• 15.792 nieuwsartikelen
  • 178.171 films
  • 12.220 series
  • 33.993 seizoenen
  • 647.240 acteurs
  • 199.056 gebruikers
  • 9.374.305 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

Shaky

• 3736 berichten
  • 13048 stemmen

Noodless schreef:

Ik ben wat filmtitels aan het zoeken voor mijn lijstje (niet dat ik dat echt mee werkt, maar voor die thema's wel wat gemakkelijker). Het genre found footage ligt me niet echt en de bekende of goede heb ik waarschijnlijk al gezien. Iemand eventueel tips? Anders moet ik maar ene eens terug herzien.

Misschien dat dit helpt: 50+ Found Footage Horror Movies

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

Ik vond Poultrygeist: Night of the Chicken Dead (2006) niet heel vervelend, moet ik zeggen :

OK... Dat is zo ongeveer het meest bizarre dat ik in jaren heb gezien. Briljant in zijn slechtheid, zoals je van Troma mag verwachten. Intense smerigheid, obligaat naakt, krankzinnige dialogen en kolderieke horror. Skip er eens doorheen als dat je aanspreekt en kijk een willekeurige scène. Wtf's are guaranteed... Sommige scènes zijn echt Wel heel geweldig. Die 'forse meneer' op de wc was daar inderdaad één van. Staat online op het Tromamovies kanaal op YouTube trouwens.

John Milton pretendeert van de art-horror te zijn, maar dat is alleen om te verhullen dat hij stiekem een extreem simpele perverseling is. Dan weten jullie dat.

Stukje voor de voorpagina is ingestuurd trouwens.

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

Shaky bedankt, maar die lijst had ik al gezien. Meeste ook wel gezien, althans de bekende titels. Misschien gewoon eens een rewatch doen in dit genre.

joolstein

• 10837 berichten
  • 8923 stemmen

Noodless schreef:

Het genre found footage ligt me niet echt en de bekende of goede heb ik waarschijnlijk al gezien. Iemand eventueel tips? Anders moet ik maar ene eens terug herzien.

Weet niet of je Zhou (Film, 2022) of Last Radio Call (Film, 2022) al eens heb gezien? Deze recentere FF waren erg goed! Deze vond ik ook wel lekker kijken; The Devil's Doorway (Film, 2018) en deze ook The Dyatlov Pass Incident (Film, 2013) Of jij dat ook kan weet ik natuurlijk niet...want Poultrygeist weet ik ook goed te waarderen

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

joolstein schreef:

(quote)

Weet niet of je Zhou (Film, 2022) of Last Radio Call (Film, 2022) al eens heb gezien? Deze recentere FF waren erg goed! Deze vond ik ook wel lekker kijken; The Devil's Doorway (Film, 2018) en deze ook The Dyatlov Pass Incident (Film, 2013) Of jij dat ook kan weet ik natuurlijk niet...want Poultrygeist weet ik ook goed te waarderen

Ja dat snap ik nog steeds niet. Er wordt behoorlijk wat in gezongen en onderbroekenlol is toch niet meteen iets wat jou aanstaat. Maar misschien weer een van die vele uitzonderingen op jouw regel

Theunissen, Noodless groot liefhebber van HG Lewis dus je zou denken dat ik Tromafilms ook wel kan smaken (ook cheap, gore, trashy, amateurisme) maar om een of andere manier lukt het mij niet om Troma te waarderen. Ik vin het allemaal te flauw en kinderachtig. Toxic Avenger vind ik eigenlijk ook meer een superhero/anti-hero film zeker geen horror. Deze en Poultrygeist zijn de popuplairste Tromafilms, dus als je die al niet kan smaken dan is de kans klein dat er een tussen gaat zitten die je wel leuk gaat vinden. Ik heb er wel leuke gezien, maar dat bleken achteraf gezien geen echte Tromafilms, maar films die ze hadden opgekocht en gedistribueerd onder het Troma label.

Deze bijvoorbeeld: The Children (Film, 1980) - MovieMeter.nl

Thx John Milton

Ah, mag ik er dan van uitgaan dat al die arty liefhebbers stiekem pervers zijn. Ik kan me nog wel wat van die films voor de geest halen die werden gedraft maar de titels ontgaan mij op dit moment. ik herinner me er eentje met necrophilie en dan nog zo een film waarbij een koppel elkaar onderwerpt aan perverse folterpraktijken (gericht op de edele delen soms) om het verlies van hun kind te verwerken of zoiets.

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

Dat klinkt als Antichrist.

Theunissen

• 12271 berichten
  • 5514 stemmen

alexspyforever schreef:

Theunissen, Noodless groot liefhebber van HG Lewis dus je zou denken dat ik Tromafilms ook wel kan smaken (ook cheap, gore, trashy, amateurisme) maar om een of andere manier lukt het mij niet om Troma te waarderen. Ik vin het allemaal te flauw en kinderachtig. Toxic Avenger vind ik eigenlijk ook meer een superhero/anti-hero film zeker geen horror.

Toevallig heb ik gisteravond na circa 35 - 40 jaar "The Toxic Avenger (1984)" nog eens herzien. Daar waar ik de film vroeger vreselijk slecht vond, kon ik hem nu juist goed waarderen en dat vooral vanwege de zieke en foute actie / humor. De humor is ook niet zo flauw als in "Poultrygeist: Night of the Chicken Dead" en ook wordt er niet in gezongen.

Theunissen

• 12271 berichten
  • 5514 stemmen

John Milton schreef:

Dat klinkt als Antichrist.

Die klinkt overigens ZO

joolstein

• 10837 berichten
  • 8923 stemmen

Ik heb dat al eens eerder proberen uit te leggen; maar ik zie in sommige van die films meer dan alleen de onderbroekenlol. Zeker mee eens dat ze qua horror maar minder zijn, maar ze bezitten wel zeer goede effecten. En er zijn weldoordachte en provocerende grappen, het is zelfbewust en op een goede manier incorrect. Tja het is anders dan de doorsnee-studiokomedie-films als bv. Tucker and Dale vs. Evil waar de ene na de andere platte joint en homo-grappen werden gemaakt of de bekende slapstick grappen van Shaun of the Dead, (hoe veilig kan je het hebben een feest van herkenning met de muziek van Queen eronder) of dingen zoals American Pie en Porky's waar je je eigen door legio aan standaard seks-grappen moet worstelen. En dan heb je nog creatieve armoede van de heren David Zucker, Jim Abrahams en Jerry Zucker; die ons tergen met films als; Naked Gun, Airplane of Scary Movies. Enfin ik heb niets tegen liedjes (als ondersteuning) in film (pure musical is wat lastiger te waarderen) en heb ook zeker géén grote aversie tegen onderbroekenlol maar het gros van komediefilms is te plat of te voorgekauwd spul. En daar heb ik dus niets mee! Van de 645 komediefilms die ik zag kregen er 264 films een voldoende dus 381 films niet en dat is meer dan de helft. In verhouding met andere genres is er dus veel vaker een onvoldoende!

En nee ik ben ook geen groot Troma fan tot dus ver heb ik ook maar zeven films van het bedrijf bekeken en dat zijn alleen degene die bekend zijn geworden omdat ze opvielen.

The Toxic Avenger I,II & III 4*, 3,5* & 2,5* (volgens IDMB ook een actiekomedie)

Class of Nuke 'Em High 4*

Troma's War (1988) 3*

Frostbiter: Wrath of the Wendigo (1996) 3,5 *

Poultrygeist: Night of the Chicken Dead 4*

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Na deze intermezzo's nog even een update

Horror themalijst

1. John Milton: Art/slow burn horror (ook wel elevated horror volgens de snobs)

2. Shaky: found footage

3. Theunissen: Splatter/gore

4. Number23: 80s horror

5. Kondoro: zombies

6. joolstein: Folk horror

7. ikkegoemikke: 60s horror

8. Noodless: giallo

9. Hollywood007: feestdagen

10. Collins: haunted house

11. Woland: occult

12. wendyvortex: sci-fi horror

13. morpheus2000: animal horror

14. alexspyforever: shot on video horror

15. IH88: teen horror

16. dualcia: comedy horror

20 zou een mooi aantal zijn, ik hoorde nog niks van MovieMind en Shadowed misschien kunnen zij nog wat leuks toevoegen?

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

Haha, mooie toevoeging tussen haakjes

Shadowed

• 11384 berichten
  • 6697 stemmen

Aquatic Horror, als deze toegestaan is

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

John Milton schreef:

Haha, mooie toevoeging tussen haakjes

Heb je dat nu pas opgemerkt, dat stond er al een tijdje hoor

Shadowed dat wil zeggen alle horrorfilms die zich afspelen in, op, onder en aan water? Daar zijn er wel genoeg van.

Shadowed

• 11384 berichten
  • 6697 stemmen

Op, onder of afkomstig van. Persoonlijk tel ik wezentjes die opdoemen uit de dieptes en aan land komen (denk The Host (2006)) ook mee.

Ik had het bericht eerder ook gekregen idd, maar die is uiteindelijk begraven.

Shaky

• 3736 berichten
  • 13048 stemmen

John Milton schreef:

Maar dan heb je wel een stapeltje obscure films gescoord Shaky, wat voor titels zijn dat zoal?

Deze tag zojuist pas gezien . Ik heb vanmiddag de stapel van zolder gehaald, het blijkt nog mee te vallen. Van de 30+ titels staan er 3 (nog) niet op MovieMeter. Veel van de overige stonden onder een andere / alternatieve titel op de site die met de huidige zoekfunctie niet te vinden waren. Een dik uur later heb ik de meesten teruggevonden op de site.

Die wat er in ieder geval (nog) niet opstaan zijn:

Morbid Tales

Strip Mind (2007)

What's Wrong with You? (2019)

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

Even al opwarmen

Last Night in Soho (2021)

Een tip misschien voor de challenge, blijkbaar mag deze ook want horrorgenre staat erbij. Voor mij de beste film wat ik dit jaar heb gezien.

https://m.media-amazon.com/images/I/71U3YxF7e+L._AC_SL1200_.jpg

Happy House

Theunissen

• 12271 berichten
  • 5514 stemmen

Hopelijk wordt dan ook dit pareltje met Nicolas Cage wat meer bekeken, want het valt me vies tegen dat weinigen hem maar gezien hebben. Het is ook een film die nooit meer uit mijn hoofd gaat

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1128000/1128399.jpg?cb=1611987635

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

Theunissen inderdaad leuke film !

joolstein

• 10837 berichten
  • 8923 stemmen

Theunissen Vorig jaar was dat de beste film die ik heb gezien.Was dan ook de nummer 1 uit mijn TOP 20 over 2021 En de tip Last Night in Soho van Noodless was ook een goede en stond op nummer 5

Theunissen

• 12271 berichten
  • 5514 stemmen

Jullie twee, Shadowed en ik zijn ook de enige hier die hem gezien hebben. "Last Night in Soho" zag ik vorig jaar een paar keer voorbijkomen in de bioscoop als voorfilmpje, maar ik wist niet dat deze ook bestempeld staat als Horror. Dat verbaasd me ook eigenlijk niet, want ook een film als "Hobo with a Shotgun (2011)" staat hier niet bestempeld als een Horror, terwijl er liters bloed en meer dan genoeg gore in te zien is.

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4890 stemmen

Theunissen schreef:

Jullie twee, Shadowed en ik zijn ook de enige hier die hem gezien hebben. "Last Night in Soho" zag ik vorig jaar een paar keer voorbijkomen in de bioscoop als voorfilmpje, maar ik wist niet dat deze ook bestempeld staat als Horror. Dat verbaasd me ook eigenlijk niet, want ook een film als "Hobo with a Shotgun (2011)" staat hier niet bestempeld als een Horror, terwijl er liters bloed en meer dan genoeg gore in te zien is.

"Last Night in Soho", "Willy's Wonderland" en "Hobo with a Shotgun" staan hier al heel lang te wachten op een eerste kijkbeurt. Ik denk dat dit trio tijdens de horror challenge wel aan de beurt komen.

Theunissen

• 12271 berichten
  • 5514 stemmen

ikkegoemikke schreef:

"Last Night in Soho", "Willy's Wonderland" en "Hobo with a Shotgun" staan hier al heel lang te wachten op een eerste kijkbeurt. Ik denk dat dit trio tijdens de horror challenge wel aan de beurt komen.

Bij "Willy's Wonderland" kan je dan eventueel kiezen voor het thema "Haunted House" en "Hobo with a Shotgun" (heerlijke foute film) past wel goed bij het thema "Splatter / Gore". "Last Night in Soho" schat ik in bij het thema "Art /slow burn horror".

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4890 stemmen

Theunissen schreef:

(quote)

bij "Willy's Wonderland" kan je dan eventueel kiezen voor het thema "Haunted House" en "Hobo with a Shotgun" (heerlijke foute film) past wel goed bij het thema "Splatter / Gore". "Last Night in Soho" schat ik in bij het thema "Art /slow burn horror".

Goed om te weten

Ik ga nogal problemen hebben om te bepalen bij welk thema bepaalde films horen.

Number23

• 8638 berichten
  • 5681 stemmen

Theunissen schreef:

Jullie twee, Shadowed en ik zijn ook de enige hier die hem gezien hebben.

Dan heb je niet goed gekeken, want ook ik heb Willy los zien gaan in Wonderland.

Number23

• 8638 berichten
  • 5681 stemmen

ikkegoemikke schreef:

(quote)

Goed om te weten

Ik ga nogal problemen hebben om te bepalen bij welk thema bepaalde films horen.

Ik ook, denk dat m'n vooraf verzamelde lijstje weinig gebruikt gaat worden. Ik heb besloten dat ik per thema on the spot ga kijken wat ik wil. Misschien wat leuke tips van dat Letterboxd af spieken.

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2862 stemmen

Theunissen schreef:

Hopelijk wordt dan ook dit pareltje met Nicolas Cage wat meer bekeken, want het valt me vies tegen dat weinigen hem maar gezien hebben. Het is ook een film die nooit meer uit mijn hoofd gaat

Staat bij mij sowieso op de lijst. Wellicht open ik mijn horrormaand er wel mee, even kijken hoe het loopt.

Theunissen

• 12271 berichten
  • 5514 stemmen

Number23 schreef:

Dan heb je niet goed gekeken, want ook ik heb Willy los zien gaan in Wonderland.

Ik zie bij deze film geen bericht van je staan, ik heb alleen gekeken naar de namen bij de berichten (er staan ook pas 52 berichten bij), maar ik zie nu wel dat je erop gestemd hebt. Misschien moet je dan ook nog maar een bericht plaatsen bij de film ter promotie

Theunissen

• 12271 berichten
  • 5514 stemmen

Kondoro schreef:

Staat bij mij sowieso op de lijst. Wellicht open ik mijn horrormaand er wel mee, even kijken hoe het loopt.

Hopelijk ga je "Willy's Wonderland" bekijken en ik ben benieuwd wat je ervan vindt.

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2862 stemmen

Theunissen schreef:

(quote)

Hopelijk ga je "Willy's Wonderland" bekijken en ik ben benieuwd wat je ervan vindt.

Ik zet hem op het lijstje, ik denk dat ik er mijn challenge mee ga beginnen.

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

Fijn dat de horror challenge binnenkort weer gaat beginnen.

Maar ga me niet bezig houden met thema's en/of categorieën, want daar heb ik weinig sjoege van.

Ik kijk gewoon wat filmpjes en sprokkel mijn puntjes op die manier wel bij elkaar.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.