The Country Girl (1954)

Drama / Muziek

geregisseerd door George Seaton
met Bing Crosby, Grace Kelly en William Holden

De zanger Frank Elgin wil een comeback maken, maar is erg aan de drank. Met de steun van zijn vriendin Georgie moet het lukken om op tijd clean te worden.

avatar van Naomi Watts
Goede onderhoudende film.

Een vermakelijk plot maar de acteerprestaties weten de film naar een bovengemiddeld niveau te tillen. Vooral één van mijn favoriet actrices, Grace Kelly zet een magistrale performance neer. Zeer terecht dat ze voor haar rol in The Country Girl een Academy Award in de categorie Best Actress kreeg. 4*

avatar van Rianneke_Dan
Ben het wel eens met Naomi Watts.
Ik vond het ook wel een vermakelijke film met een goed plot, alleen vond ik Grace kelly in deze film wat minder, en het werd op een gegeven moment een beetje langdradig en dat was wel minder. Ook ging ik mij op een gegeven moment ergeren aan de personages en kon de film mij niet geheel vasthouden. Bij mij werd het dus net geen ruime voldoende maar de film moet het doen met een magere 3*

avatar van jordybeukeboom
Mooie film, verdient meer kijkers

avatar van Metalfist
Excuse me, are you Frank Elgin?
Yes, but zipp it or I'll tell everyone you're Harpo Marx.

Country Girl is een goede, amusante film die vol zit met leuke dialogen waaronder deze verwijzing naar Harpo Marx. Maar wat de film nu juist dat extraatje geeft is toch de acteerprestaties van Bing Crosby, William Holden en Grace Kelly. Vooral Kelly acteert hier werkelijk fe-no-me-naal.

Country Girl bevat een leuk en onderhoudend plot dat wederom weer naar een hoger niveau wordt getild door de prestaties van de cast. Vond het alleen spijtig dat er een liefdes-romance tussen Holden en Kelly ons de maag werd opgesplitst. Dat was echt niet nodig maar het werd gelukkig wel goed gemaakt doordat Kelly dan toch niet voor Holden kiest maar bij haar man blijft.

Spijtig dat de film hier zo onbekend is, met mijn stem erbij komt hij nog maar op 11...

Heel aardige film met een topbezetting. Vooral Grace Kelly levert een prima acteerprestatie af, maar ook Bing Crosby en William Holden zijn erg goed bezig. Bovendien laat Crosby opnieuw horen dat hij een prachtige stem heeft. Wel jammer van die onverklaarbare en onverwachte romantische wending, die niet echt bijdraagt aan de geloofwaardigheid van het verhaal. Integendeel. Voor mij reden om de film enigszins lager te waarderen.

Onbegrijpelijk.

Vind Kelly hier zowat de meest dramatische dramatische rol ooit neerzetten. Wat een blasé, opgenaaid en stroef acteerwerk. Erg hooghartig en fake, al helpt het ook niet dat ze echt een vreselijk druilerige rol toegeschreven kreeg.

Vond de rest ook niet best acteren. Holden's naieve rol met z'n uitbarstingen komen ook nooit tot hun recht, Crosby werkt ook niet goed als dramatisch acteur. Hij hoort gewoon met een glimlach te acteren. Het einde waar hij bij moet huilen was redelijk genant te noemen.

Na 80 minuten is de film zo'n beetje op, komt er echt nog een enorm debiele romance uit het niets voorbij die alles nog eens een klein half uur laat aanslepen. Wat een enorm vreemde keuze om deze film daar nog mee af te willen sluiten.

Erg erg erg slecht drama, overtuigt geen seconde en weet alleen maar te vervelen met brakke personages en een cast die er niet mee uit de voeten kan.