MENU

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door Danny Boyle
met Cillian Murphy, Chris Evans en Cliff Curtis

Over vijftig jaar sterft de zon af en daarmee de hele mensheid op Aarde. Onze laatste hoop rust op het ruimteschip Icarus II, dat de opdracht heeft gekregen een explosie in de zon te veroorzaken, wat hem nieuw leven inblaast. De eerste Icarus-missie is misgelopen omdat het schip spoorloos verdween en ook Icarus II verliest contact met de Aarde. Langzamerhand blijkt er meer aan de hand te zijn met hun missie en moet iedereen moeite doen niet krankzinnig te worden.

avatar van MovieMind

geplaatst op 14 september 2013, 15:27 uur, permalink
Het verhaal is eigenlijk wel goed, en de acteurs waren ook prima.
Mijn beoordeling zou dan ook zeer goed tot uitstekend worden, maar het laatste gedeelte van de film haalde mijn beoordeling helaas met stappen omlaag.

avatar van klevi
geplaatst op 24 november 2013, 19:41 uur, permalink
Prachtige film dit en voor mij de lage score die door sommige gebruikers wordt gegeven onbegrijpelijk.

Het begin van de film is wel interessant,het verhaal is erg origineel en boeiend waardoor het niet gaat vervelen. Visueel is alles prachtig en op dat vlak krijgt deze film ook de volle mep. De soundtrack is erg mooi maar had meer mee gedaan kunnen worden, de karakters zijn allemaal erg interessant en je leeft ook met ze mee, de enige rede waarom ik deze film geeb 5 sterren geef is pinbacker en sommige dingen hadden beter moeten worden uitgelegd.

Al met al een beetje een kruising tussen moon en alien hoewel ik sunshine beter als beide vond.

avatar van de grunt
geplaatst op 28 december 2013, 16:57 uur, permalink
zeker geen slechte film, alleen jammer van die twist

avatar van j0enne
geplaatst op 17 februari 2014, 22:15 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Enorm zonde dat al die beelden met PinBacker zo enorm vaag waren gefilmd terwijl de rest geweldig in beeld werd gebracht.

avatar van VforVictor
geplaatst op 17 juli 2014, 22:40 uur, permalink
Aardige film, werd nergens echt bijzonder ofzo maar het was wel knettersmooi verfilmd. het verhaal is een beetje hetzelfde als event horizon dus niet bijster origineel. maar wel een prima wegkijk film.

avatar van Pelagatti
geplaatst op 18 augustus 2014, 20:30 uur, permalink
Hier en daar vond ik de film wat onduidelijk en slordig, maar de algehele sfeer en omgeving/decor spraken mij erg aan. Einde liet te wensen over, rare twist... toch een 3,5. Heb me er prima mee vermaakt.

geplaatst op 22 oktober 2014, 10:18 uur, permalink
De film begint veelbelovend en is visueel indrukwekkend. Anderzijds vind ik het verhaal niet voldoende uitgewerkt, en dan vooral het laatste halfuur.