Disturbing Behavior (1998)

Australië / Verenigde Staten / Canada
Horror / Thriller

geregisseerd door David Nutter
met James Marsden, Katie Holmes en Nick Stahl

Een jongen verhuist naar een nieuwe plaats en wordt daar lastig gevallen door een stel populaire kids. Hij besluit zich aan te sluiten bij een groep minder populaire mensen. Eén van hen zit vol samenzweringstheoriën, een ander is een albino en met de derde krijgt hij een relatie. Samen ontdekken ze dat de populaire kids eigenlijk gehersenspoelde zombies zijn.

Matige film waarin een jongen op een nieuwe school terecht komt en merkt dat er iets niet klopt bij een groep leerlingen. Een mager verhaaltje dat verre van origineel te noemen is. Spannend of eng wordt het nergens. Nog wel enigszins vermakelijk omdat het niet te lang duurt en vanwege de cast (en dan heb ik het niet over het actweerwerk).

avatar van misterdhdh
Zeer matig filmpje dat mij niet echt kon overtuigen. Verhaal op zich stelt niet zo veel voor, uitwerking is nog redelijk goed maar de film kon mij nooit echt boeien. Op zich is hou ik meestal wel van dit soort films, heerlijk tienersfeertje, leuke muziek, maar deze vond ik minder. Eigenlijk slaagt het verhaal nergens op, je moet bang zijn van de blauwe groep. . Het grootste probleem is dat de film nooit eng of een spannend momentje heeft. Ook zitten er geen schrikmomentjes in, en dat wil ik toch zien in dit soort films. De cast is nog redelijk goed, het acteerwerk was redelijk maar ook niet overtuigend. Het beste aan deze film is inderdaad nog Katie Holmes die er echt heel goed uitziet in deze film. Einde vond ik gewoon slecht met die grote geluidboxen dieiedereen vernietigd. . AL bij al niet echt genoten van dit filmpje, dat gelukkig niet te land duurde. Te weinig sfeer en spanning om goed te zijn. Filmpje die niet echt een scene heeft die er bovenuit spring. Disturbing Behavior is zeker niet de slechtste film ooit en valt al bij al nog mee maar een aanrader vind ik het niet. Het is allemaal te braaf.
2/5

avatar van JoeCabot
X-files in een MTV-jasje

Ben hier zonder enige verwachtingen aan begonnen en het viel uiteindelijk best mee. Makkelijk verteerbaar B-filmpje, vlot scenario, aardige cast. Het gebrek aan smoelwerk wordt min of meer gemaskeerd door een leuk 90s-sfeertje.

Naar het einde toe glijdt het allemaal nog even weg richting C-film, al had ook de potsierlijke climax nog wel zijn charme. Nutter - de regisseur heeft zijn naam niet gestolen - breit er gelukkig na 84 minuten een eind aan.

Kort en krachtig (en morgen ben ik deze al weer vergeten). 2.5*

avatar van IH88
“This town sucks for heroes.”

Echt zo’n jaren 90 tienerfilmpje. Disturbing Behavior wil origineel zijn, maar vervalt al snel in clichés. Ik begrijp dat het de punt van de film is om alles uit te vergroten, maar interessant wordt het niet. En spannend ook niet. Katie Holmes is leuk om naar te kijken maar hier totaal miscast. Gelukkig slaan die perfecte tieners soms helemaal door wat nog wat aardige scènes oplevert.

avatar van Gang_Star
Matig, de film leunt teveel op een standaard concept en weet met het tegenvallende plot op geen enkel moment te verrassen. Weinig horror, thriller des te meer. Spanning is ver te zoeken en de gehele cast weet nergens uit te blinken. Het voelde iets teveel aan als een tienerfilm en stelt flink teleur.