• 16.333 nieuwsartikelen
  • 179.954 films
  • 12.388 series
  • 34.317 seizoenen
  • 651.341 acteurs
  • 199.649 gebruikers
  • 9.416.634 stemmen

Horrorfilm draft en KO

zoeken in:

John Milton

• 24270 berichten
  • 13444 stemmen

Hoppa,

Toch ook maar even mijn top tien ingestuurd, althans mijn licht tactische top tien. Aangezien ik er vanuit ging dat Fight Club sowieso wel genomineerd zou worden. En dat is ook zo, blijkt net bij het checken van die titels waaruit de MM Thriller Top 50 bestaat. Ik lever er slechts eentje aan die daar niet instaat. Beetje jammer eigenlijk.

Edit: ik heb nogmaals in de eigen stemmen gezocht onder mijn hoogst gewaardeerde thrillers, maar dan die op MM lager dan 3,5* scoren. Daarvan de tien mooiste titels uitgezocht, en er stond er geen een van in de thriller top 50. Denk dat we daar stukken meer aan hebben in dit stadium, of dat hoop ik althans

Sorry Jaws, sorry Vertigo.

U96

• 731 berichten
  • 762 stemmen

ok een thriller K.O. ik doe mee, zal wel even zoeken worden om mijn top 10 samen te stellen, is er een uiterste datum wanneer je wil beginnen met de K.O. Glacius ?

Miszmi

• 3240 berichten
  • 598 stemmen

Tof! Ik zal er vanavond even voor gaan zitten. Moet het de tag Thriller hebben op MM, of telt IMDb ook?

Cikx

• 2120 berichten
  • 1086 stemmen

John Milton schreef:

Edit: ik heb nogmaals in de eigen stemmen gezocht onder mijn hoogst gewaardeerde thrillers, maar dan die op MM lager dan 3,5* scoren. Daarvan de tien mooiste titels uitgezocht, en er stond er geen een van in de thriller top 50. Denk dat we daar stukken meer aan hebben in dit stadium, of dat hoop ik althans

Sorry Jaws, sorry Vertigo.

Oftewel 10 battles waar ik weer eens niet op mag stemmen

Jk natuurlijk, heb zelf ook 9 titels uitgekozen die niet in de top 50 staan.

Gang_Star

• 6837 berichten
  • 3401 stemmen

Oeps, van de 10 die ik heb doorgegeven staan er schijnbaar 5 in de top 50

John Milton

• 24270 berichten
  • 13444 stemmen

Cikx schreef:

Oftewel 10 battles waar ik weer eens niet op mag stemmen

Jk natuurlijk, heb zelf ook 9 titels uitgekozen die niet in de top 50 staan.

Weet ik niet hoor cikx... Zijn geen totaal obscure films..

Mag ik mijn tien ingestuurd titels hier posten, Glacius? Of is het leuker/wijzer om dat niet te doen?

Gang_Star schreef:

Oeps, van de 10 die ik heb doorgegeven staan er schijnbaar 5 in de top 50

Op zich niet erg, als iedereen een JM uithaalt worden straks ook mijn lievelingsthrillers niet genomineerd. I'm counting on you guys too :-p

Gang_Star

• 6837 berichten
  • 3401 stemmen

John Milton schreef:

(quote)

Weet ik niet hoor cikx... Zijn geen totaal obscure films..

Mag ik mijn tien ingestuurd titels hier posten, Glacius? Of is het leuker/wijzer om dat niet te doen?

(quote)
Op zich niet erg, als iedereen een JM uithaalt worden straks ook mijn lievelingsthrillers niet genomineerd. I'm counting on you guys too :-p

Ik heb een nieuwe pm naar Glacius gestuurd met de vraag die 5 films te wijzigen naar 5 andere films. Tenslotte komen die er toch wel in, en nu heb ik ook nog zeer sterke thrillers opgestuurd waarvan anders niet zeker was dat ze zouden meedoen. Had via telefoon even gauw een aantal titels ingetikt vanuit het hoofd en had daardoor niet gelezen dat de top 50 sowieso zou meedoen. Dus nu even tussen stemmen gekeken via laptop waardoor ik toch een wijziging heb voorgesteld. Even afwachten dus.

John Milton

• 24270 berichten
  • 13444 stemmen

Is dat zo dan? Doet de top 50 sowieso mee? Ik maakte uit de formulering meer op dat al die titels inmiddels genomineerd waren, niet dat ze per definitie mee zouden doen?

Gang_Star

• 6837 berichten
  • 3401 stemmen

Glacius schreef:

Momenteel 191 nominaties, waar de top 50 Thrillers van MM bij in zit begrepen.

Keep it coming, denk dat we 512 wel halen.

Zie dit bericht John Milton. Dit bericht las ik later pas, waardoor ik opmaak dat die top 50 zullen meedoen. Daarom mijn vraag om die 5 films die ik genomineerd heb, te vervangen.

alexspyforever

• 21537 berichten
  • 2328 stemmen

Van de top 50 heb ik er een stuk of 15 gezien en de meeste ervan zijn al een tijd geleden dat ik die heb gezien. Van die top 50 zou ik zelf toch enkel Les Diaboliques nomineren. Thriller is toch niet zo mijn genre en ik vrees dat ik veel battles zal moeten overslaan zeker als jullie tot 512 willen gaan. Ik ga er misschien nog wel enkele doorsturen, als ze al genomineerd zijn zoveel te beter.

Glacius

• 4304 berichten
  • 3040 stemmen

Zitten al over de 256. Zodra alle geinteresseerden hun lijstje hebben gestuurd, zal ik bepalen of we voor 256 of voor 512 gaan.

Glacius

• 4304 berichten
  • 3040 stemmen

Ik raad aan om je meest obscure favorieten in je top 10 te zetten om overlap te voorkomen. Vooral als het Amerikaanse films betreft.

John Milton

• 24270 berichten
  • 13444 stemmen

Gang_Star schreef:

(quote)

Zie dit bericht John Milton. Dit bericht las ik later pas, waardoor ik opmaak dat die top 50 zullen meedoen. Daarom mijn vraag om die 5 films die ik genomineerd heb, te vervangen.

Ja, ik had die gezien, maar had dat dus anders gelezen

Woland, kom jij ook nog in beweging?

Glacius

• 4304 berichten
  • 3040 stemmen

Miszmi schreef:

Tof! Ik zal er vanavond even voor gaan zitten. Moet het de tag Thriller hebben op MM, of telt IMDb ook?

Bij voorkeur eerst moviemeter aanhouden, maar als je een grote favoriet hebt die overduidelijk onder de noemer thriller valt, dan mag het van mij ook.

John Milton

• 24270 berichten
  • 13444 stemmen

Ik heb ingestuurd:

Under the Skin (2013)

Blue Ruin (2013)

Chinjeolhan Geumjassi (2005)

Enemy (2013)

Funny Games U.S. (2007)

Kill List (2011)

Locke (2013)

Stoker (2013)

The Neon Demon (2016)

Take Shelter (2011)

Als je het liever niet hier wilt hebben laat het even horen Glacius, dan haal ik dit bericht weg.

P.s. is een nieuw topic niet handiger? Of wacht je daarmee?

alexspyforever

• 21537 berichten
  • 2328 stemmen

Een lijst van wat er al genomineerd is zou natuurlijk handig zijn, ik ben aan het samenstellen en zit al boven de 10, kennelijk zijn er toch wat meer films in mijn bezit die hier ook de tag thriller hebben gekregen.

edit: ondertussen lijstje doorgestuurd we zullen wel zien

Cikx

• 2120 berichten
  • 1086 stemmen

John Milton schreef:

Ik heb ingestuurd:

Under the Skin (2013)

Blue Ruin (2013)

Chinjeolhan Geumjassi (2005)

Enemy (2013)

Funny Games U.S. (2007)

Kill List (2011)

Locke (2013)

Stoker (2013)

The Neon Demon (2016)

Take Shelter (2011)

Als je het liever niet hier wilt hebben laat het even horen Glacius, dan haal ik dit bericht weg.

P.s. is een nieuw topic niet handiger? Of wacht je daarmee?

Prima lijstje hoor!

Allemaal gezien behalve Blue Ruin en Funny Games dus dat stemt me hoopvol.

The Neon Demon staat ook bij mijn nominaties.

Woland

• 4826 berichten
  • 3855 stemmen

John Milton schreef:

(quote)
Ja, ik had die gezien, maar had dat dus anders gelezen

Woland, kom jij ook nog in beweging?

Jaja, ik was op vakantie. Maar zal er nu even mee bezig gaan

Woland

• 4826 berichten
  • 3855 stemmen

Hatseflats:

Indagine Su un Cittadino Al di Sopra di Ogni Sospetto

The Wicker Man (1973)

Ascenseur pour l'Échafaud

The Long Good Friday

Seul contre Tous

Assault on Precinct 13 (1976)

Peeping Tom

eXistenZ

Barton Fink

Pafekuto Buru

John Milton

• 24270 berichten
  • 13444 stemmen

Woland schreef:

Jaja, ik was op vakantie. Maar zal er nu even mee bezig gaan

Luieren doe je maar in je eigen tijd

Maar mooi lijstje maakt het goed, vooral Perfect Blue, maar sowieso wel een fijn lijstje!

Cikx

• 2120 berichten
  • 1086 stemmen

1. Mulholland Dr. (2001)

2. Lost River (2014)

3. The Neon Demon (2016)

4. Blue Velvet (1986)

5. Ex Machina (2014)

6. Blade Runner 2049 (2017)

7. The Raid (2011)

8. Pafekuto Buru [Perfect Blue] (1997)

9. Mon Seung [Diary] (2006)

10. Inland Empire (2006)

John Milton

• 24270 berichten
  • 13444 stemmen

Daar heb ik er maar 2 van gezien Cikx

Cikx

• 2120 berichten
  • 1086 stemmen

John Milton schreef:

Daar heb ik er maar 2 van gezien Cikx

Niet van gezien neem ik aan?

John Milton

• 24270 berichten
  • 13444 stemmen

Jammer je trapt er niet in, ik hoopte op geschokte ontsteltenis

1 niet van gezien idd, Mon Seung (2006)

Cikx

• 2120 berichten
  • 1086 stemmen

Haha, ik vond het al vreemd!

Inland Empire wel gezien?

Glacius

• 4304 berichten
  • 3040 stemmen

Ik heb zelf wat meer obscure titels toegevoegd, Pintu Terlarang, The Objective, One Point O, Magic Magic, Los Cronos Crimines, Dark Country, Last Shift, tot dusver.

John Milton

• 24270 berichten
  • 13444 stemmen

Cikx schreef:

Haha, ik vond het al vreemd!

Inland Empire wel gezien?

Oeh! Inderdaad, dan zijn het er 2 die ik niet heb gezien

Ligt al zolang klaar en al zo vaak bijna opgezet dat ik het me inderdaad niet eens direct opviel dat ik hem niet gezien heb. De speelduur en Lynchiaansheid voorkomen dat hij er snel ingaat, op de een of andere manier. Vanmorgen toevallig wel voor de tweede keer The Straight Story gezien. Maar ja dat telt niet, dat is zowat een anti-thriller

Cikx

• 2120 berichten
  • 1086 stemmen

John Milton schreef:

(quote)
Oeh! Inderdaad, dan zijn het er 2 die ik niet heb gezien

Ligt al zolang klaar en al zo vaak bijna opgezet dat ik het me inderdaad niet eens direct opviel dat ik hem niet gezien heb. De speelduur en Lynchiaansheid voorkomen dat hij er snel ingaat, op de een of andere manier. Vanmorgen toevallig wel voor de tweede keer The Straight Story gezien. Maar ja dat telt niet, dat is zowat een anti-thriller

Ik zou hem je ook niet durven aanraden, maar ben stiekem toch wel benieuwd wat je ervan zou vinden. Voor mij een van de meest beangstigende films die ik gezien heb vanwege de freaky sfeer die Lynch weet te creëren.

alexspyforever

• 21537 berichten
  • 2328 stemmen

Ah en ik dacht dat die lijstjes geheim moesten worden gehouden. Nu goed ik hoor wel wat Glacius ermee gaat doen. Als er moet worden geschift dan misschien wel met inspraak van de mensen die hebben genomineerd dmv schiftingsronden (zoals we eigenlijk hier met de horrorfilms hebben gedaan).

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

Glacius schreef:

In dat geval zeg ik: pm je top 10 thrillers. Op basis van het aantal inzendingen zal ik bepalen hoeveel nominaties er per persoon meegenomen worden.

Aldus Glacius.

Dus de lijstjes moesten wel degelijk geheim gehouden worden.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.