Cold Heaven (1991)

Horror / Drama

geregisseerd door Nicolas Roeg
met Theresa Russell, Mark Harmon en James Russo

Een surrealistische soap-horror naar de schokkende roman van Brian Moore. Alex Davenport (Harmon) lijkt bij een ongeluk om het leven gekomen, maar zijn lichaam is verdwenen. Zijn ontrouwe vrouw (Russell) had het jaar daarvoor een religieuze droom die wellicht antwoorden biedt...

avatar van 1976Ben
In mijn herinnering een best bizarre film met een vervreemdende sfeer. Bij het einde liepen de rillingen over m'n rug, maar als geheel had er wel wat meer ingezeten.

Best wel een mysterieuze en vage film die van begin tot het einde weet te boeien. Echt geweldig is het allemaal niet maar omdat het allemaal zo mysterieus en vaag is ben je wel benieuwd naar een verklaring welke je ook min of meer krijgt op het einde (uiteraard te maken met het geloof). Of je er blij mee moet zijn is natuurlijk de vraag. De cast is niet geweldig maar het was prettig om naar Theresa Russell te kijken.

Fuck Me, fuck Me, fuck Me

avatar van nightbreed