• 17.564 nieuwsartikelen
  • 183.080 films
  • 12.633 series
  • 34.970 seizoenen
  • 658.305 acteurs
  • 200.682 gebruikers
  • 9.486.383 stemmen

Horrorfilm Challenge #2

zoeken in:

joolstein

• 11281 berichten
  • 9297 stemmen

robertinho schreef:

Na een paar jaar toch nog even een vraagje, zo in de voorbereidende fase, over wat wel en niet gedoogd wordt.

Misschien heeft de organistator een andere een mening erover ...maar volgens mij zit het zo....Docu's over horrorfilms, -franchises, -genres worden inderdaad ook goedgekeurd? Deze gaan namelijk duidelijk over horror. Er was ook een kopje docu in de sub-challenge.

Op IDMB is horror soms door de sub-catorgieen (die zijn naar mijn mening ook toegestaan) zeer uitgebreidt. Maar iedereen zal een film als bv. The Bridges of Madison County niet gauw als horror gaan labelen. De organistator doet niet moeilijk maar is wel streng en rechtvaardig. Bijvoorbeeld de film Beetlejuice waar geen horror bij staat echter bij Beetlejuice Beetlejuice staat deze wel...daar zal dus niemand (lijkt mij) moeilijk over te gaan doen. Alleen nu ook niet de grenzen gaan opzoeken of oprekken want daar ontstaat disscussie over. Dat will je natuurlijk voorkomen...en bij twijfel kan je altijd de organistator vragen of de film is toegestaan.

robertinho

• 1536 berichten
  • 3065 stemmen

joolstein schreef:

(quote)

IH88

Misschien heeft de organistator een andere een mening erover ...maar volgens mij zit het zo....Docu's over horrorfilms, -franchises, -genres worden inderdaad ook goedgekeurd? Deze gaan namelijk duidelijk over horror. Er was ook een kopje docu in de sub-challenge.

Op IDMB is horror soms door de sub-catorgieen (die zijn naar mijn mening ook toegestaan) zeer uitgebreidt. Maar iedereen zal een film als bv. The Bridges of Madison County niet gauw als horror gaan labelen. De organistator doet niet moeilijk maar is wel streng en rechtvaardig. Bijvoorbeeld de film Beetlejuice waar geen horror bij staat echter bij Beetlejuice Beetlejuice staat deze wel...daar zal dus niemand (lijkt mij) moeilijk over te gaan doen. Alleen nu ook niet de grenzen gaan opzoeken of oprekken want daar ontstaat disscussie over. Dat will je natuurlijk voorkomen...en bij twijfel kan je altijd de organistator vragen of de film is toegestaan.

Ik ben ook zeker geen fan van het oprekken van de grenzen hoor. Een film als Halloweentown (1998) bijvoorbeeld - die ik zelf overigens niet gezien heb - wordt door veel mensen, vooral in het Amerikaanse, gezien als een van hun vroegste herinneringen aan Halloween, hun introductie tot 'spannende' films en uiteindelijk ook bepalend voor hun liefde voor horror. Maar... het is geen horrorfilm. En tegelijk kijken wij die horrorfilms in deze periode en niet midden in de zomer of in de lente omdat het zo sterk samenhangt met Halloween. Ook dingen als de Scooby Doo-tekenfilms krijgen vaker geen dan wel een horrortag, maar ze gaan wel over spoken, monsters en ander gespuis. Die zou ik dus wel willen omschrijven als griezelen - vooral voor de jongere garde.

Wderom: ik heb hier dus vooral voorbeelden van films die meer gericht zijn op de kleintjes - ja, ook gewoon uit puur eigenbelang met een twee- bijna driejarige -, vaak gelieerd aan Halloween, maar geen horrortag hebben.

joolstein

• 11281 berichten
  • 9297 stemmen

robertinho schreef:

Wderom: ik heb hier dus vooral voorbeelden van films die meer gericht zijn op de kleintjes - ja, ook gewoon uit puur eigenbelang met een twee- bijna driejarige -, vaak gelieerd aan Halloween, maar geen horrortag hebben.

officieel kan ik niet beslissen over specifieke vragen dus liggen we de vraag bij John Milton en alexspyforever

John Milton

• 24432 berichten
  • 13574 stemmen

Ik had Oup's vraag al gezien hoor

En idd omdat Alexspy al even niet ingelogd is, een berichtje via Steam gestuurd om het kort te sluiten.

Nog even in afwachting van witte rook, maar ga er maar vanuit dat het iets later wordt dan dat, omdat we het dit jaar weer eens iets korter willen laten duren. Denk in de richting van laatste week september beginnen en 6 weken door. Dus nog genoeg tijd om dingen bij elkaar te zoeken, voor we starten.

robertinho

• 1536 berichten
  • 3065 stemmen

We zullen het antwoord van de hoge heertjes afwachten.

John Milton

• 24432 berichten
  • 13574 stemmen

robertinho schreef:

We zullen het antwoord van de hoge heertjes afwachten.

en robertinho: we zullen de actuele spelregels weer ruim van tevoren posten, mochten die toch nog vragen onbeantwoord laten, dan horen we het graag

IH88

• 9845 berichten
  • 3203 stemmen

John Milton schreef:

Ik had Oup's vraag al gezien hoor

En idd omdat Alexspy al even niet ingelogd is, een berichtje via Steam gestuurd om het kort te sluiten.

Nog even in afwachting van witte rook, maar ga er maar vanuit dat het iets later wordt dan dat, omdat we het dit jaar weer eens iets korter willen laten duren. Denk in de richting van laatste week september beginnen en 6 weken door. Dus nog genoeg tijd om dingen bij elkaar te zoeken, voor we starten.

Oeh, dat is nog wel heeeel lang wachten . Ergens tussen de 21ste en de 25ste? Dat zou ik nog wel kunnen volhouden haha.

Q Jones

• 3532 berichten
  • 2908 stemmen

Ik ben niet zo heel actief meer op mm maar ik heb wel ontzettend veel zin in de horror challenge hopelijk komt daardoor mijn passie voor films wat terug. Wanneer begint ie

Dentheman

• 503 berichten
  • 708 stemmen

Mijn kijklijst zo goed als af, althans, of er moet komende weken nog iets tussendoor fietsen...

Ik match later wel met de subgenre challenge die JM ons voor gaat schotelen

Ik heb er zin an, zeker na een eerder afgebroken vakantie, weer even wat leuks in het vooruitzicht !

alexspyforever

• 21567 berichten
  • 2328 stemmen

Hoge heertjes? Doe maar enkelvoud want tegenwoordig is dat JM. Dat ik de organisatie grotendeels aan hem heb gedelegeerd heb ik geen spijt van. Een andere stijl dan die van mij en dat vind ik allemaal prima als de deelnemers het maar leuk vinden om te doen. Daar gaat het uiteindelijk toch om

Ik denk dat ik volgende week aan mijn kijklijst ga beginnen, eerst nog een weekendje weg naar de kust (late trip met de familie).

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.