• 15.774 nieuwsartikelen
  • 178.104 films
  • 12.217 series
  • 33.988 seizoenen
  • 647.155 acteurs
  • 199.031 gebruikers
  • 9.373.245 stemmen

Genre/Thema Challenge

zoeken in:

U96

• 731 berichten
  • 762 stemmen

tbouwh schreef:

(afbeelding)

Filmtitel, jaartal: Home Alone 2: Lost in NY (1992)

Speelduur: 120 min.

Genre: Komedie, Familie

Eigen score/beoordeling: 3*

Hoeveelste film binnen deze challenge (hoeveelste film totaal): 16e (115e )

Datum van kijken: 25-12

Aantal punten: 3 (ftv)

Totaal aantal punten binnen deze challenge (Totaalaantal geheel): 34 (289)

Recensie:

Wie deel één vermakelijk vond (ik reken mezelf wel tot die categorie), kan ook met dit tweede Home Alone-deel prima uit de voeten. Grotendeels een herhalingsoefening, maar de veranderde setting (New York) zorgt voor pluspunten. Deze film kijkt daarnaast weer prima weg, ondanks de speeltijd van nu twee uur. De combinatie van familiesentiment en humor werkt wederom. Wel moet gezegd dat het gedeelte met de twee boeven ditmaal wel over een wat lange tijdspanne werd uitgesmeerd. Been there, done that, was het gevoel dat mij daar enigszins bekroop. Ook de geforceerde Amerikaanse kerstgedachte lag er wat dik bovenop. Toch heb ik mij uitstekend vermaakt met het tweede deel van deze franchise. Gezien de scores laat ik het restant van de serie graag links liggen.

hmm is dat nu Trump achteraan op de foto???

U96

• 731 berichten
  • 762 stemmen

aan iedereen een gelukkig nieuwjaar voor 2017 gewenst!! en dat we veel mooie en goeie films mogen zien!!!!

baspls

• 4118 berichten
  • 1673 stemmen

U96 schreef:

hmm is dat nu Trump achteraan op de foto???

Donald Trump is ook financier van films. Rara, wie Home Alone 2 heeft gefinancierd en graag een miniscul gastrolletje op zich wou nemen

baspls

• 4118 berichten
  • 1673 stemmen

alexspyforever schreef:

Ja, ben ik blij dat de regels omtrent het afsteken van vuurwerk redelijk streng zijn. Uiteindelijk dient het toch nergens toe. Zo meteen nog een filmpje registreren

tbouwh schreef:

Ik haat vuurwerk, maar gezelligheid, muziek, drank en televisie is ook een groot goed

Dan is er weer iets waar we het allemaal over eens zijn haha . Siervuurwerk is opzich geinig om te zien, maar de lol van die knallers snap ik echt niet meer. Ben ieder jaar alleen maar bang voor mijn hond en mijn kat, want die raken helemaal getraumatiseerd.

Ik ben om half 12 ook naar familie gegaan en heb even naar het siervuurwerk gekeken. Ik denk wel dat ik jou land, Johan een rekening ga opsturen voor gehoorbeschadiging , dat Belgisch vuurwerk gaat echt hart zeg. Blij dat ze de regels gaan aanscherpen.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

tbouwh schreef:
(afbeelding)

Filmtitel, jaartal: The Thing (1982)
Speelduur: 108 min.
Genre: Horror, SF
Eigen score/beoordeling: 1.5*
Hoeveelste film binnen deze challenge (hoeveelste film totaal): 20e (119e )
Datum van kijken: 29-12
Aantal punten: 2 (ftv)
Totaal aantal punten binnen deze challenge (Totaalaantal geheel): 43 (298)
Recensie:

The Thing is een horrorklassieker die ik graag nog eens wilde zien, met name vanwege haar status en de alom uitgesproken waardering. Voor mij bleek dit echter een grote teleurstelling.

Goed, op de momenten dat ‘het ding’ tevoorschijn komt, valt wel op dat er veel aandacht is besteed aan de vormgeving. De vergelijking met Alien dringt zich snel op, maar daarin was de ranzigheid veel beter gedoseerd, en ging ze gepaard met sterkere spanningsopbouw. The Thing vond ik vooral veel te bombastisch, en wel heel duidelijk gemodelleerd naar het expressionistische schilderij ‘de Schreeuw’ van Edward Munch. Conceptueel prima, begrijp me niet verkeerd, maar verder laat het me volledig koud.

Nee, deze film moest het eerder hebben van haar sfeer. Een prima setting (al werd het minder naarmate ze geïntroduceerd en geheel bekend was) en een karakteristieke score van Ennio Morricone (al vind ik deze veel minder memorabel dan o.a. zijn westerns).

Verder vond ik er gewoonweg vrij weinig aan. Kleurloze personages, een (te) beperkt scenario en vooral een vrij spanningsloze en saaie plotverloop. Jammer, maar dit was dus duidelijk niet mijn type klassieker.

1.5*

Hoewel veel horrorliefhebbers deze geweldig vinden omwille van het concept dat iedereen het monster kan zijn en wellicht ook de grafische horror heb ik deze niet eens uitgekeken omdat de personages zo saai waren en ook geen enkele vrouw. Ook was hij heel verschillend van The Thing from Another World uit 1951 die ik wel een goede sci-fi horror vond met karakters met perssonlijkheid en een interessanter verhaal (voor mij dan toch). Ik heb dan wel niet alles van the Thing gezien maar die van Carpenter was duidelijk meer op gore gericht. Maar ik ben ook totaal geen Carpenter fan. Visueel en muziek zit het wel goed, maar zijn verhalen vind ik nogal inspiratieloos en de karakters van bordkarton. De enige die ik nog enigszins genietbaar vond was The Fog al ontsnapt ook die niet aan de kritieken die ik op al zijn films heb. Schiet me niet dood baspls aub
Op HG Lewis na heb ik niet echt een favoriete horror director maar van de meeste zijn er toch een of meerdere werken die ik goed tot prima vind. ja zelfs van James Wan, de originele Saw vond ik erg goed. Carpenter neen daar heb ik nog geen echte leuke van gevonden. Die met het meeste potentieel vind ik Del Toro maar hij ik wou dat hij meer dark fantasy maakte en minder van die superhelden onzin en zijn paranormale films kunnen mij helemaal niet boeien.

Voor iedereen een gelukkig nieuwjaar gewenst en alles wat je wil

baspls

• 4118 berichten
  • 1673 stemmen

alexspyforever schreef:
Schiet me niet dood baspls aub

Haha, Carpenter is lang mijn favoriete regisseur geweest en ik vind zijn films erg tof. Je moet je wel realiseren dat op The Thing en Big Trouble in Little China na al zijn films redelijk low-budget zijn en dat hij ze buiten Hollywood op eigen houdje heeft gefinancierd. En zelfs dan nog kreeg Carpenter niet altijd de kans te doen wat hij zelf wou, hij is zelf ook totaal niet blij met het feit dat Michael Meyers steeds weer opstaat, zo was dat niet bedoeld. The Thing from Another World is een van zijn favoriete films en zelf is hij ook niet helemaal tevreden over het verhaal van de remake.

Persoonlijk vind ik The Thing zo sterk omdat het ten eerste heel spannend is, geïsoleerd en ieder moment kan het ding weer toeslaan. Echt gore is het niet zozeer, het is meer het geweldige monster dat door een klein team van zeer toegewijde special effects-mensen zonder CGI is vervaardigt, dat is toch wel het tofste van de film. Verder ben ik het helemaal met je eens wat de personages betreft. En het domste van de film was toch wel die computer die kan voorspellen hoe lang het duurt voordat het ding de aarde heeft verzwolgen, door alleen maar de vraag in te typen... Maar goed, het publiek toendertijd zal zich er niet aan gestoord hebben.

The Fog leek me ook echt iets voor jou trouwens. Verder is Christine een degelijke bijzonder degelijke Stephen King verfilming, Big Trouble in Little China een vermakelijke over-the-top Jaren '80 Kungfu-actie spectakel, They Live een cult-hit (al vind ik het een van de mindere), Prince of Darkness vond ik toch een zeer geslaagde zombiefilm gemengd met religieuze horror (al is het verhaal wel nogal simpel) en tot slot vind ik In the Mouth of Madness zijn laatste goede werk, angstaanjagend Lovecratiaans werkje met Sam Neil. Maar het kan natuurlijk zijn stijl je niet licht. Zelf vind ik zijn films inhoudelijk ook steeds minder als ik ze herzie, maar qua spanning blijven ze als een huis overeind staan.

Saw vind ik dan weer echt een slechte film. In minder als een week opgenomen, de acteurs dachten dat het een repetitie was. Het concept is wel leuk, maar in de top 250 hoort deze horror film niet thuis, ik kan wel 250 Horror-films opnoemen die beter zijn (in mijn ogen dan). Del Toro vind ik ook een van de betere regisseurs van tegenwoordig, al heb ik ook helemaal niets met Hellboy enzo. Toevallig trouwens, Del Toro is een grote fan van John Carpenter, Dario Argento en Mario Bava

joolstein

• 10831 berichten
  • 8920 stemmen

#37. Village of the Damned (1960) - Sciencefiction / Horror - 77 minuten - FTV- 30-12-16

100+3= 103 punten

45 tot 119 minuten: 1 punt

FTV- 1 punt

143 stemmen: 1 punt

https://www.moviemeter.nl/images/cover/5000/5560.300.jpg

Alle een gelukkig en fijn filmjaar toegewenst !

1960 moet een zeer goed jaar zijn geweest voor de horror want in dat jaar kwamen er heel wat mooie werkjes uit. Iedereen kent natuurlijk Psycho (niet gezien) maar deze Village of the Damned mag er zekere ook wezen! De film is gebaseerd op John Wyndhams boek The Midwich Cuckoos uit 1957. Het verhaal speelt zich af in het dorpje Midwich Engeland, waar zeer plotseling iedereen in slaap/coma raakt. Niet lang daarna blijken de meeste vrouwen zwanger te zijn, maar van wie? Vanaf het begin is het duidelijk dat het geen gewone kinderen kunnen zijn maar als negen maanden later de kinderen zijn geboren blijkt het pas hoe goed mis het is. Beklemmend en zeker best ongemakkelijk zien we de kinderen opgroeien tot groep killers met als enige reden dat ze er alles aan doen om die groep te beschermen. Afgezien van het oplichten van de ogen zijn er verder geen special effects, wat de sfeer en spanning alleen maar verhoogd. Ze zijn ook niet nodig want de vraag wat te doen met deze kotters en de dreiging die ervan uitgaat zijn meer dan genoeg. Prachtige film en een inspiratiebron voor menig andere film.

tbouwh

• 5810 berichten
  • 5402 stemmen

U96 Haneke

Edit: Bas zei het al, maar inderdaad, dat screenshot is bewust gekozen

tbouwh

• 5810 berichten
  • 5402 stemmen

alexspyforever en baspls. Grappig om te zien, Bas en ik delen een kleine aversie voor Saw, Alex en ik voor the Thing

Ik was ook al bang dat ik Bas op de teentjes zou trappen met zijn 5*, maar ik moet eerlijk zijn

Het is vooral die spanning die ik miste. Cruciaal, want dan houd je met de genoemde personages van boordkarton en het slappe verhaaltje eigenlijk alleen nog sound-en monsterdesign over.

Ik durf gerust te zeggen dat Carpenter mijn ding niet is, want Halloween vond ik ook al matig (recensie daarvan passeerde pas de revue en is ook al bediscussieerd hier). Zijn oeuvre trekt me ook niet zo als ik de plotomschrijvingen zo doorlees, en met deze twee films heb ik de must-see classics toch wel gehad denk ik.

joolstein

• 10831 berichten
  • 8920 stemmen

#37. Children of the Damned (1963) - Sciencefiction / Horror - 90 minuten - FTV- 30-12-16

103+3= 106 punten

FTV- 1 punt

42 stemmen: 1 punt

https://www.moviemeter.nl/images/cover/5000/5552.300.jpg

Na drie jaar kwam er soort van sequel op Village of the Damned (1960) Met nadruk op een soort van want de film heeft wel de kinderen maar niet dezelfde spanning als zijn voorganger. En zelfs het thema lijkt minder op die van zijn voorganger. We volgen de twee UNESCO-wetenschappers die bij toeval erg slimme kinderen ontdekken van verschillende nationaliteiten. Helaas komt er veel minder dreiging van uit de kinderen en zien we veel meer het gekonkel van de verschillende landen. Ook is het veel minder sfeervol en het script is voor groot deel onlogisch. De film is niet zo slecht, maar is zeker ook niet zo goed. Het is gewone onderhoudende film die leuk is om te kijken.

Boenga

• 2628 berichten
  • 1532 stemmen

#8 - Ms. Bear (1997) - Familie - 102 minuten - 14 stemmen - FTV - 01/01/2017 - 3 punten (subtotaal 23 - totaal 114)

Leuke familiefilm voor kids tot een jaar of tien, maar van het soort waar ook papa en mama mee kunnen van genieten.

Verhaal, emoties, afloop: niks nieuws onder de zon, maar: er zijn bij momenten mooie beelden, er zijn de sympathieke beren, én er is Kaitlyn Burke - 7 jaar oud bij de opnames, en slaagt er in om zich nog sympathieker dan die beren te presenteren.

Niks grappen, niks humor, maar dat wordt een beetje gecompenseerd door

1/ de ondertitels die 'Miss Bear' vertalen als 'Meisje Beer', en

2/ het feit dat het daar bar koud is en iedereen warme kledij draagt; maar dat desalniettemin de autoruiten bijna altijd open staan...

Bij de aftiteling wordt vermeld dat nergens bij de opnames de dieren enig kwaad berokkend wordt; niet alleen de beren, maar ook de vissen ! Heel fijn, het zijn niet alleen de grote en mooie en indrukwekkende dieren die respect verdienen.

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

40. Bedtime Stories (2008) - Familie (IMDb) - 99 m. (1p) - FTV (1p) - >250 st. (0p) - 1/1/17 - 2p (tot: 107 punt)http://www.zoom.lk/forums/downloads/subs/Bedtime/Bedtime_Stories_004.jpgAardige film die, na even op gang komen, leuk begon maar gaandeweg wat aan kracht inleverde. Het werd pas grappig wanneer Skeeter - de personage van Adam Sandler - zijn eerste Bedtime Story vertelt, dat was leuk en fantasierijk. Daarna, wanneer hij doorkrijgt dat zijn verhalen uitkomen en daar zijn slag mee probeert te slaan werden de verhalen 'gestuurd' en vond ik ze daardoor wat minder worden. Alles blijft wel lekker luchtig en het kijkt makkelijk weg. Redelijke familie / kinderfilm. 2,5*

John Barry

• 3410 berichten
  • 638 stemmen

01 Matilda (1996) - MovieMeter.nl- familie- 98 minuten - 1563 stemmen- FTV- 25 december 2016 - 2 punten - sub totaal 2 punten - totaal 8 punten ( 6 eerdere punten gehaald bij Western-Thriller Challenge )

Mathilda vind ik een redelijk leuke film.

Ik moet wel toegeven dat het even duurde voordat ik in de film kwam. De ouders van Mathilda vind ik erg irritante typetjes waar ik niet om kon lachen. De film wordt een stuk leuker zodra Mathilda naar school gaat.

De scenes met de directrice zijn vaak toch behoorlijk grappig. Hoewel ik mij soms stoorde aan de overacting van Pam Ferris vind ik de persiflage van de directrice toch geslaagd.

Wat ook positief is dat de hoofdpersoon een leuk karakter is dat goed wordt neergezet. Mara Wilson als Matilda acteert behoorlijk sterk. Ook een sterek rol van Embeth Davidtz als de goede juffrouw. De andere kinderen op school acteerde ook best wel goed.

Het is jammer dat tussen de leuke scenes met de directrice ook vaak scenes die irritante ouders van Mathilda voorbij komen. Dit haalt de film toch voor mij een beetje naar beneden. Daarnaast stoorde ik mij ook een beetje aan de muziek onder de film. De muziek was wat te druk en te nadrukkelijk aanwezig.

Eigenlijk valt er op deze film toch nog behoorlijk wat op aan te merken. Dankzij de leuke hoofdpersoon en de grappige scenes met de directrice is mijn eindoordeel toch positief.

3,0*

joolstein

• 10831 berichten
  • 8920 stemmen

#38. Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events (2004) - Avontuur / Komedie op IDMB Family - 108 minuten - FTV- 01-01-17

106+2= 108 punten

FTV- 1 punt

1372 stemmen: 0 punt

https://www.moviemeter.nl/images/cover/19000/19704.300.jpg

Film naar de wonderlijke kinderboekenserie 'Ellendige avonturen'('A Series of Unfortunate Events') met niemand minder dan Jim Carrey - haast onherkenbaar - als Graaf Olaf. Toch is het geen vrolijke film er hangt een naargeestige sfeertje (wat meteen tijdens het begin van de film al duidelijk wordt.) Het is een combinatie van vreemdsoortige humor en zwartgalligheid, en maakt van deze film een unieke jeugdfilm. Lemony Snicket gaat over drie kinderen: Violet, Klaus en Sunny Baudelaire. Bij een brand raken ze hun huis en hun ouders kwijt.Een film over wezen betekent normaal gesproken een zielige vertoning, waarin het leed van de arme kindertjes tot hoofdmoot wordt gemaakt. In Silberlings gemene en tegelijk hilarische familiefilm gelden andere regels. De drie achterblijvers zijn nogal ongewoon. Violet, 14 jaar oud, weet overal raad op. Klaus, 12 jaar, is ongekend slim. Baby Sunny bijt op alles wat ze tegenkomt - als Sunny een tafel ziet, zet ze haar tanden meteen in het houten blad. Lemony Snicket is behalve vermakelijk ook een lust voor het oog. Een film die je moet kijken voor de sfeer en de mooie plaatjes en niet voor het diepgravende plot. Een zeer vermakelijke, aparte en charmante film.

baspls

• 4118 berichten
  • 1673 stemmen

#19 Horror - Suspiria (1977)- 98 min - 250+ - RW - 1-1-2017 - 1 punten (54 totaal)
https://filmgrimoire.files.wordpress.com/2015/02/suspiria-212.jpg
"Bad luck isn't brought by broken mirrors, but by broken minds."

Een jaar geleden zag ik deze film voor het eerst en nu op oudejaarsavond de ongecensureerde versie in HD eens opgezet. Toen ik de film zag was ik vooral onder de indruk van Tenebre en Phenomena en kende ik Argento eigenlijk nog niet zo goed. Zodoende viel Suspiria een beetje tegen en ergerde ik me ik aan enkele dingen. Inmiddels kun je me rustig een Argento-expert noemen, heb zelfs boeken over zijn films gelezen en dan gaat de waardering ook omhoog.

Een Amerikaanse danseres komt aan op een prestigieuze Duitse Dansacademie in het zwarte woud. Er hangt een vreemde sfeer en enkele meisjes verdwijnen spoorloos. Dan ontdekt ze de vreemde geschiedenis van de school...

Na een decennium lang aan Gialli gewerkt te hebben wilde Argento een keer wat anders. Hij wilde het bovennatuurlijke aspect van Horror verkennen, het terrein van zijn helden Edgar Allan Poe en Mario Bava betreden. De angst die hij als kind had voor Heksen zou hij verwerken in Suspiria. Het feit dat hij toentertijd kampte met een drugsverslaving zal het stilistische, nachtmerrieachtige van de film ongetwijfeld ten goede hebben gedaan. Het idee voor Suspiria kreeg Argento door een legende van een school waar occultisme wordt geleerd. Hij wilde meisjes van 11 tot 14, maar de Italiaanse producenten dwongen hem genoegen te nemen met 18 tot 20. Argento schreef de personages als nog met kinderachtige trekjes en de sets zijn zo ontworpen dat de meisjes nauwelijks bij de deurklinken kunnen.

Bij mijn eerste kijkbeurt ergerde ik me aan de nasynchronisatie. Nu moet ik zeggen dat Suspiria een van best nagesynchroniseerde Italiaanse films is, het kan echt veel erger. Ook het acteerwerk is best aardig, Jessica Harper speelt een goede hoofdrol. Dario Argento was erg onder de indruk van de band Goblin en zodoende zette hij de muziek net wat te hard, maar aangezien ik het ook fenomenale muziek vond en het volume lekker hart had staan, kan ik dat goed begrijpen. 7.1 surround heeft ook echt een meerwaarde bij het geweldige sound design van de film.

Aan de cinematografie zie je heel duidelijk dat John Carpenter door Argento is geïnspireerd, de zelfde soort shots als je in Halloween ziet. Grappig feitje, bij de scène voor het BMW-building zie je Argento met een camera in de reflectie van het raam. En die prachtige impressionistische kleuren dan weer, duidelijk een ode aan Argento's mentor Mario Bava die deze kleuren vaker gebruikte. De cinematograaf baseerde het kleurgebruik deels op dat van Disney's Sneeuwwitje en de Zeven Dwergen en die sfeer proef je nog steeds een beetje. Het bloed lijkt haast rode verf, symboliek voor film als kunstvorm? De kills zijn in de extended versie erg bruut en de gore is zeer geslaagd. Close-ups van een mes dat in een hard steekt, dit is duidelijk Argento's expertise.

Hoewel ik nog steeds vind dat de film dieper op het onderwerp Occultisme/Hekserij in had kunnen gaan en ze de sfeervolle bossen van Duitsland meer hadden mogen benutten, stoort dat me bij herziening toch minder. Suspira (en dan met name de eerste 20 minuten) is een grote nachtmerrie van sfeer en stillisme. Terecht een van de meest gewaardeerde Horror-films onder critici. Het einde is ergens een anticlimax, maar dit soort plot-structuur kan eigenlijk best wel voor een Horrorfilm. De opbouw was in ieder geval geslaagd en de film heeft een aantal iconische momenten.

Klassieker.

baspls

• 4118 berichten
  • 1673 stemmen

Pfff last minute, ik druip van het zweet. Helemaal vergeten dat ik de hele dag weg zou zijn en geen tijd had om de recensie af te maken

baspls

• 4118 berichten
  • 1673 stemmen

De Challenge is alweer ten einde. Ik ga mijn best doen zo snel mogelijk de eindstand bekend te maken. Eerst nog even streng de punten van de grote jongens in de lijst nakijken

baspls

• 4118 berichten
  • 1673 stemmen

Hallo allemaal,

Het is weer zo ver, de Horror/Familie challenge is ten einde en ik heb het totaal opgemaakt. Jullie hebben allemaal goed je best gedaan en veel afgeken, met name joolstein en arno74 hebben indrukwekkend gepresteerd. Uiteindelijk was het nog even heel spannend, ik heb toch nog even de punten van beide heren nader bekeken. Maar uiteindelijk hebben ze die allebei zelf heel netjes bijgehouden. Joolstein, van harte gefeliciteerd met je overwinning en arno74 torent ook nog steeds ver boven de andere uit.

01. joolstein 108

02. arno74 107

03. alexspyforever 69

03. U96 67

04. scorsese 61

05. baspls 54

06. tbouwh 49

07. Woland 37

08. Miszmi 24

09. Boenga 23

10. TornadoEF5 16

11. dualcia 11

12. Rodajc 3

13. John Barry 2

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Dank voor de registratie Bas, en proficiat joolstein, het werd onbedoeld een nek-aan-nek-race . Lemony Snicket klinkt trouwens goed en pak ik mee met de Avontuurchallenge.

joolstein

• 10831 berichten
  • 8920 stemmen

arno74

Thnxs, en het is de schuld van mijn kids dat ik je van de nummer 1 positie afhield! Die kozen namelijk op Netflix deze film uit en onverwacht pakte de film me en heb ik met ze meegekeken.Was niet van plan om nog een film te kijken vandaag. Het was een heerlijk film! En toen ik de film sterren gaf bleek het op IDMB ook het genre Familie te dragen.

baspls

Dank je wel voor de controle en het bijhouden van de registraties

Deze drie weken vielen voor mij erg gunstig met veel nachtdiensten en dus veel tijd om te kijken

Boenga

• 2628 berichten
  • 1532 stemmen

Actie/Muziek deze keer.

Bij 't begin van de challenge ben ik in m'n dvd-kasten, die boven op zolder staan, en 't is daar echt wel koud nu, een 150-tal films gaan uitpikken. Geen te bekende titels (-250 stemmen) en in een poging om er wat verschillende genres uit te pikken. Horror zat er al nauwelijks tussen, maar ook én actie en muziek: zeldzaam.

Gevolg: ik vind hier één muziekfilm - Quadrophenia (1979) - en twee actiefilms: À l'Aveugle (2012) en Kirot (2009).

Ik zal eigenlijk zelden of nooit een film kopen wanneer er op de hoes 1/ een geweer/pistool staat, of 2/een wagen die half-ondersteboven en exploderend door de lucht vliegt.

Gevolg: m'n eerste drie films voor de komende weken zijn bij deze bekend, maar dat wil dus ook zeggen dat ik in de loop van de week OP DIE KOUDE ZOLDER MOET GAAN ZOEKEN NAAR KIJKMATERIAAL... !!!

Verdoemeverdoemeverdoeme toch.... Zal zo blij zijn wanneer het genre 'drama' aan de beurt is...

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Bedankt Bas, hierbij de tussenstand van 6 challenges samen:

1. joolstein 533

2. alexspyforever 437

3. scorsese 427

4. arno74 362

5. tbouwh 304

6. Woland 235

7. baspls 231

8. Gh8st 175

9. Night's Watch 147

10. U96 135

11. Gang_Star 119

12-13. John Milton en Boenga 114

14. Miszmi 109

15. dualcia 96

16. LuukRamaker 72

17. TornadoEF5 44

18. wendyvortex 23

19. chevy93 20

20-21. Zwolle84 en Rodajc 15

22. Flat Eric 14

23. leatherhead 11

24. rensie32 10

25. John Barry 8

26. jOERI 7

27. EW101 4

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Herhaling van de regels

A. Welke films komen in aanmerking?

* Langspeelfilms, dwz van minstens 45 minuten, zowel films die op MovieMeter als op imdb staan

* Miniseries die je op MovieMeter terugvindt (dus geen miniseries die op imdb of een andere filmsite staan)

* moeten beantwoorden aan een van de genres van de challenge die op dat moment actief is

B. Puntensysteem

* Punten volgens speelduur

- 1 punt: 45 tot 119 minuten

- 2 punten: 120 tot 179 minuten

- 3 punten: 180 tot 239 minuten

- 4 punten: 240 tot 299 minuten

- 5 punten: 300 tot 359 minuten

- etc

* 1 extra punt voor een film die je voor de eerste keer bekijkt (FTV)

* 1 extra punt voor een film die 0 tot 249 stemmen heeft op MovieMeter, behalve de films van het huidige en vorige jaar zoals aangegeven op MovieMeter, dit wil dus zeggen dat als je een film registreert die niet op MovieMeter staat maar wel op imdb hier dus geen extra punt kan voor krijgen

* Ieder dient zoveel mogelijk zelf zijn puntentotaal bij te houden

C. De challenges

* Voor elke combinatie van 2 genres wordt een aparte challenge gedaan

* Elke genrecombinatie challenge zal verlopen over 3 weken, de daaropvolgende challenge is reeds op voorhand bekend

* Op het einde van een challenge wordt bepaald welke challenge er binnen 3 weken zal zijn

* Voor iedere aparte genrecombinatie challenge wordt een aparte stand opgemaakt, de winnaar ervan mag bepalen welke de challenge zal zijn over 3 weken, heeft die persoon reeds gekozen, is het voor de volgende op de lijst die nog niet heeft mogen kiezen

* De punten van ieder voor elk van de aparte challenges komen in een eindklassement ook als je slechts aan 1 challenge hebt deelgenomen

D. De genrecombinaties

1. Horror–Familie (Horror-Family)

2. Drama–Avontuur (Drama-Adventure)

3. Komedie-Mystery (Comedy-Mystery)

4. Misdaad-Documentaire (Crime-Documentary)

5. Sciencefiction-Oorlog (Sci-fi-War)

6. Actie-Muziek (Action-Music/Musical)

7. Western-Thriller (Western-Thriller)

8. Romantiek-Fantasie (Romance-Fantasy)

* Elk van deze combinaties zal worden behandeld (over 3 weken) en kunnen pas terug worden gekozen (of in een andere combinatie) als ze allemaal aan bod zijn gekomen

* Enkel films die op MovieMeter, imdb en/of Netflix één van de 2 genreaanduidingen hebben van de actieve genrecombinatie challenge kunnen worden bekeken om punten te kunnen scoren. Dit betekent dat er ook geen verplichting is om films te kijken uit beide genres, men mag perfect enkel films uit het ene actieve genre kijken en geen enkele uit het andere.

E. Genrecombinaties challenges overzicht

1e ronde

1. 12/09/2016 - 02/10/2016: Komedie-Mystery (Comedy-Mystery)

2. 03/10/2016 - 23/10/2016: Western-Thriller

3. 24/10/2016 - 13/11/2016: Sciencefiction-Oorlog (Sci-fi-War)

4. 14/11/2016 - 04/12/2016: Misdaad-Documentaire (Crime-Documentary)

*. 05/12/2016 - 11/12/2016: vrije keuze films

5. 12/12/2016 - 01/01/2017: Horror-Familie (Horror-Family)

6. 02/01/2017 - 22/01/2017: Actie-Muziek (Action-Music/Musical)

7. 23/01/2017 - 12/02/2017: Drama–Avontuur (Drama-Adventure)

8. 13/02/2017 - 05/03/2017: Romantiek-Fantasie (Romance-Fantasy)

2e ronde

Nog te bepalen, evalueren na 1ste ronde

F. Registreren van films

Wat moet er zeker in opgenomen worden?

* Titel: de originele of alternatieve titel op MovieMeter of imdb

* Jaar: levert geen punten op maar aangezien er soms meer films zijn met dezelfde titel kan het jaar uitsluitsel brengen, ook een link naar de filmpagina van MovieMeter kan uitsluitsel brengen

* Speelduur: zoals dit staat op MovieMeter uitgedrukt in minuten, bij films die meerdere speelduren hebben, uiteraard aangeven welke versie je hebt bekeken

* Eerste keer of herkijkbeurt: Indien je een film voor de eerste keer kijkt geef je dit aan met FTV, een herkijkbeurt wordt aangegeven met RW (re-watch). We gaan er van uit dat iedereen hier eerlijk in zal zijn.

* Optioneel mag je ook aangeven of de film meer of minder dan 250 stemmen heeft op Moviemeter

* Datum: de datum waarop je de film hebt gekeken, indien over meerdere dagen de datum waarop je de kijkbeurt volledig hebt beëindigd

* Punten: je maakt zelf de optelsom van het aantal punten dat de kijkbeurt je heeft opgeleverd, we gaan ook proberen dat ieder zelf zijn/haar punten zo goed mogelijk bijhoudt en de organisatie niet teveel te belasten

* Review: een recensie dit vooral als controle of je de film daadwerkelijk hebt gezien. Hierin moet minstens staan beschreven wat je goed en/of slecht vond aan de film. Bij een herziening is een verwijzing naar een vroegere review niet voldoende. Graag ook de review kopiëren naar de betreffende filmpagina op MovieMeter, daarvoor is de site uiteindelijk bedoeld. Hou er dus ook rekening mee om spoilertags te gebruiken als dat nodig is.

* Het is toegestaan om in 1 bericht meerdere registraties te bundelen

* Een incorrecte registratie mag achteraf worden aangepast, mensen die het systeem al kennen gelieve "nieuwelingen" zoveel mogelijk te helpen

G. Andere regels

* De gewone gedragsregels van MovieMeter blijven uiteraard van toepassing

* Discussies over de films en de genres die aan bod komen alsook aanbevelingen worden gewaardeerd

Boenga

• 2628 berichten
  • 1532 stemmen

Eerste twee punten; GO FOR IT John Barry !!!

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Op de 2de dag van 2017 beginnen we aan challenge 6: Actie-Muziek. De challenge begint op 2 januari 0:00 uur en eindigt op 22 januari 2017 om 18:00 uur. De puntentelling zal worden bijgehouden door scorsese

Enkel films die op Moviemeter en/of Netflix het genreaanduiding actie en/of muziek hebben. Hoe wordt het muziekgenre genoemd op Netflix Miszmi?

Films op imdb met de aanduiding Action, Music of Musical zijn allemaal toegelaten.

John Barry

• 3410 berichten
  • 638 stemmen

alexspyforever Ik ben een tijdje niet in dit topic geweest. Maar ik had geloof ik bij Western-Thriller ronde 6 punten gehaald. Moet mijn puntentotaal van de 6 challenges samen niet 8 zijn ?

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Boenga schreef:

Zal zo blij zijn wanneer het genre 'drama' aan de beurt is...

Ja, ik ook .

Ik zal denk ik deze keer vooral voor de echte klassiekers gaan, daar heb ik een hoop niet van gezien (singin' in the rain, west side story, dirty harry, bonnie & clide...) en heel misschien ook wat films proberen af te kijken waar ik bij eerdere pogingen niet doorheen kwam (warcraft, waterworld, sweeney todd, battle los angeles..). Verder ook een van de weinige Del Toro's die ik nog te gaan heb: Pacific Rim. In de bios wil ik Train to Busan meenemen (komt in Spanje deze week uit) en tot slot heb ik nog wat modernere bekende films te gaan... Boondock Saints, Once, Begin Again... Materiaal genoeg, maar ik ga zeker ook films uit andere genres bekijken, drie weken alleen deze twee genres is voor mij teveel van het goede .

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

John Barry schreef:

alexspyforever Ik ben een tijdje niet in dit topic geweest. Maar ik had geloof ik bij Western-Thriller ronde 6 punten gehaald. Moet mijn puntentotaal van de 6 challenges samen niet 8 zijn ?

Klopt blijkbaar stond jij om een of andere reden niet in mijn excelbestand

Bij deze aangepast

Miszmi

• 3240 berichten
  • 598 stemmen

alexspyforever schreef:

Enkel films die op Moviemeter en/of Netflix het genreaanduiding actie en/of muziek hebben. Hoe wordt het muziekgenre genoemd op Netflix Miszmi?.

Netflix heeft geen aparte aanduiding voor muziek, hierbij zal deze regel dus vervallen. Actie valt, zoals verwacht, gewoon onder actie.

Ik ben tijdens de vorige challenge trouwens niet tegen een andere genreaanduiding aangelopen. Door de feestdagen ook bij lange na niet alle berichten gelezen. Zijn er films geregistreerd obv Netflix? Ik verwacht dat dat bij actie mogelijk wat meer voor zal komen, maar dat is toch niet mijn genre en zal daar dus niet actief in zijn. Ik ben net als Boenga en Arno blij als de drama aan de beurt is, die kijklijst is aan de vrij lange kant.

Boenga

• 2628 berichten
  • 1532 stemmen

arno74 schreef:

(singin' in the rain, west side story, dirty harry, bonnie & clide...)...(warcraft, waterworld, sweeney todd, battle los angeles..)...Boondock Saints, Once, Begin Again...

Bijna allemaal films van +250 stemmen ! Wil dat zeggen dat je daar helemaal geen rekening mee houdt ? Ik heb dat niet in de gaten gehouden, maar als je dat NIET doet, dan had je, door dat wél in de gaten te houden, gewoon op plaats 1 kunnen staan...?

Of kan ik er van uit gaan dat de meeste deelnemers daar nauwelijks of geen rekening mee houden...?

Materiaal genoeg, maar ik ga zeker ook films uit andere genres bekijken, drie weken alleen deze twee genres is voor mij teveel van het goede .

Gezien je aantal films dat je op een week bekijkt kan ik me dat best voorstellen.

Miszmi schreef:

Ik ben net als Boenga en Arno blij als de drama aan de beurt is, die kijklijst is aan de vrij lange kant.

(wou eigenlijk gewoon eens wuiven, maar aangezien dat niet bij de smileys zit....)

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.