Act of Valor (2012)

Actie / Thriller

geregisseerd door Mike McCoy en Scott Waugh
met Roselyn Sanchez, Emilio Rivera en Nestor Serrano

Wanneer de reddingsactie van een ontvoerde CIA-agent leidt tot de ontdekking van een moorddadig terroristisch plan tegen de Verenigde Staten, wordt een team van Navy SEALs op een wereldwijde klopjacht gestuurd. Terwijl de mannen van het Bandito Platoon strijden om de aanval te stoppen, moeten ze balanceren tussen hun plicht jegens hun vaderland, hun teamleden en hun families.

HALVE TAMME.
"Herzien".
HALVE TAMME. schreef:
Dit soort films zijn altijd wel aan mij besteed,het gene wat mij dan ook het meeste aanspreekt is kameraadschap en het volledig op elkaar kunnen vertrouwen in teamverband.Van begin tot het eind heeft deze film mij weten te pakken,inderdaad zoals al vermeld wordt is het acteerwerk hier en daar zwak(heb ik zelf niet als storend ervaren).

Deze film brengt je mooie beelden van het Amerikaanse leger(elitetroepen)met al zijn voertuigen,helikopters,boten en diverse andere materialen(voor mij een traktatie).
We weten allemaal voor een diepgaand verhaal hoef je deze film niet op te zetten,
maar voor de actie wel.Ben je in dit soort films dan wens ik jou veel kijkplezier,want
dat gaat deze film dan zeker opleveren.

Act of Valor (2012) blijft voor mij op een mooie solide 4 staan.

avatar van nachtschade
Had nog eens graag gezien dat een bom ergens in de US ontploft was, hadden ze tenminste nog een (vol ziekelijk Amerikaans patriotisme) deel 2 kunnen maken.....

avatar van UltraMovieKiller
Ik heb het gevoel dat veel mensen met de verkeerde verwachtingen in deze film zijn gestapt. De film laat op een (in vergelijking met een gemiddelde film) zeer realistische wijze de werkwijze van de Navy Seals zien en wat voor soort missies zij uitvoeren. Het bijzondere aan deze film is dat de missies losjes zijn gebaseerd op bestaande missies de werkwijze zoals ik net vermelde zo goed mogelijk wordt nageboost én om dat te versterken is er in plaats van een goede groep top-acteurs gekozen om een aantal mannen die daadwerkelijk als Navy Seal hebben gewerkt mee te laten doen. Als je met deze kennis aan de film begint worden opmerkingen als ''acteer werk was matig te noemen'' voorkomen. Ik vond het een goede film, geen super grote spanning en geen diepzinnig verhaal met veel plotwendingen maar een realistische goed gemaakte film met af en toe een spannend moment en een stevige actie scene.
Wat ik overigens wel nog een extra pluspunt aan de film vond was het camera werk, hele vette originele shots en manieren van filmen die we in veel te weinig films zien!

avatar van the new guy
Absoluut een waardevolle toevoeging aan een genre. Dit is de meest realistische van het stel. Niet het acteerwerk maar een realistisch kijkje in de wereld levert 3.5 sterren op.

avatar van Gang_Star
Sterke actiefilm. Spectaculair in beeld gebrachte actiescènes die uitgevoerd worden door echte Navy Seals, en waarin het camerawerk een fijne blik hierop geeft. Buiten de goede actiescènes is de film ook vrij spannend.
Het deed me wat denken aan een filmversie van de Call Of Duty games.

avatar van Toontje G
Reclame film over het Amerikaanse leger met natuurlijk wat sentimenteel gedoe op het laatst.

avatar van r.spronk
Goede actie met veel variatie maar een verhaal erbij met veel van dit, super veel clichés en soms tenenkrommende acteurs.

Realistisch camerawerk +1
Goede actie +1
Ontzettend veel clichés -1
America fuck yeah! -1
Acteerwerk -1

avatar van nadrin
Vrij intens. Geen klop en schiet maar raak actie. Maar realistisch weergeven. Prachtige beelden. Alhoewel het verbale acteerwerk belabberd is, genoot ik enorm van de manier van communiceren, Al boots on the ground.

avatar van Davidus
Mooie mix van Sniper, Call of Duty en Black Hawk Down. Een continue flow van actie. Neigde af en toe naar een wervingsfilmpje voor defensie, maar was niet hinderlijk. Mooi gefilmd, en simpel geacteerd, maar zeker niet (tenenkrommend) slecht. De acties werden realistisch en spectaculair in beeld gebracht. Een stoere coole film

avatar van jOERI
UltraMovieKiller schreef:

Ik vind dit geen excuus. Het acteerwerk was gewoon niet goed. Met Schellebelle had ik hetzelfde. Brengt voor mij de film wel naar beneden.

avatar van arno74
Yugnav schreef:
Lijkt me dat deze film wel veel als promo materiaal gebruikt gaat worden...

Zo is deze film ook bedoeld. Het is gemaakt in opdracht van het Amerikaanse leger als propagandafilm om jongeren aan te sporen om zich aan te melden bij het leger. De film kreeg ook eerst een screening bij het leger, en pas na hun goedkeuring mocht de film tentoongesteld worden.

avatar van Argyle
Mooie oorlogsfilm. Had wel iets meer actie in gemogen.

De actiescenes zijn best wel vet gefilmd. Dat had wel wat uitgebreider gemogen. De dialogen en het acteerwerk tussen de acties door halen deze film behoorlijk naar beneden. Helaas, had meer ingezeten.

avatar van sandero16
Het verhaaltje is niet zo spannend. De actie daarentegen wel.

Sommigen scenes werden echt ontzettend slecht geacteerd. Een acteur reageert dan op een manier waarbij je als kijker denkt: WTF, waarom reageer je zo, dat past niet bij de situatie.

Het meest storende is toch wel het enorme aantal clichés. Alles is zwaar voorspelbaar. Ook het hoge "We love America'" gehalte stoort mij. Amerika doet alles goed, en de rest verpest het, volgens deze film.

Het camerawerk is zeer goed. Alles wordt zeer mooi in beeld gebracht.

Deze film komt toch wel tekort om top te zijn. 2,5 *

avatar van hutsekluts
sandero16 schreef:
Het verhaaltje is niet zo spannend. De actie daarentegen wel.

Het camerawerk is zeer goed. Alles wordt zeer mooi in beeld gebracht.

Deze film komt toch wel tekort om top te zijn. 2,5 *

Had het niet beter kunnen zeggen (dank je)!

avatar van Lovelyboy
Mijn hemel, wat een matige dialogen. Wat een clichématig gebeuren, en ja als je de rollen laat doen door echte Seals, dan moet je natuurlijk geen grootste prestaties verwachten. Wat dat deel betreft, los laten en laten gaan. Het doet er ook verder niet toe.

Maar holy hell, wat ziet alles er buiten het verhaal fucking cool uit. De actie, de tactieken, hoe de mannen zich gedragen in de gevechtssituaties, het materiaal, oh my fucking god, oorlog zag er nog nooit zo stoer en kick ass uit. Die scene waarbij de seals op de vlucht zijn met de bevrijde CIA agente en dekking krijgen van de patrouilleboten, oh man, wat ziet dat er mooi uit hoe ze alles aan vodden schieten. De actie is in die zin super realistisch en dat is uiteindelijk waar het om gaat in deze film. Verder telt niets aan deze film. Het zijn echte Seals en de actie ziet er levensecht uit. Op basis van het eerste gedeelte commentaar een 2, maar door de super strakke actie maak ik er een 3.5 van.