- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge #2
Horrorfilm Challenge #2
Threeohthree
-
- 5584 berichten
- 2979 stemmen
54 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 47
Horror ABCs: Geen(BDFHIJMNRTUZ)
Eigen score: 4.0*
Poah, waanzinnige verrassing eigenlijk wel. Ja oke, veel mensen zijn enthousiast, maar Nederhorror gaf me toch wel wat twijfels. Zeker in een serieuze setting. Dit was echter vanaf minuut 1 genieten. De decors, de cinematografie, het acteerwerk, het is allemaal heel heel dik in orde. Als kind werd er geregeld tegen mij gezegd dat als ik niet op tijd thuis zou zijn de Witte Wieven zouden komen. Leuk om er nu ook wat context bij te hebben ;p.
Je hebt echt het gevoel dat je midden in het middeleeuwse dorp zit zo mooi zijn de decors, maar ook de belichting en het camerawerk maken de plaatjes compleet. Verder een interessante opzet van het verhaaltje, snel genoeg uitgewerkt om interessant te blijven en dan de laatste 15 minuten, echt heerlijk.
Shorts erbij:
Mama Agnes (3 minuten)
Klassiekertje, mega simpel en inmiddels ook wel wat flauw, maar goed wat moet je in 3 minuten
en
Ice Cream Man | Short Horror Film - YouTube (3 minuten)
Kon het niet op IMDB vinden (wel de langspeelfilm) maar dit was nog best leuk eigenlijk. Vooral de Ice Cream Man en wat hij precies doet in deze film xD. Best leuke horror comedy en dat dus in 3 minuten!
oup
-
- 622 berichten
- 3476 stemmen
11. Gekijoban Mononoke Dai-San-Sho: Hebigami (2026)
Speelduur: 87 min
Land: Japan
Regisseurs: Tomoaki Koshida (1/1 gezien) & Kenji Nakamura (3/3 gezien)
Bron: Netflix
FTV (2): totaal punten = 22
Eigen rating: 3,0*
En ik blijf gewoon nog even hangen in Japan. Want deel 3 van ‘Mononoke’ staat sinds kort op Netflix.
Deel 1 & 2 zag ik tijdens de vorige editie van de horrorchallenge. En ook dit vervolg ziet er weer magnifiek uit. Wát een heerlijke kleurenpracht.
Het flinterdunne plotje, dat makkelijk past op een bierviltje, is bij vlagen weer volstrekt onnavolgbaar. Maar dat boeit eigenlijk geen zier, het is met name een kapstok om zoveel mogelijk fraais in recordtempo op je af te vuren. Weinig nieuws onder de zon, het verhaal is vrijwel identiek aan de eerdere delen, maar toch weer leuk om gezien te hebben!
Collins
-
- 7602 berichten
- 4539 stemmen
65 Minuten
FTV: 2 punten - Totaal: 10
The Horror ABC : - 3 punten
https://mondo-digital.com/2551-4.jpg
2551.01 is een film die een voortdurende verontrustende sfeer heeft. Een sfeer die uitstraalt dat er op elk ogenblijk iets verschrikkelijks kan gebeuren. De film weet die verontrustende sfeer vanaf het begin te kweken met een proloog die onder begeleiding van stroboscopische effecten, blauwachtig licht en harde metalmuziek een groep in het wit geklede politieagenten op een groep afstotelijk uitziende figuren laat inbeuken.
Het verhaal speelt zich vervolgens af in een onderwereld zonder daglicht. Sombere catacomben, drekkige gangen en smerige ruimtes bepalen het beeld. Geen fijne wereld. Behalve de ongelooflijke somberte die er hangt spelen zich in die onderwereld wrede en weerzinwekkende taferelen af. Denk bijvoorbeeld aan oogbollen en penissen en denk vervolgens aan de soep die in de onderwereld wordt gegeten.
Er zijn twee vervolgen. Hoewel 2551.01 op zich een fascinerende film is, laat ik de overige delen aan mij voorbij gaan. In nog meer van hetzelfde heb ik geen trek. Fascinerende film, maar ook een film die heel afstandelijk bleef. Knap gemaakt, maar te experimenteel, te techno, te kil, zonder aansprekend verhaal en zonder aansprekende personages. Hij kroop simpelweg niet onder mijn huid.
3*
cinemanukerke
-
- 2096 berichten
- 1192 stemmen
5. The Last Voyage of the Demeter (2023)
FTV / 118 min / 2 punten - totaal : 9 punten
https://www.syfy.com/sites/syfy/files/2023/07/8z21_d010_00186_r2.jpg
Er lag een reisfolder op de keukentafel naast de facturen. Ik wist meteen wat te doen nl ja zeggen op wat de folder stond. Efficiënte Communicatie, ons gezin is er sterk in . Maar deze keer ging er een alarmbel af toen ik het woord 'cruise' zag. Nee bedankt, ooit al van het Hantavirus gehoord ? Geen zin om geblokkeerd te komen zitten. Dan mag je niet uit de kajuit dus geen drukke zwembaden of naar zweetgeur ruikende fitness centra om door te worstelen, wordt het eten naar je toe gebracht en geen saaie gasten aan de lange restaurant tafel, geen orkest dat ons in slaap wiegt in de balzaal, geen wachtrij aan de bar … wacht eens ... als ik het zo bekijk, kon dit wel eens een ideale vakantie worden.
In The last voyage of the Demeter is er ook een plaag uitgebroken. Een vampierenplaag. Het is een hoofdstuk uit het Dracula verhaal. De film is professioneel gemaakt. Schip ziet er goed uit (production design is in orde), fotografie van donker, duister, mist, donker hoekje, beetje licht en creëert zo mooi de claustrofobie en dreiging, het 10 kleine negers principe vakkundig afgehaspeld maar natuurlijk ook nergens origineel en het einde is min of meer bekend wegens het boek van Bram Stoker. Het is vrij rechtlijnig naar de finale (het schip is vervloekt, dat is het zowat qua plotontwikkeling) en personages zijn enkel pionnen die altijd de verkeerde kant opkijken.
The last voyage of Demeter is een ideale popcorn film. Je blijft nooit op je honger zitten en je zal je er nooit in verslikken qua horror.
Waardering : 2,5*
mrklm
-
- 12719 berichten
- 10643 stemmen
https://img.youtube.com/vi/hVK5bV9Vh-0/hqdefault.jpg
1 Chat 2026 / 94m (staat niet op MovieMeter)
FV 2
Horror-ABC L
Totaal: 3 punten
Een koppel in verwachting van hun tweede kind koopt voor een gunstige prijs een huis waar drie weken eerder nog een gezin onder verdachte omstandigheden werd vermoord. Hun zoontje [Grant Griffin] vindt een tablet en krijgt daarmee contact met Beelzebul, die hem maar één extreem flauwe woordgrapje nodig heeft om het joch volledig in te palmen. Hij roept een vloek uit over zijn vader [Carter Sirianni], die daarmee een gevaar wordt voor zijn gezin. Goedkoop gemaakte horrorfilm met een absurd, bij elkaar gejat uitgangspunt is in de eerste helft nauwelijks vol te houden. Maar Sirianni weet daarna wel degelijk spanning op te wekken en angst in te boezemen wanneer hij transformeert in de Lord Of The Flies.
Woland
-
- 4872 berichten
- 3908 stemmen
16. Syk Pike (2022)
FTV, 97 minuten, Noorwegen
Puntentotaal: 32
Subgenre: B - Brutalize That Body Horror
The Horror ABCs: ABFHIJMNOPVWZ
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1148000/1148888.jpg?cb=1699282814
Ik zag deze eerder voorbijkomen in de challenge, en toen ik 'm op Videoland zag staan dacht ik "Hé, dit is weer eens wat anders". En dat klopt wel. Geen volbloed horror, sterker nog nauwelijks een horror, maar inderdaad een soort van The Substance was ook mijn eerste gedachte. Over een vrouw die zichzelf verminkt/vergiftigt om met haar slachtofferschap zich bekendheid en aandacht op te eisen. Inktzwarte humor af en toe, en vaak bloedirritante maar ook voorstelbare personages. Best de moeite waard.
mrklm
-
- 12719 berichten
- 10643 stemmen
https://media2.firstshowing.net/firstshowing/img17/corporateretreatmainpostbigTW1.jpg2 Corporate Retreat (2026) / 90m
FV 2
Horror-ABC: M
Totaal: 6 punten
Cliff [Elias Kacavas] neemt zijn vriendin [Odeya Rush] naar een bedrijfsuitje met 5 collega’s dat gekaapt wordt door de rancuneuze voormalige CEO [Alan Ruck]. Twee handlangers [Zión Moreno, Sasha Lane] dwingen de groep om zes opdrachten te doorlopen die hem tot transcendentie moeten brengen. Die opdrachten hebben uiteraard een luguber randje. Dwaze horror in de traditie van de Escape Rooms heeft in de tweede helft een paar fijne gruwelmomenten, waaronder een staaltje zelfverminking met een lepel.
Woland
-
- 4872 berichten
- 3908 stemmen
17. Methgator (2023) - 1.5*
FTV, 80 minuten, Verenigde Staten
Puntentotaal: 34
Subgenre: -
The Horror ABCs: AFHIJMNOPVWZ
https://image.tmdb.org/t/p/w780/q4aztOGdlXX2LTnTN3f4EegG9aB.jpg
Ik heb eerder iets gezegd over dat ik wel van creature features hou. Op zich klopt dat wel, maar deze is toch wel erg matig hoor. Een soort van Asylum-niveau veertien in een dozijn monster, uiteraard met een premisse die ze gejat hebben van Cocaine Bear, en ook het monster ziet er niet fantastisch uit. Hier kan ook toch niet heel veel punten aan kwijt.
mrklm
-
- 12719 berichten
- 10643 stemmen
https://www.highonfilms.com/wp-content/uploads/2026/07/Cruel-Hands-2026-.jpg
3 Cruel Hands (2026) / 76m
FV 2
Horror-ABC: A
Totaal: 9 punten
Een moeder [Mavournee Hazel] ontsnapt met haar tienerzoon [Diesel La Torrace] aan haar gewelddadige echtgenoot [Josh McConville] en verschuilt zich in het huis van haar tante [Geneviève Lemon] diep in een bos waarin brand is uitebroken. Terwijl vader bezig is met een klopjacht moeten twee nietsvermoedende agenten [Harry Greenwood, Iolanthe] ervoor zorgen dat iedereen die in het bos woont evacueert. Thriller met horrorelementen komt langzaam op gang, maar McConville is intimiderend als de rancuneuze, brute vader en de finale tijdens de bosbrand mag er mede door de prachtrige cinematografie best zijn.
mrklm
-
- 12719 berichten
- 10643 stemmen
4 Evil Dead Burn (2026) / 110m
FV 2
Horror-ABC: R
Totaal: 12 punten.
Nadat haar nare echtgenoot [George Pullar] is verongelukt, neemt Alice [Souheila Yacoub] tijdelijks haar intrek bij haar zwager [Hunter Doohan] en schoonouders [Tandi Wright, Errol Shand]. De familie is het doelwit van de ‘Evil Dead’ uit de titel, omdat zij in het bezit zouden zijn van het enige wapen dat de ‘Evil Dead’ kan tegenhouden. De veelbelovende proloog stelt fans van gore tevreden terwijl de hoofdpersonen en hun onderlinge relaties zich ontvouwen. Vanicek gooit daarna de remmen los met de mix van spectaculaire stunts, extreem zwartgallige humor, een aangename hoeveelheid bloedvergieten en cinematische hoogstandjes vol visuele verwijzingen naar The Evil Dead. Niet geheel verwonderlijk, met Sam Raimi en Bruce Campbell als uitvoerende producente. De beste Evil Dead-film sinds The Evil Dead duurt iets te lang, maar fans van het origineel kunnen hier hun hart ophalen.
mrklm
-
- 12719 berichten
- 10643 stemmen
https://www.horrorsociety.com/wp-content/uploads/2026/01/FORBIDDEN-FRUITS-Still-2.jpg
5 Forbidden Fruits (2026) / 103m
FV 2
Horror-ABC: S
Totaal: 15 punten
De geheime cult van drie heksen – collega’s in een luxe winkelcentrum – krijgt een nieuw kandidaat-lid [Lola Turng] dat een geheim verbergt. Terwijl ze zich probeert te bewijzen, komen de onderlinge verhouding onder spanning te staan. Lange tijd meer een milde zwarte komedie. Pas in het laatste kwart laat Alloway de remmen los met een sterk staaltje Grand Guignol.
mrklm
-
- 12719 berichten
- 10643 stemmen
6 Goody Goody (2026) / 80m
FV 2
Horror-ABC: B
Totaal: 18 punten
Een verpleegkundige [Colleen Foy] helpt Goody [Samantha Robinson] bij de bevalling thuis op een afgelegen plek. Maar al snel ontdekt ze dat er iets niet klopt aan het verloop van de zwangerschap. Ze deelt dit met de vader [Colby Hollman], die eist dat ze niet ingrijpt en Goody niets laat weten. Blijkt natuurlijk geen goed idee te zijn in deze goed geacteerde, maar trage horrorfilm die de horrorelementen voornamelijk bewaart voor de groteske ontknoping.
mrklm
-
- 12719 berichten
- 10643 stemmen
7 Zhou/Incantation (2022) / 110m
FV 2
Horror-ABC: P
Totaal: 21 punten
Omdat ze zes jaar geleden psychisch niet in staat werd geacht om voor haar pasgeboren kind te zorgen, krijgt Li Ruo-nan na lang juridisch getrouwtrek eindelijk voorwaardelijk voogdij over Dodo [Sin-Tin Huang]. Al snel begint het thuis te spoken. En in flashbacks (gefilmd door amateur-geestenjagers) ontdekken we de duidelijke paralellen tussen het heden en wat zich 6 jaar geleden afspeelde. Found footage horror neemt had zeker een half uur korter mogen duren, maar wanneer Ko eindelijk gas geeft, krijg je zonder meer waar voor je geld. Schijnbaar gebaseerd op ware gebeurtenissen!
moviemike
-
- 1421 berichten
- 5900 stemmen
Speelduur: 91 minuten
FTV = 2 punten + 7 punten = totaal 9 punten
Horror ABC: K - Karma is a bitch = E-K-O-P-T
Nevenklassement: 1 punt + 4 punten = 5 punten
Bekeken via: Netflix
Beoordeling: 2*
Een flauwe bedoening rond een jonge vrouw die in een studentenhuis intrekt en daar al gauw wordt geplaagd door de geest van een andere studente, eentje die nog een rekening te vereffenen heeft met de medebewoners.
Er valt niet veel te genieten van dit Deense werkje. Netflix heeft veel van dit soort horrorfilmpjes in het aanbod zitten, enkel jammer dat het doorgaans bijna allemaal teleurstellende ervaringen zijn.
77ships
-
- 714 berichten
- 45 stemmen
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1180000/1180716.jpg?cb=1778555884
100 min. / Canada
L - Love That Lovecraft - Punten letters: 26 (volledig rond)
Puntentotaal: 67
https://thegatewayonline.ca/wp-content/uploads/2025/10/Screenshot-2025-10-13-201303-780x405.jpg
Ik zag deze passeren en ik moet zeggen dat ik grote fan was. Ik ben dol op dit soort vaporwave, retro-VHS onzin en humour. Het deed mij ook beetje denken aan “Everything Is Terrible! Presents: The Great Satan” waar ik dol op ben. De humour was volledig mijn ding.
Enige spijtige is dat het op het einde zijn eigen concept breekt en buiten de reclames gaat, dan wordt het wat minder. Het kon een tikkeltje strakker en zonder dat, desondanks mijn favoriet tot nu toe binnen deze challenge.
77ships
-
- 714 berichten
- 45 stemmen
35. Disturbing Behavior (1998)
84 min. / Australië / Verenigde Staten / Canada
Punten letters: 26 (volledig rond)
Puntentotaal: 69
https://image.tmdb.org/t/p/w780/2rOSLS7MDzXnH5r2nfzkh51JtFO.jpg
De enige film van David Nutter die een aantal X-Files afleveringen regiseert heeft. Hij maakt vooral pilots voor TV-reeksen en bezielt die mij. Op zijn CV staan Millennium, Dark Angel, Smallville, The Mentalist o.a.
Dat dit zijn enige film ervaring was is begrijpelijk gezien de puinhoop dat de ontwikkeling van deze film was blijkbaar. Initieel een 2 uur durende X-Files stijl thriller. De producers dachten er anders over, de kern zie jij nog maar het einde van hen slaat op niets neer. Jij krijgt een soort mislukte combinatie van X-Files, Faculty, Buffy the Vampire Slayer en Invasion of the Body Snatchers. Met Katie Holmes die wettelijk verplicht te zijn te acteren naast meren. Hoppelijk krijgt dit ooit de director's cut die zou bestaan.
77ships
-
- 714 berichten
- 45 stemmen
36. The Timekeepers of Eternity (2021)
64 min. / Griekenland / Verenigde Staten
Puntentotaal: 71
https://www.actionfreunde.de/wp-content/uploads/the_timekeepers_of_eternity_1.jpg
Al reeds vermeld door robertinho, hier is hij dan. De 60 min. versie van Langoliers. Naar zwart-wit en vervormd, 12 frames per seconde, mooi raar aanvoert en plot dat nu als een trein lijkt te gaan, haast te snel soms. En de prachtige gescheurde papier speciale effecten die de acties van een hoofdpersonage imiteren. Dit is puur onversneden parallele dimensie atmosfeer, heerlijk.
77ships
-
- 714 berichten
- 45 stemmen
37. Smile (2022)
115 min. / Verenigde Staten
Puntentotaal: 73
https://substreammagazine.com/wp-content/uploads/2022/10/SMILE-trailer.jpg
“The Ring” of “It Follows” voor de nieuwe generatie een beetje afhankelijk van jouw leeftijd. Ik ben laat van de partij met deze. Hij lijkt niet geweldig te score maar voor een moderne jump scare film vond ik hem nog redelijk vermakkend, meer dan verwacht.
ibendb
-
- 5063 berichten
- 3260 stemmen
Speelduur: 89 minuten
FTV: 2 punten
Totaal: 16 punten
Subgenre: M - Mind your head
Afgevinkt: 8/26 - B, G, H, I, K, M, Y
https://i.postimg.cc/L6z0M1FK/Joan-Crawford-Strait-Jacket.jpg
Joan Crawford schittert als geen ander in William Castle's Strait-Jacket. Als jonge vrouw onthoofde ze haar man en diens minnares. Nu, 20 jaar later komt ze terug thuis van de mentale instelling en heeft ze het toch moeilijker om aan te passen dan verwacht.
Het is opmerkelijk hoe Crawford in één enkele take zoveel emoties kan vertonen met enkel haar ogen en gelaatsuitdrukkingen. Van getormenteerd springt ze met gemak over naar verward, verliefd en hysterisch. Echt een acteur wiens soort amper te evenaren valt, een legende met reden. De overige cast verwatert gelukkig niet naast de grote ster. Een sterke cast tilt dit mysterie toch al een heel eind omhoog.
Het verhaal zelf kabbelt wat door en is wat voorspelbaar. Het is pas bij de grote finale dat ik alweer werd herinnerd aan het vakwerk dat Castle kan produceren. Met het gebruik van de uitgerekte jumpscare (die James Wan later zou exploiteren in zijn Conjuring franchise) wordt een zeer strakke spanningsboog gecreëerd. Doe daar dan nog eens een grote verrassing of twee bij en je hebt een ijzersterke thriller.
4*
Castle Gimmick van dienst:
Bezoekers kregen in de bioscoop complementaire bijltjes uit karton om zelf de moordenaar uit te hangen. Een kleine gimmick die weinig opvalt. Naar mijn mening gaat de prijs voor grootste gimmick dan toch naar Joan Crawford's pruik in deze film. Wat een godvergeten ding is me dat.
ibendb
-
- 5063 berichten
- 3260 stemmen
Speelduur: 100 minuten
FTV: 2 punten
Totaal: 18 punten
Subgenre: C- Checking Out That Strange Sound
Afgevinkt: 9/26 - B, C, G, H, I, K, M, Y
https://i.postimg.cc/Zqk8Yf81/the-woman-in-black-1989-tv-movie-v0-wn2h7jw7xy0f1-png.webp
The Woman in Black is naar mijn mening een van de standaarden in het haunted house subgenre. De setting van Eel Marsh House alleen al is uitmuntend. Het door moeras en overstromingen geïsoleerde landhuis spreekt tot de verbeelding en valt bijna als een personage op zich te benoemen.
Het verhaal van Susan Hill wordt in deze TV-adaptatie best trouw gevolgd. Hier en daar neemt het script wel zeer hard zijn tijd om het overduidelijke nog eens extra te verklaren. Maar dat kan misschien wel zijn omdat het publiek indertijd vooral te maken had met reclameblokken tijdens de uitzending. Erg veel gebeurt er allemaal niet maar als er wat griezeligs voorvalt, kan je er zeker van zijn dat het goed uitgevoerd wordt!
3,5*
SammyK
-
- 77 berichten
- 551 stemmen
20. Z (2019)
83 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 39
Horror ABC's: -
Nevenklassement: 9
Film gaat over een gezin waar het zoontje plots een denkbeeldig vriendje heeft. Klinkt bekend in de oren uiteraard en de eerste helft van de film verloopt zoals te verwachten. Maar dan gaat het toch een andere kant op dan wat je verwacht op basis van soortgelijke films, en dit tilt de film boven de middelmaat.
Alleen hadden ze de geest/demon beter niet vol in beeld gebracht, ofwel beter laten uitzien, want het zag er totaal niet eng uit. Denk dat de film dan beter/enger had geweest. 3*
robertinho
-
- 1573 berichten
- 3096 stemmen
Zowaar gisteren geen horrorfilm gekeken maar een bezoek gebracht aan The Swimmer (1968) in Kino. Eerdere jaren zou dit me niet overkomen, om zo te breken met het vaste dieet, maar deze kans kon ik niet aan me voorbij laten gaan. Heel erg genoten!
SammyK
-
- 77 berichten
- 551 stemmen
21. No Dejes a los Niños Solos (2025)
97 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 41
Horror ABC's: -
Nevenklassement: 9
Zoals de Engelstalige titel, Don't Leave the Kids Alone, doet vermoeden gaat het mis wanneer een moeder haar 2 jonge zoontjes op een avond alleen thuis laat. Dit doet ze omdat ze het contract van haar nieuw gekocht huis op orde moet laten zetten. De vader was even hiervoor overleden in een auto ongeluk waar het ganse gezin bij betrokken was.
Er zit een geest in het nieuwe huis dat de jongetjes manipuleert en tegen elkaar opzet totdat ze uiteindelijk elkaar proberen te vermoorden, omdat ze bang zijn dat de ander hun kwaad willen doen. Geen slechte film mede doordat de moeder en de zoontjes goed worden neergezet door de acteurs. Duurt toch een beetje te lang voor mij, had korter gemogen. En naar het einde toe was ik, ondanks dat het geen vervelende kindacteurs zijn, het toch beu naar die kleine kinderen te kijken. 2,5*
alexspyforever
-
- 21601 berichten
- 2328 stemmen
12. House of Frankenstein (1944)
FTV
71 minuten
Totaal: 22+2= 24 punten
https://www.classic-monsters.com/wp-content/uploads/2015/04/House-of-Frankenstein_11.jpg
Deze film net als "House of Dracula" toont aan Universal de monsterformule volledig probeert uit te melken door Dracula, de Wolfman en het monster van Frankenstein met elkaar te combineren. Om een of ander reden komen deze monsters telkens weer terug tot leven. Het draait hier om een professor Niemann (gespeeld door Boris Karloff) die het werk van Frankenstein wil verder zetten en ook hij heeft in Daniel een gebocheld hulpje (zoals Ygor bij de vorige Frankenstein films). Dracula wordt weer tot leven gewekt maar halfweg stopt zijn verhaallijn (hij zal later terug opduiken in HOuse of Dracula). Het duo wordt dan een trio door de toevoeging van het zigeunermeisje Rita en ze vinden ook de Wolfman en het monster van Frankenstein. Dit leidt to conflicten een love triangle tussen Daniel, de Wolfman en Rita. Het eindigt eigenlijk zoals bijna iedere Frankenstein film en ook het einde voor de Wolfman lijkt ook weer erg op die van de originele film. Leuk experiment maar dan ook niet meer dan dat.
FTV
67 minuten
Totaal: 24+2= 26 punten
https://www.classic-monsters.com/shop/wp-content/uploads/2015/07/House-of-Dracula-1945.jpg
En na House of Frankenstein is er dus deze film. Het verhaal van Dracula dat halfweg stopte in de vorige film wordt hier terug opgepikt en hij vormt nu de focus van het verhaal. De wetenschapper die Dracula wil behandelen heet Edelmann (wie verzint toch die namen) en heeft ook weer een gebocheld hulpje deze keer een vrouw. Er is ook nog een andere dame die assisteert en als love interest moet dienen voor Dracula en ook de Wolf Man die later weer opduikt. En natuurlijk wordt ook weer het monster van Frankenstein gevonden op de plek waar hij in de vorige film het laatst was gezien. Ik vond deze iets beter dan House of Frankenstein, maar dit is typisch zo een filmpje dat je kijkt om de Universal klassieke monsterfilms te kunnen afvinken.