• 8.234.041 stemmen

Geregisseerd door: George Seaton

Met onder meer: Bing Crosby, Grace Kelly en William Holden

• Google Play Bekijk via Google Play

Over The Country Girl

"How far should a woman go... to redeem the man she loves?"

De zanger Frank Elgin wil een comeback maken, maar is erg aan de drank. Met de steun van zijn vriendin Georgie moet het lukken om op tijd clean te worden.

imageimage

avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

Goede onderhoudende film.

Een vermakelijk plot maar de acteerprestaties weten de film naar een bovengemiddeld niveau te tillen. Vooral één van mijn favoriet actrices, Grace Kelly zet een magistrale performance neer. Zeer terecht dat ze voor haar rol in The Country Girl een Academy Award in de categorie Best Actress kreeg. 4*

avatar van Rianneke_Dan

Rianneke_Dan

Ben het wel eens met Naomi Watts.

Ik vond het ook wel een vermakelijke film met een goed plot, alleen vond ik Grace kelly in deze film wat minder, en het werd op een gegeven moment een beetje langdradig en dat was wel minder. Ook ging ik mij op een gegeven moment ergeren aan de personages en kon de film mij niet geheel vasthouden. Bij mij werd het dus net geen ruime voldoende maar de film moet het doen met een magere 3*

avatar van jordybeukeboom

jordybeukeboom

Mooie film, verdient meer kijkers

avatar van Metalfist

Metalfist

Excuse me, are you Frank Elgin?

Yes, but zipp it or I'll tell everyone you're Harpo Marx.

Country Girl is een goede, amusante film die vol zit met leuke dialogen waaronder deze verwijzing naar Harpo Marx. Maar wat de film nu juist dat extraatje geeft is toch de acteerprestaties van Bing Crosby, William Holden en Grace Kelly. Vooral Kelly acteert hier werkelijk fe-no-me-naal.

Country Girl bevat een leuk en onderhoudend plot dat wederom weer naar een hoger niveau wordt getild door de prestaties van de cast. Vond het alleen spijtig dat er een liefdes-romance tussen Holden en Kelly ons de maag werd opgesplitst. Dat was echt niet nodig maar het werd gelukkig wel goed gemaakt doordat Kelly dan toch niet voor Holden kiest maar bij haar man blijft.

Spijtig dat de film hier zo onbekend is, met mijn stem erbij komt hij nog maar op 11...

BBarbie

Heel aardige film met een topbezetting. Vooral Grace Kelly levert een prima acteerprestatie af, maar ook Bing Crosby en William Holden zijn erg goed bezig. Bovendien laat Crosby opnieuw horen dat hij een prachtige stem heeft. Wel jammer van die onverklaarbare en onverwachte romantische wending, die niet echt bijdraagt aan de geloofwaardigheid van het verhaal. Integendeel. Voor mij reden om de film enigszins lager te waarderen.

Onderhond

Onbegrijpelijk.

Vind Kelly hier zowat de meest dramatische dramatische rol ooit neerzetten. Wat een blasé, opgenaaid en stroef acteerwerk. Erg hooghartig en fake, al helpt het ook niet dat ze echt een vreselijk druilerige rol toegeschreven kreeg.

Vond de rest ook niet best acteren. Holden's naieve rol met z'n uitbarstingen komen ook nooit tot hun recht, Crosby werkt ook niet goed als dramatisch acteur. Hij hoort gewoon met een glimlach te acteren. Het einde waar hij bij moet huilen was redelijk genant te noemen.

Na 80 minuten is de film zo'n beetje op, komt er echt nog een enorm debiele romance uit het niets voorbij die alles nog eens een klein half uur laat aanslepen. Wat een enorm vreemde keuze om deze film daar nog mee af te willen sluiten.

Erg erg erg slecht drama, overtuigt geen seconde en weet alleen maar te vervelen met brakke personages en een cast die er niet mee uit de voeten kan.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 1987 berichten

BBarbie schreef:

Hier kan ik mij wel in vinden. Heb deze vanavond zojuist na jaren herzien en het was weer fijn om Crosby, Holden en Kelly samen te zien spelen. De overige castleden acteerden ook niet onverdienstelijk. Ik vind het fijn om al die films uit de oude doos te kijken en heb er gelukkig heel, heel en echt heel veel in mijn collectie. Want nu de zenders TCM, MGM ect. van de tv zijn verdwenen er weinig oude films meer op tv te zien. Op de duitse tv zou je nog wel eens een oudje kunnen vinden, maar dat zijn ook vaak herhalingen. Maar met The Country Girl heb ik mij wederom prima vermaakt. Een 3.0+

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

1954 was toch een topjaar voor Grace Kelly. Hitchcock kon haar strikken voor twee klassiekers met Dial M for Murder EN Rear Window. Omdat ze voor een andere studio werkte moest ze ook nog Green Fire maken, wat ze zelf haar slechtste film vond. En met William Holden zou ze ook nog The Bridges at Toko-Ri maken. Ik had de twee films van Hitchcock al gezien en dan was ik toch benieuwd waarom ze dan wel voor The Country Girl een Oscar kreeg, ipv een rol in die twee andere films. Al maakte Hollywood zich vooral druk dat Grace Kelly de Oscar won voor de gedoodverfde favoriet: Judy Garland in A star is born. Die had het beeldje bij wijze van spreken al in haar handen. In totaal zou de film maar liefst 7 Oscarnominaties krijgen met effectief een beeldje voor Grace Kelly en het script.

Prijzen zeggen niets, maar met zoveel nominaties kan het hopelijk toch ook niet slecht gaan? Of wel? De film begint nogal voorspelbaar en gedateerd. Bing Crosby die enkele nummers doet als half uitgedoofde acteur in een theater... Gaandeweg wordt het toch wel interessanter met vooral Grace Kelly die het interessant maakt als vrouw van een alcoholverslaafde acteur. En dan wordt het ook goed met Bing Crosby. Crosby was goed twee keer zo oud als Grace Kelly, maar door zijn ouderdom (en af en toe een nacht weinig slaap voor de opnames) speelt hij de rol van vergane acteur wel goed. De momenten met Crosby en Kelly zijn dan ook de moeite om te zien. William Holden is vooral de MC als het ware die het verhaal wat aan elkaar houdt. Visueel is het ook niet bijzonder en dan valt het snel op het verhaal en het acteerwerk. Dat niet heel de film het hoge niveau kan houden.

Crosby en Kelly zijn dan wel in vorm, het zijn ook geen gedurfde rollen natuurlijk. Crosby als acteur is quasi zichzelf. Bij de opnames van de film duurde het even voor hij kwam opdagen omdat hij bezig was met zijn looks en z'n haar. Alhoewel het net paste dat hij er ouder uit zag. Grace Kelly had niet alleen topjaar qua film, maar ze had blijkbaar tijdens de opnames van deze film (zo'n goeie 3 maanden) een affaire met vier mannen: Clark Gable (na de opnames van Mogamba), David Niven en ook haar twee tegenspelers hier: Bing Crosby en William Holden. Niet moeilijk dat ze na haar huwelijk weg werd gehouden uit Hollywood.

The Country Girl is zo'n typische film die het goed doet bij de Oscars met de nodige drama, de topsterren van het moment en voor die tijd nog een leuk musicalnummer erbij. Ik heb er best van genoten, maar je moet er van houden natuurlijk met de focus op verhaal en het oude theatrale acteerwerk. Maar het komt niet in de buurt van jaargenoten als Rear Window, Dial M for Murder, On the Waterfront, La Strada, Seven Samourai en Sabrina.