Silent Rage (1982)

Alternatieve titel: Kille Wraak

Actie / Horror

geregisseerd door Michael Miller
met Chuck Norris, Ron Silver en Steven Keats

Een sheriff in een klein stadje in Texas, Dan Stevens, neemt het op tegen de ziekelijke moordenaar Kirby, een door wetenschapslieden gecreeërd Frankenstein-achtig monster. Op de een of andere manier blijft Kirby maar doorgaan. Zelfs als hij wordt afgeranseld met karate.

In de jaren 80 toen Norris net begon was dit genre sterk in de bloei.Na Bruce Lee ontdekte de VS de lucratieve markt van marterial arts en actiefilms.
Deze Silent Rage was een van de vele.
Daarna kwamen jongens als Seagal,Van Damme en nog wat mindere namen met gelijke films.

Silent Rage zou nu een lachertje zijn. Norris die keer op keer een psychopaat neermept maar door een bepaalde stof niet dood te krijgen is en steeds weer opstaat.

Acteerwerk van niks.

Maar de gevechtsscenes waren een genot om te zien.

Uitstekende film die niet goed afloopt. maar een open einde kent. Er zou dus een vervolg op moeten komen. wat helaas niet gebeurd is. Ik geef het een cijfer 8. op schaal van 0 tot 10.

volgens mij ken ik deze op laats is toch met die kuil dacht ik

avatar van PEN15
Toch maar even een opmerking plaatsen. Ik heb deze ooit eens in mijn bezit gehad, met op de hoes een jonge chuck norris uit de jaren 80, met houthakkershirt en sneakers aan die een zeer lenige sprongtrap maakt. Ergens in de cover is ook het gezicht van het monster te zien met de tagline "martial arts vs supernatural killing machine"
Dit vond ik in het begin nogal een kraker, want chuck kickt ass. Er zitten lenige oosterse trapbewegingen in deze film en niet alleen tegen het monster.
Het einde vind ik passend voor een vechtfilm met horror invloeden.
Ik heb de film ooit 1x voorbij zien komen op de televisie en toen schakelde ik pas in na het eerste half uur.
Dat half uur had ik bijna beter niet moeten inhalen, want ik vind het stuk "hoe het allemaal gebeurt" een beetje rommelig gedaan.

avatar van hannes64
Waku schreef:
Deze Silent Rage was een van de vele.

Acteerwerk van niks.

Maar de gevechtsscenes waren een genot om te zien.

______________________________________________

Ik zou precies `t zelfde commentaar plaatsen dus ik ben `t volledig met je eens ( scheelt mij weer in typewerk )
Goeie actie met een geweldige Libby als angstaanjagende `zombie`???

avatar van DiDa
Een vriend van me had deze film nog ergens liggen op video. Gisteravond nog eens samen bekeken omdat we deze film vroeger geweldig vonden. We waren benieuw hoe we de film nu zouden ervaren.
Ik moet zeggen dat de film niet veel van z'n kracht had verloren. Tuurlijk is het allemaal verschrikkelijk B. En de film is nou niet te typeren als meesterwerk. Maar het was voor mij pure nostalgie en ik heb wederom genoten van de film. Van een Chuck Norris verwacht je actie, maar dat is nou net het zwakke gedeelte van de film. Het sterke gedeelte zijn de horrorscenes met Libby. Libby speelt z'n rol echt angstaanjagend en heeft echt uitstraling als onsterfelijke, enge en brute moordenaar. Er zaten toch wat schrikmomenten in waar ik toch weer van schrok. Jammer dat de film na de geweldige openingsscene (brrrr) een beetje inkakt doordat de makers het nodig vonden om de film een beetje op te vullen met een subplotje waarbij Norris het opneemt tegen een motorbende. Maar daarna krijgt de film weer z'n flair terug en volgt een angstaanjagende strijd tussen Norris en Libby. Vergeet trouwens alleen niet om, wanneer je deze film van plan bent om te gaan kijken, je verstand even op nul te zetten. Dan zul je een plezierige 90 minuten beleven....

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Dit is een van de betere films met Norris. Er wordt van het gebruikelijke pad afgeweken en richting horror gegaan. Zeer redelijk vermaak in deze Chuckflick.

avatar van niethie
En ja hoor ook deze heb ik in mijn actiehelden periode eens gezien, weet nog dat het wel erg cheesy was dat hele Norris versus het monster plotje. Vandaag de dag herriner ik me er weinig meer van, behalve dat het allemaal wel vermakelijk was.

2,5 sterren

avatar van Filmkriebel
Slecht acteerwerk, weinig verrassingen, langdradige scènes, veel onlogische handelingen en natuurlijk chuck norris. Er valt niet veel te vertellen, behalve dat het redelijk representatief is voor de early 80s slasher, al zijn de bloederige momenten erg schaars. De film leeft eigenlijk op een inhoudsloze, mechanische manier naar Chucks verplichte gloriemoment waar hij de confrontatie aangaat met de killer van dienst.

aerts007
1 van Chucky's beste, aktie met een klein horror tintje.

avatar van FatMike
Prima film met Chuck Norris.
Fijne mix van aktie, martial arts, thriller en
zelfs slasherelementen!

De electronische score is super!

4 Dikke sterren en op naar de volgende Norris!

avatar van Lennert
Zeker niet de beste Norris film door het lage actiegehalte, maar ergens door het verhaal, de regie en de acteurs (vooral Ron Silver doet het erg goed, jammer dat deze te vroeg overleden acteur niet meer rollen heeft gekregen) een zeer behoorlijke film. Zelfs Norris acteert hier naar behoren.

Het kroeggevecht in het midden van de film is echter toch het hoogtepunt van de film, waar onze zesvoudige wereldkampioen karate duidelijk laat zien dat hij een breed scala aan kunstjes heeft om de badguys te bestrijden. Jammer dat vanaf hier tot het einde geen actie meer te vinden is. Echter, de horrorscenes waren best spannend en het 'monster' was behoorlijk angstaanjagend.

avatar van mikey
Prima flick: mooie beginshot, en best spannend.
Lekker en typisch product from the 80's!

melchior7
Hoe eindigt de film eigelijk? / Hoe vermoorden ze Kirby?

avatar van Maximilian
Prima vermaakt tijdens deze film gisteravond, ware het niet dat het vermaak 'm vooral zat in het om de minuut een hilarische opmerking maken over een minpunt van de film, die er werkelijk vol mee zat.

avatar van roebftb
Norris, altijd 5.

avatar van Lennert
melchior7 schreef:
Hoe eindigt de film eigelijk? / Hoe vermoorden ze Kirby?

Niet, Norris heeft een leuk eindgevecht en smijt hem uiteindelijk in een diepe put. Terwijl hij en zijn vriendin weglopen komt Kirby nog even boven, waardoor we een mooi open einde hebben. Hij zit echter nog steeds in de put, dus zolang hij er niet uit kan (diepe put) heeft Chuck weer mooi overwonnen

avatar van stephan73
Erg goede mix van een Chuck Norris film met een slasher. Chuck doet wat hij hoort te doen, in één van zijn vele rollen als marshall. Brian Libby doet het erg goed als de killer, die behoorlijke Frankenstein trekjes heeft.
Het geweld is niet al te hard, met enkele uitzonderingen, en de muziek is lekker jaren '80 electronica.

avatar van 606
Zeer goede mix tussen actie en horror.
Prima gevechten met bikers en horror met de killer.
Acteren is ook van een goede kant.

3,5 ster

avatar van ASman
Die tagline

Nomak
Science created him. Now Chuck Norris must destroy him.

Wat een geweldige tagline. En Chuck Norris mag dan wel de grote ster van de film zijn en voor de fans is het natuurlijk altijd leuk om deze actieheld bezig te zien. Maar het is toch vooral Brian Libby die hier op overtuigende wijze de show steelt. Wat een enge en emotieloze creep zet hij hier neer. Deed me denken aan Michael Myers van Halloween. En net als bij Halloween is er ook bij deze Silent Rage regelmatig een mooi stukje akelige muziek te horen.

De openingsscène is erg sterk, en daarna zakt de film eigenlijk niet in. Ok, het is wat rustig en er wordt wat tijd besteed aan het verhaal, dus het is zeker niet non-stop actie. Maar tussendoor worden we wel getrakteerd op een stevige knokpartij waarin Chuck Norris het in een café opneemt tegen een hele hoop bikers. Merkwaardig dat het altijd kerels als Steven Seagal en Chuck Norris zijn die in zo een café uitgedaagd worden en op de vuist moeten gaan. Je zou toch denken dat dat nou net de mannen zijn waarmee je een gevecht moet vermijden.

Het eindgevecht is ook genieten. De onverwoestbare John Kirby is een zeer sterke tegenstander en zelfs de gevreesde roundhouse kick van Chuck Norris is niet genoeg om hem definitief uit te schakelen. We krijgen dan ook een open einde te zien waarin Chuck Norris voorlopig wel wint door zijn monsterachtige tegenstander in een diepe put te werpen. Dit einde schreeuwt om een vervolg, en het is dan ook bizar dat dat er nooit gekomen is.

Chuck Norris tegen een onstervelijke enge kerel. goede film. spannend en dreigend.
de vechtscene's die er in zaten waren leuk om te zien vooral die in de kroeg waar onze Chuck een motorbende inelkaar veegt. wat een kerel.

mijn Held!!

goede gevechten,
spannend,
humor,
en echt een enge badguy.
5 sterren voor Chuck Norris

avatar van RuudC
De film waar ik gisteren mijn VHS dagje mee afgesloten heb. Ik wilde perse een Chuck Norris zien, maar de keuze bestond uit deze en Top Dog. Aan die laatste durf ik me eigenlijk niet te wagen, dus blijft er maar een over. Waar ik dan nog versteld van sta, is dat deze film zowaar onder horror geschaard wordt! Chuck neemt het op tegen een soort (monster van) Frankensteinachtig wezen op. Science created him. Now Chuck Norris must destroy him. Dit is toch prachtige materie!? Waar het monster nog best vermakelijk is en veel slachtoffers maakt, had Chuck best wat vaker in beeld mogen komen. De actie is helaas aan de schaarse kant, maar waar ik misschien wel meer mee zit is dat het verhaal zich grotendeels overdag afspeelt, waardoor de sfeer zo goed als afwezig is. De finaleis goed genoeg, maar de aanloop is misschien toch wat aan de saaie kant.

avatar van Beertje45
Aardige, maar geen onvergetelijke aktie / thriller. Ik ben een fan van Chuck's knokwerk, maar deze film heeft veel trage, suffe momenten waar enkel Ron Silver zich aardig uit de slag weet te slaan als het op acteren aankomt. De vechtmomenten van Chuck met een motorbende en met Kirby, goeie rol van Libby, zijn dan wel weer van een stevig niveau. Heb al aardig wat films van Chuck gevonden op DVD, maar deze mis ik nog in mijn collectie.

Tegenvallende film waarin een psychopaat wordt opgelapt door een dokter, na een incident. Het Frankenstein-achtige concept is goed gekozen voor deze slasher, echter laat de uitvoering te wensen over. Na een alleraardigste opening duurt het veel te lang voordat hoofdverhaal weer volledig In beeld komt. Ook de montage komt nogal rommelig over.

Leuk jaren 80 sfeertje met een origineel verhaal en een oerlelijk badguy. Daarentegen zijn de acteerprestaties onder de maat. Heb me wel vermaakt en daarom geef ik het 3 sterren!

avatar van clubsport
Geen hoogvlieger maar toch wel een redelijk vermakelijk filmpje , het liefje van Norris vond ik bij vlagen een irritant mens zeker in het begin en hij stelt zich ook wel onrealistisch needy op naar haar toe , je vraagt je dan af waarom hij haar nog zo graag om zich heen wil hebben .
De bad guy is wel lekker creepy en speelt zijn rol als moderne frankenstein wel aardig .

Nooit gedacht dat ik ooit nog een film van Chuck Norris zou bekijken, maar deze heb ik schijnbaar in de jaren 80 nooit gehuurd in een videotheek (we kent ze nog, met hun VHS, Betamax en Video 2000 banden ) of ik ben hem inmiddels al compleet vergeten, wat opzicht wel begrijpelijk is want Chuck Norris zijn natuurlijk nooit hoogstaand geweest en ben je meestal weer snel vergeten.

Maar goed, gisteren heb ik deze Actie / Horror film (waarbij je de Horror met een korreltje zout moet nemen) dan maar bekeken en wat mij opviel, is dat er best veel bloot (in de vorm van borsten en wel o.a. van Toni Kalem die kleine borsten had en Lillette Zoe Raley die getatoeëerde borsten had) in te zien was en zover ik me nog kan herinneren, was dat zelden te zien in een Chuck Norris film. Dat was eigenlijk samen met de eerste 10 minuten van het verhaal en de scène/gevecht in de bar (waar Lillette Zoe Raley haar borsten laat zien aan de achterlijke en vadsige sheriff Charlie, gespeeld door Stephen Furst) met de motorrijders (deden me denken aan de Actie / Komedie film "Every Which Way but Loose (1978)") na circa 40 minuten, eigenlijk ook het enige leuke aan deze film, want voor de rest is het eigenlijk allemaal maar flauw.

Chuck Norris (voorzien van pornosnor) is natuurlijk de ster (letterlijk en figuurlijk, want hij speelt de rol van Sheriff Dan Stevens en loopt dus rond met een Sheriff ster) in deze film en heeft zelfs wat humor, maar persoonlijk vond ik Brian Libby in de rol van de Frankenstein-achtige slechterik John Kirby, het nog het beste doen en hij had ook een aantal aardige kills (bij de bijl scène in het begin, moest ik ook een beetje denken aan de Horror / Mystery film "The Shining (1980)"). Verder zien we ook nog de redelijk bekende acteur Ron Silver in de rol van dokter Tom Halman.

Het is misschien wel één van de betere films van Chuck Norris en sommige scènes zijn nog best leuk en vermakelijk, maar desalniettemin stelt het allemaal wel maar weinig voor en origineel is het natuurlijk ook allemaal niet en dat geldt eigenlijk voor vrijwel alle films met Chuck Norris.