ook inderdaad. Al ben ik verder weinig bekend met Zappa. Ik heb me er in ieder geval prima mee vermaakt. 
3.5* voor de tip van DeCol: Anklaget. Behoorlijk intrigerend drama waar vooral het acteerwerk en de camera-registratie uitblinkt. Echter net iets te veel emotie in de film gestopt om bij mij echt hoog te scoren.
De tipper- beoordeling:
3,76* - 41,4 / 11 / 02 - Reinbo
3,05* - 27,5 / 09 / 04 - DeCol
De user-beoordeling:
3,85* - 50,0 / 13 / 00 - Boogeyman
3,22* - 38,6 / 12 / 01 - Finisterra
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
dat valt me mee, had ergens wel het gevoel dat Zappa best iets voor je kon zijn, maar velen knappen er toch op af. Mensen zijn vaak te gehecht aan de vertrouwde vierkwartsmaat, zodra die met polyrithmes worden geconfronteerd raken ze compleet van slag.
DeCol
-
- 7009 berichten
- 3027 stemmen
2,5* voor Brick (2005) van Number23. Met de stijl zit het wel goed, het verhaal is wat minder interessant. Ik had echt moeite om erin te komen en ook al was ik uiteindelijk wel benieuwd naar "de uitslag", in zijn geheel boeit het te weinig. Wel een prima optreden van Gordon-Levitt.
De tipper- beoordeling:
3,76* - 41,4 / 11 / 02 - Reinbo