- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm draft en KO
Horrorfilm draft en KO
alexspyforever
-
- 21537 berichten
- 2328 stemmen
Ik vind dat ze zwaar moeten worden gestraft, weg met hun nominaties 
John Milton
-
- 24270 berichten
- 13444 stemmen
Ik heb het netjes gevraagd, Inc tag aan de organisator. Straf die maar 
Zelfs nog toevoeging onder lijst dat ‘als hij het niet wil, laat het horen, dan haal ik hem weg’. Reactie bleef andermaal uit, en dat interpreteer ik als toestemming (of op zijn minst don’t care) 
alexspyforever
-
- 21537 berichten
- 2328 stemmen
Ik heb het netjes gevraagd, Inc tag aan de organisator. Straf die maar 
Zelfs nog toevoeging onder lijst dat ‘als hij het niet wil, laat het horen, dan haal ik hem weg’. Reactie bleef andermaal uit, en dat interpreteer ik als toestemming (of op zijn minst don’t care)
Ja de organisator heeft het vast erg druk met het verwerken van al die titels en dan nog eens al die berichten hier lezen 
mikey
-
- 29001 berichten
- 5148 stemmen
Mijn 70’s thriller nomies..
Marathon Man (1976)
Someone's Watching Me! (1978)
Twin Peaks: Fire Walk with Me (1992)
Blow Out (1981)
Cani Arrabbiati (1974)
Deliverance (1972)
All the President's Men (1976)
Duel (1971)
Frenzy (1972)
Targets (1968)

Glacius
-
- 4304 berichten
- 3040 stemmen
Je mag ze hier best posten. Als je ze geheim wilt houden, dan zal ik ze hier niet posten totdat de K.O. start.
Flat Eric
-
- 6444 berichten
- 1026 stemmen
Moet er niet een nieuw topic worden geopend?
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Of een moderator moet even de naam van het topic aanpassen. Kan ook. Dan kunnen we er gelijk "Genrefilm draft en KO" van maken
.
alexspyforever
-
- 21537 berichten
- 2328 stemmen
Of een moderator moet even de naam van het topic aanpassen. Kan ook. Dan kunnen we er gelijk "Genrefilm draft en KO" van maken
.
Al is er bij het nomineren niet echt sprake van een draft hier. Ik vind het ok dat Glacius dit topic hiervoor gebruikt omdat thriller als genre het dichtst aanleunt bij horror. Persoonlijk ben ik wel akkoord als het wordt gewijzigd naar horror en/of thriller KO, genrefilm KO neen ik zou liever niet hebben dat ze dit ook gaan gebruiken voor comedy, western en nog meer van die genres waar ik niet van hou.
Het is aan Glacius om te beslissen wat hij doet, nieuw topic of deze mits aanpassing van de titel.
Glacius
-
- 4304 berichten
- 3040 stemmen
Ik zal een nieuw topic aanmaken op het moment dat ik voldoende titels heb voor de thriller k.o.
Ik zal later nog even doorgeven welke titels dubbel zijn ingezonden aan de persoon die het als tweede nomineerde.
Glacius
-
- 4304 berichten
- 3040 stemmen
Zijn er overigens nog mensen die een top 10 willen insturen?
Gang_Star
-
- 6837 berichten
- 3401 stemmen
Gaat die ko ook nog van start en wanneer komt de lijst met deelnemers?

alexspyforever
-
- 21537 berichten
- 2328 stemmen
Gaat die ko ook nog van start en wanneer komt de lijst met deelnemers?
En vooral de lijst van deelnemende films want zou toch willen weten wat er nu is gebeurd met dat lijstje dat ik heb ingezonden 
Gang_Star
-
- 6837 berichten
- 3401 stemmen
En vooral de lijst van deelnemende films want zou toch willen weten wat er nu is gebeurd met dat lijstje dat ik heb ingezonden
Misschien niet helemaal goed geformuleerd, maar met deelnemers bedoelde ik ook de films 
Glacius
-
- 4304 berichten
- 3040 stemmen
Ik ben er bijna klaar mee. Op een klein aantal films na (vanwege het moeten terugbrengen naar 256) zijn alle nominaties toegevoegd. De films die verwijderd zijn, is vanwege het ontbreken van genre-aanduiding 'thriller' op MovieMeter of gedomineerd wordt door andere genre kenmerken (horror of actie in de meeste gevallen) Het gros van de verwijderde films, zijn niet genomineerde top 50 films.
Gang_Star
-
- 6837 berichten
- 3401 stemmen
Bijna klaar mee, maar inmiddels 9 dagen verder. Ben benieuwd of er nog iemand in gelooft dat deze knockout nog gaat plaatsvinden

Glacius
-
- 4304 berichten
- 3040 stemmen
Hij komt eraan, ik heb het erg druk met allerlei zaken. Daarnaast wachtte ik op iemand die nog een top 10 wilde insturen, maar dit vervolgens niet gedaan heeft.
Geduld is een schone zaak. Morgenavond kan ik em finaliseren en plaatsen.
Left4Dead
-
- 3240 berichten
- 3691 stemmen
Hij komt eraan, ik heb het erg druk met allerlei zaken. Daarnaast wachtte ik op iemand die nog een top 10 wilde insturen, maar dit vervolgens niet gedaan heeft.
Geduld is een schone zaak. Morgenavond kan ik em finaliseren en plaatsen.

alexspyforever
-
- 21537 berichten
- 2328 stemmen
Excuseer als ik ook mensen heb getagd die geen interesse hebben in het horrorgenre, maar ik heb me gebaseerd op de abonneerlijst. De horrorchallenge is voorbij een ideale gelegenheid om eens een favoriet lijstje te maken van horrorfilms. Wie interesse heeft om mee te doen laat hier een bevestigend berichtje. Eens als we een deelnemersijst hebben nomineren we om de beurt een favoriete horrorfilm die nog niet door iemand anders is genomineerd.
In tegenstelling tot vorige editie gaan de films niet in 1 pot op het einde voor een KO maar blijven ze gebonden aan de user die deze genomineerd heeft. Eens dat alle deelnemers een top 10 hebben kunnen we de lijstjes gaan vergelijken/waarderen tov van elkaar. Dit is misschien een goede gelegenheid om het groepsfase idee eens uit te proberen zodat we daarna tot een KO der lijstjes kunnen komen.
Aangezien berichten hier beperkt zijn in ruimte is het misschien goed om de films ook bij te houden op een excelbestand die we allemaal kunnen raadplegen. Ik dacht dat wel mogelijk is via google drive? Als iemand hier ervaring mee heeft (John Milton misschien) graag een suggestgie.
John Milton
-
- 24270 berichten
- 13444 stemmen
JM is een absolute ramp met excel en kan met google drive niet veel meer dan een 4-6 GB bestand uploaden dat te groot is voor wetransfer, en de deelbare downloadlink genereren.
Maar we hadden (jaren geleden inmiddels) voor mijn website ooit wel een publiekelijk gedeelde agenda op google drive, was heel simpel. als je de link had kon je er aanpassingen aan maken. Of je dat moet willen met een excel bestand en noobs zonder kennis daarvan is weer wat anders, weet niet hoe ingewikkeld je het wil maken? 
kan het evt ook gelijk op ICM anders, met een al dan niet gedeeld account?
maar ik doe wel mee hoor! En Woland ook. Bij deze besloten. 
John Milton
-
- 24270 berichten
- 13444 stemmen
Mooie gelegenheid ook om mijn Horror Top 100 lijst weer eens te actualiseren. Daar is sinds januari vast wel iets aan veranderd.
Ik heb van de vorige knockout de aanloopfase gemist, hoelang duurt zoiets?
john mcclane 2
-
- 3493 berichten
- 6579 stemmen
Vond de kijk challenge weer geweldig .
Maar sla deze even over .
Veel plezier film / horror liefhebbers .
TornadoEF5
-
- 5622 berichten
- 1775 stemmen
Ach, ik moet de abonneerlijst nog bijwerken. Ik wou niet te veel berichten naar de moderators sturen omdat ze me gezegd hadden dat dat niet de bedoeling kon zijn dat ik hen met extra veel werk zou opzadelen, dus ik zou het maar één keer om de zoveel tijd doen. Zal deze week eens een update maken. Maar kan zijn dat er dus toch weer mensen zijn getagd die het niet willen, en dat er mensen getagd zijn die het wel willen. Even de mensen taggen die nog niet op de lijst stonden:
Onderhond
-
- 87646 berichten
- 12946 stemmen
Ben ik de enige die geen flauw idee heeft wat net de bedoeling is na de nominatie van de films?
alexspyforever
-
- 21537 berichten
- 2328 stemmen
Ben ik de enige die geen flauw idee heeft wat net de bedoeling is na de nominatie van de films?
Dat we na de nominaties de lijstjes tegenover elkaar gaan zetten en mensen kunnen stemmen voor het lijstje dat ze persoonlijk het sterkst vinden.
alexspyforever
-
- 21537 berichten
- 2328 stemmen
JM is een absolute ramp met excel en kan met google drive niet veel meer dan een 4-6 GB bestand uploaden dat te groot is voor wetransfer, en de deelbare downloadlink genereren.
Maar we hadden (jaren geleden inmiddels) voor mijn website ooit wel een publiekelijk gedeelde agenda op google drive, was heel simpel. als je de link had kon je er aanpassingen aan maken. Of je dat moet willen met een excel bestand en noobs zonder kennis daarvan is weer wat anders, weet niet hoe ingewikkeld je het wil maken? 
kan het evt ook gelijk op ICM anders, met een al dan niet gedeeld account?
maar ik doe wel mee hoor! En Woland ook. Bij deze besloten.
Ik denk dat het makkelijkste is dat we een bestand hebben dat voor iedereen toegankelijk is om te raadplegen en dat 1 of enkele mensen bewerken na elke nominatie. Als iedereen er in zou kunnen gaan veranderen zou het wel eens een soepje kunnen worden. Op die manier kan je zien wie welke films heeft genomineerd en welke films al zijn genomineerd. In een Excel of zelfs een Word bestand kan je makkelijk zoeken via ctrl-F zodanig dat je kan opzoeken of de film misschien al door iemand anders is genomineerd. Ik zal eens kijken of ik dat klaar krijg via google drive.
Aan ICM had ik ook gedacht maar dan weet je uiteindelijk niet wie wat heeft genomineerd en hoe goed is die zoekfunctie?
En er is geen vastgelegde duur, hangt ervan af hoeveel mensen mee willen nomineren. Het KO-gedeelte zal alvast veel korter zijn. Ik vind het vooral boeiend om te zien voor welke films de deelnemers gaan wetende dat een ander net zo goed een van je favorieten kan kiezen waardoor jij em niet meer kan kiezen. Je kan natuurlijk ook gaan voor de meest bejubelde films als je denkt dat je dan een betere kans zal maken bij het KO gedeelte. Maar ik heb natuurlijk het liefste dat jullie films nomineren die jullie zelf echt goed vinden, dat is uiteindelijk toch de opzet van dit spel.