- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Trash Movie challenge
Trash Movie challenge
wendyvortex
-
- 4980 berichten
- 7109 stemmen
6. They Saved Hitler's Brain (1968)
IMDB: 2,8
Algemeen: 91. min. + FTV (91 + 9 =100) / Totaalscore: 559
Trashelementen: exploitation (1) + turkey (5) = 6 punten / Totaalscore: 38
Blackjack Trash label: Nazisploitation / Totaal: 2 labels
https://silverlakeblvd.typepad.com/.a/6a00e54ef31c9e8834017d3c5e63f6970c-600wi
The Madmen of Mandoras is een heel aardige B-film met een tamelijk geschift plot over de nazi's die vanuit Mandoras alsnog hun wereldheerschappij willen veroveren en dat allemaal onder de bezielende leiding van het nog levende hoofd van Adolf Hitler. Die nog nog één commando kan roepen "Mach Schnell! Mach Schnell!!"en verder vooral gekke grimassen maakt.
Helaas was de film niet lang genoeg en dus krijgen we eerst nog een half uur een vervelend en slecht geacteerd stuk over twee Amerikaanse geheim agenten die een moord onderzoeken op een professor, aan het beeld is duidelijk te zien dat dit ergens in de tweede helft van de jaren zestig gefilmd is.
Jammer, want The Madmen of Mandoras is zowaar erg vermakelijk, maar ja "They Saved Hitler's Brain" is natuurlijk wel een betere titel!
(3*)
Noodless
-
- 9200 berichten
- 5832 stemmen
IMDb : 5,8
Algemeen : 90+ FTV ( 90+ 9 = 99 ) Subtotaal : 2396 + 99 = 2495 punten
Trash elementen: Nudity (3) Subtotaal : 179 + 3 = 182 punten
https://m.the-numbers.com/images/movies/Little-Hours-The-1-News.jpg
Hoe kom ik hier nu bij? Tja...de ondertitel van de poster zal wel wat invloed gehad hebben zeker : "It is trash, pure trash." Maar dat valt allemaal wel mee, eigenlijk gezien het taalgebruik best nog braafjes. Gelukkig dat er nog wat bloot in komt, anders was dit een maat voor niks geweest. Het genre komedie begrijp ik niet zo goed. Maar ondanks de weinige grappen weet dit bizar filmpje toch mijn aandacht te houden. Dit is te danken aan het rare verhaal dat je niet kon duiden waartoe het uiteindelijk allemaal zal leiden en de leuke cast. De nonnen Alessandra, Fernanda en Genevra vormen een leuk trio waarbij Aubrey Plaza toch wel wat in haar mars heeft. Een meid om in de gaten te houden. 5/10
madmadder
-
- 358 berichten
- 2934 stemmen
Gemiddelde imdb: 3,9
Algemeen: 83 minuten - FTV (83 + 8 = 91) / Subtotaal: 1429 + 91 = 1520
Trash-elementen: Nudity (3) + Turkey (5) = 8 / Subtotaal: 93 + 8 = 101
Blackjack Trash label: 6. Dorish Wishman (5/21)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/11000/11970.jpg?cb=1376938478
Wilde weer even een puntje voor het Blackjack Trash label halen en ik vond de plotomschrijving van de film toch wel grappig klinken. Eerste half uur heb ik me zeker vermaakt. Reizen naar de maan doe je blijkbaar gewoon in je t-shirtje en eenmaal op de maan heb je enkel een potsierlijk pak nodig. Vond het ook grappig toen de soort van leider van de vrouwen een toespraak hield. Maar na dit moment is de lol er wel vanaf en zien we de rest van de film alleen hoe 'de wetenschappers' het gedrag van de vrouwen registreren. Slaapverwekkend. 2*
18. Manos: The Hands of Fate (1966)
Gemiddelde imdb: 1,9
Algemeen: 70 minuten - FTV (70 + 7 = 77) / Subtotaal: 1520 + 77 = 1597
Trash-elementen: Turkey (5) = 5 / Subtotaal: 101 + 5 = 106
Blackjack Trash label: n.v.t. (5/21)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/6000/6256.jpg?cb=1391939761
Mijn hemel, wat was dit slecht. En wat mij betreft niet op een manier dat het leuk wordt. Eigenlijk vond ik alleen het einde wel leuk gedaan. Maar verder gaat dit helemaal nergens over. Ik ben niet vies van wat krakkemikkig acteerwerk en een vergezocht plot, maar hier haalde ik echt op geen enkele manier plezier uit. 1*
19. Birdemic: Shock and Terror (2008
Gemiddelde imdb: 1,8
Algemeen: 90 minuten - FTV (90 + 9 = 99) / Subtotaal: 1597 + 99 = 1696
Trash-elementen: Turkey (5) = 5 / Subtotaal: 106 + 5 = 111
Blackjack Trash label: n.v.t. (5/21)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/65000/65124.jpg?cb=1405497503
Op de een of andere manier deed deze film me enorm denken aan The Room. Wat slechtheid betreft dan. Wat Birdemic echter voor heeft op The Room is dat Birdemic gaat over adelaars die mensen vermoorden wegens de opwarming van de aarde (sowieso is global waarming een thema dat heeeeel vaak terugkomt in deze film). En die adelaars zijn dan ook nog eens met Paint gemaakt. Echt waar, nog nooit zulke beroerde cgi gezien. Die agressieve vogels komen overigens volledig uit het niets, want de eerste helft van de film gaat enkel over de love story tussen Rod en Nathalie. Vond dit misschien nog wel het vermakelijkste gedeelte, want er is alles aan gedaan om de dialogen zo onnatuurlijk mogelijk te laten lijken. Dit is voor mij een film die (in tegenstelling tot Manos) wel zo slecht is dat-ie leuk wordt. 3*
Noodless
-
- 9200 berichten
- 5832 stemmen
IMDb : 5,9
Algemeen : 90+ FTV ( 90+ 9 = 99 ) Subtotaal : 2495 + 99 = 2594 punten
Trash elementen: Nudity (3) + Gore (4) Subtotaal : 182 + 7 = 189 punten
https://cdn.cinematerial.com/p/297x/vzb6zewl/cut-and-run-movie-cover-md.jpg
Een tegenvallend pulpfilmpje dat de verwachtingen helemaal niet kon inlossen. Het verhaal is gewoon zeer zwak en ondanks een paar bloederige momenten had ik qua gore toch nog meer verwacht. Het acteerwerk en de personages maken hier ook geen goede beurt. 4/10
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
IMDb 5,1
100 minuten
Algemeen Klassement: Herziening (100 + 0) = 100
Trash Elementen: Full Frontal Nudity, Gore
Wat schreef ik o.a. bij mijn recensie van 19 januari 2012;
Het verhaal mag dan volkomen absurd zijn. Vanuit het oogpunt van de cinematografie is dit een uitstekende film. Prachtig camerawerk, mooie visuals en zeer fraai kleurengebruik. Ook op het acteerwerk valt niets aan te merken. Voor de waardering van een film wegen deze dingen voor mij nu eenmaal heel zwaar. Het excessieve geweld in deze film verandert daar niets aan.
Deze film nu weer eens opnieuw bekeken en ik denk er nu toch wel even heel anders over;
De cinematografie mag dan wel dik in orde zijn maar wat de regisseur in deze film toont is in moreel opzicht toch volkomen verwerpelijk. Neem die verkrachtingsscènes met die kinderen, dat kan toch echt niet. En dan durft de regisseur in een interview te zeggen dat het een politieke film is, die dient als metafoor voor het Servië van destijds. Tja, volgens Pasolini was Saló ook een politieke film. Je moet ook iets bedenken hè. Stel je voor dat je toe gaat geven dat dit soort shockerende films niet meer zijn dan het in beeld brengen van je eigen perverse fantasieën. Dat kan natuurlijk niet, dan maar de politiek erbij halen. Ja, ja je kunt me wat maar daar trap ik toch echt niet in.
Ten slotte moge het duidelijk zijn dat ik deze film nooit meer zal gaan herzien.
alexspyforever
-
- 21063 berichten
- 2328 stemmen
Gemiddelde imdb: 5,1
Algemeen: 88 minuten + FTV (88+9=97) Subtotaal: 3292
Trash elementen: exploitation, nudity (1+3=4) Subtotaal: 288
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61px471Wf6L._SY445_.jpg
Genietbaar is deze hillbilly exploitation wel, eens wat anders dan die bagger van Russ Meyer met zijn zogenaamde sterke vrouwen. Desiree gespeeld door de aantrekkelijke Claudia Jennings is inderdaad een kick ass babe die op gepaste wijze wraak neemt. De film vermengt avonturen met drama en zelfs een vleugje humor op een goede manier. Er is goed gebruik gemaakt van de setting. Toch blijf ik nog een beetje op mijn honger zitten wat het wraakgedeelt betreft. Het had wat creatiever gemogen. Jennings is sexy maar het is wel haar filmzusj Janit Baldwon die uit de kleren ging. Ja wat meer bloot had wellicht ook wel geholpen.
Lang Poot
-
- 204 berichten
- 0 stemmen
IMDB: 4,3
Algemeen klassement: 75 minuten +8 FTV =83 punten (totaal: 1965)
Trash klassement: 4(FF-N)+5(T) = 9 punten (totaal: 150)
Black Jack Trash label: 12 Uschi Digard (totaal: 3)
De set-up was wel goed maar de film ging snel berg afwaarts. De film is gevuld met veel vrij motivatieloos naakt, en sommige dames zijn ook niet moeders mooiste. De muziek in de film, met uitzondering van het begin en eindlied, is vreselijk. De film heeft grote delen waar heel apart niks gezegd wordt en deze worden dan gevuld met stilte of die vreselijke muziek. Ik had de film uitgekozen omdat ik hoopte dat er nog wel redelijk actie in zat, dit was niet het geval er zat nauwelijks actie in en de actie die er wel was was hilarisch slecht. Ondanks de al korte speelduur vond ik de film toch aan de lange kant, veel van de naakt scenes duren veel te lang en ook het einde had een stuk ingekort kunnen worden. De film probeert wel een hoofdpersoon te hebben maar deze is nauwelijks in beeld waardoor je totaal niks voor hem voelt, ook de andere personages ben je na een seconde weet vergeten. Het verhaal valt nauwelijks te volgen en de motivatie en doelen van de personages blijft onduidelijk. Toch jammer dat er voor gekozen is het grootste deel te vullen met naakt want ergens is toch wel te zien dat dit een prima film had kunnen worden als er wat meer gefocust zou zijn op het verhaal en de personages. 3/10
Collins
-
- 6243 berichten
- 3719 stemmen
Imdb: 3.4
Algemeen klassement: 75 + 8 (FTV) = 83 punten (Totaal: 443)
Trash klassement: 1 (E) + 4 (Full frontal) + 5 (Turkey) = 10 (Totaal: 40)
Blackjack Trash label: 17 Nunsploitation: 1 punt (Totaal: 4)
https://2.bp.blogspot.com/-oM7ZDLF40tE/VMTIeQoEXoI/AAAAAAAAL28/DnkDEa3nEvg/s1600/7467229.3.jpg
Als Maria Magdalena (hoer en opwekster van de lust) regelmatig aan haar verschijnt, raakt de moeder-overste van een klooster bezeten. Haar vleselijke lusten die ze altijd succesvol heeft onderdrukt, beginnen haar parten te spelen. Ze staat op springen en vecht er tegen. Ze heeft het er maar moeilijk mee. En zij niet alleen. Samen met haar belandt meteen het hele klooster in de erotische gevarenzone. Spannend hoor.
Tja. Het simpele plotje is niet meer dan een excuus om een heel onorigineel en mager verhaal met veel (saaie) seks scènes op te vullen. Met een rozig filtertje, een kaarsje en een crucifix wordt geprobeerd een spannende atmosfeer te creëren waarin de vleselijke zonde erotisch wordt uitgeleefd.
En hoewel er over vrouwelijk naakt niet te klagen valt (het vlees is mooi en gewillig), lukt het maar niet om een spannende sfeer van verboden erotiek te scheppen. Door de scènes lang uit te smeren, alle emotie weg te halen en herhaling en slow motion toe te voegen, zijn de seks scènes in plaats van sensueel en prikkelend juist ontzettend langgerekt en dodelijk vervelend.
En mocht er desondanks toch enige vorm van opwinding worden gevoeld, dan is er voor voldoende afleiding gezorgd om dat gevoel in de kiem te smoren. Tussen de erotiek door is er tijd voor stompzinnig geleuter dat onder het mom van diepzinnigheid heel langgerekt de vrije loop wordt gelaten. Een betere afknapper bestaat niet.
Sacred Flesh is een ongeinspreerde film die erin slaagt om met prachtige naakte dames zeer prikkelvrije scènes te draaien. De enige prikkels die de film opwekt zijn geeuwprikkels.
Slecht.
Fransman
-
- 2775 berichten
- 2109 stemmen
https://www.moviemeter.nl/images/cover/44000/44074.jpg?cb=1379399142
IMDb-score: 4,7
Algemeen klassement: 86 min. = 86 + FTV 7 = 93
Trash-klassement: gore (4) en Turkey (5) = 9 punten.
ik heb altijd al paddenstoelen willen zoeken, maar ik kan de soorten nooit uit elkaar houden. Daar had dit zestal ook moeite mee. Het is een beproefd procedé: stuur een aantal jongeren het bos in en ze worden een voor een door duistere machten afgeslacht. Als het goed is: veel spanning, suspense, gore en seks.
Dat valt tegen. Het begin is wel veelbelovend, tentje, kampvuurtje, enge geluiden, maar daarna ontspoort het nogal. De spanning wordt nog best lang volgehouden, totdat je een beetje genoeg krijgt van die hallucinaties en die boze geesten die van alle kanten komen. Zoals gewoonlijk is er weer niemand met enig gezond verstand en met de seks valt het ook zwaar tegen. Een decolleté, meer heb ik niet gezien.
Het schijnt zich af te spelen in Ierland. Maar een relatie met Ierland en paddenstoelen heb ik niet gezien. Ik zal een geheim verklappen. Ik heb ook nooit een bos in Ierland gezien. Wel fuchsia's. Maar daar gaat het hier niet om.
joolstein
-
- 9156 berichten
- 7610 stemmen
Gemiddelde imdb: 2,9
Algemeen: 95 minuten - FTV (95+10= 105) Subtotaal: 3142 +105= 3247 punten
Trash-elementen: Turkey(5) & nudity(3) Subtotaal:236 +5+3= 244 punten
Blackjack Trash label: / Totaal 16 punten
https://www.film.gildia.pl/_n_/film/filmy/bloodrayne/posters/poster01-600.jpg
Je mist niets als je Bloodrayne niet kijk en de Duitse Uwe Boll is zeker niet de meest getalenteerde regisseur. Alleen wel jammer dat veel van zijn films, alleen al door zijn naam afgescheept worden als slecht. Want ondanks dat er van alles aan te merken is, overheerst vaak na het zien één(niet alle) van zijn films, ook voldoening. Ik vergelijk het een beetje met vermaak op de kermis.
Deze film is gebaseerd op de third-person shooter video game waarin Rayne (Kristanna Loken) een dhampir, half mens en half vampier is, die zich wil wreken op de vampier Kagan (Ben Kingsley) Het plot is dus domweg de ontstaansgeschiedenis van Rayne. Simpel en doeltreffend.
Regisseur Uwe Boll doet mij altijd weer versteld staan, hoe hij met beperkte middelen toch heel wat voor elkaar krijg. Zo bevat de cast prima acteurs, al komt hun spel niet altijd uit de verf. Michelle Rodriguez (Fast & Furious), Michael Madsen (veel Quentin Tarantino-films), Meat Loaf, Udo Kier( van art house tot gore-films), en Ben Kingsley (die is altijd wel te vinden voor een snabbel) Nu stijgt er ook niemand met acteerprestaties bovenuit de middelmatigheid uit. Dit komt omdat vooral doordat er letterlijk uit het script wordt voorgelezen.
De vecht-scenes kennen geen sterke choreografie en zien er soms wat houterig uit maar volstaan verder nog prima. Daarnaast zijn er redelijk wat bloederige scenes die zeer goed zijn. Kan ook niet anders want special effecten artiest Olaf Ittenbach (zelf ook regisseur) was betrokken bij deze scenes.Ik wil niet zeggen dat dit een hele goede film was maar uitermate vermakelijk was het zeker wel!
alexspyforever
-
- 21063 berichten
- 2328 stemmen
Gemiddelde imdb: 5,3
Algemeen: 61 minuten + FTV (61+6=67) Subtotaal: 3359
Trash elementen: exploitation, full nudity (1+4=5) Subtotaal: 293
http://ancensored.com/files/images/vthumbs/l/9d41d0bfb6d24189b00295ac0720c096_full.jpg
In de jaren 60 zijn er heel wat goedkope sexploitation filmpjes van de band gerold die vaak (terecht) in de vergetelheid zijn geraakt of als verloren worden beschouwd maar toch blijven opduiken bij het opkuisen van archieven en zolders. De tactiek om zo goedkoop mogelijk te filmen was
* filmen in zwart/wit
* dames die gecast werden op sensuele (en seksuele) uitstraling en ditto lichaam, niet op acteertalent (soms modellen soms girls from the street types)
* repetitieve jazzy soundtrack
* voice over meestal in de vorm van een monoloog
* minimalistisch verhaal
Ook Threes is er zo eentje waarvan je leven niet rijker wordt of je die nu wel of niet hebt gezien. Het verhaal gaat over een swinger koppel dat elk hun eigen minnaar/minnares heeft. Ze krijgen op een ogenblik een conflict, maar eigenlijk is dat verhaal van geen belang. Het gaat om naakte vrouwenlichamen strippend, dansend en kronkelend. De heren (het zijn er maar 2 denk ik) houden steeds netjes hun kleren aan. Er is niet echt seks, meer vrijpartijtjes en verleiding. De enige scène die het label seks verdient is die uit de still hierboven, een lesbisch trio. Deze scène wordt op video bekeken door de protagoniste om herinneringeren op te halen naar haar vroegere lesbische avontuurtjes. Het zal geen verrassing heten dat ik dit filmpje in de film het enige interessante vond van het geheel.
Fransman
-
- 2775 berichten
- 2109 stemmen
IMDb-score: 5,7
Algemeen klassement: 80 min. = 80 + 8 = 88
Trash-klassement: exploitation (1) + nudity (3) = 4
Broeierig plattelandsdrama van 'sexploitation' koning Joseph W. Sarno, en zeker een van de betere. Ook een betrekkelijk onschuldige film wat exploitation betreft en eerder een sociaal drama. Daarom kennelijk niet te vinden op MovieMeter, want die zijn net zo allergisch voor van alles als op IMDb. Wie daar Joseph W. Sarno invult in de zoekmachine krijgt geen resultaat. De invloed van de Amerikanen rijkt ver.
Genoeg daarover. Hier gaat het om een jonge boerin die een meisje in huis neemt. Als gauw zingt het in het dorp rond over dat 'lesbische stel'. Om niet als paria's behandeld te worden moeten ze bewijzen dat ze 'straight' zijn. Dus doet Marcy het met een oude vlam en het meisje met een boerenknecht. Maar ze kunnen de 'urgings of the flesh' niet weerstaan en na een behoorlijk lange tijd om elkaar heen draaien gebeurt het onvermijdelijke.
Marcy wordt gespeeld door Sarno's nieuwe muze Uta Erickson, een blonde schoonheid. Sarno had wat met Scandinavische schoonheden, denk maar aan Marie Forsa. Lang zou zijn samenwerking met Uta Erickson niet duren, ze zette in 1972 een punt achter haar carrière. Deze film wordt ontsierd door nogal donkere beelden; het liefdesspel moest kennelijk in het verborgene plaatsvinden. Wat ook niet helpt is de ontzettend irritante en opdringerige tingeltangel score. Niet om aan te horen. Nog erger is dat de nog bestaande kopie zonder enige restauratie op een DVD is gepleurd en dus vol zit met vlekken en groene strepen. Dat heet commercie.
alexspyforever
-
- 21063 berichten
- 2328 stemmen
Na 17 komt 18 Fransman
Je noemt Sarno sexploitation king, vreemd dat ik nog maar iets van 3 van zijn films heb gezien met wisselend succes.
Die Threes was trouwens ook weer van Nick Millard, mijn teller staat nu al op 4 x Millard en met Brigitta nog op de lijst wordt dat minstens 5. En blijkbaar heb ik ook nog A Couple of Trouble op de lijst.
Die Marcy klinkt wel interessant, ik ga eens op zoek naar wat meer Sarno films want ik ga aan dit tempo toch een keer zonder films vallen en neen ben het nog lang niet moe
Fransman
-
- 2775 berichten
- 2109 stemmen
Sorry alexspyforever, telfoutje, heb ik hersteld. Sarno is toch echt een van de grootten binnen het genre. Een filmmaker met een missie. Hij probeerde behalve veel bloot en seks ook een behoorlijke film af te leveren, die ook ergens over gaat. Al zijn het niet allemaal meesterwerken natuurlijk. Lesbische liefde en incest zijn bij hem steeds terugkerende thema's. Dat was in de jaren zestig en zeventig best gedurfd. Aan hardcore is hij nooit begonnen, zover ik me herinner.
Hij maakte films met Marie Forsa, Uta Erickson, Georgina Spelvin, Christina Lindberg, ja met wie niet eigenlijk. Hij filmde ook vaak in Zweden en Denenmerken. Zijn Inga-films waren spraakmakend. Wat ik kan aanbevelen: The Indelicate Balance (1969), Inga (1968), Kärleksön (1977), Fäbodjäntan (1978), Abigail Lesley is back in Town (1975). Te veel om op te noemen.
Overigens, ik kan me niet voorstellen dat je zonder exploitation komt te zitten. Ik heb er hier zeker nog zo'n driehonderd op de plank liggen. Je geeft maar een gil als je wat nodig hebt.
alexspyforever
-
- 21063 berichten
- 2328 stemmen
Sorry alexspyforever, telfoutje, heb ik hersteld. Sarno is toch echt een van de grootten binnen het genre. Een filmmaker met een missie. Hij probeerde behalve veel bloot en seks ook een behoorlijke film af te leveren, die ook ergens over gaat. Al zijn het niet allemaal meesterwerken natuurlijk. Lesbische liefde en incest zijn bij hem steeds terugkerende thema's. Dat was in de jaren zestig en zeventig best gedurfd. Aan hardcore is hij nooit begonnen, zover ik me herinner.
Hij maakte films met Marie Forsa, Uta Erickson, Georgina Spelvin, Christina Lindberg, ja met wie niet eigenlijk. Hij filmde ook vaak in Zweden en Denenmerken. Zijn Inga-films waren spraakmakend. Wat ik kan aanbevelen: The Indelicate Balance (1969), Inga (1968), Kärleksön (1977), Fäbodjäntan (1978), Abigail Lesley is back in Town (1975). Te veel om op te noemen.
Overigens, ik kan me niet voorstellen dat je zonder exploitation komt te zitten. Ik heb er hier zeker nog zo'n driehonderd op de plank liggen. Je geeft maar een gil als je wat nodig hebt.
Ja die zoekmachine van imdb is beetje raar soms moet je een film opzoeken van een bepaalde regisseur/actrice/acteur en kan je pas door te klikken op de persoon op de pagina komen om een overzicht te krijgen. Ik had hetzelfde probleem bij Uschi Digard. Soms kan je gewoon beter google gebruiken en imdb erbij zetten als je het niet via die omweg wil doen.
Van Sarno heb ik kennelijk ook nog Siv, Anne & Sven gezien, dat brengt mijn totaal samen met Vibrations, Moonlighting Wives en All the Sins of Sodom op 4. Ik heb mijn vertrouwde bron aangesproken en heb een lijstje van 13 samengesteld wat mij wel interessant leek. En jawel in de jaren 80 heeft Sarno regelmatig hardcore porno gemaakt.
Noodless
-
- 9200 berichten
- 5832 stemmen
27 The Bamboo House of Dolls (1973)
IMDb : 5,7
Algemeen : 110+ FTV ( 110 + 11= 121 ) Subtotaal : 2594 + 121 = 2715 punten
Trash elementen: Exploitation (1) + Nudity (3) + Gore (4) Subtotaal : 189 + 8 = 197 punten
http://phim.keeng.pro/phim/images/film/the-bamboo-house-of-dolls-1973.jpg
Redelijk bruut, maar ook chaotisch begin waarna het verhaal zich geleidelijk aan ontwikkelt waarin veel bloot en zweepslagen de troeven lijken te zijn. Al valt het verhaaltje wel mee. De film heeft een paar leuke plottwisten en is niet voorspelbaar zoals je zou kunnen vermoeden. Een paar harde scènes passeren nog.
5/10
alexspyforever
-
- 21063 berichten
- 2328 stemmen
41. Greta, Haus ohne Männer (1977) aka Ilsa the Wicked Warden
Gemiddelde imdb: 4,6
Algemeen: 95 minuten + FTV (95+10=105) Subtotaal: 3464
Trash elementen: Exploitation, Full nudity, gore, turkey (1+4+4+5=14) Subtotaal: 307
Blackjack Trash label: 10. Jess Franco (17 punten)
Eigenlijk ga ik mee met de recensie van mijn exploitatiefilm buddy Fransman. Dit was een onofficieel vervolg op de andere 3 Ilsa films maar omdat Dyanne Thorne wederom de rol opneemt van dominatrix is deze bekend geworden onder de naam Ilsa the Wicked Warden. De Duitse titel klopt niet want op een gegeven moment kwamen er wel degelijk mannen binnen en je had die ene gast met die idiote grijns op zijn gezicht.
Is dit dan toch een Franco film die ik een voldoende kan geven, ik had de hoop al een beetje opgegeven. De film is vergelijkbaar met de officiële Ilsa films (al moet ik The Tigress of Siberia nog zien) veel vrouwelijk naakt, martelingen, een sadistische Thorne die ook niet verlegen is om haar attributen uit te spelen. Toch vond ik Lina Romay hier de meest aantrekkelijke met dat korte haar en toch erg vrouwelijke vormen.
En ja eindelijk krijgen we wat meer lesbische erotiek ook van Thorne, dat had ik toch wel gemist in de voorgaande delen. Het blijft uiteindelijk toch vrij braaf. Schitterende eindscène trouwens en die vergelijking met hongerige roofdieren.
Niet zo goed als Harem Keeper of the Oil Sheiks maar ook deze vond ik weer beter dan She-Wolf of the SS.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
https://www.moviemeter.nl/images/cover/13000/13771.300.jpg
Gemiddelde imdb: 5,5
Mijn stem: 2,5/5*
Algemeen: 91 minuten, herziening (= 91) Subtotaal: 1839 + 91 =1930
Trash elementen: Slasher/Exploitation (1) Nudity (3) P. Gore (4) Subtotaal: 106 +8 = 114
https://www.moviemeter.nl/images/cover/45000/45569.300.jpg
Gemiddelde imdb: 6,1
Mijn stem: 3,0/5*
Algemeen: 95 minuten FTV (= 95 + 10 = 105) Subtotaal: 1930 + 105 = 2035
Trash elementen: Giallo/Exploitation (1) Full Frontal Nudity (4) Subtotaal: 114 + 5 = 119
https://www.moviemeter.nl/images/cover/54000/54571.300.jpg
22. The Killer Is One of Thirteen (1973)
Gemiddelde imdb: 5,2
Mijn stem: 2,0/5*
Algemeen: 93 minuten FTV (= 93 + 9 = 102) Subtotaal: 2035 + 102 = 2137
Trash elementen: Giallo/Exploitation (1) P. Gore (4) Subtotaal: 119 + 5 = 124
Noodless
-
- 9200 berichten
- 5832 stemmen
IMDb : 5,3
Algemeen : 79+ FTV ( 79 + 8 = 87 ) Subtotaal : 2715 + 87 = 2802 punten
Trash elementen: Gore (4) Subtotaal : 197 + 4 = 201 punten
Blackjack Trash label: Herschell Gordon Lewis ( label 7 voor mij )
Sorry alexspyforever , maar dit werkje kan ik helaas niet smaken. Denk wel dat er toch betere van deze regisseur zijn. Ik vind deze film zelfs zwakker dan mijn eerste kennismaking met Herchell Gordon Lewis onlangs, nl. Something Weird.
Qua plot had het nog wel iets als je de beschrijving leest, maar de uitwerking laat de wensen over. Raar, veel saaie momenten, onnozele toevoegingen, zeer zwak acteerwerk...gelukkig wel een paar degelijke gore momenten. 3/10
alexspyforever
-
- 21063 berichten
- 2328 stemmen
IMDb : 5,3
Algemeen : 79+ FTV ( 79 + 8 = 87 ) Subtotaal : 2715 + 87 = 2802 punten
Trash elementen: Gore (4) Subtotaal : 197 + 4 = 201 punten
Blackjack Trash label: Herschell Gordon Lewis ( label 7 voor mij )
(afbeelding)
Sorry alexspyforever , maar dit werkje kan ik helaas niet smaken. Denk wel dat er toch betere van deze regisseur zijn. Ik vind deze film zelfs zwakker dan mijn eerste kennismaking met Herchell Gordon Lewis onlangs, nl. Something Weird.
Qua plot had het nog wel iets als je de beschrijving leest, maar de uitwerking laat de wensen over. Raar, veel saaie momenten, onnozele toevoegingen, zeer zwak acteerwerk...gelukkig wel een paar degelijke gore momenten. 3/10
Tja jongen, ik heb al enkele keren gezegd welke ikzelf de betere HGL's vind maar ik wil voor jou gerust eens herhalen hoor
The Wizard of Gore
The Gruesome Twosome
Two Thousand Maniacs
Blood Feast 2
Something Weird en Color me Blood Red vind ik nog steeds beter dan Blood Feast 1 en A Taste of Blood. The Gore Girls vind ik ook niet echt goed maar om de een of andere reden toch een heel vermakelijke dus die komt op nummer 5 of zo.
Fransman
-
- 2775 berichten
- 2109 stemmen
https://www.moviemeter.nl/images/cover/81000/81902.jpg?cb=1331648903
IMDb-score 6,1
Algemeen klassement: 76 min. = 76 + FTV 8 = 84
Trash-klassement: FF-nudity (4) = 4
Ja, dit is geen eenvoudig tussendoortje. Jullie zien dat ik nog steeds het spoor volg van Uta Erickson, die de hoofdrol in deze film speelt en deze film ook draagt. Als een soort moderne Alice in Wonderland komt ze in vreemde situaties, die duidelijk erotisch getint zijn. Ze komt terecht in een mysterieus flatgebouw, een feest met nogal vreemde mensen, op een kerkhof waar haar gesneuvelde broer begraven ligt en in een grot waar ze de liefde bedrijft met een soort koningin van de onderwereld. Maar iedere andere beschrijving is ook prima, want deze film is even surrealistisch als multi-interpretabel. Vreemd, maar wel lekker. Al vond ik hem net iets te lang duren. Maar Uta Erickson is hier in volle glorie te bewonderen. Alleen van die pruik was ik niet gecharmeerd. Gemaakt door de broers John en Lem Amero. Deels in kleur en deels met verschillende kleurfilters met een extra vervreemdend effect. Je zou verwachten een Turkey, maar nee hoor een voldoende op IMDb.
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
IMDb 6,1
70 minuten
Algemeen Klassement: FTV (70 + 7) = 77
Trash Elementen: Full Frontal Nudity
https://assets.mubi.com/images/film/93200/image-w1280.jpg?1445915028
Dat deze film geen onvoldoende heeft op IMDb lijkt me volkomen terecht. Het is gewoon een mooi surrealistisch erotisch filmpje. Horror heb ik niet kunnen ontdekken maar de erotische scènes waren zonder meer zeer mooi. Bij het surrealisme in deze film zoals de afdaling van de eindeloze brandtrap moest ik onmiddellijk denken aan de S/F horrorfilm Beyond the Black Rainbow (2010) van Panos Cosmatos. Ook die surrealistische film kende een soortgelijke scène hoewel het daar niet om een trap ging. Moet die film trouwens nodig gaan herzien. Met Bacchanale heb ik mij in ieder geval prima vermaakt met dank aan Fransman om het plaatsen van deze film, die mij tot nu toe volkomen onbekend was.
3,5
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Ik heb die 70 minuten overgenomen van MovieMeter, maar de versie die ik bekeken heb duurde exact 73 minuten en 20 seconden.
madmadder
-
- 358 berichten
- 2934 stemmen
Gemiddelde imdb: 6,1
Algemeen: 108 minuten - FTV (108 + 11 = 119) / Subtotaal: 1696 + 119 = 1815
Trash-elementen: Exploitation (1) + Full Frontal Nudity (4) = 5 / Subtotaal: 111 + 5 = 116
Blackjack Trash label: n.v.t. (5/21)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/3000/3333.jpg?cb=1385632470
Mijn eerste kennismaking met John Waters was via het programma 'RuPaul's Drag Race', waar in seizoen 7 een van de opdrachten is dat drie teams een scene uit een John Waters film na moeten spelen. Sindsdien wilde ik altijd al eens een film van de beste man bekijken. Een tijd terug heb ik me dan gewaagd aan Cry-baby, die me heel goed beviel, maar ik wilde ook nog eens een film met Divine (door RuPaul 'de eerste Drag Superstar' genoemd) zien. Gisteren was het dan zover, en ik vond 'm absoluut geslaagd. Het is niet dat ik krom gelegen heb van het lachen of zo, maar ik vond het toch een erg leuk rariteitenkabinet en was telkens weer nieuwsgierig wat er nu weer voor raars ging gebeuren. Wel strafpunten voor de zielige kipjes, dat ging me toch wat te ver. 3,5*
alexspyforever
-
- 21063 berichten
- 2328 stemmen
42. The Erotic Ghost (Video 2001) - IMDb
Gemiddelde imdb: 2,6
Algemeen: 80 minuten + FTV (80+8=88) Subtotaal: 3552
Trash elementen: Exploitation, Full nudity, turkey (1+4+5=10) Subtotaal: 317
Blackjack Trash label: 13. Darian Caine (18 punten)
https://cps-static.rovicorp.com/1/avg/cov250/drv600/v631/v63119y4ll8.jpg?partner=allrovi.com
Deze was niet zo leuk als Gladiator Eroticus maar films van Seduction Cinema kijkt men niet voor een verhaal. Deze keer kruipt Darian Caine in de rol van verveelde huisvrouw Doris. Voor haar sullige echtgenoot is het werk op kantoor al een even grote sleur. het wordt interesanter voor Doris als ze geconfronteerd wordt met een vrouwelijke geest en later vrouwelijke demonen die haar libido serieus stimuleren. Deze seksscènes worden afgewisseld met de avonturen van manlief op kantoor die naar de pijpen van zijn baas moet dansen en af krijgt te rekenen met een overijverige collega die de kont van zijn baas kust. Een herkenbare situatie voor velen wellicht. Uiteindelijk krijgt Doris een antwoord op de vraag of de erotic ghost echt is of een seksuele fantasie. Leuk voor een keer.
joolstein
-
- 9156 berichten
- 7610 stemmen
Bacchanale is film nummer 20 Je heb nummer 18 dubbel geteld. Ik denk dat je een beetje van slag was door Srpski Film. Even voor de duidelijkheid; je geef aan dat Bacchanale 73 minuten duurde dus die score heb ik voor je je geregistreerd! 73 + 7 = 80
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
https://www.moviemeter.nl/images/cover/17000/17734.300.jpg
23. Night of the Warrior (1991)
Gemiddelde imdb: 3,3
Mijn stem: 1,5/5*
Algemeen: 99 minuten FTV (= 99 + 10 = 109) Subtotaal: 2137 + 109 = 2246
Trash elementen: Turkey (5) Subtotaal: 124 + 5 = 129
Slappe US martial arts film! Typische 90's videoshit!
Noodless
-
- 9200 berichten
- 5832 stemmen
IMDb : 6,0
Algemeen : 88+ FTV ( 88 + 9 = 97 ) Subtotaal : 2802 + 97 = 2899 punten
Trash elementen: Full nudity (4) + Gore (4) Subtotaal : 201 + 8 = 209 punten
Blackjack Trash label: / nvt.
https://i.pinimg.com/originals/4c/27/96/4c2796df217efaa5046981096325b422.jpg
Mijn tweede Jean Rollin beviel me al heel wat beter dan Requiem for a vampire
Het verhaal is mysterieus en weet de aandacht vast te houden. Redelijk wat naakt dat voorbij komt en de locaties zagen er prima uit. De gore kon wel beter en het einde komt wat stompzinnig over met die doodskist in zee. 5/10