• 15.798 nieuwsartikelen
  • 178.196 films
  • 12.222 series
  • 33.996 seizoenen
  • 647.352 acteurs
  • 199.059 gebruikers
  • 9.374.764 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

Hans Landa schreef:

werd vorige jaar 5e, vlak boven John Milton

ik heb daar geen actieve herinnering aan

Dentheman

• 492 berichten
  • 642 stemmen

4: The Invitation (Film, 2022) - MovieMeter.nl

Speelduur: 105 minuten

FTV: 2 punten

Puntentotaal: 7 punten

Subgenre 80 - Vampires: 1 punt

Review: Onderhoudende film, mooie setting, leuke verwijzing naar Bram Stoker`s Dracula, maar het einde van de film haalt mijn cijfer toch enigszins naar beneden. Waardering van 2,5.

Ik heb toch maar even de moeite genomen om van mijn vorige invoer de subgenre`s op te zoeken:

Halloween 2007 - subgenre 69 - Slasher: 1 punt

Darkness Falls - subgenre 9 - 2000`s horror: 1 punt

Spell - subgenre 57 - occult & witchcraft: 1 punt

Dus dan kom ik met het themaklassement tot nu toe op een totaal van 4 punten.

Het lukt mij niet een afbeelding in het bericht te plaatsen, maar ik weet niet wat ik fout doe, ik kopieer de url van de locatie van de betreffende afbeelding waar het hoort en toch verschijnt de afbeelding niet, alleen de tekst: afbeelding. Kan iemand mij uitleggen wat ik eventueel verkeerd doe?

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

alexspyforever schreef:

John Milton nu wil ik niet autistisch doen (nuja ik ben er wel een) maar waarom heet het klassement van de subgenres, themaklassement en niet subgenre klassement en heten de sugbenres dan geen thema's? Beetje vreemd of maak je het graag moeilijk?

ik vond het ook moeilijk. Ik vind subgenres eigenlijk een beter term dan het bredere thema, maar het was al een beetje zo gaan heten. Nja dan krijg je dit. Ik geloof niet dat het het echt verwarring zal scheppen

Woland

• 4796 berichten
  • 3817 stemmen

We kunnen los!

1. The Last Warning (Film, 1929)

89 minuten

FTV (2) : Totaal aantal punten = 2

Subgenre: 1. 1920s Horror (Voltooide subgenres 1)

Themaklassement: 1 punt

Eigen rating: 2.5*

https://www.moviemeter.nl/images/cover/87000/87813.jpg?cb=1606413004

Wel grappig om eens gezien te hebben, dit moordmysterie in een theater. Vooral aardig gefilmd, met regelmatig leuke shots uit onverwachte hoeken en aardige schrikmomenten. Leni probeert ook allerlei filmische trucjes te doen om de film een wat psychedelisch tintje te geven. Wat betreft het daadwerkelijke moordmysterie, ik vond het maar een warrig verhaal waarbij een mysterieuze moordenaar een acteur live vermoordt, en dit bij een volgende editie van het toneelstuk weer dreigt te doen. En dat maakte het toch niet helemaal de ideale film voor dit tijdstip, maar het is niet anders.

En dan hier mijn eerste film voor de horrorfilm Challenge!

Cube (Film, 1997)

90 min

FTV: 2 punten

Puntentotaal: 2

Subgenre: Single Location / Locked in a Room Horror (Afgevinkt: 68)

Themaklassement: 1

Datum: Vrijdagavond 15 september

Persoonlijke waardering: 5/10

Leuke concept heeft Cube, maar naar de eerste 20 minuten kakt het behoorlijk in. Acteerwerk was ook niet al te best, maar dat moet je maar voor lief nemen bij dit soort low-budgetfilms. Het begon veel belovend, maar het werd erg suf helaas.

Door naar de volgende vanavond

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

4 Hide and Go Shriek (Film, 1988)

90 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 8

Subgenre: 48. Home invasion

Themaklassement: 4 punten

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNzM0ODdkYTgtNDA2YS00MGVmLThkOWMtZGU4MDhkNDJkYTBjXkEyXkFqcGdeQXVyNzQ1NjgzOTA@._V1_.jpg

Tegenvallende slasherfilm die veel horrorelementen van andere films gewoon overneemt, maar nergens in slaagt om spannend te zijn. De locatie van winkelgebouw en paspoppen hebben we al meermaals gezien, maar wordt hier niet goed toegepast. Visueel belabberde uitvoering van decors en belichting. Ook heel veel hetzelfde want na een uur heb je buiten een paar flauwe kills alleen verstoppertje gezien waarbij de stelletjes zich ook vermaken met wat gefriemel in bed en hier of daar wat naakt. De drie dames Bunky Jones, Annette Sinclair en Donna Baltron zijn even naakt te zien. De killer weet niet te imponeren en komt wat flauw over. Zeker zijn beweegredenen die op het laatste uit de doeken worden gedaan, is gewoonweg heel flauw. Ook de kills zijn erg matig uitgevoerd. 4/10

Brabantze

• 374 berichten
  • 2795 stemmen

5. Pahanhautoja (2022)

86 minuten

FTV: 2 punten (totaal: 10 punten)

Eigen rating: 3,5*

Vermakelijk filmpje. Aparte en fijne sfeer!

https://image.tmdb.org/t/p/w780/bnXGwFBomUseQIc9Xqiymy9p8qP.jpg

De twaalfjarige gymnaste Tinja doet er alles aan om haar moeder tevreden te stellen. Deze heeft een succesvolle blog waarop ze beelden van haar zogenaamd perfecte gezin publiceert. Op een dag vindt Tinja een vreemd ei. Ze houdt het ei in het grootste geheim bij zich en wacht tot het uitkomt.

Woland

• 4796 berichten
  • 3817 stemmen

2. The Sea Fiend (Film, 1936)

63 minuten

FTV (2) : Totaal aantal punten = 4

Subgenre: 2. 1930s Horror (Voltooide subgenres 1-2)

Themaklassement: 2 punten

Eigen rating: 1.0*

https://www.moviemeter.nl/images/cover/41000/41887.jpg?cb=1657819470

Zo kan je ook een film maken, ja. Je doet alsof je verhaal gaat over een scheepsreis, dus dan kan je mooi stukken archiefmateriaal aan elkaar plakken. Een zeehondenkolonie, wat roeiende Polynesische schonen, onderwaterbeelden van mensen die zwemmen in een tropische zee, ga zo maar door, en met een voiceover erbij lijkt het net alsof het past in het plot. Nu scheelt het dat er nog wel wat leuke archiefbeelden voorbijkomen over onderwaterleven of Polynesische gebruiken, maar met film heeft dit weinig van doen. En ook de Sea Fiend blijkt gewoon een grote rog te zijn. Gelukkig was het wel kort.

Threeohthree

• 5557 berichten
  • 2933 stemmen

1. Blacula (Film, 1972)

93 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 2

Subgenre: 24. Blaxploitation

Eigen rating: 3.0*

https://media-prod.fangoria.com/images/blacula4.width-800.png

Slecht dialoog, slechte grappen, en waanzinnig slechte gevechten. Gelukkig allen zeer bewust en dat maakt het echt een heerlijk filmpje voor tijdens een after dinner dip. Gaat ook als een sneltrein voorbij.

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3844 stemmen

Ik weet niet hoe het bij jullie gaat maar ik ben om 13 uur begonnen met het kijken van een film, na 10 min in slaap gevallen en om 17uur wakker geschoten. Het gaat dus vlot.

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

5 The Conjuring (Film, 2013)

112 minuten

RW ( 1 punt )

Puntentotaal : 9

Subgenre : 45. Haunted House Horror

Themaklassement : 5 punten

waardering : 3,5*

https://i.pinimg.com/550x/76/c2/e9/76c2e90c59adb5fcb1f0e85d3c2723f3.jpg

Na 10 jaar deze film opnieuw bekeken samen met onze zoon die nu ondertussen oud genoeg is om mee te kijken naar horrorfilms. Dus bij deze horrorchallenge zal ik wat meer als andere jaren RW moeten gaan noteren want de zoon heeft ook wel wat horrorkriebels en dan bepaalde films terug kijken kan heel leuk zijn. Meestal blijft mijn score toch wel behouden, net zoals bij deze film waar ik dezelfde positieve als negatieve kritiek weer ervaar. Mijn zoon was benieuwd naar deze en ik kijk vooral uit naar het vervolg die alexspyforever top vindt en ik in die tijd misschien toch wat onderschat had. Ben benieuwd want ik weet nog dat vooral het einde ook wat stoorde.... De derde ga ik wel niet terug zien, die zit te vers in mijn geheugen.

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

6 The Conjuring 2 (Film, 2016)

134 minuten

RW ( 1 punt )

Puntentotaal : 10

Subgenre : /

Themaklassement : 5 punten

waardering : 3,5*

https://hardrockfm.com/wp-content/uploads/2016/06/conjuring-4.jpg

Yep, de film kon ik wat beter smaken als toen. Niet dat ik de film slecht vond, integendeel..maar wel wat minder dan het eerste deel. Dat gevoel heb ik nu niet, maar mijn kritiekpunt naar het slot toe blijft wel hetzelfde. Allemaal iets te gemakkelijk. Maar dat had het eerste deel ook wel. Onze zoon vond hem goed en iets beter dan de eerste. En gezien de scènes waarbij The Nun verschijnt en een paar goed opgezette creepy scènes kan ik hem volgen. Daarbij leuke hoofdrolspelers die perfect gecast zijn voor de rollen in deze serie films. Bij deze herziening viel me ook de leuke sfeervolle setting op. Vrouwtje en zoon geven deze film 7,5 en vorige een 7. Wij zijn dus hier wel heel eens gezien de scores.

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4891 stemmen

10. Sentô Shôjo: Chi no Tekkamen Densetsu (2010)

90 minuten

FTV (2) : Totaal aantal punten = 20

Subgenre: 10. 2010s Horror (Voltooide subgenres 1 t/m 10)

Themaklassement: 10 punten

Eigen rating: 1.5*

https://trashytrove.files.wordpress.com/2016/12/vlcsnap-2014-09-15-14h57m35s32.png?w=1200

Er zullen wel fans zijn van dit type films. Ik hoor echter niet bij die fanclub. Om eerlijk te zijn werd het me te bizar naarmate het einde eraan kwam. Ik had het ene "Oh my God. Really?" moment na het andere en moest me enorm inhouden om niet als een razende op de stop-button te klikken. "Mutant Girls Squad" is een Japanse splatterfest. Pulp avant la lettre met een Sigue Sigue Sputnik soundtrack. Verwacht je aan enorm veel bloedfonteinen. Blijkbaar hebben die Jappannertjes meer bloed in hun bloedsomloop dan een gemiddelde mens. Op een bepaald moment had ik echt het gevoel dat ik naar een "X-men" variant keek met "Power Rangers" allures. Neen, niets voor mij dus? Ik had het kunnen weten want "Tokyo Gore Police" kreeg van mij een gelijkaardige rating

PS. De Letterboxd lijst is bijgewerkt. En het gaat vreselijk hard. Op dit moment al 73 unieke horrorfilms. Pfffft, ik vrees dat mijn watchlist echt uit zijn voegen gaat barsten

berwt

• 7 berichten
  • 231 stemmen

Bij deze. Ik doe mee.

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

alé ikkegoemikke heerlijke films toch

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4891 stemmen

Noodless schreef:

alé ikkegoemikke heerlijke films toch

Overduidelijk ben jij lid van die fan-club waar ik het over had

Shaky

• 3736 berichten
  • 13048 stemmen

7. The Extraordinary Tale of the Times Table (2013)

79 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 14

Subgenre: 64. Romantic Horror

Subgenre puntentotaal: 7

https://aws1.vdkimg.com/film/1/3/8/4/1384293_backdrop_scale_1280xauto.jpg

Uiterst geforceerde 'quirkiness' waardoor de film vooral vervelend wordt. Het horroraspect moet er zelf bij gedacht worden want de film sukkelt maar wat voort. De finale (te groot woord voor deze film) hint naar vreselijke dingen, maar daar blijft het bij. Veel te voor de hand liggend allemaal, super voorspelbaar en vooral heel erg saai.

De opzet en bedoeling zijn duidelijk, maar om dat nu door onze strot te duwen om na afloop te kunnen zeggen 'bijzonder he, hoe interpreteer jij dit nu?' is niet aan mij besteed. Ik interpreteer de film exact zoals jullie mij 80 minuten lang in mijn gezicht hebben lopen schreeuwen.

Geen voldoende. 2,5*

Brabantze

• 374 berichten
  • 2795 stemmen

6. The Bewailing (2021)

100 minuten

FTV: 2 punten (totaal: 12 punten)

Eigen rating: 1,5*

Pff... weer een vage film en ik vond 'm ook nog behoorlijk saai. Het einde was dan wel weer mooi gemaakt, maar voor de rest gebeurde er zeer weinig.

https://image.tmdb.org/t/p/w780/8U8VlyesdyOubs80MWnb7OBkXd0.jpg

Wanneer Meg en haar moeder Beth een rommelmarkt bezoeken, koopt Beth voor haar dochtertje een schattige knuffelbeer omdat ze denkt dat hij Megs verlatingsangst kan verlichten. Zoals dat bij kinderen vaak gebeurt, raakt ze al snel gehecht aan de beer. Ze praat tegen hem en neemt hem overal mee naartoe. Maar al snel merkt Beth dat de beer met Meg communiceert en zelfs haar gedrag beïnvloedt.

Woland

• 4796 berichten
  • 3817 stemmen

3. Xie (Film, 1980)
94 minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 6
Subgenre: 58. Paranormal / Supernatural / Ghosts Horror (Voltooide subgenres 1-2, 58)
Themaklassement: 3 punten
Eigen rating: 4.0*

https://www.moviemeter.nl/images/cover/101000/101886.jpg?cb=1591960032

Kijk, dat is een fijne verrassing. Xie is grotendeels een fijn en sfeervol spook- en wraakverhaal, met meerdere twists waar ik om spoilertechnische redenen verder mijn mond over ga houden. Het is echter geen hele trage spookfilm, maar een waarin behoorlijk veel gebeurt en er een vlot tempo in zit. Met, naast de twists, een sensueel en bijkans erotisch einde, en ook allerlei vreemde en aparte scenes die je wel vaker in Oost-Aziatische horrors voorbij ziet komen (denk Hausu of Mystics on Bali) zoals een naakte geest die ondergeschreven is en uitgebreid danst en geslagen wordt terwijl ze uitgedreven wordt, of loslopende handen. Maar wat de film ook grote bonuspunten bezorgt is de sfeer. Een fraaie, grote oosterse villa rond waar bijna de hele film plaatsvindt, mooie beelden daarvan en een film die (behalve de matige special effects) er visueel goed uitziet.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Noodless ik vind het nog steeds bijzonder dat ik de eerste Conjuring zo flut vind, beetje een allegaartje van horrorclichés zonder duidelijke lijn of doel van alles bij elkaar geklutst en bovendien geen sympathieke personages. Het spokenjagers koppel is evenwel veel sympathieker in de 2de film. Dat maakt het al veel fijner om te kijken als je kan meeleven met de karakters, hetgeen ik met de eerste totaal niet had. Ook in een horrorfilm vind ik dat wel belangrijk. Plus de 2de is veel sfeervoller en vooral dat meisje dat bezeten was acteerde sterk.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

2. The Two Faces of Dr. Jekyll (Film, 1960)

88 minuten:

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 2 + 2 = 4

Thema: 46. Hammer Horror

Themaklassement: 2 punten

https://californiaherps.com/films/filmimages/twofacesofdrjekyll11.jpg

Gek dat deze Hammerfilm zo onbekend is. Misschien omdat het meer een drama is dan horror. Grappig want dit vind ik eerlijk gezegd een van de betere van dit productiehuis. Lee speelt dan wel een van de hoofdpersonages (een vreselijke gladjakker) maar ze tonen hier wel aan dat ze hem noch Cushing nodig hebben in de absolute hoofdrol om een sterke film af te leveren. Paul Massie speelt de dubbelrol van Jekyll en Hyde subliem. Die gezichtsuitdrukkingen als hij Hyde is zijn schitterend. Een hoop vrouwelijk schoon hielp ook wel mee inbegrepen een langgerekte cabaret French Can Can dans en een verleidelijke dans met een slang van een schaars geklede Norma Maria. Deze laatste is ook wel een keer of 2 naakt te zien (vanaf de rug gefilmd uiteraard).

robertinho

• 1514 berichten
  • 2941 stemmen

7. Monkey Shines (Film, 1988)
113 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 14

Mensen die elkaar injecteren met een of ander goedje. Een gozer in een rolstoel. Een schreeuwende aap. En die gozer in die rolstoel schreeuwt ook af en toe. Man, man, man, wat was dit saai. Terwijl het uitgangspunt steengoed is.

Theunissen

• 12271 berichten
  • 5514 stemmen

1. Return of the Living Dead III (1993)

97 minuten

RW (1 punt)

Puntentotaal: 1

Subgenre: 85 (Zombies & Infected)

https://64.media.tumblr.com/802414cb1e65be256aec623203b94ab2/0318ba6f57d7bddc-c7/s540x810/8df111b9f4d4336b44bc03440f16eb97b9327fd1.gifv

Na twee Re-Animator-Animator-films (waarvan eentje als producent) maakte horrorregisseur Brian Yuzna met "Return of the Living Dead III" zijn derde uitstapje in het toen al behoorlijk versleten zombiegenre. Deze film uit 1993 is het derde deel in de "Return of the Living Dead" filmreeks, die ik nu alle drie herzien heb tijdens mijn vakantie.

Ging het in de "Return of the Living Dead" films uit 1985 en 1988 om een combinatie van horror en humor, hier is het vooral horror dat de klok slaat. Ook krijgen we geen leuke muzieknummers meer te horen en heeft het leger veel weg van Jostiband-eenheid (zelden zo'n achterlijk leger in een film bezig gezien en zeker qua beveiliging). Wel is er weer meer smerigheid in te zien dan in het zeer matige tweede deel en ook krijgen we nu ook weer wat naaktheid te zien. Veel is het echter niet en het gaat hierbij om de borstjes van hoofdrolspeelster Melinda Clarke, die voor het eerst te zien zijn als ze in bed ligt te vrijen met Curt. Naderhand zijn haar borstjes nog eens te zien als ze in een zombie (of beter gezegd een "Metal Bitch") verandert is.

Dit derde deel is ook totaal anders dan de vorige twee delen en heeft een meer serieuzere (op het achterlijke leger na dan) en meer duistere benadering waarin het vooral gaat om de belevenissen van Curt en zijn vriendin Julie, die lange tijd uit de handen van het leger moeten zien te blijven. Ook opvallend is de mate waarin regisseur Brian Yuzna de tragische liefdesperikelen tussen Curt en Julie centraal stelt. Dankzij deze aanpak komt de het medeleven en de betrokkenheid met hen beiden ten goede. Dit in tegenstelling tot de voorgaande twee films waarin, hoewel ook mede veroorzaakt door de humoristische insteek die daarin aanwezig is, dit niet bijster diepgaand is. Dit is dus eigenlijk een Horror / Romantiek film i.p.v. een Horror / Humor film. Echt bijzonder is het verhaal echter niet en het bevat ook de nodige clichés.

Ook de mate van voorspelbare en herkenbare zombie-elementen wijkt af van de vorige films. Dit keer zien we geen Trioxin-mistnevels over een begraafplaats, zien we geen zombies die vanuit hun graven uit de aarde komen en zien we ook geen herhalende ontwikkelingen. Ook de zombies zijn dit keer anders, want ze hebben niet alleen trek in hersenen van slachtoffers, ze bijten ook in andere lichaamsdelen (zoals armen) die ze maar te pakken kunnen krijgen. Dit keer gaat het ook niet om een grote groep zombies (vanwege het ontbreken van een begraafplaats), maar om een klein groepje zombies.

Er zijn in dit derde deel in ieder geval diverse bloederige taferelen te zien en ze worden ook explicieter in beeld gebracht dan voorheen. Dus echte horrorliefhebbers kunnen nu weer hun lol op t.o.v. het vorige brave deel waarin nauwelijks iets expliciet te zien was. In dit deel zijn de zombies in ieder geval dreigend genoeg en ze meesten zien er ook fraai uit.

Al met al is dit derde deel in de "Return of the Living Dead" filmreeks best redelijk en ook een stuk beter dan het tweede deel, maar het kan zeker niet tippen aan het geweldige eerste deel, wat in mijn ogen een echte zombieklassieker is.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

ikkegoemikke schreef:

10. Sentô Shôjo: Chi no Tekkamen Densetsu (2010)

90 minuten

FTV (2) : Totaal aantal punten = 20

Subgenre: 10. 2010s Horror (Voltooide subgenres 1 t/m 10)

Themaklassement: 10 punten

Eigen rating: 1.5*

(afbeelding)

Er zullen wel fans zijn van dit type films. Ik hoor echter niet bij die fanclub. Om eerlijk te zijn werd het me te bizar naarmate het einde eraan kwam. Ik had het ene "Oh my God. Really?" moment na het andere en moest me enorm inhouden om niet als een razende op de stop-button te klikken. "Mutant Girls Squad" is een Japanse splatterfest. Pulp avant la lettre met een Sigue Sigue Sputnik soundtrack. Verwacht je aan enorm veel bloedfonteinen. Blijkbaar hebben die Jappannertjes meer bloed in hun bloedsomloop dan een gemiddelde mens. Op een bepaald moment had ik echt het gevoel dat ik naar een "X-men" variant keek met "Power Rangers" allures. Neen, niets voor mij dus? Ik had het kunnen weten want "Tokyo Gore Police" kreeg van mij een gelijkaardige rating

PS. De Letterboxd lijst is bijgewerkt. En het gaat vreselijk hard. Op dit moment al 73 unieke horrorfilms. Pfffft, ik vrees dat mijn watchlist echt uit zijn voegen gaat barsten

Ik hou wel van de klassieke gore maar van splatter word ik ook niet enthousiast. Dat wordt na een tijd zo repetitief dat ik het saai ga vinden zoals bij sommige actiefilms waarbij gevechten soms eindeloos kunnen doorgaan.

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

8. Ghostwatch (1992)

91 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 16

Subgenre: 7. 1990s Horror (Voltooid: 1-8)

Themaklassement: 8 punten

https://image.tmdb.org/t/p/w780/gSWFx1gk4OSIRVD3BpOGOIPtvzS.jpg

Mij iets te gedateerd en te oubollig. Wonderlijk, op de een of andere manier voelde deze TV Mockumentary over een spookhuis stoffiger dan de veel oudere films uit de 70 jaar ervoor, die ik de afgelopen dagen zag

2,7*

Woland

• 4796 berichten
  • 3817 stemmen

4. You Will Kill (Film, 2016)

90 minuten

FTV (2) : Totaal aantal punten = 8

Subgenre: 13. African horror (Voltooide subgenres 1-2, 13, 58)

Themaklassement: 4 punten

Eigen rating: 2.0*

https://www.moviemeter.nl/images/cover/686000/686429.jpg?cb=1475146640

Matige dertien-in-een-dozijn low budget horror. De alternatieve titel Ouija Summoning zegt al genoeg: het probeert duidelijk mee te liften op de Ouija-hype. Er zitten nog wat (niet hele geslaagde) jump scares in, en het verhaal heeft nog wel wat aardige elementen, maar het moeizame acteerwerk en het feit dat de horror vanwege (vermoed ik) budgettaire redenen buiten beeld blijft maakt het best saai. Het voordeel: ik kan wel Afrika afstrepen, want deze film is officieel Egyptisch - hoewel het aan helemaal niets te merken is met een film die verder zo Amerikaans als apple pie is. Goedkope derivatieve c-niveau apple pie, dat dan wel weer.

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

Woland schreef:

Matige dertien-in-een-dozijn low budget horror.... best saai.

Daarom had ik Gaia (2021) getipt. Die is op zijn minst beter dan 2*

Woland

• 4796 berichten
  • 3817 stemmen

John Milton schreef:

8. Ghostwatch (1992)

Mij iets te gedateerd en te oubollig. Wonderlijk, op de een of andere manier voelde deze TV Mockumentary over een spookhuis stoffiger dan de veel oudere films uit de 70 jaar ervoor, die ik de afgelopen dagen zag

2,7*

Oubollig zeker, maar stiekem best leuk oubollig.

Woland

• 4796 berichten
  • 3817 stemmen

Maar Egypte kan ik ook gebruiken voor de World Challenge, Zuid-Afrika heb ik al afgestreept daar

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

Ik zag dat hij jou beter beviel inderdaad, de Britsigheid kon het voor mij niet redden

Woland schreef:

Maar Egypte kan ik ook gebruiken voor de World Challenge, Zuid-Afrika heb ik al afgestreept daar

aaaaaah I get it then :-p

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.