Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

6 Below: Miracle on the Mountain (2017)

Alternatieve titel: Six Below

Drama / Thriller

geregisseerd door Scott Waugh
met Josh Hartnett, Mira Sorvino en Sarah Dumont

Eric LeMarque is een voormalig Olympische ijshockeyspeler. Tijdens het snowboarden wordt hij plots verrast door een storm en strandt hij in de ijzige kou van de Sierra Nevada. Lemarque moet vechten voor zijn leven terwijl hij geconfronteerd wordt met zijn drugsverslaving en zijn zelfzuchtige gedrag.

avatar van Mr. Chiel
Halverwege besloot ik maar eens op deze site te kijken wat de meningen waren... Normaal altijd vóór een film, maargoed. Halverwege afgehaakt. Belachelijke flashbacks en gewoon heel saai was het.

avatar van IH88
“Hi Mom. It's me. I don't really know what it is I wanna say. But I don't think I have much time so. I just want you to know I'm OK with how this ends. And that I'm sorry. I'm sorry for everything.”

Matig. 6 Below: Miracle on the Mountain is het saaie en religieuze broertje van 127 Hours en Into the Wild, en de regisseur en hoofdrolspeler Josh Hartnett (die echt beter kan) komen niet in de buurt van een Danny Boyle of een James Franco. Het grootste probleem is de voorspelbaarheid, zowel in het heden als wat er allemaal in het verleden van Eric is gebeurd. Een overambitieuze vader, mamma issues, opstandigheid, vechten, drugsgebruik etc. We kennen het allemaal wel, en het wordt allemaal ook zeer saai opgediend.

avatar van tn2543
Einde was iets te kort door de bocht en snel afgejast. Ik vond de film Arctic daarentegen veel beter uitgewerkt.

avatar van Boneka
John Milton schreef:
Er is geen woord met dezelfde gevoelswaarde als 'cringeworthy', helaas.

'Doet me ineenkrimpen', komt misschien nog wat in de buurt. Het begint niet onaardig, de trailer, maar halverwege komt opeens de aap uit de mouw: de stroom faith based movies (aka reli-propaganda) lijkt voorlopig nog niet uitgeput. En niet geheel onlogisch, want drommen mensen slokken het met alle liefde op. En dat lusten ze wel waar het op Box Office aankomt.

Vanaf het moment dat het mis gaat met arme getroebleerde Josh, houdt de trailer het 20 seconden seculier. Daarna is het tijd om het geloof te vinden, de blik ten hemel te richten en persoonlijke demonen te overwinnen onder inspirerende muziek met bemoedigende Just feel Christ lyrics.

Dan kijk ik toch liever Touching the Void (2003) nog een keer, afgaande op de trailer. Aan zijn eerste film te zien is Scott Waugh ook niet echt vies van een beetje propaganda...

Touching the void is een docu geen. Speelfilm. toch wat anders hè.

avatar van John Milton
Half. Een groot deel van die film is re-enactment; in mijn optiek zijn ze daardoor zeker niet onvergelijkbaar. Ik vond TTV erg spannend en indrukwekkend, ook al was het een docu.