Bedtime Stories (2008)

Komedie / Fantasy

geregisseerd door Adam Shankman
met Adam Sandler, Keri Russell en Guy Pearce

Wanneer klusjesman Skeeter (Adam Sandler) een tijdje op de kinderen van zijn zus Wendy moet passen blijkt hij een getalenteerd verhalenverteller. Hij vertelt de mooiste en meest fantasierijke verhalen aan zijn kleine neefje en nichtje, allemaal met zichzelf in de hoofdrol. Ook geeft Skeeter ze de gelegenheid om met hem mee te doen: allebei de kinderen mogen elke avond verzinnen hoe de verhalen aflopen. Maar dan gebeurt er iets vreemds. Alle verzinsels die Skeeter’s neefje en nichtje in de verhalen met hem laten gebeuren, komen de dag nadat ze die uitgesproken hebben uit. In het begin is dat nog leuk, maar de dingen die de twee kinderen verzinnen worden steeds groter en gevaarlijker, waardoor ome Skeeter al gauw niet meer weet wat hij meemaakt.

avatar van MDMovie
Leuk om een keer gezien te hebben, maar voor de rest niet heel veel bijzonders.
Wat voorspelbaar, maar goed dat doet de film veder niet zo veel af. Zaten af en toe wat grappige stukjes in waar ik wel om kon lachen. Maar veder is deze Disney film toch meer voor het jongeren publiek, of gezellig met de hele familie.

avatar van Donkerwoud
Het was dit of Twillight en eigenlijk heb ik me hier meer dan voldoende mee vermaakt. Een paar keer hard moeten lachen ondanks het extreme flauwe plot. Het is dan ook zo'n standaard film met Adam Sandler, maar deze keer iets meer toegespitst op een jeugdig publiek. Het Disney-keurmerk kan niet op iets geplakt worden met schaamhaar en kotsende mensen en dus hoeft de kijker ook niet lastig gevallen te worden met al te ranzige dingen. Een van de betere (lees: minder slechte) films met Adam Sandler.

avatar van tommykonijn
K. V. schreef:
Enkel op het einde, toen Adam Sandler z'n tong gestoken was door een bij, vond 'k het er wel een klein beetje over.

Dat stuk vond ik juist leuk

avatar van ILDIB
Gewoon een vrolijke film, met behoorlijk wat feelgood..

Heerlijke feelgood film voor een avondje lekker hardop gieren en brullen. Ik ben geen fan van AL Sandlers films maar vond deze, naast 50 first dates, erg sterk (zelfs Rob Schneider is er weer bij, al dan niet met een grote rol). Hoewel de rode draad van de film natuurlijk zwaar voorspelbaar is, ben ik toch een paar keer verrast. Vind ik best knap met dit soort films. Nog een ding kwijt over de scène in de auto met de radio: hilarisch!

Niks-aan-de-hand filmpje.

Gezapig, af en toe grappig, nergens overdreven irritant, mede doordat het melige laatste kwartier eigenlijk wel een goeie verklaring kreeg, hoe makkelijk die uiteindelijk ook was.

Apart aan Sandler vind ik dat hij eigenlijk in best uiteenlopende films zit. Hij worstelt zich door een hoop komische subgenres, gaande van flauwe crossdressing tot semi-arthouse PTA filmpjes. Naast elkaar zijn zo'n films moeilijk te vergelijken, maar het blijven allemaal duidelijke Adam Sandler vehikels. Ik vind hem daarbij meestal ook niet enorm vervelend, dus best wel knap.

Maar verder een iets te brave kinderfilm, die af en toe opgeleukt wordt met wat geinige zaken, maar over het algemeen een beperkte indruk achterlaat. Duurt gelukkig niet overdreven lang en nevenpersonages als dat van Brand zorgen dat het doorheen de film wel leuk blijft.

Snel vergeten, maar verder vlot.

avatar van baasbas17
leuk idee maar veel te standaard weer en kon er gewoon niet erg van genieten, goed het idee is , zoals ik al zei goed maar ik wordt hier waarschijnlijk gewoon te oud voor. spanning was niet merkbaar( het is dan ook een kinderfilm) en verder voorspelbaar.

avatar van DrChesterStock
Leuk, al zijn de dialogen niet geweldig en is de plot hier en daar onlogisch. Vooral de bijrollen van Russell Brand, Keri Russell en Richard Griffiths zijn top.

marlous89 schreef:
Nog een ding kwijt over de scène in de auto met de radio: hilarisch!

Geweldig! Burn, baby, burn!

avatar van Kondoro0614
Vond het een prima filmpje.
Zaten leuke grappige stukjes in.
Einde was voorspelbaar..

Leuk en vermakelijk voor avondje weg kijken. Maar niet voor middag op de dag. Of je bent mrt het hele gezin.

3.5

avatar van Panta Rei
Leuke en grappige film. Die hamster was ook wel vermakelijk. En de stukken die de verhalen moesten illustreren waren goed uitgewerkt.
Ik heb me geen moment verveeld. Zou hem best nog wel eens willen zien.

avatar van Legan
Inwisselbaar en erg voorspelbaar dertien in een dozijn filmpje waarin Sandler voor de verandering eens niet zo ergerlijk is. Met dank aan de humor welke redelijk "ingetogen" is qua puberachtigheid en meligheid. Naast Sandler laat zelfs Shankman laat enige progressie zien. Tot op heden vijf van zijn films gezien en in dit tempo zou hij over vijf films zijn eerste voldoende moeten scoren.

avatar van alexspyforever
Geen hoogvlieger maar toch enkele heel vermakelijke scènes. Ik vond het wel heel leuk gevonden dat elk verhaaltje dat Sandler met zijn neefje en nichtje verzon op een of andere manier effect leek te hebben op zijn privéleven. Heel grappig vond ik Russell Brand die de rol van halve gare maar tof toffe gast weet neer te zetten Ferrari for freeeeeeee

Leuke familiekomedie, waar toch vooral de kleinsten veel plezier aan zullen beleven.
Het is een wat sprookjesachtige film, met een leuke Adam Sandler, maar of Guy Pearce echt geschikt is voor komedies, daar heb ik mijn twijfels over.
Maar de prent op zich is wel eens leuk om zien.

avatar van Richard_Voorhees
Weer eens bekeken en ik laat mijn score ongewijzigd. Ik heb Sandler nog nooit zo passend zien acteren als in deze film. Hij zet een aandoenlijk karakter neer en weet hier en daar wat geslaagde grappen te maken. Verder vind ik het thema van deze film gewoon erg tof, omdat het zo leuk inspeelt op de onmetelijke fantasie van kinderen. Het neemt me weer terug naar de tijd waarin ikzelf als "koene ridder tegen de meest verschrikkelijke vijanden vocht". Sommige kinderen willen bestaande beroepen gaan doen als juffrouw of politieagent, ik was zo'n kind die ridder wilde worden. Mede hierdoor heb ik wederom met een glimlach zitten kijken. Ja, het verhaal is misschien wat standaard, maar het is gewoon erg leuk uitgevoerd.

avatar van Flat Eric
Films met Adam Sandler in de hoofdrol volgen altijd hetzelfde stramien. Een komedie over een sympathieke sullige man die uiteindelijk toch wel het meisje krijgt.
De ene keer pakt het beter uit (Don't mess with the Zohan, Click) dan de andere keer (Blended).
Deze film is toch wel geestig en eigenlijk een fijne fantasievolle familiefilm die gewoon leuk en gezellig is voor de feestdagen.

avatar van Daan258
Een lekker Feel Good filmpje met zo zijn nodige humor, heb me er prima mee vermaakt.
Leuk verhaal en goed acteerwerk. Ook de rollen van Russell Brand en Guy Pearce waren erg leuk.

Dick2008
Ik had eigenlijk weinig verwachtingen van deze, toch ook weer (zou je niet zeggen) succesvolle, film. Het is een samenwerking van Walt Disney Pictures met Happy Madison Productions.
Die Adam Sandler kan ik eigenlijk niet zo goed hebben. Een nogal tamelijk lange film. Die aanvankelijk weinig belovend begint, maar zodra Sandler begint te vertellen wordt het wel stukken leuker. De cavia met zijn grote ogen is hilarisch en de kinderen die een eigen inbreng tijdens de verhalen hebben zijn ook grappig. De presentatie van het nieuwe hotel is eveneens leuk gedaan. Maar daarna gaan ze er te lang mee door. Het laatste gedeelte met die school is wat overbodig.

Nogal wisselende wat chaotische film maar met toch ook wel met veel leuke grappen en inclusief Sandler ook redelijke tot goede cast, waaronder Russell Brand en een klein rolletje van Rob Schneider. En leuk verzonnen en gemaakt, waarbij toch vooral de gedeelten met de verhalen het leukste zijn. 3.0/4.0

avatar van witboek
Viel letterlijk in slaap. Wat een slappe film.

avatar van arno74
Aardige film die, na even op gang komen, leuk begon maar gaandeweg wat aan kracht inleverde. Het werd pas grappig wanneer Skeeter - de personage van Adam Sandler - zijn eerste Bedtime Story vertelt, dat was leuk en fantasierijk. Daarna, wanneer hij doorkrijgt dat zijn verhalen uitkomen en daar zijn slag mee probeert te slaan werden de verhalen 'gestuurd' en vond ik ze daardoor wat minder worden. Alles blijft wel lekker luchtig en het kijkt makkelijk weg. Redelijke familie / kinderfilm. 2,5*

avatar van Alexander1900
Flauwe film en is eigenlijk voor de kids. Het kan ook bijna niet anders als een Disney film.