• 17.691 nieuwsartikelen
  • 183.505 films
  • 12.679 series
  • 35.051 seizoenen
  • 658.574 acteurs
  • 200.779 gebruikers
  • 9.495.824 stemmen

Horrorfilm Challenge #2

zoeken in:

mezzanine

• 399 berichten
  • 2984 stemmen

Yes, ben er weer bij! 4e keer, vorig jaar 87 films, wat mij nu als absurd veel overkomt. Streven is al twee jaar juist wat rustiger aan te doen, het neemt je ook wel beetje over, maar ja, als het dan eenmaal weer begonnen is….2 weekjes minder is voor mij wel gezond.

Spaar het hele jaar films op, dus die watchlist zijn er al meer dan 200, wil eigenlijk ook wel wat films herzien, wil al 2 jaar eens alle alien films kijken, nu al zin om er weer eentje af te tikken van alle grote namen (kijk ieder jaar wel een fulci, bava, Cronenberg, Tsukamoto, enz.), nog wat zwart wit klassiekers, heb serieus friday the 13th nog nooit gezien, zoonlief doet zijdelings ook mee en wil nog een en ander zien en dan moeten al jullie mooie tips nog komen. Dus daar gaan we weer….

Number23

• 8685 berichten
  • 5836 stemmen

Zo hee, komen ze effe met een nieuw element! Die zag ik niet aankomen, had al wat gespaard voor de bekende subgenres. Misschien wel beter zo, want 100 films heeft altijd buiten m'n bereik gelegen (al kwam ik volgens mij één keer dichtbij met 96).

Heb de laatste week al hard gewerkt aan m'n Netflix en Amazon lijstjes en er staan redelijk wat horror top 250 en jubileum films op de laptop klaar. Daarnaast heeft m'n huisgenoot een abbo genomen op de Troma streamingsdienst, dus ik ben opzich klaar voor de start.

Kondoro

• 11598 berichten
  • 2921 stemmen

Ik ga er eens mee bezig!

alexspyforever

• 21568 berichten
  • 2328 stemmen

joolstein schreef:

Eindelijk zijn we bijna bij de challenge...! Had al maanden een lijst gebouwd met de 100 sub-genres van voorgaande jaren. Het streven ios dan ook om zeker weer 100 films te kijken. Dit jaar het mijn eigen nog iets lastiger gemaakt! De horrorfilms mochten niet uit Amerika komen..tenminste..als dat kon! Universal en Troma zijn natuurlijk Amerikaanse filmstudio's en ook documentaires zijn lastig. Maar goed uiteindelijk is er deze lijst onstaan, die ik wil gaan kijken; Horror challenge 2027, by joolstein Letterboxd

Vanaf die lijst kan ik natuurlijk ook de lijst met abctjes van John Milton passen;

ABC's of Horror, Letterboxd Onder voorbehoud want dit valt nog niet mee...mis ook nog vier films en bij één moest ik uitwijken naar een film buiten mijn lijst. Enfin ga zien waar ik eindig...al hoop ik door de kortere duur van de challenge wel de 101films kan halen.

Grappig toch ik ben pas enkele dagen geleden begonnen met een lijst samen te stellen en de films bij elkaar te zoeken, hoewel ik ook hard uitkijk naar de challenge zeker omdat we nu wat later beginnen dan gewoonlijk. Nu goed ik heb er wel zin in!

joolstein

• 11313 berichten
  • 9330 stemmen

alexspyforever schreef:

Grappig toch ik ben pas enkele dagen geleden begonnen met een lijst samen te stellen en de films bij elkaar te zoeken, hoewel ik ook hard uitkijk naar de challenge zeker omdat we nu wat later beginnen dan gewoonlijk. Nu goed ik heb er wel zin in!

Dit jaar doe ik ook weer mee aan de 100 Horror Movies in 92 Days op LetterBoxd dus ben ik al begonnen op 1 augustus In 47 dagen heb ik er nu al 70 horrorfilms opzitten. Geen moment verveeld want wat blijft het toch een heerlijk genre!

Kondoro

• 11598 berichten
  • 2921 stemmen

Ik ga proberen die ABC lijst sowieso te voltooien, ik heb geluk dat mijn vriendin van horrorfilms houdt, dus bijna niks (behalve tijd en werk) houdt mij nu nog tegen!

Shadowed

• 11842 berichten
  • 6968 stemmen

Ben erbij!

oup

• 607 berichten
  • 3456 stemmen

Eerste kijklijstje van 31 gemaakt. Van alles wat en, net als vorige editie, ook weer een poging doen om zoveel mogelijk non-US aan te slingeren. Let the games begin!

Shambala

• 148 berichten
  • 0 stemmen

Jaja , ik ben ook weer van de partij ! Gelukkig nog niet te laat ( heck , nog een week te gaan )

We hebben dus nog even om een leuk lijstje samen te stellen.

Nieuwe pareltjes , maar ook titels uit voorgaande challenges waar ik toen niet aan toe kwam.

Het aftellen is nu dan echt begonnen !

IH88

• 9854 berichten
  • 3203 stemmen

Ben er uiteraard ook weer bij. Veel zin in! Geen lijst. Gewoon kijken waar ik zin in heb op een betreffende dag/avond.

IH88

• 9854 berichten
  • 3203 stemmen

Zal morgen even kijken of ik users kan taggen die misschien mee willen doen.

Shadowed

• 11842 berichten
  • 6968 stemmen

Om medegebruikers alvast een aanrader te geven. Vond dit echt een fantastisch genrewerkje!

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BODIwYTk4MWYtMGUxYS00OWUzLTg5MDYtNzg5MmYyNzcyNThkXkEyXkFqcGc@._V1_.jpg

Zach Cregger does it again.

Kondoro

• 11598 berichten
  • 2921 stemmen

Die ga ik morgen checken! Mag ik die dan ook vrijdag volgende week loggen ?

Dentheman

• 505 berichten
  • 714 stemmen

Staat bij mij volgende week op de planning als opwarmer voor de challenge!

robertinho

• 1541 berichten
  • 3070 stemmen

Shadowed schreef:

Om medegebruikers alvast een aanrader te geven. Vond dit echt een fantastisch genrewerkje!

]

Zach Cregger does it again.

Ga ik ook heen tijdens de challenge! Volgende week zaterdag eerst naar Possession in de bios.

77ships

• 675 berichten
  • 45 stemmen

Ik ben ook weer van de partij.

Tijdje geleden "Teenage Sex and Death at Camp Miasma" van Jane Schoenbrun ("We're All Going to the World's Fair" en "I Saw the TV Glow") gezien tijdens de Belgische avant-premiere. Prachtige film die ik van harte aanraad.

https://api.floodmagazine.com/wp-content/uploads/2026/08/Teenage-Sex-and-Death-at-Camp-Miasma-courtesy-of-MUBI-1920x1080.jpg

IH88

• 9854 berichten
  • 3203 stemmen

Ik heb even gekeken, maar volgens mij heeft John Milton iedereen wel getagd die mee wil doen. Misschien onze eigen Horror Queen Hollywood007, maar denk het niet .

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.