• 15.754 nieuwsartikelen
  • 178.092 films
  • 12.212 series
  • 33.983 seizoenen
  • 647.093 acteurs
  • 199.015 gebruikers
  • 9.372.531 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

joolstein

• 10829 berichten
  • 8916 stemmen

En dan te bedenken dat ik daarvan maar 8% heb gezien

IH88 schreef:

]joolstein Heb jij toevallig een watchlist op Letterboxd die je gebruikt voor het kijken van horrorfilms? Van jezelf of iemand anders. Volgens mij is zo'n lijst hier wel eens voorbij gekomen (alle horrorfilms ooit gemaakt), maar ik kan hem even niet meer vinden.

Heb zelfs meerdere lijsten; Films van bepaalde productiemaatschappijen Uncork’d Entertainment (Horror) of Blumhouse Productions Daarnaast vind ik het leuk om thema-lijstjes te maken zoals bv; Herpetophobia (Alligators &; Crocodiles) & Ophidiophobia (Snakes) of Horror en War enz. Ook maak ik lijstjes met de films die draaien op BUTFF -Nederlands film festival voor B-films, Underground & Trash en Imagine Film Festival Dan zijn er nog verschillende lijsten die meer voor eigen gebruik zijn, zodat ik weet wat ik heb gepindakaasd (vaak het oudere werk) en wat er illegaal is te streamen.(de recentere films) Oh en voor de nieuwe en aankomende films hanteer ik deze; ;Horror & SF Flicks Coming In 2023, a list of films by joolstein Letterboxd

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

joolstein schreef:

(quote)
En dan te bedenken dat ik daarvan maar 8% heb gezien

(quote)
Oh en voor de nieuwe en aankomende films hanteer ik deze; ;Horror & SF Flicks Coming In 2023, a list of films by joolstein Letterboxd

Hier heb ik al in zitten rondsnuffelen .

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

Her en der kom ik al potentiële parels tegen, tegen ik dan uiteraard handenwrijvend bewaar.

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BYzYyYTM2ZjEtYjAxMC00NGI1LTliYTAtZjAxM2JmODcwZTI4XkEyXkFqcGdeQXVyNjU4NDk4OTk@._V1_.jpg

2 stemmen pas op MM, waarvan 1 Alexspy is

Het gemiddelde van 1,25* doet me we iets twijfelen of het wel zo goed is als de titel suggereert.

Wat zou het wapen van de moeke in het lichtblauwe topje zijn? haar 'Karen look'?

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

John Milton Die regisseur heeft wel wat pareltjes op zijn naam staan...

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4886 stemmen

Leuk. Eventjes het lijstje "The 200 Best Horror Movies of All Time" van IH88 in het topic "Genres en Landen/Horror" doorgenomen en die wat ik nog niet heb gezien in een Letterboxd lijstje geplaatst. Er waren er toch een 40-tal die ik nog niet heb gezien. En tegen de tijd dat de horror-challenge in September begint, zal ik deze lijst nog wel wat verder aanvullen

Number23

• 8638 berichten
  • 5678 stemmen

Ga je toevallig naar BUTFF joolstein? Ik ga daar vrijwilligen dus ben er heel de week.

Wat de challenge betreft: Totaal nog niet mee bezig geweest totdat ik er net effe aan dacht. Ik ben nog volop op festival tour en heb net weekje Tsjechie achter de rug.

Ik wist dat er deze maand weinig films gekeken zouden worden dus in juli 30 films weggetikt, best trots op ook al zat er veel rewatch en meuk tussen.

Heb al wel tijdje een lijst klaarliggen op moviemeter, kunnen jullie gewoon zien denk ik.

joolstein

• 10829 berichten
  • 8916 stemmen

Number23 schreef:

Ga je toevallig naar BUTFF joolstein? Ik ga daar vrijwilligen dus ben er heel de week.

Helaas niet...draai onregelmatige diensten en zit dan in een serie nachten. En verlof opnemen zit er ook niet in aangezien we nog middenin de zomerverloven zitten. Het lijkt me wel een erg leuk filmfestival en draag het dan ook een warm hart toe! Van elk jaar heb ik ook een lijstje op Letterboxd gemaakt Dit is ie van dit jaar; BUTFF -Dutch film festival for B-movies, Underground & Trash Films! 2023 Waar ze toch steeds die nieuwe films vandaan halen...? Ik volg toch aardig de horror maar van meer dan de helft van de recentere films wist ik het bestaan ook niet! Daarom alleen al is het een gaaf festival

Oh edit; BUTT is zelf tegenwoordig ook actief op Letterboxd; BUT Film Festival’s Daar staat ook hun eigen lijst met wat er draait!

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

We zijn ondertussen half augustus dus nog een goede maand voor we van start gaan. Ik ga denk ik komend weekend aangrijpen om eens na te kijken wat ik nog over heb van films die ik eens heb bij elkaar gezocht en onbekeken zijn gebleven tijdens eerdere challenges. Mijn intentie is sowieso om ongeziene Hammer films af te werken, een uitdaging want films uit die stal vallen me meestal tegen. Maar ik daag mezelf graag uit bij het kijken van films.

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

Ik hoop dat mijn filmdip over is rond de start van deze challenge.....

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Voor deze challenge trouwens geen kijklijst. Ik heb er één op Letterboxd staan van ruim 400 films (plus de nieuwe horrorfilms), en daar zal ik iedere keer er eentje uithalen om te kijken. En die kijklijst wordt ieder jaar groter met tips van jullie, dus deze horrorchallenge kan tot het oneindige blijven doorgaan .

Q Jones

• 3524 berichten
  • 2880 stemmen

Ik heb er ook weer zin in. Kijk te weinig films tegenwoordig. Dit is een mooie uitdaging om aan de film te komen. Wanneer start hij

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

IH88 schreef:

Voor deze challenge trouwens geen kijklijst. Ik heb er één op Letterboxd staan van ruim 400 films (plus de nieuwe horrorfilms), en daar zal ik iedere keer er eentje uithalen om te kijken. En die kijklijst wordt ieder jaar groter met tips van jullie, dus deze horrorchallenge kan tot het oneindige blijven doorgaan .

Heeft Jool langzamerhand niet alle horrorfilms al gezien die bestaan?

joolstein

• 10829 berichten
  • 8916 stemmen

Kondoro schreef:

Heeft Jool langzamerhand niet alle horrorfilms al gezien die bestaan?

Och nee nog lang niet! Volgens Letterboxd zit ik op 2742 films met een horror tag. De hoeveelheid horrorfilms is minstens 10-voudig. Er bestaat een lijst op Letterboxd met meer dan 25.000 horrors dus kan nog jaren vooruit om ergens bovenaan te eindigen

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

joolstein schreef:

(quote)

Och nee nog lang niet! Volgens Letterboxd zit ik op 2742 films met een horror tag. De hoeveelheid horrorfilms is minstens 10-voudig. Er bestaat een lijst op Letterboxd met meer dan 25.000 horrors dus kan nog jaren vooruit om ergens bovenaan te eindigen

Hahaha jezus man wat een bult! Ik denk wel dat je de meeste parels al hebt gehad, of kom je zelfs nu nog pareltjes tegen zo nu en dan?

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Kondoro schreef:

(quote)

Hahaha jezus man wat een bult! Ik denk wel dat je de meeste parels al hebt gehad, of kom je zelfs nu nog pareltjes tegen zo nu en dan?

Maar dat is juist het leuke aan horror. "pareltjes" is relatief als het om horror gaat. Slechte drama/komedie/thriller films zijn niet alleen slecht, maar kunnen meestal ook moeilijk zijn om doorheen te komen. Saai en futloos. Horrorfilms kunnen ontzettend slecht zijn, maar toch ook vermakelijk. Dat kun je dan ook onder "pareltjes" verstaan .

joolstein

• 10829 berichten
  • 8916 stemmen

Kondoro schreef:

Heb zelfs sommige als klassiekers aangeduide nog niet gezien...en tja er komen steeds weer nieuwe horrors bij dus valt er altijd wel iets nieuws te ontdekken. Ik kan ook nog steeds genieten van de zoveelste spookhuis of slasher film. Met horror moet je ook een beetje wars zijn van goed acteer of camerawerk en originaliteit. Ik probeer meestal om te kijken hoeveel bloed, angst het oplevert of hoe goed is het wezen Drama verpakt als horror bloedeloosheid of in iemands achtertuin horror zie ik dan weer minder zitten

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

joolstein schreef:

(quote)

Heb zelfs sommige als klassiekers aangeduide nog niet gezien...en tja er komen steeds weer nieuwe horrors bij dus valt er altijd wel iets nieuws te ontdekken. Ik kan ook nog steeds genieten van de zoveelste spookhuis of slasher film. Met horror moet je ook een beetje wars zijn van goed acteer of camerawerk en originaliteit. Ik probeer meestal om te kijken hoeveel bloed, angst het oplevert of hoe goed is het wezen Drama verpakt als horror bloedeloosheid of in iemands achtertuin horror zie ik dan weer minder zitten

Vandaar dat ik ook makkelijk om kan gaan met zombie films. Als er een bult bloed in zit vermaak ik me prima, kan wel begrijpen als je wat saaie films tegen komt hoor, je kijkt er genoeg.

IH88 schreef:

(quote)

Maar dat is juist het leuke aan horror. "pareltjes" is relatief als het om horror gaat. Slechte drama/komedie/thriller films zijn niet alleen slecht, maar kunnen meestal ook moeilijk zijn om doorheen te komen. Saai en futloos. Horrorfilms kunnen ontzettend slecht zijn, maar toch ook vermakelijk. Dat kun je dan ook onder "pareltjes" verstaan .

Er zijn genoeg horrofilms waar ik ook niet doorheen kom hoor haha, ook daar weten ze echt wel een saaie film te leveren. Maar ik snap je wel, als een komedie bijvoorbeeld al niet grappig is, hebben ze bijna geen middelen meer het te redden. En bij horror kunnen ze inderdaad terug vallen op liters bloed en veel doden.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Het voordeel van horrorfilms is ook dat ze zo heerlijk kort zijn. Horrorregisseurs weten meestal wel maat te houden, en een speelduur van zelfs onder de anderhalf uur is meer regel dan uitzondering.

Q Jones

• 3524 berichten
  • 2880 stemmen

En horror films worden tegenwoordig aan de lopende band gemaakt. Dus er blijft genoeg nieuws te bekijken

Q Jones

• 3524 berichten
  • 2880 stemmen

Misschien stomme vraag maar wanneer gaat de challenge van start

Shaky

• 3736 berichten
  • 13046 stemmen

Q Jones:

alexspyforever schreef:

de horrorchallenge die op 15 september start ...

Q Jones

• 3524 berichten
  • 2880 stemmen

Nice

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

IH88 schreef:

Het voordeel van horrorfilms is ook dat ze zo heerlijk kort zijn. Horrorregisseurs weten meestal wel maat te houden, en een speelduur van zelfs onder de anderhalf uur is meer regel dan uitzondering.

Hangt van regisseur en productiehuis af. De oude horrorfilms van Universal waren meestal kort. Ook die die van Herschell Gordon Lewis zijn meestal onder de 90 minuten.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Zo heb ik dan een lijstje klaar, eigenlijk allemaal nog films op schijf die ik nog voor de challenge had bewaard.De grote meerderheid uit de jaren 60 waarvan meer dan de helft uit de Hammer stal en dat zal voor mij een flinke uitdaging zijn want ik ben niet zo een fan van dit productiehuis. Nog een goede 2 weken, ik kijk er al naar uit:

‎Horror challenge 2023, a list of films by Johan_Wow • Letterboxd

joolstein

• 10829 berichten
  • 8916 stemmen

alexspyforever schreef:

waarvan meer dan de helft uit de Hammer stal en dat zal voor mij een flinke uitdaging zijn want ik ben niet zo een fan van dit productiehuis.

alexspyforever maar 41 films? Dat ga je makkelijk redden toch? Maar om je leed wat te verzachten ik zie maar 10 Hammer house films...hoor! Dat zijn de films met de oude Universal Classic Monsters Min of meer de gekleurde versies (en vervolgen) van Frankenstein, Dr. Jekyll, Dracula en de Mummie...Dat valt dan weer mee hé...!

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

joolstein schreef:

(quote)

alexspyforever maar 41 films? Dat ga je makkelijk redden toch? Maar om je leed wat te verzachten ik zie maar 10 Hammer house films...hoor! Dat zijn de films met de oude Universal Classic Monsters Min of meer de gekleurde versies (en vervolgen) van Frankenstein, Dr. Jekyll, Dracula en de Mummie...Dat valt dan weer mee hé...!

Ja ik heb niet nauwkeurig gecontroleerd misschien dat ik ze niet helemaal goed heb geordend destijds maar in elk geval het zijn horrorfilms van de jaren 60 in kleur (de zwart/wit films heb ik bij een voorgaande challenge als eens bekeken) en het zijn allemaal FTV's. Ik ga zeker proberen meer te kijken dan die films, ongetwijfeld gooi ik er ook RW's tegenaan.

En jij heb je er weer zin in?

joolstein

• 10829 berichten
  • 8916 stemmen

alexspyforever schreef:

En jij heb je er weer zin in?

Zeker!!!! Kan bijna niet wachten tot het zover is! Nog 8 gewone filmpjes kijken voor die Movie world challenge en dan het resterende deel (19films) zijn horrors. Verder heb ik dit jaar niet echt iets wat ik perse wil kijken! Dit jaar dus ook maar eens een stel horrorfilms van de harde schijf opkijken! Aangevuld met films die uitkomen rond Halloween....

Is het gewoon kijken of is er ook nog een iets met Categorieën ofzo?

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

joolstein schreef:

Is het gewoon kijken of is er ook nog een iets met Categorieën ofzo?

Ik heb niks speciaals bedacht met categorieën en laat het bestaan van een nevenklassement ook volledig over aan John Milton. Ik ga gewoon deze films bekijken en zie wel of het in een nevenklassement past. Voor mij blijft 31 films kijken waarvan minstens 16 FTV de prioriteit hebben.

wendyvortex

• 5196 berichten
  • 7268 stemmen

Ik begin met een overlap voor de movie World Challenge. Dit is de planning met 29 FTV's en 2 RW's

1 x 1950's

2 x 1960's

5 x 1970's

10 x 1980's

6 x 1990's

4 x 2010's

3 x 2020's

Horrorfilm Challenge 2023 Wendy Letterbox

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.