- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2862 stemmen
Kunnen we niet eerder beginnen? Het begint te kriebelen 

alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Snap ik maar we beginnen er al erg vroeg aan. Ik ga geen 2 challenges tegelijk coördineren. Dus neen, moet maar beetje op je tanden bijten.
IH88 dat klopt idd wel wat teen horror betreft, gelukkig is het ruim. Het zijn meestal de slashers al la Scream die ik echt kut vind. Nu heb ik wel geen idee meer wat mijn top 10 is. 
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Oktober is horror. Horror is Oktober...
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
Ik heb een stukkie in elkaar geflanst.
Even met Alexspy overleggen of we dat op de voorpagina van MovieMeter willen. Wellicht wat nieuwe deelnemers erbij krijgen? 
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13047 stemmen
Tuurlijk, waarom niet? Er zullen vast meer horror liefhebbers rondlopen die deze challenge niet kennen
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4889 stemmen
Ik heb een stukkie in elkaar geflanst.
Even met Alexspy overleggen of we dat op de voorpagina van MovieMeter willen. Wellicht wat nieuwe deelnemers erbij krijgen?
Hoe meer zielen, hoe meer vreugde en zoveel meer filmtips 
Ma ja, dat betekent ook minder kans op het winnen van de horror challenge 
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2862 stemmen
Hoe meer zielen, hoe meer vreugde en zoveel meer filmtips 
Ma ja, dat betekent ook minder kans op het winnen van de horror challenge
Die kans acht ik sowieso klein als Shaky en joolstein mee doen. Je zou toch denken dat ze een keer alle horrorfilms wel gezien zouden hebben 
dualcia
-
- 953 berichten
- 2311 stemmen
Ik doe ook weer mee! Haak wel pas in oktober aan, maar ruim tijd om mijn persoonlijke doel van 31 films dan te halen.
Als thema zat ik te denken aan sequels, gezien deze uiteraard ook veelvuldig voorkomen in het horror genre, maar ik vraag me af of dat genoeg als thema gerekend wordt.
Mocht dat niet voldoende als separaat thema gerekend worden, dan ben ik als alternatief nog aan het twijfelen tussen slashers, home invasion of horror komedies.
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
Kondoro schreef :
Dan vergeet je nog een hogere macht...John Milton

Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2862 stemmen
Op shorts gebied. Jou ben ik trouwens ook vergeten, die 4 vedetten.
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
Dan vergeet je nog een hogere macht...John Milton
Ik heb inderdaad wel eens een challenge gewonnen hoor, maar vaker niet dan wel. Ik ga deze ook niet winnen trouwens, dat weet ik nu al: oktober wordt druk. Maar ik zal mijn best doen een traditionele JM start te maken 
Het is geen challenge zonder dat iemand hoofdschuddend heeft verzucht: “Te-ring, John Milton…”
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4889 stemmen
Het is geen challenge zonder dat iemand hoofdschuddend heeft verzucht: “Te-ring, John Milton…”
Pfffft, ik ben nu al mijn nekspieren aan het opwarmen om veel te hoofdschudden 
https://c.tenor.com/oU8nCyZnpvkAAAAM/shake-my-head-snoop-dogg.gif
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8923 stemmen
Die kans acht ik sowieso klein als Shaky en joolstein mee doen. Je zou toch denken dat ze een keer alle horrorfilms wel gezien zouden hebben
Ja soms vraag ik me dat ook af maar volgens Letterboxd zit ik nu pas aan 2,437 horrorfilms op de 5,574 films die ik heb gezien. Daar is trouwens ook een lijst die heet; Every Horror Film Made from 1895 - present waarvan ik 2,390 van 26,261 films heb gezien. Als je dan ook weet dat er elk jaar nog minstens rond de 350 horrorfilms bijkomen, kan ik best nog wel even vooruit met kijken!
Tja...en kans om te winnen... dat zit er dit jaar niet in! Eind september, begin oktober staat er een vakantie gepland! Dat zijn toch 5 of 6 dagen minder horrors kijken....
Dus ja er is dit jaar misschien zelfs ook een kansje voor andere deelnemers om hoger te eindigen 
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2862 stemmen
Ja soms vraag ik me dat ook af maar volgens Letterboxd zit ik nu pas aan 2,437 horrorfilms op de 5,574 films die ik heb gezien. Daar is trouwens ook een lijst die heet; Every Horror Film Made from 1895 - present waarvan ik 2,390 van 26,261 films heb gezien. Als je dan ook weet dat er elk jaar nog minstens rond de 350 horrorfilms bijkomen, kan ik best nog wel even vooruit met kijken!
Tja...en kans om te winnen... dat zit er dit jaar niet in! Eind september, begin oktober staat er een vakantie gepland! Dat zijn toch 5 of 6 dagen minder horrors kijken....
Dus ja er is dit jaar misschien zelfs ook een kansje voor andere deelnemers om hoger te eindigen
Het vergt behoorlijke dedication om dat zo vol te houden! Mijn respect. Ik heb denk ik nog maar 600 horrorfilms gezien, misschien wel minder 
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
Ik kom tot 1480 horrors volgens Letterboxd van de 12.075 films die ik heb gezien. Hoe betrouwbaar dat is weet ik niet, want ik zag volgens diezelfde pagina 2344 komedies; en die kijk ik voor mijn gevoel bijna nooit 
Volgens Moviemeter zag ik 1044 horrors, wat zo'n 10,5% van mijn totale aantal stemmen. Ik moet zeggen dat ik ook niet een veel hoger percentage ambieer. Ik houd van horror, maar niet dusdanig dat (bijna) de helft van alles wat ik zie horror is 
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4889 stemmen
[quote=5070134Daar is trouwens ook een lijst die heet; Every Horror Film Made from 1895 - present waarvan ik 2,390 van 26,261 films heb gezien. [/quote]
Ja, dezelfde lijst gebruik ik om horrors op te snorren. Mijn score daar is op dit moment 1382 van de 26.261. Ik heb dus nog genoeg keuze 
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8923 stemmen
Volgens Moviemeter zag ik 1044 horrors, wat zo'n 10,5% van mijn totale aantal stemmen
Tja op MM kan ik niet zoeken, daar zie ik alleen maar "Er zijn geen films gevonden die aan je zoekopdracht voldoen".
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
dualcia fijn dat je mee wil doen maar een sequel vind ik eigenlijk geen thema. Er is nog veel keuze zoals:
vampiers
periodehorror (momenteel zijn enkel 60s en 80s gekozen)
horror comedy
horror fantasy
slasher
torture horror
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
Tja op MM kan ik niet zoeken, daar zie ik alleen maar "Er zijn geen films gevonden die aan je zoekopdracht voldoen".
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8923 stemmen
Dat komt omdat het er meer dan 1000 zijn. even eerst binnen eigen stemmen genre horror tot 1950 zoeken, dan tot 1951-1990 en dan 1991-2022, en dan die drie optellen
Zeer omslachtig voor meer dan 2000 films want dan redt je het niet met drie keer zoeken. Enfin het lukte met vijf keer zoeken;
1913 t/m 1950 = 089 films
1951 t/m 1990 = 576 films
1991 t/m 2000 = 148 films
2001 t/m 2010 = 359 films
2011 t/m 2022 = 944 films
Maakt een totaal van 2116 films Dat is een verschil van 321 films met letterboxd (2,437) De reden daarvoor is denk ik dat MM maar twee genreaanduiding gebruik en simpelweg omdat niet alles op MM is te vinden!
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
Ik denk dat je daar gelijk in hebt 
Omslachtig is het idd, maar enige manier. Ik kwam daar achter toen ik wilde weten hoeveel films ik uit de Verenigde Staten had gezien op Moviemter. En dat is een nog hoger getal dan jouw aantal horrorfilms 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Update
Horror themalijst
1. John Milton: Art/slow burn horror (ook wel elevated horror volgens de snobs)
2. Shaky: found footage
3. Theunissen: Splatter/gore
4. Number23: 80s horror
5. Kondoro: zombies
6. joolstein: Folk horror
7. ikkegoemikke: 60s horror
8. Noodless: giallo
9. Hollywood007: feestdagen
10. Collins: haunted house
11. Woland: occult
12. wendyvortex: sci-fi horror
13. morpheus2000: animal horror
14. alexspyforever: shot on video horror
15. IH88: teen horror
Number23
-
- 8638 berichten
- 5681 stemmen
En hoe deed je ook alweer in eigen stemmen zoeken?
Heb effe m'n laptop niet bij de hand, dus het is wat onoverzichtelijk.
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2862 stemmen
En hoe deed je ook alweer in eigen stemmen zoeken?
Heb effe m'n laptop niet bij de hand, dus het is wat onoverzichtelijk.
Number23
-
- 8638 berichten
- 5681 stemmen
Thanks! Ik zat heel de tijd een categorie rechts te klooien.
Ik heb trouwens zoals verwacht niet heel veel horror gezien, slechts 408 films.
dualcia
-
- 953 berichten
- 2311 stemmen
dualcia fijn dat je mee wil doen maar een sequel vind ik eigenlijk geen thema. Er is nog veel keuze zoals:
vampiers
periodehorror (momenteel zijn enkel 60s en 80s gekozen)
horror comedy
horror fantasy
slasher
torture horror
Dan ga ik voor horror comedy als thema! Merk dat ik gedurende de horror challenge vaak wel op een moment kom dat ik wel iets luchtigs tussendoor kan gebruiken, dus bij deze!
Theunissen
-
- 12271 berichten
- 5514 stemmen
Dan ga ik voor horror comedy als thema!
Daar heb ik er gisteravond eentje van gezien, wel helaas een slechte, namelijk "Poultrygeist: Night of the Chicken Dead (2006)". Is zeker geen aanrader (bevat wel veel gore), tenzij je van zeer flauwe humor houdt.
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
Ik ben wat filmtitels aan het zoeken voor mijn lijstje (niet dat ik dat echt mee werk, maar voor die thema's wel wat gemakkelijker). Het genre found footage ligt me niet echt en de bekende of goede heb ik waarschijnlijk al gezien. Iemand eventueel tips? Anders moet ik maar ene eens terug herzien.
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
Poultrygeist: Night of the Chicken Dead (Film, 2006) - MovieMeter.nl is wel een heel absurde maffe film Theunissen Was ook niet echt mijn ding 
https://cardoterror.cat/wp-content/uploads/2021/09/05.-POULTRYGEIST-NIGHT-OF-THE-CHICKEN-DEAD.jpg
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.