menu

Film / Cast en crew / Grace Kelly

zoeken in:
Paleis Het Loo | Grace Kelly - paleishetloo.nl

Nog tot en met 4 januari 2015 een expositie over Kelly in Paleis Het Loo te Apeldoorn. Schijnt er al vanaf juni te zijn, maar zag het gisteren ineens bij Ivo Niehe langskomen. Misschien maar eens vaker in het sufferdje kijken.

Zal binnenkort eens langsfietsen daar, kost maar € 3,- met een museumkaart.

Veel mode, weinig film volgens mijn moeder. Als het tot januari duurt is het wel verlengd, zou oorspronkelijk tot eind oktober zijn.

Ik ben ergens in augustus geloof ik er ook gepasseerd.

Voorstelling is opgedeeld in twee segmenten waarvan de benedenverdieping zich concentreert op film en Kelly's jeugd terwijl de eerste verdieping zich concentreert op haar periode in Monaco. Zoals Mochizuki Rokuro zegt ligt de focus wel vooral op de mode doordat Kelly's klederdracht de rode lijn doorheen de tentoonstelling is.

Ik vond het echter nog altijd wel erg interessant om te zien. Er liggen een paar erg leuke stukken (brieven van Hitchcock onder andere) en er hangen wel wat filmposters en dergelijke.

Dank voor de info. Ik twijfel nog of ik daarvoor naar Apeldoorn afreis. Niet een plek waar ik regelmatig kom en Loo is ook niet lekker met OV te doen.

Dick2008
dat ze een van de knapste vrouwen van het witte doek was. Dat klopt. Maar dat is het dan ook. Vroeger zou ik er anders over hebben gesproken, hetzelfde verhaal als met Monroe, Bardot....
Alle films gezien alleen The Country Girl en The Swan niet. En de beste....? High Society dan maar.

Wtf...

ik ga het monaco altijd verwijten dat ze is moeten stoppen met haar acteercarriere. Wat een prachtige vrouw maar vooral wat een vreemd leven, en wat voor een talent we eigenlijk verloren hebben. Vrouwen die prinsesje willen worden Frankrijk had monaco beter gewoon geannexeerd indertijd. Geen Grace Kelly die prinses werd en vroegtijdig omkwam en geen kunstmatig land waar de rijken geen belastingen horen te betalen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:44 uur

geplaatst: vandaag om 16:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.