No Good Deed (2014)

Thriller

geregisseerd door Sam Miller
met Idris Elba, Taraji P. Henson en Leslie Bibb

Terri (Taraji P. Henson), een toegewijde vrouw en moeder van twee kinderen, leeft een ideaal leven. Haar leven krijgt echter een dramatische wending wanneer haar huis en kinderen worden bedreigd door Colin (Idris Elba), een charmante vreemdeling die beweert autopech te hebben en zich bij haar naar binnen praat. Deze onverwachte uitnodiging zorgt er voor dat haar familie wordt geterroriseerd en ze zullen moeten vechten om te overleven.

avatar van keimpeS
Voorspelbaar inderdaad en het acteerwerk komt allemaal wat geforceerd over.

avatar van Noodless
Vond nu net het acteerwerk meer dan degelijk. Idris Elba is goed op dreef en de rest van de cast is best oké. Voorspelbaar? Had de verrassende insteek naar het einde toe toch niet zien aankomen.
En die twist is uiteindelijk bepalend voor heel het verhaal. Ga wel akkoord met bepaalde onnodige clichés in het verhaal die niks toevoegen zoals het onweer en de gevolgen zoals ramen die open waaien, stroom die uitvalt...precies op de momenten dat het uitkomt voor een van de personages.
bjerik76 had dit al terecht aangekaart. Maar voor de rest is dit een prima thriller die vlot weg kijkt en zoals gezegd Idris Elba die een goede rol vertolkt. 6,5/10

Redelijk onderhoudende film, met een onverwachte twist aan het einde.

avatar van Elchapo
Nix mis mee,prima film.....

avatar van Angel9999
Ik heb van deze film genoten. Niet hoogstaand maar zeer zeker een 3,5 waard.

avatar van Shadowed
Tam thrillertje.

Opgezet omdat ik vooral zin had in een goede thriller, maar zoals verwacht was ik op het verkeerde adres bij deze film. Desondanks was het makkelijker uit te kijken dan ik had verwacht. Vaak zijn dit soort tamme gebeuren niet erg geliefd bij mij.

Het grootste pluspunt van de film is eigenlijk ongetwijfeld Elba, die de film weet te dragen met zijn personage. Alles is erg overtuigend van hem, en weet daarmee de film een stuk leuker te maken om uit te kijken. Hij krijgt ook best veel ruimte hier.

Echter was dat het wel. Henson en Bibb waren een stuk minder namelijk. Sowieso is Bibb gewoon een excuus, en Henson was gewoon niet overtuigend. Zeker niet als moeder in gevaar. Daarbij doen de kinderen altijd alsof het de normaalste situatie is.

Daarbij is de thriller maar zelden effectief. In de slotfase is het allemaal wel wat intenser waarbij het visueel ook wat beklemmender gebracht is, maar alles wat daarvoor komt, ondanks de mysterieuze en dreigende setting met de storm, is niet bepaald goed.

Daarbij is het allemaal ook best voorspelbaar, op een goede twist na, maar ook een wel wat flauwe twist uiteindelijk. Maar deze film weet uiteindelijk weinig nieuws in het genre te brengen, en weet daarom niet te overtuigen, ondanks een goede Elba die lekker bezig was.

Eerste deel nogal saai en voorspelbaar. Mocht wat meer in zoals het laatste kwartier ging, dan misschien iets hogere beoordeling.

Een kookboek is spannender...Flink door gezapt en er een half uur van gemaakt.Zaadfilm.