• 8.262.837 stemmen

Genre: Actie / Avontuur

Geregisseerd door: Jim Wynorski

Met onder meer: Melanie Vincz, Raven De La Croix en Angela Aames

Plot The Lost Empire

"A Roaring Adventure with Blistering Action and Eye-Popping Women!"

Nadat Rob Wolfe, een politieagent, wordt vermoord door een groep ninja's, die bezig zijn met een juwelenroof, zweert Angel Wolfe, politieagente en zus van Rob, wraak. Haar onderzoek leidt haar naar de mysterieuze Dr. Sin Do, die strijdt met een ondode tovenaar: Lee Chuck. De doctor houdt een martial arts wedstrijd in een fort op een geheim eiland. Angel zoekt een aantal martial arts vriendinnen en doet mee aan de wedstrijd met de hoop Sin Do en Lee Chuck te vinden en hen te straffen.

imageimage

Capt. Hendry

Officer Robinson

avatar van flipsen

flipsen

Deze film is een heel goed referentie kader voor een film die echt 0.5 ster waard is. Klote beeld, klote verhaal, klote muziek, klote acteurs. Slechter kan niet volgens mij.

Het is echt een aanrader overigens, dan kun je even zien welke films echt 0.5 ster waard zijn en dan durf je niet zo vaak meer 0.5 sterren aan andere films uit te delen!

avatar van bioscoopzaal

bioscoopzaal

De poster is anders nog wel aardig...

Kijk voor de grap eens bij de lijst films van meneer Wynorski. Een waardig opvolger van Ed Wood lijkt me.

avatar van bioscoopzaal

bioscoopzaal

Niemand kan tippen aan de klasse van Wood! Zelfs niet de regisseur van Big Bad Mama II.

avatar van Menghini

Menghini

Tja, deze film moest gewoon toegevoegd worden... Ik miste hem al. Een echte cu(l)tfilm! (sorry). Poster vind ik nou ook nog wel grappig en voor diegenen die er interesse in hebben: hij ligt vast wel ergens in de rommelbakken met de allergoedkoopste DVD's (en hier heb ik het dus over de DVD en niet over de poster, helaas). Ik denk dat ik hier ook maar voor de ½* ga, Flipsen heeft het wat mij betreft ietwat grof, maar wel goed verwoord. Ik zie nog liever Gangs Of New York...

avatar van The Marshal

The Marshal

Ik heb een heel klein stukje van deze film gezien.

Het beeld leek nergens naar en het leek er verdacht veel op of schaars geklede dames het gebrek aan plot op moesten vijzelen.

avatar van flipsen

flipsen

ho ho, er is gewoon iemand die hier 3.5 sterren voor gegeven heeft! MWX, hoe zit dat? Vanwaar zo'n hoge stem?

avatar van empirekees

empirekees

Wat beweegt mensen om gewoon stug door te gaan met maken van pulp...

avatar van speedy23

speedy23

Deze zal een ernstige concurrentie vormen voor Snitch'd (behalve dan voor de blote borsten).

avatar van kirk douglas

kirk douglas

erg slecht maar ergens toch nog redelijk vermakelijk.

lang leve de silliconen!!!

avatar van evildead666

evildead666

Had me hiervan heel wat anders voorgesteld. De DVD cover is mooier dan het

geheel.

Reinbo

Briljante sexistische jaren 80 camp. Echt geweldig dit. Minimaal 4*, mogelijk meer. Behoort uit te groeien tot een ware klassieker in het genre. Voor de liefhebbers.

Reinbo

Wat een geweldige CV heeft de regisseur van dit werkje.....

avatar van thegoodfella

thegoodfella

Reinbo schreef:

Wat een geweldige CV heeft de regisseur van dit werkje.....

hahahaha inderdaad, maar het mooie is wel. hij heeft schijt. Hij blijft maar gaan, met al 65 films op zijn naam. een eenzame doorzetter die het woord opgeven niet in zijn woordeboek heeft staan. heerlijk!

filmfan1967

Jim Wynorski rules! Heerlijke B-films. Cult! Hij neemt z'n eigen films ook niet al te serieus. Z'n audiocommentaren op de amerikaanse dvds zijn namelijk hilarisch, zo ook de documentaire Popatopolis (één van zijn vele pseudoniemen) over hem. Ik verheug me al op Gila!, dat volgens mij een meesterwerk wordt.

filmfan1967

O ja, kent/heeft iemand een goede uitgave van deze film? Ik heb alleen een DVD met vaag 4:3 beeld (soort oude VHS) met ingebrande ondertitels. Wynorski zou zelf graag een goede DVD-uitgave uitbrengen, maar weet niet wie de rechten van deze film (inmiddels) heeft en dus gebeurt er niks op dit vlak.

Reinbo

Ik heb de Japanse laserdisc. Ook niet de beste transfer, maar het zal zeker beter zijn dan de VHS of dvd versie ervan.

filmfan1967

In de VS nu op DVD verkrijgbaar in een goede widescreen versie met audio commentaar van Wynorski: amazon

avatar van joolstein

joolstein

In 1985 verscheen de eerste film van een regisseur Jim Wynorski genaamd, deze man zal tot de dag van vandaag B&C-films blijven maken. En ik denk dat je dus wel kan spreken van een echte pulpmeester. En deze eerste film was een B-film in elke betekenis van het woord; middelmatig acteerwerk, goedkope speciale effecten en een fantastische cheesy soundtrack. Samen met een maf plot weet de regisseur hier een te gekke film van te maken. Met genoeg elementen uit verschillende genres. Er is Humor, actie, women-in-prison, zelfs een beetje horror en een vleugje James Bond, helaas net niet genoeg ontblote borsten om van soft-core te spreken. Low-budget is het zeker en dat is te zien ook! Als dat geen pure exploitatie is? De super-schurk Dr. Sin Do is niemand minder dan Angus Scrimm ("The Tall Man" uit Phantasm (1979) en Raven De La Croix (uit (Up! (1976) loopt rond in een wit soort indianen-pakje. Voor liefhebbers van B-films is dit een reuze leuke film!

avatar van Noodless

Noodless

Dit is trash van de bovenste plank, alles is zowat verkeerd en belachelijk dat het uiteindelijk nog enigszins vermakelijk en grappig wordt. Het verhaal zelf is hilarisch. Hoe kun je dit soort onzin verzinnen ?

De actiescènes zijn stupide en de effecten zien er lachwekkend uit. Neem nu bv. de man in het apenpak en het eilandje zelf. Als dit geen pulp is, weet ik het ook niet meer. De drie rondborstige dames Melanie Vincz , Raven De La Croix en Angela Aames pronken met hun voorgevels waarbij alleen die laatste naakt te zien is. Er passeren wel andere naakte dames, maar gezien het concept en de hoofdactrices zou je op dat gebied er meer van verwachten. Raven De La Croix zien we wel in een sexy Indianenpakje rondhuppelen. Tja, het is allemaal zeer cheesy , echt een filmpje voor de trash movie challenge. 4/10