- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
Theunissen
-
- 12271 berichten
- 5514 stemmen
Dit weekend de Splatter / Gore films "A Serbian Film (2010)" en "Gurotesuku (2009)" na meer dan 10 jaar nog eens herzien en dit keer ook met een Theunissen-waardige resensie erbij. Het zijn zeker aanraders voor wie deze twee films nog niet gezien heeft. Zou ik een een lijst maken met de tien ziekste films die ik ooit gezien heb, dan zouden die twee daar zeker inkomen.
Woland
-
- 4796 berichten
- 3817 stemmen
Oke, ik denk dat ik een leuke heb bedacht. Ik ga voor het thema 'occult' - hekserij, duivels oproepen, satanische rituelen, sektes, exorcismen, Lovecraft, alles in die geest.
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
Vind ik leuk, maar misschien wel handig even globaal aan te geven welke hoek we Folk Horror zien, en welke hoek Occult. Voor mijn gevoel is er best wat overlap? Indien akkoord van onze A-spy, dan kies ik:
Possessor (2020) voor Sci-Fi Horror en Poison for the Fairies (1984) voor Occult!
Wat a Serbian Film betreft: Once was enough. No more baby-fuckery for me, please.
Woland
-
- 4796 berichten
- 3817 stemmen
Ja, er zit wel wat overlap in, eerlijk gezegd - maar vooral bij de historische occulte horrors zou ik zeggen. The VVitch, Witchfinder General, Blood on Satan's Claw en zo zouden bij allebei kunnen, maar ik zou bijvoorbeeld The Exorcist, Necronomicon, Noroi of Hellraiser niet onder folk maar wel onder occult scharen. Andersom kan ik niet echt iets bedenken wat wél folk maar geen occult is...
Mocht men het toch te vaag of te veel hetzelfde vinden, ook geen probleem, dan ga ik nog even verder broeden. 
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4889 stemmen
Dit weekend de Splatter / Gore films "A Serbian Film (2010)" en "Gurotesuku (2009)" na meer dan 10 jaar nog eens herzien en dit keer ook met een Theunissen-waardige resensie erbij. Het zijn zeker aanraders voor wie deze twee films nog niet gezien heeft. Zou ik een een lijst maken met de tien ziekste films die ik ooit gezien heb, dan zouden die twee daar zeker inkomen.
Die twee heb ik ook nog klaarstaan.
Deze challenge zal ik me er toch eens aan wagen 
Theunissen
-
- 12271 berichten
- 5514 stemmen
Die twee heb ik ook nog klaarstaan.
Deze challenge zal ik me er toch eens aan wagen
Zeker doen 
Theunissen
-
- 12271 berichten
- 5514 stemmen
Kiest misschien nog iemand "Lewis Hamilton" als Horror thema 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Kiest misschien nog iemand "Lewis Hamilton" als Horror thema
Laten we het hier niet hebben over F1 of sport. Daar zijn andere topics en sites voor.
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7268 stemmen
Nu goed ik had al een thema in gedachten maar als niemand sci-fi horror kiest dan zie ik mij genoodzaakt om het te nemen. Of kan ik wendyvortex alsnog overtuigen?
Ik wil Contamination in de RW gaan doen, dus dat levert in ieder geval al een punt op. Ja gooi mij maar voor de SF-horror.
morpheus2000
-
- 599 berichten
- 10388 stemmen
Mooiste filmtijd van het jaar. Niet een specifiek lijstje wat gezien moet worden, meer een lading films wat blijft liggen om ooit bekeken te worden en lukt het dit jaar niet, dan gaat het mee naar volgend jaar. Zoiets...
En dan een thema,
tja ben wel van de diertjes, of is dit een te algemeen thema? Is een wolf die wel zin in je heeft met volle maan, te vergelijken met een te grote haai die naast je zwemt in volle zee?
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Mooiste filmtijd van het jaar. Niet een specifiek lijstje wat gezien moet worden, meer een lading films wat blijft liggen om ooit bekeken te worden en lukt het dit jaar niet, dan gaat het mee naar volgend jaar. Zoiets...
En dan een thema,
tja ben wel van de diertjes, of is dit een te algemeen thema? Is een wolf die wel zin in je heeft met volle maan, te vergelijken met een te grote haai die naast je zwemt in volle zee?
Dieren als thema is helemaal goed voor mij.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Zelf ga ik dan ook maar de knoop doorhakken. zwart/wit was een van mijn voorkeuren maar dat was misschien ook iets te ruim. Trash is ook weer moeilijk te definiëren dus ik hou het op de goedkope shot on video horror.
Inspiratie nodig?
SHOT-ON-VIDEO HORROR - Movies List on MUBI
Update
Horror themalijst
1. John Milton: Art/slow burn horror (ook wel elevated horror volgens de snobs)
2. Shaky: found footage
3. Theunissen: Splatter/gore
4. Number23: 80s horror
5. Kondoro: zombies
6. joolstein: Folk horror
7. ikkegoemikke: 60s horror
8. Noodless: giallo
9. Hollywood007: feestdagen
10. Collins: haunted house
11. Woland: occult
12. wendyvortex: sci-fi horror
13. morpheus2000: animal horror
14. alexspyforever: shot on video horror
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2862 stemmen
Leuke thema's, daar kan ik wel aardig wat uithalen gelukkig. Al ga ik denk ik niet veel in de buurt van het jaren 60 thema komen.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13047 stemmen
1 categorie per film tellen neem ik aan? Als in: een zombie tijdens kerst in de 80s mag maar in 1 categorie worden afgevinkt. Hoop t wel.
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Mag ik ook meedoen alexspyforever
. Na twee jaar afwezigheid heb ik er wel weer zin in.
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
Ja jij mag meedoen.

Ik heet weliswaar geen alexspy, maar daar laat ik me niet door weerhouden!
@shaky 1 categorie per film inderdaad, lijkt me.
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Mijn thema is trouwens teen horror. Volgens mij nog niet weggekaapt door iemand. Brede categorie, maar je kan er alle kanten mee op.
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
Mijn thema is trouwens teen horror.
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
April Fool's Day staat toevallig op mijn kijklijst voor oktober. Dus dat weet ik nog niet haha. X staat al op je kijklijst zie ik.
Scream (Film, 2022) - MovieMeter.nl? No One Gets Out Alive (Film, 2021) - MovieMeter.nl? de Unfriended films? de Fear Street films? Spontaneous (Film, 2020) - MovieMeter.nl? Kies maar.
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
No one Gets Out Alive lijkt me wel een aardige kandidaat, ik ken Santiago Menghini voornamelijk van zijn shorts. Intruders (2014) is wel leuk om te checken eventueel, duurt maar tien minuutjes.
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Ja, No One Gets Out Alive krijgt wisselende reacties. Geen meesterwerk, maar vooral de sfeer is goed neergezet.
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
alexspyforever misschien goed dat je die kiest en me zodoende overhaalt weer zo’n ‘lelijke’ film te kijken, Shot on Video is niet iets dat ik anders namelijk snel opzet, uit mezelf.
Blonde Death (1984) gaat het worden, ken je die toevallig al? De #1 van het lijstje Bleeding Skull 50: The Best Shot-On-Video Films.
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2862 stemmen
Mag ik ook meedoen alexspyforever
. Na twee jaar afwezigheid heb ik er wel weer zin in.
Wanneer komt het stemmen en de meningen weer terug IH? Je wordt gemist!
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Nee, dat niet meer Kondoro. Ga geen dingen dubbelop doen haha.
Ik ben trouwens ook niet van de lijstjes. Ik zie wel wat ik ga kijken. Ik heb ook een grote kijklijst ‎Horror Movie Watchlist, a list of films by IH88 • Letterboxd. Ben ook (itt John Milton) een 'slow starter'.
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
Dat is juist goed! Kun jij de enthousiasmekar trekken als ik het in oktober te druk krijg 
41% gezien van je lijst. Staat genoeg moois in zie, waaronder Mad God. 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
alexspyforever misschien goed dat je die kiest en me zodoende overhaalt weer zo’n ‘lelijke’ film te kijken, Shot on Video is niet iets dat ik anders namelijk snel opzet, uit mezelf.
Blonde Death (1984) gaat het worden, ken je die toevallig al? De #1 van het lijstje Bleeding Skull 50: The Best Shot-On-Video Films.
Geen idee of dat iets is, staat niet op de lijst die ik heb gedeeld. Dus of het horror is weet ik niet, volgens imdb dus niet. Ook het gemiddelde van 7,0 doet me twijfelen. Zwarte comedy staat op letterboxd. Nu goed je mag hem nemen maar eerlijk gezegd was dit niet het soort films dat ik voor ogen had. Als je er dan toch eentje wil nemen die horror is en je volgens mij wel draaglijk zal vinden: Woodchipper Massacre (Film, 1988) - MovieMeter.nl
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
1 categorie per film tellen neem ik aan? Als in: een zombie tijdens kerst in de 80s mag maar in 1 categorie worden afgevinkt. Hoop t wel.
Uiteraard anders zou het wel gemakkelijk zijn hé 
IH88 natuurlijk zeer welkom verloren zoon
Nu sta ik niet meteen te springen bij het thema teen horror, maar misschien gooi ik Happy Birthday to me in de herkijk, daar gelukkig niet te veel tiener ongein.
April Fools Day vond ik rotzooi trouwens John Milton dus das wellicht dan wel wat voor jou 
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2862 stemmen
Nee, dat niet meer Kondoro. Ga geen dingen dubbelop doen haha.
Ik ben trouwens ook niet van de lijstjes. Ik zie wel wat ik ga kijken. Ik heb ook een grote kijklijst Horror Movie Watchlist, a list of films by IH88 • Letterboxd. Ben ook (itt John Milton) een 'slow starter'.
Sund! Maar erg leuk je hier weer te zien!!
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
Ha, dat had ik helemaal niet gecontroleerd idd, ik was er van uit gegaan met die titel en SOV dat het horror zou zijn. 
Woodchipper it is!
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Uiteraard anders zou het wel gemakkelijk zijn hé 
IH88 natuurlijk zeer welkom verloren zoon
Nu sta ik niet meteen te springen bij het thema teen horror, maar misschien gooi ik Happy Birthday to me in de herkijk, daar gelukkig niet te veel tiener ongein.
April Fools Day vond ik rotzooi trouwens John Milton dus das wellicht dan wel wat voor jou
Teen horror is een breed thema hé. Alleen in jouw top 10 staan al drie films die je onder dat thema kan scharen. Het is niet alleen Scream, Halloween, Friday the 13th of I Know What You Did Last Summer, maar ook Pan's Labyrinth, The Vvitch, It Follows, Let The Right One In, Thelma, Ghostland en zelfs een Martyrs.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.