- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Ik heb maar drie films die een overlap hebben met de Movie World Challenge. Mientras Duermes (Film, 2011) - MovieMeter.nl, Macabre (Film, 2009) - MovieMeter.nl en Talk to Me (Film, 2022) - MovieMeter.nl. Maar die challenge schiet lekker op, dus ik kan straks al mijn aandacht richten op de horror challenge.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ik heb maar drie films die een overlap hebben met de Movie World Challenge. Mientras Duermes (Film, 2011) - MovieMeter.nl, Macabre (Film, 2009) - MovieMeter.nl en Talk to Me (Film, 2022) - MovieMeter.nl. Maar die challenge schiet lekker op, dus ik kan straks al mijn aandacht richten op de horror challenge.
Mijn 'probleem' met het combineren met de challenge van Fisico is dat de meeste van de films op mijn lijst uit landen komen die dan niet toegestaan zijn. Ik denk dat er al eerder zo een challenge is geweest van kijk films uit zoveel verschillend mogelijke landen hetgeen ik persoonlijk niet zo interessant vind. Films van het Aziatische continent zijn meestal ook niet mijn ding. Misschien na de horrorchallenge richten op een specifieke era. Ik meen me te herinneren dat er ook wel veel interesse was in een 80s challenge.
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Ik zal even iedereen die de vorige keer meedeed 'taggen'. Zodat niemand vergeet dat de mooiste tijd er weer aankomt
.
joolstein
-
- 10829 berichten
- 8915 stemmen
Had Profiel van De gestoorde filmfanaat belooft dat ik tijding gaf zodat hij dit jaar ook van de partij is! Bij deze dus een tag dat we vanaf 15 september weer start gaan met Horrorfilm Challenge
En misschien heeft Profiel van JollyMira ook interesse want die zie ik de laatste tijd ook met enige regelmaat bij horrorfilms iets posten en draagt horror dus een warm hard toe! 
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4886 stemmen
Ik kijk er al naar uit. Ben expres buitenlandse horrors aan het verzamelen zodanig dat ik zowel scoor in de World challenge als de horror Challenge
Ik zal weer de lijst in Letterboxd bijhouden om op het uiteinde te kunnen zien hoeveel unieke films er zijn gekeken ! 
ibendb
-
- 5037 berichten
- 3216 stemmen
Hier heb ik naar uitgekeken. Ik ben bewust weinig horror aan het kijken op dit moment om straks meer inspiratie te hebben. Ik begin bijna ontwenningsverschijnselen te kweken.
jippie2010
-
- 2612 berichten
- 8085 stemmen
Ik doe een Rosbergje... 1 keer winnen en dan stoppen
veel plezier met de challenge!
Kondoro
-
- 11519 berichten
- 2861 stemmen
Zal als ik thuis ben ook ff zoeken voor leuke films a.s. maand.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Nog niet te vroeg beginnen met taggen, het is nog meer dan een week. 
Plus John Milton gaat ongetwijfeld nog een mooi stukje schrijven in de aankondigingen en ons laten weten wat dat nevenklassement nu juist zal inhouden. 
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Misschien weer een stukje op hoofdpagina JM? Werkte de vorige keer ook goed.
John Milton
-
- 24221 berichten
- 13386 stemmen
Nog niet te vroeg beginnen met taggen, het is nog meer dan een week. 
Plus John Milton gaat ongetwijfeld nog een mooi stukje schrijven in de aankondigingen en ons laten weten wat dat nevenklassement nu juist zal inhouden.
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3838 stemmen
Top! Dat geeft me nog iets meer dan een week om mijn binge van vikings af te werken. Ik heb nog twee en half seizoenen te gaan. 
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
Ik hoop wel dat de regels wat strakker zijn gezien de vorige editie want dat was pas lachen met sommige users die op het allerlaatste moment gewoon een word document of Excel bestand met tal van titels gewoon even posten.
Ik weet niet hoe anderen dit ervaren, maar het concept van andere fijne jaren verdwijnt hier wel door.
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Ik hoop wel dat de regels wat strakker zijn gezien de vorige editie want dat was pas lachen met sommige users die op het allerlaatste moment gewoon een word document of Excel bestand met tal van titels gewoon even posten.
Ik weet niet hoe anderen dit ervaren, maar het concept van andere fijne jaren verdwijnt hier wel door.
Volgens mij had alexspyforever al gezegd dat Excel bestanden niet meer toegestaan zijn. Gewoon iedere geziene film hier plaatsen.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4886 stemmen
Dat plaatsen en mini reviewtje schrijven, vind ik trouwens het leukste 
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
De laatste tijd wat drukker dan normaal , maar dit vind ik altijd zo'n leuke challenge !!
Wel heb ik het idee dat ik het meeste van waar ik een exemplaar betreffende horror in handen kon krijgen wel gezien, en dan waar ik ook nog redelijk wat vermaak aan heb tijdens het kijken..
Mij lijkt het dit jaar leuk om de optie als challenge de categorie Troma Entertainment er bij te hebben .
Zijn echt hele leuke pulp projecten !!! En veel staan er op youtube !
Woland
-
- 4796 berichten
- 3817 stemmen
Momenteel nog even vrij druk en ook bezig met de challenge van Fisico, maar over anderhalve week moet het zeker wel lukken om weer lekker wat horrors er doorheen te knallen. Nu al zin in!
John Milton
-
- 24221 berichten
- 13386 stemmen
Je kunt natuurlijk straks die challenges (tot op zekere hoogte) combineren, als je zou willen? Ik ga dat wel proberen.
Woland
-
- 4796 berichten
- 3817 stemmen
Tot op zekere hoogte wel ja, heb ook wel wat films die daar geschikt voor zijn.
moviemike
-
- 1309 berichten
- 5762 stemmen
Ik heb nog wel genoeg films te bekijken zodat ik hopelijk ergens rond een 10de plaats kan eindigen. Dus zal ik al eens beginnen zoeken naar wat ik, vanaf 15 september, allemaal langs mijn netvlies ga laten passeren.
Tanguy
-
- 455 berichten
- 2052 stemmen
Ik doe ook weer mee. De start zal ik moeten missen vanwege vanwege een vakantie, maar daarna zal ik lekker horrorfilms kijken en hier registreren. 
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13046 stemmen
Nou vooruit dan, misschien pik ik ook wel een horrorfilmpje mee hier en daar
.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Bij mijn weten was er slechts 1 persoon die dit had gedaan en omdat ik dit niet echt eerlijk vond heb ik Shaky die wel alles netjes registreerde ook tot officiële winnaar uitgeroepen. De persoon met de excels heeft ook laten verstaan dat hij deze keer niet mee zal doen.
Kondoro
-
- 11519 berichten
- 2861 stemmen
Jammer dat het als 'meerdere' moet worden onderstreept, volgens mij was het toch maar één persoon? Zoals alexspy ook al zegt trouwens. Maakt immers ook niet meer uit, het is gebeurt daar hebben we van geleerd en is nu toch ook niet meer toegestaan? Denk niet dat je, je daar nu nog druk om moet gaan maken.
Kondoro
-
- 11519 berichten
- 2861 stemmen
Ik heb even (wel snel overigens) een kijk-lijst voor mezelf in elkaar gezet. Met tot nu toe 31 totaal aantal films om te kijken voor deze challenge. Zoals ieder jaar ga ik weer proberen het te halen, ik denk wel dat het me dit jaar gaat lukken, ook omdat ik merk dat ik eindelijk uit het filmdipje aan het kruipen ben. Wat ik mezelf nu vooral makkelijk maak is dat ik mezelf het niet meer opleg een lange mening te schrijven zoals vroeger, dus dan voelt het toch minder als verplichting en weer meer als hobby.
Enfin, mijn lijst: Horrorfilm Challenge 2023, a list of films by Kondoro.
Mijn lijst bestaat eigenlijk voornamelijk uit films die in mijn huidige "Wil ik zien" lijst bestaat, die ik in 2013 ben begonnen om de nodige films op te slaan voor later. Voorgaande jaren ben ik vooral druk geweest met films buiten deze lijst om maar, toen ik van de week de lijst weer eens onder handen nam kwam ik er achter dat ik toch wel heel veel horrorfilms daar nog in heb staan die eigenlijk onaangeraakt zijn. En ik denk dat het juist een positieve keuze is als ik de films uit deze lijst kan combineren met deze challenge, en met de challenge van Fisico, dus er staan ook wat titels in die van verschillende landen af komen. Wel geinig dat films zoals Evil Feed al sinds 2014 in die lijst staan, en op de dag van vandaag heb ik daar nog niks mee gedaan. Ik denk dat die film nu wel een kans mag krijgen na bijna tien jaar. Ook heb ik Child's Play 3 er in staan. Van die film reeks heb ik alleen maar de eerste twee delen gezien, hoog tijd dus om die hele franchise eens te bingen.
Denk dat ik in de aankomende twee weken de lijst hier en daar nog aanvul op films die ik onverwachts toch nog tegen kom in de lijst. Wil uiteindelijk wel boven de 31 uit komen en ga 16 september gelijk van start.
Shadowed
-
- 11364 berichten
- 6689 stemmen
Zoals ieder jaar ga ik weer proberen het te halen, ik denk wel dat het me dit jaar gaat lukken, ook omdat ik merk dat ik eindelijk uit het filmdipje aan het kruipen ben. Wat ik mezelf nu vooral makkelijk maak is dat ik mezelf het niet meer opleg een lange mening te schrijven zoals vroeger, dus dan voelt het toch minder als verplichting en weer meer als een hobby.
Herkenbaar dit. Ik ben zelf uit een flinke dip gekomen die van november 2022 t/m eind juli 2023 heeft geduurd. Ben toen ik eruit kwam maar even met korte reviews begonnen en al snel steeg de energie voor langere recensies, dus wie weet verandert je voorkeur uiteindelijk weer. 
Voor mij geen lijst deze editie. Ik kijk vooral wat ik interessant vind. Ik mag hopen dat ik wat verder kom dan 31 films, maar eerst zal een vakantie naar Mauritius een mogelijk stroeve start betekenen.
Kondoro
-
- 11519 berichten
- 2861 stemmen
Herkenbaar dit. Ik ben zelf uit een flinke dip gekomen die van november 2022 t/m eind juli 2023 heeft geduurd. Ben toen ik eruit kwam maar even met korte reviews begonnen en al snel steeg de energie voor langere recensies, dus wie weet verandert je voorkeur uiteindelijk weer.
Het duurt gelukkig niet zo heel lang bij mij. Maar ik merk dat als ik mezelf niet zo veel opleg ik er toch veel mee plezier uithaal. Ik heb het ook met gaming, vroeger wou ik alles platinum halen maar, daardoor heb ik heel veel goed beoordeelde spellen links laten liggen, die ik nu ik mijzelf niet meer die eis opleg toch speel en er veel meer plezier uithaal! Soms moet je, je zelf ook vrijlaten. Ik vond vroeger die lange meningen schrijven heel erg tof, ik keek destijds ook best op tegen users als Theunissen die dat ook deed. Alleen merk ik nu dat mijn interesse daar niet meer ligt, en ik gewoon m'n ding wil doen. En dan merk ik dat ik ook weer plezier krijg in dit soort challenges
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
Ik maak zelden lijstjes, gewoon kijken waar je op dat moment zin in hebt. Ik heb wel gemerkt sinds het meedoen van challenges dat mijn eigen film bibliotheek met reviews, informatie een serieuze achterstand heeft opgelopen. Ieder jaar zorg ik ervoor dat alle films die ik dat jaar gezien heb een eigen bespreking krijgen met de nodige info en deze worden dan opgeborgen in mijn kaften van A tot Z. Ja, een ouderwetse manier nog
Doe ik al van 1994 en ik blijf het leuk vinden. Maar de challenges
zorgen voor nog meer films en die krijg ik op het moment niet meer op tijd bol gewerkt in datzelfde jaar. Dus alle films van mijn vroegere challenges liggen nog op mij te wachten om in mijn dossier te zetten, uit te printen en daarna in de kaften te rangschikken. 
robertinho
-
- 1512 berichten
- 2936 stemmen
Zijn de regels voor dit jaar gelijk aan die in de openingspost uit 2017?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.