Poppies Are Also Flowers (1966)

Alternatieve titels: Operation Opium | The Poppy Is Also a Flower | The Opium Connection

Verenigde Staten / Oostenrijk / Frankrijk
Misdaad / Mystery

geregisseerd door Terence Young
met Trevor Howard, Angie Dickinson en Rita Hayworth

Een Amerikaans geheim agent wordt in de woestijn van Iran vermoord als hij probeert heroïne te kopen. Twee agenten worden naar Teheran gestuurd om de moord te onderzoeken en de drugsbende op te rollen. Ze volgen een partij drugs door Europa.

avatar van stephan73
Een mega-produktie, zoals er zoveel werden gemaakt in de jaren '60. Deze film, die bedoeld was als TV-film, wist een enorme hoeveelheid bekende namen bij elkaar te vinden, voor deze uiterst matige anti-drugs film, die gebaseerd is op een verhaal van Ian Flemming.
De film is rommelig, enorm saai en hij neemt zich veel te serieus.

avatar van Quentin
Waar heb je deze vandaan getoverd waarde stephan?

avatar van stephan73
Quentin schreef:
Waar heb je deze vandaan getoverd waarde stephan?

Hij is uit op DVD in England. Zeer goedkoop, maar ook zeer slechte kwaliteit!

avatar van Uzza_Sparta
stephan73 schreef:
Een mega-produktie, zoals er zoveel werden gemaakt in de jaren '60....

niet helemaal, want elke acteur kreeg maar een dollar om in mee te doen.

Film was geproduceerd door de VN en de bedoeling was een film uit te brengen in de jaren 60 met een anti-drugs boodschap, met een voice over van Princess Grace (Kelly) van Monaco.

stephan73 schreef:
...... Deze film, die bedoeld was als TV-film, wist een enorme hoeveelheid bekende namen bij elkaar te vinden, voor deze uiterst matige anti-drugs film, die gebaseerd is op een verhaal van Ian Flemming.
De film is rommelig, enorm saai en hij neemt zich veel te serieus.

Ik zou deze film wel willen zien, alleen al omdat er zoveel top acteurs uit de jaren 60 in mee doen. Ik tel meer dan 20 bekende namen waaronder Yul Brynner, Angie Dickinson, Omar Sharif, Stephen Boyd, Eli Wallach, Senta Berger, EG Marshall, Anthony Quayle, Trevor Howard, Jack Hawkins, Rita Hayworth, Marcello Mastroianni, en zelfs Harold Sakata die Oddjob was in de Bond film Goldfinger.

Zo te zien iedereen uit Ben Hur behalve Charlton Heston

Film was losjes gebaseerd op een verhaal van Ian Fleming, en kennelijk had Terence Young de set van Thunderball even verlaten om deze tv film te maken. Later werd er besloten om die toch in de bioscoop te draaien.