• 15.798 nieuwsartikelen
  • 178.213 films
  • 12.223 series
  • 34.000 seizoenen
  • 647.385 acteurs
  • 199.066 gebruikers
  • 9.375.093 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

Dentheman

• 492 berichten
  • 642 stemmen

ibendb schreef:

(quote)

Ik ben ook fan van het themaklassement, zorgt inderdaad voor wat meer verruiming en inspiratie. Enkel de completionist in mezelf heeft nu al dikke stress dat ik ze niet allemaal op tijd zal kunnen afvinken.

Same here

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2864 stemmen

ibendb schreef:

(quote)

Ik ben ook fan van het themaklassement, zorgt inderdaad voor wat meer verruiming en inspiratie. Enkel de completionist in mezelf heeft nu al dikke stress dat ik ze niet allemaal op tijd zal kunnen afvinken.

Volgend jaar beter plannen of meer kijken haha. Gewoon vier weken ziek melden en gaan met die banaan.

Q Jones

• 3524 berichten
  • 2880 stemmen

Dentheman schreef:

(quote)
Same here

Ik ben ook echt fan. Van sommige thema's had ik nog nooit gehoord, die zoek je op en dan krijg je totaal andere films die je waarschijnlijk nooit zou kijken normaal

Beun de Haas BV

• 918 berichten
  • 519 stemmen

8. [•REC]

78 minuten

FTV: 2

Puntentotaal: 16

Thema: Found Footage Horror

Themaklassement: 8 (afgevinkt: 21. 28. 42. 47. 50. 63. 80. 85.)

Persoonlijke waardering: (dikke) 3,5 *

https://images.jdmagicbox.com/comp/jd_social/news/2018jul16/image-77399-5ag60syxfk.jpg

Found footage is een aantrekkelijke filmtechniek voor filmmakers in het horrorgenre. Met een relatief laag budget kun je namelijk met zogenaamd onbewerkte beelden bovennatuurlijke gebeurtenissen presenteren die tegen het realisme aan schuren. REC slaagt daar met verve in.

Het gros van de tijd speelt de film zich in een afgezet appartementencomplex af. De combinatie van claustrofobische ruimtes en geloofwaardige zombies pakt goed uit. De film voelt - ondanks zijn krappe budget van 1,5 miljoen euro - nergens goedkoop aan. Knap werk.

Het enige wat de film in de weg zit, is de buitensporige chaos. De aaneenschakeling van schokkende camerabeelden en hysterisch geschreeuw werkt als een audiovisuele stuiterbal. Het versterkt de beklemmende sfeer, maar net even teveel van het goede allemaal.

Wanneer je die flipperkastervaring echter omarmt, is deze horror absoluut de moeite waard. Voeg daar een paar goede jump scares en bloedstollend einde aan toe, en je kunt maar een ding concluderen: REC is uitstekende rec-lame voor het FF-genre.

77ships

• 643 berichten
  • 45 stemmen

84. Crocodile 2: Death Swamp ( 2002)

95 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 182

Subgenre : 9. 2000s Horror

(Voltooid: 1 - 9, 11 - 54, 56 - 85) (fout gevonden – ik had 45. Haunted House Horror * 2 keer gedaan per ongeluk)

Themaklassement: 83

http://www.critcononline.com/images/crocodile%202%20death%20swamp%20dvd2.jpg

Tobe Hooper’s Crocodile heb ik nog eens ooit gezien toen ik zijn filmografie probeerde af te werken, het was heel 2000s, saai, slecht met hilarisch slechte CGI. En dan bladerde ik door "The Bad Movie Bible" van Rob Hill en zag ik deze.

Buiten de naam en wel ja krokodillen heeft deze film niets te maken met de vorige. Een groep criminelen overvalt een bank, neemt doodleuk een vlucht met alle wapens en al (kort na 9/11) maar als het vliegtuig moet omkeren door een storm kapen zij het vliegtuig, deze stort neer. Alle andere passagiers van het vliegtuig zijn eikels, elk personage is vreselijk, vriendje van de stewardess huurt een tracker in die hun makkelijk vindt. Niemand hoort ooit de krokodillen aankomen al zijn hun gigantisch, poppen, CGI, helikopter, veel MF geroep, zeer 2000s, troep maar ergste ooit? Waarschijnlijk niet maar ik heb misschien wat weerstand tegen brol opgebouwd.

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

Goed om te horen dat het themaklassement voor een deel van de users zijn doel bereikt!

Ik was van plan om het volgend jaar ook iets serieuzer aan te pakken, met per subgenre:

-een makkelijk doorklikbaar lijstje met top tips (evt ook aangeleverd door deelnemers)

-een langere Letterboxd lijst met verdieping voor ieder subgenre

Die eerste ga ik zelf maken, die tweede staan al op Letterboxd in de meeste gevallen, dus hoef ik alleen te linken. Fijn voor deelnemers die moeite hebben een titel te vinden voor de meer exotische subgenres. Maar daar is ook handig aan dat je kunt zien wat er evt van op video on demand staat, en ook makkelijk kunt filteren op speelduur, gemiddelde waardering etc. Fijn als je je bijvoorbeeld geen lange film wilt die avond (of omdat het SOV is )

Woland

• 4796 berichten
  • 3817 stemmen

FWIW, ik vind de horrorchallenge sowieso fijn, maar ook voor mij voegt het subgenreklassement wel echt iets toe. Ik vind het erg leuk om soms op onderzoek uit te moeten om iets leuks te vinden bij een bepaald subgenre, zeker als het iets is wat je anders nooit op zou zetten. Al was het wel een crime om sommige genres te vullen (superhero, clown, toy, torture...)

Ik ben zelf ook niet zo'n fan van de miniseries hier, van de films probeer ik de korte reviews wel te lezen maar bij de series skip ik dat standaard. Vind het sowieso leuk als er een korte indruk van de film bij geschreven wordt. Maar als mensen het wel fijn vinden om series/shorts te kijken, dan ben ik de moeilijkste ook niet hoor. De klassementen over wie hoeveel kijkt vind ik verder leuk maar niet heel relevant, ik weet toch dat 31 goed te doen is maar ook dat ik niet in de buurt kom van de hardlopers hier. En die ambitie heb ik ook absoluut niet .

Splinters

• 2626 berichten
  • 1391 stemmen

Q Jones schreef:

(quote)

Waarom zou je als echte filmliefhebber fraude gaan plegen in een challenge. Ik vind het leuk om 5 of 6 korte zinnen te schrijven, voor uitgebreide reviews heb ik gewoon weg geen tijd. Ik vind het registreren van de films al lastig qua tijdsplanning en ik heb ook veel respect voor de mensen die enorm veel films hebben gezien. Maar fraude plegen als je dat doet ben je gewoon triest.

Dat weet ik ook niet, daarom vraag ik het ook. Ik ben het helemaal met je eens. Na het kijken van een film ben ik vaak wat rozig en om vervolgens nog een review te moeten schrijven... Liever niet. De volgende dag registreren doe ik liever ook niet. Het lezen van reviews vind ik zeker van toegevoegde waarde , dat wel.

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4892 stemmen

73. House of the Damned (1963)

62 minuten

FTV (2) : Totaal aantal punten = 159

Subgenre: - (Voltooide subgenres 1 t/m 52 + 54 + 55 + 57 + 60 + 63 + 65 + 67 + 69 + 76 + 77 +80 + 83)

Themaklassement: 64 punten

Eigen rating: 2.5*

https://1.bp.blogspot.com/-sJgE6ParnEc/YXivt__QhEI/AAAAAAAAbAA/X9myl1Sulf4ZrViQomrm1rZnAMGJxRvBACLcBGAsYHQ/s1612/House%2Bquartet.JPG

Een ouderwets spookhuis-verhaal. Ik moest direct terugdenken aan ScoobyDoo tekenfilms die zich afspeelden in zulke met spinnenwebben gedrapeerde oude kastelen. Spijtig genoeg slaat de film op het uiteinde om. In plaats van een griezelige horror wordt het ineens een soortement melodrama met de cast van "Freaks" erin. Voor mensen die met Halloween een stokoude griezelfilm willen kijken die verre van griezelig is, dan moeten ze deze eens proberen.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Voor mij was het mijn eerste echte horror challenge. Ik zie sowieso al veel films, maar voor deze challenge stak ik toch een tandje bij. Het helpt ook dat de meeste horrorfilms de 90 minuten amper halen. Ik zag zo goed uitsluitend ook horrorfilms de afgelopen maand. Het wordt raar om binnenkort een normale film te zien, vermoed ik.

Ik heb met die subgenres veel nieuwe dingen ontdekt. Sommigen heb ik echt moeten opzoeken wat ze betekenden. Geen pindakaas expert hier, maar ik vond zo goed als alles via Youtube of Archive.org, zeker de films uit de jaren 80 en vroeger, maar ik vulde ook aan met VOD of de plaatselijke bib. In het eerste geval niet altijd met geweldige beeldkwaliteit, nouja.

Ik schrijf sowieso voor elke film een recensie, niet hier in het topic, maar in het filmtopic zelf. Ook om de eenvoudige reden dat mijn recensies soms een paar dagen op zich laten wachten.

joolstein

• 10837 berichten
  • 8927 stemmen

Voor de 100ste registratie mezelf een groot plezier gedaan met de meesterlijke Jesús Franco

100 De Sade 70 (1970)

87 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 197 + 2 = 199 punten

35. Erotic Horror

Sub-genre puntentotaal: 80 +1=81

Afgevinkt; 1, 2, 3, 4 ,5 ,6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 56, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 82, 83, 84, 85

Waardering 2*

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BZjA3ZGQ2NzYtMDg3Ni00Nzc3LTk4NjQtOTE0YmY2ODExNWY3XkEyXkFqcGdeQXVyMTE4MDg3NTIz._V1_.jpg Film voor een ‘Regenjassenmenigte’ zoals acteur Christopher Lee het ooit in een interview zal noemen. Huh...Christopher Lee...jazeker Lee in Jesus Franco's erotische getinte; Eugenie... het verhaal van haar reis naar perversie (in feiten verscheen hij minstens vijfmaal in zijn films) De film is gebaseerd op het boek "Filosofie in het boudoir" (La philosophie dans le boudoir) uit 1795 van de markies de Sade. Hoewel het verhaal enigszins trouw blijf aan de bron, is het grootste gedeelte van de film meer bedoeld om dames in evakostuum te bewonderen.

In dit verhaal is jonge en seksueel nieuwsgierige Eugenie (Marie Liljedahl) bevriend met de ervaren Madame St. Ange. Wat Eugenie niet weet, is dat Madame een stiefbroer Mirvel heeft en dat beide de Sadeiaanse filosofie aanhangen. Nadat Madame Eugenie's goedgelovige vader verleidt om Eugenie een weekend te laten doorbrengen op hun luxe landgoed op het privé-eiland in de middle of nowhere, kan hun ziekelijke, verwrongen spel beginnen. Lee speelt Dolmancé (hier soort sekteleider) maar meer dan de verteller en af en toe opduiken heeft hij ook niet te doen.

De film wordt al snel repetitief; zus en stiefbroer bedwelmen Eugenie, kleden haar uit en beginnen aan haar te friemelen. Het is ook geen verschrikkelijke film maar hoewel ik geen probleem heb met de wellustige inhoud, wordt het voor mij nogal eentonig als dit het enige is dat in het grootste deel van de film gebeurt. Kortom door het gebruik van De Sade onderscheidt het zich iets van andere doorsnee naaktfilms maar het blijft een film die een zeer select publiek iets meer uit zal halen!

Oh deze film ook niet verwarren met de latere Eugénie (1973) die schijn wel meer explicieter te zijn En om de zaken nog ingewikkelder te maken, maakte de regisseur met Eugenie (Historia de una Perversión) 1980) ook nog een tweede bewerking

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

Gefeliciteerd Joolstein! Zelf heb ik geen van de Eugenietjes gezien, overigens

Wat betreft het schrijven van reviews, of ik zelf een (langere) review schrijf hangt volkomen af van mijn energie, hoe goed ik de film vond, of ik er iets over te melden heb en of er tijd is om rustig iets over te tikken

Maar ik schrijf hoe dan ook iets, al is het maar een paar woorden. Als het even kan ga ik voor twee alinea’s minimaal bij een film. Wat ik ook nog wel eens doe naast mijn mening is de synopsis copy pasten, dat mensen in het topic snel kunnen zien waar een film over gaat, zonder door te hoeven klikken. Maar ik heb niet de verwachting dat iedereen dat doet; je moet er maar net zin in hebben. En tijd voor. Alleen als je het zelf leuk vindt, zou ik zeggen.

Sowieso draag ik wel altijd zorg voor een zo goed mogelijke (hoge resolutie if possible) afbeelding, wat mijn voorkeur heeft boven een verticale poster, aangezien die zoveel scherm in beslag nemen. Topic beetje visueel aantrekkelijk houden natuurlijk

ibendb

• 5037 berichten
  • 3220 stemmen

42. Kyûketsuki Hantâ D (Film, 1985)

Speelduur: 80 minuten

FTV: 2 punten

Thema: 16. Animated Horror

Totaal: 127 punten

https://i.imgur.com/E0FzKUJ.jpg

Vampire Hunter D is niet direct iets wat ik spontaan zou opzetten maar was toch goed te pruimen. De animatie is op verschillende momenten echt prachtig. Vakkundig gecreëerde panorama's en achtergronden zorgen voor een sprookjesachtige en magische indruk. De creature designs zijn in het algemeen ook indrukwekkend. D is een fascinerend personage met mysterieuze look en een geweldig (durf ik bijna sexy te zeggen?) ontwerp.

Waar het voor mij wat tekortschoot is het verhaal. Dit springt soms wat van de hak op de tak en kwam wat geknutself over. Het gaat erg snel allemaal waardoor je je soms afvraagt wat er allemaal aan de hand is. De uiteindelijke climax was wel interessant maar ik was niet echt honderd procent geboeid.

Het shot van D die wegrijdt op zijn paard richting de verte met die geweldige score gaf me bijna kippenvel. De soundtrack zal waarschijnlijk nog wel een paar keer langskomen in mijn muziekbibliotheek.

3*

Theunissen

• 12271 berichten
  • 5514 stemmen

joolstein schreef:

En om de zaken nog ingewikkelder te maken, maakte de regisseur met Eugenie (Historia de una Perversión) 1980) ook nog een tweede bewerking

De eerste bewerking heb ik niet gezien, maar de tweede wel (kreeg zelfs 3,0* van mij) en dat is ook een foute film, omdat daarin een minderjarige (13/14 jaar) Katja Bienert regelmatig naakt te zien is. Ze is ook nog als minderjarige te zien in o.a. "Linda (1981)" en "El Tesoro de la Diosa Blanca (1983)". De laatste film staat ook op MovieMeter betiteld als een "Horror".

Threeohthree

• 5557 berichten
  • 2933 stemmen

99. Night of the Living Dead (Film, 1968)

96 minuten

FTV(2punten)

Puntentotaal: 198 punten

Subgenre: 85. Zombies

Themaklassement: 81 punten

Eigen score: 1.5*

https://static01.nyt.com/images/2016/10/30/arts/30LIVING-DEAD1/30LIVING-DEAD1-superJumbo.jpg?quality=75&auto=webp

Onnodig lawaaierige film. Het begint allemaal nog wel geinig, maar al rap begint de soundtrack te blazen en die houdt ook niet weer op. Als er veel op het scherm gebeurd vind ik het gewoon zwaar hinderlijk als er zo'n overdreven generieke soundtrack staat te schreeuwen "om het spannend" te maken ofzo. Tja, wat rest zijn dan een stel kibbelende mensen in een huis die het niet eens kunnen worden of ze op zolder of in een kelder moeten gaan zitten. Duidelijk wel een invloedrijke film geweest, maar op deze manier trek ik ze vrij slecht.

100 Antlers (Film, 2021)

99 minuten

FTV(2punten)

Puntentotaal: 200 punten

Subgenre: 41. Folk horror

Themaklassement: 82 punten

Eigen score: 3*

https://s3.amazonaws.com/static.rogerebert.com/uploads/review/primary_image/reviews/antlers-movie-review-2021/antlers-movie-review-2021.jpg

Vermakelijke film die mooi geschoten is, maar (veel) te weinig punch heeft om indruk te maken. De sfeer en beelden zijn absoluut geslaagd, maar de film faalt volledig om te scoren op de momenten dat het moet. Zodoende is dit meer drama met wat horror elementen dan een lekkere horrorfilm. Op zich niks mis mee want het verveelde ook zeker niet, mja echt bijblijven zal het ook niet.

joolstein

• 10837 berichten
  • 8927 stemmen

Om eerst nog even de vraag; "Valt me wel mee dat je mijn telling NOG niet hebt hoeven corrigeren, of komt dat nog " van JM te beantwoorden Nee je doet het dit jaar keurig Wel bij verschillende andere een oneffenheidje gevonden. In bijna alle gevallen was het in nadeel van de deelnemer!

https://pyxis.nymag.com/v1/imgs/0b4/352/83286c9784b6fffa1a05deacd941a15dd6-26-100-scares-illo.rhorizontal.w1100.jpg

John Milton 155 films

Shaky 154 films

Brabantze 117 films 2x 95 (The Fall of the House of Usher)

Noodless 105 films 2x 93 (bij het zooitje van The Haunting of Hill House)

joolstein 100 films

Threeohthree 100 films

Woland 86 films

77ships 84 films

Fisico 76 films

ikkegoemikke 73 films

Tanguy 68 films

Shadowed 59 films (telt 54/55 de film en een korte film)als twee registraties)

Dentheman 53 films

Collins 50 films

IH88 49 films

robertinho 46 films

Hollywood007 45 films

ibendb 42 films

moviemike 41 films

alexspyforever 40 films

audio. 40 films

Kondoro 31 films

john mcclane 2 29 films 2x 22 (de filmm na Guillermo del Toro's Cabinet of Curiosities)

Number23 28 films

Splinters 28 films

mezzanine 27 films

Q Jones 26 films

Seam 24 films

madmadder 24 films

Shambala 23 films

De gestoorde filmfanaat 14 films

Theunissen 14 films

devil1973 9 films

wendyvortex 9 films,

Beun de Haas BV 8 films

Martijnnn 7 films

j_u_u_l 3 films

Shinobi 1 film

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

Threeohthree ook congrats met de magische 100. Net op tijd voor joolstein om hem nog mee te nemen

ibendb

• 5037 berichten
  • 3220 stemmen

43. La Casa Muda (Film, 2010)

Speelduur: 79 minuten

FTV: 2 punten

Thema: 70. South American Horror

Totaal: 130 punten

https://i.imgur.com/s0hRrLN.jpg

Een vrouw die 79 minuten rondkuiert en ondertussen kleine kreetjes laat die eerder op een piepend scharnier lijken. Er zijn engere dingen in deze wereld.

In La Casa Muda gebeurt eigenlijk niet zo veel en toch ben ik achteraf extreem verward. Als je achteraf wat gaat nadenken over wat er gebeurd is houdt het allemaal geen steek. De film gebruikt de gimmick van in een take opgenomen te zijn maar dit is duidelijk niet zo. Eenmaal je dit doorziet heb je niet echt veel meer over om de filmmakers te appreciëren. Wel was het sound design erg sterk. Een dikke aanrader om dit met headphones te bekijken. Zo werden enkele scènes net dat tikkeltje spannender.

Het begint best goed maar eindigt in teleurstelling.

2*

Q Jones

• 3524 berichten
  • 2880 stemmen

joolstein schreef:

Om eerst nog even de vraag; "Valt me wel mee dat je mijn telling NOG niet hebt hoeven corrigeren, of komt dat nog " van JM te beantwoorden Nee je doet het dit jaar keurig Wel bij verschillende andere een oneffenheidje gevonden. In bijna alle gevallen was het in nadeel van de deelnemer!

(afbeelding)

John Milton 155 films

Shaky 154 films

Brabantze 117 films 2x 95 (The Fall of the House of Usher)

Noodless 105 films 2x 93 (bij het zooitje van The Haunting of Hill House)

joolstein 100 films

Threeohthree 100 films

Woland 86 films

77ships 84 films

Fisico 76 films

ikkegoemikke 73 films

Tanguy 68 films

Shadowed 59 films (telt 54/55 de film en een korte film)als twee registraties)

Dentheman 53 films

Collins 50 films

IH88 49 films

robertinho 46 films

Hollywood007 45 films

ibendb 42 films

moviemike 41 films

alexspyforever 40 films

audio. 40 films

Kondoro 31 films

john mcclane 2 29 films 2x 22 (de filmm na Guillermo del Toro's Cabinet of Curiosities)

Number23 28 films

Splinters 28 films

mezzanine 27 films

Q Jones 26 films

Seam 24 films

madmadder 24 films

Shambala 23 films

De gestoorde filmfanaat 14 films

Theunissen 14 films

devil1973 9 films

wendyvortex 9 films,

Beun de Haas BV 8 films

Martijnnn 7 films

j_u_u_l 3 films

Shinobi 1 film

Gefeliciteerd voor degene over de 100 wat een prestatie. En de rest is ook allemaal lekker bezig zeg. Keep on the good work

155 films, 154 films in 38 dagen...

Als ik mij probeer in te beelden hoe John Milton en Shaky er aan het einde van deze challenge uitzien, zie ik twee verwilderde mannen die zo kunnen meespelen in een horrorfilm als toegetakeld lijk of bezeten persoon zonder eerst 3 uur bij de grimeur te hoeven zitten.

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

156. Mad Heidi (2022)

92 Minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 312

Subgenre Themaklassement: Voltooid - 85 punten.

https://f4.fosta-tv.net/uploads/thumbs/47db98da5-1.jpg

They just fucked with the wrong Heidi!

In een dystopisch Zwitserland dat onder de fascistische heerschappij van een kwaadaardige kaastiran is gevallen, leeft Heidi het pure en eenvoudige leven in de Zwitserse Alpen. Grootvader Alpöhi doet zijn best om Heidi te beschermen, maar haar verlangen naar vrijheid brengt haar al snel in de problemen met de handlangers van de dictator. Het onschuldige meisje transformeert zichzelf in een machtige krijger, die op pad gaat om het land te bevrijden van de krankzinnige kaasfascisten.

Mad Heidi is een Crowdfunded passieproject, niet in de zin van kickstarter, maar de benodigde 2 miljoen dollar werd verkregen door 400 aandelen te verkopen, waarmee de financiers bij een succes ook return op hun investment zouden krijgen. Of dat laatste gelukt is weet ik niet, maar ik ben wel wel blij dat Mad Heidi gemaakt is.

https://i.ibb.co/KwtVzRX/1.jpg

De film ziet er goed uit, en weet wat mij betreft het maximale uit zijn mini budget van 2 miljoen te halen. Toegegeven, je kunt voor minder ook films maken, maar die zien er niet uit als Boze Heidi. Johannes Hartmann en Sandro Klopfsteins film is met recht een Swissploitation film te noemen, en geniet met volle overgave van zijn eigen malligheid. Heidi weet precies wat voor film het is, en zo'n project slaagt alleen als je daar als makers en acteur in meegaat. Wat mij betreft is dat gelukt.

Nieuwkomer Alice Lucy speelt de titelrol prima, al zie je bij sommige van de martial arts scènes dat 2 weken trainen een goede basis legt, maar ze Keanu Reeves niet voor niets langer dan dat lieten trainen voor The Matrix. Desalniettemin zijn dat soort dingen kleine smetjes en is Mad Heidi voor mij een geslaagde horrorkomedie. Leuke verschijning ook.

https://i.ibb.co/T1D8jjD/1.jpg

Check vooral de Waanzinnige Trailer

3,5*

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

De gestoorde filmfanaat schreef:

155 films, 154 films in 38 dagen...

Als ik mij probeer in te beelden hoe John Milton en Shaky er aan het einde van deze challenge uitzien, zie ik twee verwilderde mannen die zo kunnen meespelen in een horrorfilm als toegetakeld lijk of bezeten persoon zonder eerst 3 uur bij de grimeur te hoeven zitten.

You're not wrong... JM heeft net gedoucht en nog niets in zijn haar, dus ik ben een vrij verwilderde flufbol in een joggingbroek. Toch maar even fatsoeneren voor ik boodschappen ga doen en die pauperbroek verruilen voor iets fatsoenlijks!

Theunissen

• 12271 berichten
  • 5514 stemmen

Kondoro schreef:

En van de assistentes afblijven hé!

Het zal eerder andersom zijn

Splinters

• 2626 berichten
  • 1391 stemmen

Lol. Drie films, drie shorts, en een miniserie van 8 uur en 16 minuten maken deze week 11 registraties. Een persoonlijk record. Met afstand. En gewoon weer twee plaatsen gezakt in het klassement.

Shadowed

• 11408 berichten
  • 6711 stemmen

60. (Nog een keer, want de eerste 60 was ongeldig vanwege een verkeerde registratie).

Hellraiser (2022)

121 minuten

FTV (2) - Totaal aantal punten = 117

Subgenre: 50. Lovecraftian Horror

Themaklassement: 59 punten

Eigen rating: 2,0*

https://lairofhorror.tripod.com/hellraiser/hellraiser2022pics/hellraiser2022rolanddeath.jpg

Opvallend en eigenlijk onacceptabel matige film van David Bruckner, waarvan zijn niveau veel te hoog is om met dit soort onbenulligheden aan te komen zetten. Met name de cenobites maken een makke indruk, waarvan Jamie Clayton absoluut niet in de schijnwerpers mag staan van Doug Bradley. Visueel is het oké en de gore is opvallend gemeen, maar de nodeloos lange en overdramatische opbouw die niet verder komt dan clichématige achtergrond rekt deze mislukte remake uit tot wel 121 minuten. Sommige jaren '80 horrorfilms kennen simpelweg een ongeëvenaarde en unieke sfeerzetting die niet zo makkelijk overgenomen kan worden en deze remake is daar goed bewijs van.

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4892 stemmen

Deze wil ik dus ECHT wel zien. Gewoonweg omdat Heidi er zo lekker uitziet

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

Ik ga proberen het aantal registraties van vorig jaar (precies 66 jaja;-)) te verbeteren. Moet wel lukken.

Splinters

• 2626 berichten
  • 1391 stemmen

IH88 schreef:

Ik ga proberen het aantal registraties van vorig jaar (precies 66 jaja;-)) te verbeteren. Moet wel lukken.

88?

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

88?

Dat ga ik niet redden haha. Zit nu op 50 films (ben nu de 51ste aan het kijken). 88 is wel heel ambitieus.

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

IH88 schreef:

88 is wel heel ambitieus.

En wij al die tijd maar denken dat je naam 'Ik Haal 88' betekende. Toch wel een lichte teleurstelling, hoor.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.