Go (1999)

Misdaad / Komedie

geregisseerd door Doug Liman
met Katie Holmes, Jay Mohr en Sarah Polley

Vanuit drie verschillende perspectieven zien we het verhaal van een groep Californische jongeren. Ze proberen geld te verdienen door te dealen, gebruiken zelf drugs, en gaan op stap in Las Vegas.

avatar van zxstyle
notsub schreef:
Go is best een aardige film. Met Pulp Fiction als bekendste voorbeeld zijn er in dit genre zeker veel sterkere films te vinden. Go komt regelmatig toch wat clichématig om de hoek kijken, al zitten er ook best geinige momenten in. De vaart blijft er de gehele film lekker in en de kleurrijke personages zijn best het bekijken waard. Toch mist er duidelijk wat aan impact op het acteervlak om echt indruk achter te laten.

Donderdag een deel van deze film gezien. Vond het juist on-Amerikaans aandoen.
Vooral juist omdat er weinig cliché's en stereotypen in werden gebruikt. Wat vind jij of anderen dan zo cliché?

avatar van jippie2010
Het voelde allemaal niet origineel aan, en wat kwam de film traag op gang.
Maar naar mate de film vorderde werd het toch een stuk interessanter.
Krappe voldoende *3.0

avatar van dvdcrusher
Andermaal een film waar een aantal gebeurtenissen vanuit verschillende oogpunten wordt bekeken. Het is allemaal niet slecht en er wordt leuk geacteerd maar eindelijk gaat het slechts om enkele fratsen en is het verhaal dus wat mager en ook voorspelbaar. Maar het moet dus een van de eerste films geweest zijn volgens dat concept dus vandaar toch 3,5 sterren

avatar van Antonev
Zeer vermakelijk en zo nu en dan behoorlijk geestig! Het blijft van het begin tot het eind boeiend!

avatar van IH88
“So, what are we doing for New Year's?”

Vlotte film. De film heeft veel vaart en het doet een beetje denken aan Pulp Fiction met tieners en jong volwassenen. De magie van Pulp Fiction wordt nergens gehaald, maar de film kijkt lekker weg en bezit een apart soort humor die ik wel kan waarderen.

Go heeft drie verhalen die met elkaar verweven zijn. De eerste twee zijn interessant, maar het derde verhaal over twee mannen die undercover voor de politie werken is wat minder. Tussen de acteurs zitten aardig wat bekende koppen en ze zijn allemaal goed op dreef. Prima vermaak.

avatar van clubsport
Ik weas er niet echt kapot van , alleen het Vegas gedeelte vond ik wel ok , de rest kon me niet zo boeien .

avatar van JoeCabot
Heerlijk alles-kan-alles-mag-filmpje. Net voor het nieuwe millennium bundelt Go nog eens alles wat 90s-popcultuur zo geweldig maakte: fijne beats, politiek incorrecte grappen, lompe actie, …

Ruim 20 jaar na de release oogt deze film nog steeds heel erg cool. OK, sommige kledingkeuzes en kapsels kunnen vandaag wellicht niet meer door de beugel, maar voor de rest zit hier nog weinig sleet op. Het tempo ligt bijzonder hoog, de zinderende montage doet je nog steeds op het puntje van je stoel zitten, en die paar langere praatscènes dienen vooral om de kijkers voor de gek te houden.

De cast leek er wel zin in te hebben, er heerst in ieder geval een fijne chemie tussen het groepje jonge acteurs. Ook achter de camera stonden duidelijk mensen die er vol voor gingen en niet uit waren op compromissen. Deze film is op een geheel eigen manier ambitieus zonder dat het ook maar een moment pretentieus aanvoelt.

Ik had deze film al eens eerder gezien - 15 jaar gelden volgens MM - en ik moet toegeven dat ik me er nog maar weinig van herinnerde. Daarom geef ik ‘m “maar” 4,5*. Go is net niet memorabel genoeg om naast pakweg Pulp Fiction te staan, maar het komt aardig in de buurt.

avatar van macrobody
Niet memorabel maar alleraardigst. Niets op aan te merken. Goed geacteerd en leuk verhaal.