ad

The Shooter (1995)

Actie | 104 minuten

Genre: Actie

Alternatieve titel: Hidden Assassin

Oorsprong: Verenigde Staten / Tsjechië / Spanje / Frankrijk / Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Ted Kotcheff

Met onder meer: Dolph Lundgren, Maruschka Detmers en Assumpta Serna

Over The Shooter

De ambassadeur van Cuba wordt vermoord in New York. Om een volgende terroristische aanval te verhinderen tijdens de Amerikaans-Cubaanse top in Praag stuurt de CIA haar beste agent, Michael Dane (Dolph Lundgren) op pad. De hoofdverdachte van de moord is Simone Rosset, een ex-huurmoordenares die nu een club uitbaat. Dane spoort Simone op, maar ze slaagt erin te ontsnappen...

imageimage

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Tot nu toe de vierde Lundgren-film die ik gezien heb. dacht eerst dat ie niet in Nederland op dvd was maar dat bleek wel zo te zijn.

Ik vond hem wel goed. Lundgren kon goed acteren in deze film. Mooie Praagse actergrond ook en goede shoot-outs(alleen gebeurd dat pas in de tweede helft van de film want het begin is een beetje langdradig maar ik heb me zeer vermaakt)

Lundgren is toch wel goed, moet snel meer films van hem zien.

avatar van Mescaline

Mescaline (moderator films)

Goede film viel zeker niet tegen goed verhaal spannend alleen vond het jammer dat lundgren in deze film wat minder vecht als in zijn films waar hij beroemd mee is geworden maar dat haalt deze film zeker niet omlaag de film blijf spannend tot het einde en het einde is niet voorspelbaar prima film dus! 4 sterren

avatar van Mescaline

Mescaline (moderator films)

Film voor de 2de keer bekeken en blijft een lekker filmpje!

4 sterren ik laat mijn stem staan.

avatar van Leno

Leno

Standaard actiefilm waarin Lundgren laat zijn dat hij iets beter kan acteren dan veel andere spierbundels van zijn generatie (Van Damme en Seagal bijvoorbeeld). De bijrol van Ashton is vrij aardig en Detmers zet haar karakter geloofwaardig neer, voor een dergelijke film dan die het meer moet hebben van de actie. En dat komt eigenlijk pas in de tweede helft van de film. Spannend wordt het nergens en de film duurt iets te lang, toch redelijk amusant.

avatar van Lennert

Lennert

Absoluut niet wat ik had verwacht (een actiefilm), maar door het werkelijk uitstekende acteerwerk, het realisme en het script een film die zeker tot de beter Dolph films gerekend kan worden.

Ik noemde realisme al als pluspunt. Dit voornamelijk omdat Dolph's personage in deze film bijvoorbeeld steeds met een wond rondloopt (die hij zichzelf heeft toegebracht), waar wel steeds naar wordt omgekeken, maar die ook na een actiescene vaak weer openspringt. Tijdens de actiescene waarbij hij en Maruschka Detmers van een trein springen zie je ook heel duidelijk dat deze sprong schade bij hen achterlaat als hinken, snijwonden en duizeligheid

De achtergronden in Praag zijn overigens heel mooi geschoten, terwijl de grijze aanblik van de film heel treurig laat lijken. In feite is het ook een treurig drama, dus dat komt de sfeer helemaal ten goede, maar het laat Praag als voormalige Oostblok stad toch goed naar voren komen.

Het acteerwerk van Dolph was fenomenaal, helemaal omdat hij zich nu niet teveel hoefde te richten op actiescenes, die dan wel keurig over de film verspreid voorkwamen (en er goed en bloederig uitzagen), maar meer op zijn personage. Het stuk waar hij pretendeert een wijnkenner te zijn was erg vermakelijk, maar helemaal vanaf het moment dat hij in het riool erachter komt dat zijn vriend de moordenaar is, zie je duidelijk dat hij een topacteur is

Het script gaf de ruimte voor goede dialogen en verraste me bij de ontknoping enigszins, iets wat voor zo'n low-budget film altijd fijn is. Al met al ben ik zeer verrast, maar raad de film niet aan, aan de mensen die Dolph het liefste roundhouse kicks zien maken en 'all guns blazing' door gebouwen zien rennen, zo'n soort film is dit niet. Voor de mensen die meer zien in een politieke thriller met wat actie, kan dit eveneens een aangename verrassing zijn.

avatar van powerman

powerman

Na de moord op een ambassadeur wordt er een US marshall (Dolph Lundgren) ingezet om te voorkomen dat er nog meer slachtoffers vallen. Hoofdverdachte is een Française (Maruschka Detmers) maar zijn de good guys wel zo goed en de bad guys zo slecht? Saaie dertien-in-een-dozijn film waarin Detmers niks te zoeken heeft.

avatar van DiDa

DiDa

Een van de betere van Lundgren. Goede actiefilm met een goede opbouw, spanning en "straight to your face" actiescenes.

Het sterke aan de film is dat de actie eens een keer niet overdreven is. Wanneer Dolph gewond raakt heeft hij daar de daaropvolgende speeltijd constant last van.

De film loopt lekker met een rustig eerste half uur, een spannend 2e half uur, en een Dolph die helemaal los gaat het laatste half uur.

Ook Praag speelt een hoofdrol in de film en zorgt voor een realistische sfeer.

Zelfs Lundgren zit goed in zijn rol en komt overtuigend over.

4 sterren

avatar van 606

Leuke onbekende actie film.

En een prima dolph en de rest acteerd ook goed

3,5 ster

avatar van xaid

xaid

die poster xD me neefje van 6 zou hem zo maar gemaakt kunnen hebben haha

avatar van JulesTMNT

JulesTMNT

Beter dan verwacht

En dan vooral wat betreft de verhaallijn, die voor een film als deze goed in elkaar steekt.

Lundgren en Ashton doen het goed genoeg maar Detmers wat minder. Stoorde me ook wel wat aan dat Nederlandse accent van d'r. Verder komen er nog een paar mooie plaatjes van Tsjechië voorbij.

Aardig tussendoortje, niks meer of minder. Een 6.

avatar van ipman-99

ipman-99

"-'The Shooter' aka 'Hidden Assassin'-." ... " !!!

Steengoede Actiefilm (Heropfrissing) !!! 'The Shooter' aka 'Hidden Assassin' is een

Actiefilm met een goed en opbouwend verhaal.

De shoot-outs zijn heerlijk net zoals de actie die hierin voorkomt.

De locaties ... het mooie Praag heeft absoluut zijn meerwaarde.

De jaren '90 is werkelijk een bron van steengoede Actiefilm(s) met heel

wat actie-helden. In dit geval Dolph Lundgren die altijd wel dat

charismatische over zich heeft.

avatar van Metalfist

Metalfist

Serieuze Lundgren

Ik ben tegenwoordig weer helemaal in mijn Dolph Lundgren vibe. Vind het sowieso wel één van de leukste actiesterren die er rondlopen in het genre, maar om de één of andere reden vind ik zijn werk niet altijd even makkelijk op DVD. Recentelijk echter een setje kunnen aanschaffen waarvan deze The Shooter de tweede was. Masters of the Universe was al Lundgren op zijn best en ik was benieuwd wat deze ging geven.

De film krijgt algemeen (zowel hier maar ook op IMDB) een nogal lage score en dat is onterecht in mijn ogen. Degene die een actievehikel verwachtten met veel zwaar geschut komen misschien wel wat bedrogen uit (hoewel de film op zich nog wel een aantal geslaagde momenten bevat), maar wat overblijft is een interessante film met een degelijk plot. Hier en daar weliswaar een wat vreemde scène (geen idee waarom onze held zich besluit te verwonden aan zijn arm), maar je krijgt een vrij realistisch plot voor in de plaats. Hetgeen me nog het meest kon bekoren was het feit dat Michael hier en daar wat klop krijgt en dat je dat gedurende de film ook nog blijft zien. Ik moet daar wel bij toegeven dat ik me afvraag in hoeverre dat het oorspronkelijke plan was aangezien Lundgren tijdens een scène zijn hamstring scheurde en zijn body-double niet in staat was om in te vallen waardoor Lundgren dus effectief gekwetst was tijdens de opnames.. Soit, onverwacht ook dat Simone de film uiteindelijk niet overleeft. Verwachtte een 'en ze leven nog lang en gelukkig' soort van einde, maar ook op dit gebied kudos voor schrijver Yves André Martin.

Niet echt veel actie dus en dan is het maar de vraag of Lundgren overeind gaat blijven staan. Ik had er eerlijk gezegd wat mijn twijfels bij aangezien hij dat een aantal jaar eerder al eens geprobeerd had met Cover Up en dat was niet zo'n succes. Onterechte twijfels, zoveel is duidelijk, want Lundgren staat als een huis. In de mate dat het voor een op zich nogal beperkte acteur mogelijk is natuurlijk, maar qua serieuze rollen kan dit wel tellen in ieder geval. Leuke rol ook nog voor de Nederlandse (hoewel ze later naar Frankrijk verhuisde) Maruschka Detmers. De chemie met Lundgren is aanwezig en ook John Ashton is een meerwaarde als Alex.

Fijne verrassing in ieder geval. Nu hopen dat Red Scorpion ook nog de moeite is en dan ben ik een zeer tevreden man. The Shooter bevat een degelijke verhaallijn en ook op de cast is op zich weinig aan te merken. Ondergewaardeerd filmpje, maar mag sowieso wel wat bekender worden. Kwaliteit van de RCV DVD is trouwens wel ondermaats.

avatar van Dick2008

Dick2008

Fraaie locaties (Praag, dit was goedkoper lees ik bij IMDb) en een leuke rolbezetting met Lundgren, Detmer en Ashton. Wat romantiek in een actiefilm moet kunnen maar verder toch veel actie met een lekker tempo en het gaat maar door. Het verhaal stelt minder voor dan het doet voorkomen maar dat geeft verder niet. Prima vermaak. 4.0

avatar van RuudC

RuudC

Toch een gevalletje van 'net niet' hoor. Voor mijn gevoel kan Dolph beter, maar de film straalt het eveneens uit. Tuurlijk ziet Praag er mooi uit, maar het beeldkwaliteit is middelmatig. Je kunt gewoon zien dat dit gemaakt is om direct op een videoband gepleurd te worden. Het verhaal is eerder rommelig dan goed. Ik snap best dat sommige mensen zich hier heel goed mee vermaakt hebben, maar ik blijf het idee hebben een beetje afgezet te zijn. Tuurlijk, Dolph Lundgren zit erin, en ook als hij wat minder actiescenes heeft, blijft hij een toffe gast. De rest van de cast is echter maar gemiddeld. Het verhaal slingert je meer van hot naar her dan goed is en heeft niet veel te bieden. Originaliteit hoef je hier al helemaal niet te zoeken en als je een leuke actiefilm wilt zien, is dit niet bepaald de aanrader. Zonde hoor, ik heb Dolph hoog zitten.

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Gisteren Red Scorpion gekeken van Dolp Lundgren, vandaag The Shooter, ik vond eerst genoemde een heel stuk beter dan deze.

Dolph Lundgren moet een moord oplossen nadat een generaal is neergeschoten, maar door wie? Hij krijgt hulp van een maat van hem, maar later blijkt dat vele 'agenten' corrupt zijn in de organisatie.

Vond het nogal een saaie film, er gebeurde te weinig aan actie of explosies.

Wel een aantal schietpartijen en achtervolgingen, maar dat was het dan ook.

Het laatste gedeelte was wel redelijk gedaan, maar de film oogde allemaal wat jaren 90, ook wat matig beeld en geluid kon je wel merken aan de film.

Ik geef hem 2 sterren want heb hem wel uitgekeken omdat je toch benieuwd bent hoe deze afloopt en wie het gedaan heeft, maar ik zal deze denk ik geen 2e keer weer kijken.