Devil Monster (1946)

Drama / Horror

geregisseerd door S. Edwin Graham
met Barry Norton, Jack Del Rio en Blanche Mehaffey

Een schip vergaat tijdens een oceaanreis en iedereen aan boord wordt dood verondersteld. Maar wanneer er aanwijzingen opduiken dat er een overlevende is, zet de moeder van een van de opvarenden een reddingsactie op touw. De vermiste man wordt gevonden op een eiland, waar hij inmiddels een nieuw bestaan heeft opgebouwd. Wanneer hij door de reddingswerkers tegen zijn zin in mee terug wordt genomen, zweert hij zich te wreken.

avatar van Poisonthewell
Een groot deel van deze film bestaat simpelweg uit hergebruikt documentaire-materiaal met een belachelijke voice-over. Wat er dan wel aan originele film is geschoten is echter nog minder interessant. 0,5*

avatar van Mac Hammer Fan
De film duurt 64 minuten. Het is een ontgoocheling over de hele lijn. Het zogenaamde "duivels monster" duikt op in de laatste tien minuten van de prent.(Gewoon een grote walvis). Verwacht er maar niets van. "Devil Monster" maakt deel uit van de box set "50 Tales of Terror", waar de echte gruwel de slechtheid van sommige films is, om van de bedenkelijke prints nog maar te zwijgen.
Ach... "Manos" is nóg slechter.