Reclaim (2014)

Verenigde Staten / China / Maleisië
Thriller / Drama

geregisseerd door Alan White
met John Cusack, Rachelle Lefevre en Ryan Phillippe

Een Amerikaans stel reist af naar Puerto Rico om de adoptie van hun 7-jarige dochter, een Haïtiaans weesmeisje genaamd Nina, af te ronden. De paniek slaat echter toe wanneer op een avond Nina uit haar hotelkamer verdwijnt. Als het stel steeds meer verstrengeld raakt in een web van leugens en verwarring komt ook hun relatie onder druk te staan.

Voldoende, maar nergens groots, of iets wat daar op lijkt. In een hoog tempo vertelde thriller, en dat tempo verhult dat er nogal wat onlogische dingen gebeuren. Maar goed, als je niet al te kritisch bent krijg je hier gewoon wat je er van had verwacht. Cusack doet het hier beter dan in zijn meest recentere films, zijn twee belangrijktste tegenspelers missen echter onderlinge chemie.
Echt standaard niveau dus, voor als je echt niets beters te doen hebt.

avatar van Decec
Een goede actie/avontuur/misdaad/drama/thriller film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteurs John Cusack, Ryan Phillippe en Luis Guzmán...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Wat een oplichter, zou maar nooit doen...
Af en toe onrustig camera beweging...

Jaarme schreef:
Wat een kut film

…kutfilm is trouwens wel één woord. Deze uitdrukking vind ik hier grof en ongenuanceerd. Het was zeker geen meesterwerk en ze hadden, vastgemaakt aan die werkbank in de schuur, beter hun krachten kunnen verenigen en zo makkelijk kunnen ontsnappen en de scene in de jeep die dreigde van de rotsen te storten was een regelrechte aanfluiting. Ik zal niet verder in details treden voor degenen die de film nog willen zien. Als je niet te kritisch kijkt is ie best spannend. Zie de film als een goeie b-film. Ik heb ze wel slechter voorbij zien komen. Dus een kutfilm was het zeker niet.

avatar van Alittleromance
John Cusack voor het eerst als slechterik.

'Reclaim' is een film die de adoptiecorruptie aankaart, en van start gaat als een degelijk drama. Maar de prent houdt zich niet aan de goede bedoelingen en halverwege wordt de weg van het thrillergenre ingeslagen, wat niet bevorderlijk is voor de consistentie van het verhaal. Dit wordt in sneltempo ongeloofwaardiger met als eindpunt de apotheose van een goedkope B-actiefilm, wat perfect in de carrièreplanning van beide hoofdrolspelers past: Ryan Phillippe en John Cusack. Vooral deze laatste heeft er met 'Drive Hard' en 'The Prince' al wat recente dieptepunten op zitten. 'Love & Mercy' geldt hier als eenzame uitzondering.

avatar van xxERWINxx
Vandaag bekeken, ik vond het een goede en vermakelijke film.
Beetje in de stijl van de 'TAKEN' films waarin een kind of dochter word ontvoerd voor geld of voor de prostitutie.
De film komt redelijk op gang en naarmate de film vordert word hij ook beter en spannender, vooral tegen het einde aan het laatste kwartier vind ik het zeer spannend!
Mooie beelden ook van de natuur.
Als je hem voor het eerst ziet weet je niet wat er gaat gebeuren en is dit een goede prent.
Daarom 3.5 sterren!