- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
Theunissen
-
- 12271 berichten
- 5514 stemmen
100 minuten
FTV
1 (registratie) + 1 (FTV) = 2 punten (Totaal 22 punten)
https://image.tmdb.org/t/p/w780//xEx6pOK29fWdPEdFKQtJANcgrY7.jpg
https://sitgesfilmfestival.com/sitgesadmin/uploads/pelicules_rel_img/10317089.jpg
Zombiefilms die zich afspelen in een kantoorgebouw , zoals recent bijvoorbeeld "Mayhem (2017)" en "Office Uprising (2018)", vind ik meestal wel leuk om te zien en daarom trok deze Italiaanse "The End? " mijn interesse nadat ik hem vorige week zag voorbijkomen tijdens deze "Horrorfilm Challenge". "The End?" speelt zich af in Rome en Je zou het bijna het Italiaanse antwoord op "28 Days Later... (2002)" kunnen noemen.
The End?" is een low-budget film, maar dat valt eigenlijk niet echt op. Het is namelijk goed geregisseerd, er wordt goed in geacteerd en filmtechnisch gezien zit de film ook goed in elkaar, met daarbij een speciale vermelding voor de make-up van de zombies. De zombies zijn gevaarlijk en maken ook de nodige slachtoffers, maar je ziet hen zich niet vergrijpen aan de collega's, vrienden en medewerkers van Claudio buiten de lift. Wat dat betreft valt er in deze film dan ook nauwelijks gore beelden te zien.
In de "The End? draait het om Claudio Verona die goed gespeeld werd door Alessandro Roja. Hoewel Euridice Axen (zie laatste afbeelding) als Marta maar kort in beeld is te zien, vond ik haar wel een mooie vrouw om naar te kijken.
Hoewel "The End?" misschien als een Horror / Thriller film niet echt spannend of eng is en ook wat saai en langdradig overkomt, omdat vrijwel het gehele verhaal zich afspeelt in een lift en het daarbij ook maar draait om één persoon, is het toch wel een geslaagde film en eerlijk gezegd ben ik ook wel benieuwd of er nog een vervolg gaat komen, want vragen heb ik nog genoeg (hoe is o.a. de zombie apocalypse ontstaan) en ook wil ik graag weten hoe het met de hoofdrolspeler (zie tweede afbeelding) gaat aflopen.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
John Milton maakte zich al zorgen dus ik stel hem nu even gerust 
57. Mil Gritos Tiene la Noche (Film, 1982) - MovieMeter.nl
90 minuten
RW (1)
Totaal aantal punten: 315
https://thelastblogontheleftcom.files.wordpress.com/2017/01/vlcsnap-2012-04-18-21h37m00s152.png
De film is vooral bekend onder de Amerikaanse titel 'Pieces'. Met de zoekfunctie van hier kwam ik niet meteen op de filmpagina dus moest het via de moeilijke Spaanse titel. Nu ik de Arrow release pas heb ontvangen heb ik de originele taal bekeken. Dit maakt het toch allemaal net wat leuker naar mijn mening. Het is een soort kruising tussen giallo, slasher en de Texas Chainsaw Massacre geworden maar stukken beter uitgewerkt. Ook verliest de film zich niet te veel in arty farty tierlantijntjes (vooral bij Argento erger ik mij daar dood aan) en zijplotjes die nergens toe leiden of dienen zoals we dat vaker zien bij voornoemde genres. Ook niet teveel opbouw, we krijgen al snel een moord en we moeten niet telkens zitten wachten op een nieuwe moord omdat er niets interessant gebeurt. Mooie dames en af en toe wat skin zorgen ervoor dat deze film nooit saai wordt. Ik verkies dit boven de wat mij betreft overgewaardeerde klassiekers als Halloween, The Burning of Black Christmas waar ik mezelf teveel wakker moet proberen te houden.
58. Psycho II (Film, 1983) - MovieMeter.nl
113 minuten
RW (1)
Totaal aantal punten: 316
https://image.tmdb.org/t/p/w780//pSXP7pa8mgOjrh8GbKnXArLXmL7.jpg
Ik blijf erbij. Grootmeester van suspense of niet, Psycho vind ik een behoorlijk overrated classic. De sequel heeft ondanks dat het een beetje langdradig is meer om het lijf. Ook gezien van een Arrow release. Jazeker ik heb deze nu wel in mijn bezit en de voorganger niet.
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
135. Shan Zhong Zhuan Qi (1979)
FTV + > 180 minuten
Totaal aantal punten: 517 + 2 + 3 = 522
https://i.imgur.com/HyAGhyk.jpghttps://pbs.twimg.com/media/DbzrH8XVQAAJFGE?format=jpg&name=largehttps://blueprintreview.co.uk/wp-content/uploads/2018/03/Legend-of-the-Mountain-2.jpg
King Hu's Legend of the Mountain ziet er schitterend uit, al moet ik toegeven dat ik dus niet naar de speelduur had gekeken voor ik hem opgezet had. Gelukkig was het een grauwe zaterdagmiddag, en hoefde ik verder niets. Verder is een fantasy epos als dit in het Mandarijn niet echt mijn straatje, maar het scheelt wel als het er zo uit ziet als dit.
3,5*
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
136. The Hills Have Eyes (1977)
FTV
Totaal aantal punten: 522 + 2 = 524
https://miro.medium.com/max/2400/0*xxw0w7dpB4QsUCEs.jpghttps://images.mubicdn.net/images/film/8549/cache-42096-1602530272/image-w1280.jpg
Ik vond de remake The Hills Have Eyes (2006) vijftien jaar geleden erg leuk, dus ik was al geruime tijd van plan om Wes Cravens origineel eens te bekijken. En ook 44 jaar later is die nog erg kijkbaar.
Met 15 jaar ertussen is het lastig vergelijken, maar als ik nu gedwongen zou moeten kiezen, ga ik toch voor de remake, al scheelt het niet veel.
Go, doggie!
3,4*
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4891 stemmen
82. Død Snø 2 (2014)
100 Minuten
FTV
Nieuwe registratie(1) + FTV(1)= 2 Punten
Tussenstand : 393 punten
https://www.zombiepit.com/wp-content/uploads/2017/09/dead-snow-2-pic-1-670x380.png
Gewoonweg hilarisch. Waar het eerste deel (van wat ik me nog kan herinneren) overwegend een Nazi-zombie horror was, werd in deze film vooral de nadruk gelegd op het humoristische. De onderdanige zombie die Martin als een schoothondje volgt. De politieoverste Gunga. Glenn de medewerker uit het WWII-museum. De Zombie-Squad. Stuk voor stuk hilarische personages. Ja, dit was een geslaagde mix van horror en humor.
3.5*
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
78 min.
FTV (2) Totaal = 487
https://i.ytimg.com/vi/7gTeoga5Bzs/maxresdefault.jpg
Pfff...dit werkje is toch wel een zeer vermoeiende zit geworden. De slechtste film tijdens mijn horrorchallenge ! Het lijkt dat je een zeer lange intro te zien krijgt van verschillende personages, maar eigenlijk is dat bijna de hele film door. Fausto Fawcett als Vlak introduceert een wulpse Michele (Renata Davies), Carlos Laufer als Limboman, de verleidelijke Michele Hayashi als Wang Su, Otto Jr. als Draco en Linn Jardim als Dafne. Een verhaallijn zit er niet in en het lijkt dat je naar een toneelstuk zit te kijken want de decors geven de indruk van een studio. 0,5/10
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
137. Dýrið (2021)
FTV
Totaal aantal punten: 524 + 2 = 526
Ik ben erg gek op productiemaatschappij A24, en ook op de weird ass, arty slowburn horror die ze regelmatig uitbrengen. Dat moet een klein beetje je straatje zijn, maar als het dat is, ben je hier aan het juiste adres. De regisseur van Lamb had eigenlijk alleen 2 shorts gemaakt, maar wist Rapace over te halen met een beeldboek met schilderingen, foto’s en tekeningen hoe hij het voor zich zag. Rapace, die in haar jeugd in IJsland gewoond heeft en de taal spreekt, was snel overtuigd. Lamb is de succesvolste film in de IJslandse box office geschiedenis geworden, maar bovenal een sfeervolle, magisch-realistische folkore over verlies, liefde en ouderschap.
https://www.themoviedb.org/t/p/original/lbU0I0YWSgSm0GuMZbSvHmxO8gy.jpg
Voor wie dit soort films geen horror vindt: de regisseur is het met je eens; hij wilde een arthouse film maken. Eentje die hij in interviews omschrijft als een visual poem, wat prima gaat tussen die woeste, IJslandse bergen die neerkijken op de boerderij waar praktisch alles zich afspeelt. Bijzonder ook om Bela Tarr bij de aftiteling tussen de uitvoeren producenten te zien staan.
https://www.themoviedb.org/t/p/original/rypltb33bNnRDdeFkwhN2NAKHGB.jpg
Het karakter Ada vond ik erg goed gemaakt, Rapace speelt een sterke rol en ik ben razend benieuwd wat Johannsson hierna maakt. Mooi gefilmd ook.
4*
Onderhond
-
- 87595 berichten
- 12845 stemmen
Goh, je bent vast wel uit je zetel gebeefd tijdens het kijken van deze film 
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
Haha, viel mee idd, erg veel horror was er niet aan. Maar het duurde wel LANG. 
Onderhond
-
- 87595 berichten
- 12845 stemmen
En dan toch loggen? Tsk. Verslaafden!
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
59. Zombi 2 (Film, 1979) - MovieMeter.nl
91 minuten
RW (1)
Totaal aantal punten: 317
De film waarin Fulci voor mij althans heeft gevonden waarin hij wel goed is. Zombies en een goede dosis gore. Focus ligt hier wel behoorlijk op het verhaal met sporadisch een gruwelscène. Die op de afbeelding hierboven is er zo een pijnlijke (niet voor gevoelige kijkers). Verder nog de onderwaterscène met de bevallige duikster, de haai en de zombie. Het beste blijft ongetwijfeld de laatste 20 minuten wanneer de hel losbarst. Zombies met wormen die uit hun ogen glijden en die letterlijk uit de grond kruipen, je ziet het zelden. De enige andere die ik weet is Burial Ground. De nieuwe technieken ten spijt vind ik de zombies in deze en Burial ground er gewoon het beste uitzien. Volgens de medewerkers die de film introduceert redde Zombi 2 de Italiaanse cinema. Niet dat het het zo een geweldig goede film was, maar het zette ongetwijfeld een stap in de goede richting in het uiterlijk van de zombies. Een jaar eerder bracht Romero Dawn of the Dead nog uit en die zagen er toch niet al te angstaanjagend uit (blijft overigens wel een goede film). Later zou Fulci met zijn Gates to Hell Trilogy meer de nadruk op het grafische leggen en werd verhaal minder belangrijk. Na het nog puike 'The Black Cat' werd het dan weer een heel stuk minder te beginnen met het belachelijke New York Ripper.
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
. Maar het was alsnog leuk om gezien te hebben, vond ik.Komende 5 avonden echter, staat logbaarheid nog hoog in het vaandel. Met Lamb log ik zelfs een film waarvan de regisseur zelf roept dat het geen horror is, maar ja; op MM heeft hij wel die genre-aanduiding, dus logloglog!
Noodless is lurking in the bushes… 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
En waarom zou hij het niet mogen loggen? Het heeft een horrortag. Dat hij het heeft kunnen uitzitten vind ik al een mooie prestatie en is die bonus (die hij volgens mij niet echt meer nodig heeft om te winnen) verdiend. Ik zou er al niet aan beginnen.
edit: hoewel Noodless moet je natuurlijk altijd mee opletten. Die gaat door tot de laatste minuut. je mag niet verzwakken John Milton 
Onderhond
-
- 87595 berichten
- 12845 stemmen
En waarom zou hij het niet mogen loggen?
Omdat het geen horrorfilm is?
Nu, van mij mag je alles loggen natuurlijk, ik begrijp het wedstrijdconcept achter deze topics toch al niet zo, ik vind het gewoon raar wanneer mensen (en ik zie het ook vaak op ICMf, waar nog veel meer van dit soort topics lopen) maar wat random dingen gaan loggen omdat ze aan een film begonnen zijn met het idee dat het binnen het topic zou vallen.
Ik wil JM er verder ook niet mee viseren, vond het gewoon grappig omdat ik de film een tijdje geleden ook al gezien heb, om m'n eigen site heb ik de horror tag er ook gewoon afgelaten.
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
Oh no worries 
Maar het het was niet random, hij kwam van een heuse horrorlijst af. Dat het achteraf wat mager is qua horrorelementen laat ik tijdens een challenge niet door weerhouden. Dat je het daardoor niet in een horror toplijst zou plaatsen of het zelf die tag niet mee gaat geven op je site, snap ik volledig!
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
138. Captifs (2010)
FTV
Totaal aantal punten: 526 + 2 = 528
https://image.tmdb.org/t/p/w780//2aCCJ2F6owHdSa3G425FG4oO0yx.jpg
Heeft kennelijk op Netflix gestaan, vermoedelijk is hij zo aan 200 stemmen gekomen. Ik moest nu behoorlijk zoeken om hem in fatsoenlijke kwaliteit te vinden online. Net als Double Date eerder vanmorgen had ik ook deze release volkomen gemist in 2010, al weet ik niet hoeveel exposure hij toen had.
Maar een spannende film, en Zoé Félix bleek een aangename protagoniste. Met de Franse horrortoppers kan hij misschien net niet mee, maar het was alsnog zeker de moeite.
3,4*
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4891 stemmen
83. The Last House on the Left (2009)
110 Minuten
FTV
Nieuwe registratie(1) + FTV(1)= 2 Punten
Tussenstand : 395 punten
Een remake van de befaamde film uit 1972. Ik moet zeggen dat ik deze laatste 40 jaar geleden ongeveer heb gezien, dus echt veel kan ik me er niet meer van herinneren. En ondanks dat ik niet zo'n fan ben van remakes, vond ik deze toch wel bijster goed. Een typische revenge-film maar niet zo gruwelijk als "I spit on my grave".
3.5*
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4891 stemmen
Oh no worries 
Maar het het was niet random, hij kwam van een heuse horrorlijst af. Dat het achteraf wat mager is qua horrorelementen laat ik tijdens een challenge niet door weerhouden. Dat je het daardoor niet in een horror toplijst zou plaatsen of het zelf die tag niet mee gaat geven op je site, snap ik volledig!
Snap eigenlijk niet wat er aan het concept van deze horrorchallenge niet te snappen valt ... Log alles wat het label horror krijgt hier op MM of IMDb. Of het effectief horror is, valt nog over te discussieren. Als ik dat als criterium zou laten gelden, zou ik heel veel films niet loggen
Ik vind bijvoorbeeld wel dat "The sound of Music" het label horror verdient 
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
Ik vind bijvoorbeeld wel dat "The sound of Music" het label horror verdient
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4891 stemmen
(afbeelding)
Lol. Die kende ik nog niet. Dan gaan we die toch ook eventjes opsporen 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Omdat het geen horrorfilm is?
Nu, van mij mag je alles loggen natuurlijk, ik begrijp het wedstrijdconcept achter deze topics toch al niet zo, ik vind het gewoon raar wanneer mensen (en ik zie het ook vaak op ICMf, waar nog veel meer van dit soort topics lopen) maar wat random dingen gaan loggen omdat ze aan een film begonnen zijn met het idee dat het binnen het topic zou vallen.
Ik wil JM er verder ook niet mee viseren, vond het gewoon grappig omdat ik de film een tijdje geleden ook al gezien heb, om m'n eigen site heb ik de horror tag er ook gewoon afgelaten.
Ik zal maar niet beginnen over wat jij destijds dan allemaal als horror heb zitten oplijsten in het verleden bij de horrordrafts. Daar zag ik ook behoorlijk wat films tussen die ik weinig tot geen horror aan vond. En dat zeg ik niet omdat ik het gros van je nominaties maar niks vond. En mensen vinden dit blijkbaar wel fijn films loggen, ideeën opdoen, aanbevelingen doen en wat zitten zeveren over films. Daar is een filmsite toch ook voor nietwaar?
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
139. Village of the Damned (1960)
FTV
Totaal aantal punten: 528 + 2 = 530
Ik was er aan begonnen vorig jaar, maar ondanks de geringe speelduur niet ver gekomen. Meestal is het Miss Milton die haar energiegraad overschat en opeens toch tijdens de film (of season finale van een serie, daar is ze bijzonder getalenteerd in) in slaap kukelt, maar heel soms gebeurt het mij ook. Tijd voor een tweede poging dus, en uiteraard vanaf het begin.
Village of the Damned ziet er prachtig uit in de blu-ray restauratie, is Britser dan Fish ‘n Chips (terwijl het script oorspronkelijk een USA setting had), en moet even op gang komen. Maar na een half uurtje wordt het behoorlijk intrigerend. Freaky kindjes, in een film met een behoorlijk toffe premisse, die goed wordt uitgewerkt.
3,8*
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
135 La Nuée (Film, 2020) - MovieMeter.nl
101 min.
FTV (2) Totaal = 489
https://fr.web.img3.acsta.net/r_1280_720/newsv7/20/10/01/10/26/5009738.jpg
Wat een negatieve reacties hier Dit is gewoon een apart horrorfilmpje die geleidelijk aan de kijker weet te raken door de dramatiek, de nare gedachte rond het onderwerp en de illusie. Je krijgt heel wat mooie shots te zien van de sprinkhanen, ook als ze agressief worden. De scènes met de geit en het hondje zijn toch wel effectieve horrorelementen. En er vallen nog wel slachtoffers. Dus er gebeurt voldoende op gebied van horror, al valt dat misschien niet altijd te zien maar alleen de gedachte erover kan al voldoende zijn. Het onderwerp en de uitwerking ervan is sowieso naar en bizar : een moeder die ondanks gezinsproblemen en een mogelijke faillissement toch alles voorover heeft om haar boerderij en het kweken van sprinkhanen in stand te houden. Op welke manier dat ze dat doet is pure horror. Het acteerwerk is daarbij zeker overtuigend. Ik had de film eerst laten passeren gezien de negatieve recensies hier, maar zo zie je maar dat je de film toch altijd een kans moet geven. 7/10
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
136 And Now the Screaming Starts! (Film, 1973) - MovieMeter.nl
91 min.
FTV (2) Totaal = 491
Geweldige titel voor dit typisch Brits gotisch horrorwerkje want er wordt heel wat geschreeuwd in deze film.
De locatie is fantastisch en het verhaal heeft een interessante combinatie van een spookverhaal met een legende. Het blijft boeiend tot het einde. De vraag is natuurlijk bestaat de legende echt of ziet de bruid Catherine waanbeelden. In ieder geval verloopt de huwelijksnacht totaal anders dan Catherine (Stephanie Beacham) en Charles Fengriffen (Ian Ogilvy) op voorhand dachten.
De oorzaak ,volgens de legende, zou liggen bij Henry Fengriffen ( Herbert Lom ) , de opa van Charles die de vrouw van de houthakker Silas op haar huwelijksnacht heeft onteerd. Lom is overigens pas na een uur te zien.
https://morbidlybeautiful.com/wp-content/uploads/2020/11/screaming1.jpg
Maar ook op Cushing moet je ongeveer 45 min. wachten eer hij in beeld komt. Maar dat wordt prima gecompenseerd door de voortdurende aanwezigheid van de mooie Stephanie Beacham als Catherine met haar opvallende decolleté. Telkens prachtige shots van haar geweldige boezem in die nauwe jurkjes. De setting, de aankleding en sfeer zijn uitmuntend. 7/10
https://64.media.tumblr.com/08366b8674c08cdd617fb5c96ee49fd6/tumblr_p3aaxiaRBr1uphxvgo1_400.gifv
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
En hier mijn geschreeuw en verbazing van de ( volgens hem nochtans vermoeiende
) John Milton die vandaag wel heel sterk uitpakt
Ga mijn zakdoekje zoeken 
En nog eentje... 
https://www.superguide.nl/s3fs-public/main_media/home_alone_schreeuw.jpg
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2862 stemmen
96 minuten
FTV
1 + 1 = 2 punten
Totaal: 53 punten
https://64.media.tumblr.com/18ec54cf496dc52f7d6681ff795413a6/tumblr_inline_ofedjceyfM1qdawwj_640.png
'Stallone’ acteert overigens niet heel verkeerd in deze film, een beetje zoals we van hem gewend zijn, en dat is niet altijd even goed. Maar, wat ik wel vind is dat deze film toch wel tot zijn slechtere behoort, het begin is erg leuk en het einde wordt wel weer wat vermakelijk (neem de laatste 10 minuten) maar daar tussen in is het wel echt erg saai. En het labeltje horror heeft hij niet verdient, zo schrikbarend waren de scenes niet.
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
En hier mijn geschreeuw en verbazing van de ( volgens hem nochtans vermoeiende
) John Milton die vandaag wel heel sterk uitpakt
Maar vrees niet, de koek is op. Ik twijfelde even of ik er nog een korte in zou gooien, maar ik kan niet meer! 
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2862 stemmen
82 minuten
FTV
1 + 1 = 2 punten
Totaal: 55 punten
Toen ik de leeftijdswijzer een ‘9’ aanzag duiden voelde ik de bui al wel een beetje hangen, een ‘horror’ film die met zo’n leeftijdsklasse wordt aangeduid dat betekent niet veel goeds. En die verwachtingen worden bewezen in deze film want, het is duidelijk geen horrorfilm, en daar wil de film ook helemaal niet naar toe. Wat wel zo is, is dat deze film al zo lang op ‘Netflix’ staat zolang ik mij kan heugen, en altijd heb ik hem rustig door gedrukt want het leek mij niet zoveel aan. Maar aangezien de tijdsduur en zijn labels heb ik hem toch even mee gesnoept voor de challenge.
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
Is dat je vriendin, John Milton?

Or several. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.